Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Hurricane
Reactions:
Postovi: 33
Pridružio se: 04 Jan 2021, 15:38

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Hurricane »

Nisam stigao da se javim ranije, na kraju smo ipak uzeli Kugu, evo i fotke sa preuzimanja...proverili smo je kod majstora, sve deluje ok, kod nas je 2 meseca i za sada nema nikakvih problema...kao tenk je. :)

Vignale paket opreme, 2.0; 2019 god; 16000eur.

Hvala svima na vremenu, savetima i pomoci.

Veliki pozdrav.
Prikačeni fajlovi
Kuga.jpg
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9950
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Markoni »

Nadam se samo da nije Powershi(f)t menjač.
Ako jeste onda izbegavati potapanje gasa i veća opterećenja jer on nije kao tenk.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Munja666
Reactions:
Postovi: 186
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Munja666 »

Pozdrav svima,

Slična nedoumica, tražim SUV-a (2015-2020) sa poluautomatskim/automatskim menjačem sa prednjim pogonom dovoljno velikim i prostorom u kabini da bude porodični auto i sa što manjim poznatim boljkama sa DPF/AdBlue/EGR, eventualno benzinac ako postoji takav u ovoj klasi SUV C segmenta sa prihvatljivom potrošnjom. Budžet je do 17000 evra.

U uži izbor sam uzeo:
1. SEAT Ateca 1.6 TDI 116ks, eventualno 1.5 TSI 150ks
2. Škoda Karoq sa istim motorima
3. Peugeot 3008 1.6 Hdi 120ks ili sa nekim drugim motorom ako ovaj nije za preporuku
4. Opel Grandland X 1.6d 120ks ili 1.5d 130ks
5. BMW X1 18d S-Drive 150ks ili 20d S-Drive 150ks, eventualno 16d S-Drive 116ks

Svakako može i preporuka za neki koji nije na ovoj listi, a da mi je promakao i da se uklapa u cenovni rang.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Saša »

Dodaj slobodno i Renault Kadjar 1.3 TCe 140/160

Imaš ga dakle u verziji sa 140 i 160 konja, turbo-benzinac sa direktnim ubrizgavanjem, oba se mogu naći sa automatskim EDC menjačem sa duplim kvačilom (češće se nađe taj jači od 160 konja sa automatikom). Godišta su od 2015. pa do 2022. (posle toga ga je nasledio model Austral). Od 2018. je restyle model i taj bih ti preporučio da gledaš/tražiš. Modeli od 2015. do 2018. imaju 1.2 TCe motor koji je puno lošiji od 1.3 TCe (bilo je dosta problema sa njim). Postoji takođe i dizel varijanta ali ti nju ne bih preporučio (iako vidim da naginješ dizelima) pored ovog zaista odličnog i štedljivog 1.3 TCe motora.

Ja inače vozim Kadjara 1.3 TCe 140 (2022.) već dve godine i prezadovoljan sam.

Edit: evo jednog restyle (2021. godište) koji ti se savršeno uklapa u budžet, skoro je neko okačio link u drugoj temi:

http://www.polovniautomobili.com/auto-o ... ck-edi-aut

Ovaj primerak ima i čak adaptivni tempomat, što je jako retko naći kod Kadjara. Sa benzincem nećeš ni znati šta su to EGR/DPF i ostale gluposti. :D :D
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od ljubitelj »

Otkud ti to,benzinac ima isto i EGR i DPF (tj GPF se ovde zove ali je ista stvar)... i nije baš da nećeš znati i za to i za još druge gluposti koje ima takav ili sličan tome benzinac a Euro6d je.

Možda je za nijansu jefitnije i za nijansu više još nedovoljno poznato da i benzinci imaju obavezne obrade izduvnih gasova. :)
Mora se biti spreman na iznenadjenja sa euro 6, koji god da je pre ili jkasnije, više kasnije kada i oni zadju u godine...
A najviše izbor motora zavisi gde će se pretežno voziti budući primerak, dizel odavno nije baš za grad optimum ali za van grada i dalje je neprikosnoven u gotovo svemu.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Saša »

Imaju GPF filter ali niko još do sada nije kod modernih turbo-benzinaca imao bilo kakve probleme sa tim - niti hoće - jer benzin sagoreva daleko čistije od dizela. Što se tiče potrošnje - i ona je više nego ok, juče sam recimo išao na pecanje i vozio se lagano, po propisima (80-90 km/h) i imao sam na kraju potrošnju od 4.7 litara (vangradska vožnja, ukupna relacija cca 120 km). Dizel je dakle za mene stvar davne prošlosti. Treba u stvari da počnemo kupovati električne automobile a ne da razmišljamo i dalje o dizel-purnjarama... :D
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od ljubitelj »

NIko još nije imao problema sa eko sklopovima na turbo benzincu niti hoće je šta- lepe želje onako :)

Da je tako zaista zašto se onda pšo servisima nalaze takvi benzinci, zašto postoje u prodaji rezervni delovi za obradu gasova, pa sigurno ne onako iz dosade i da bi mahgacini bili puni.

Nije često kao kod dizela, ali benzinci ne sagorevaju čisto svakako, kao i sva tečna goriva ostavljaju iza sebe čvrste čestice kod direktnog ubrizgavanja.

A da ne pričamo o EGRu na tim modenim turbo benzincima, to tako spekne da možeš samo EGR da baciš...ne pomaže nikakvo čišćenje. E da, a spekne od "čistog" benizna i ulja u finoj mešavini :)

Još imaš auto koji je nov i sa minimalno kilometara i tek se prvi put susrećeš sa trubo benzincima u GDI tehnici, pusti malo vremena da prodje i kod tebe pa ćeš saznati iz prve ruke za koju godinu sve čari EGR, i ostalih "dodataka" koji prate Euro 6d.

Dizel će još dugo, barem 20tak godina biti osnovni pogon komercijalnih vozila širom sveta...kao i aviona, vozova, brodova a da ne pominjemo vojnu tehniku.

Elektro je tek u baby fazi, sa još gomilom nerešenih problema da bi bilo univerzalno rešenje dovoljno dobro da u svemu potisne dizel (pa i benzin, pa i TNG pa i CNG, pa i alkohol)

U tim uslovima dizel bi se potrošio 20% manje, može i ispod 4liltra pri 80 na sat da bude potrošnja.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Saša »

Živi bili pa videli. A videćemo, pošto će taj auto biti kod mene još sledećih 8 godina, možda i više. :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od ljubitelj »

Pa već smo videli na desetinama primera svuda oko nas šta se dešava sa takvim motorima, nekoliko sam ja lično imao na rešavanju upravo sa takvim problemima...
Ne vidim kako očekuješ da će tvoj primerak biti izuzetak od svih ostalih primeraka a potpuno je isto napravljen.

Želim ti da samo što kasnije saznaš direktno sve čari EGR sistema.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14197
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Saša »

Kojim desetinama primera? Da li si pročitao ovde na forumu da se iko ikad žalio na probleme sa GPF filterom na benzincu? A otkada se voze ti mali turbaci? Deset i više godina?
Voliš da kontriraš po svaku cenu? Da sam napisao da će biti problema sa time - ti bi verovatno napisao da neće. Ma ideš na ignore da više ne čitam tvoje besmislice.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21738
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od nidza »

Svaki benzinac odavno ima egr. Što je sad to toliko bitno? Nema funkciju kao na dizelu, ali ni to nije bitno.

Nema svaki kao posebni deo, može preko varijabilnih ventila da usisava izduvne gasove.
Munja666
Reactions:
Postovi: 186
Pridružio se: 19 Mar 2016, 02:31
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od Munja666 »

@Saša
Nije da nisam razmatrao Kadjara, ima baš dosta mesta u kabini, veliki prtljažnik, ali nekako mi je bezličan i enterijer totalno neprivlačan. Iako su praktično isti automobili (pravljeni na istoj platformi) Qashqai mi je daleko lepši auto i čini mi se kvalitetnije odrađen. Ali mi Qashqai deluje daleko skučenije od Kadjara - barem je na mene ostavio takav utisak (probao sam i jednog i drugog). Što se tiče motora nisam isključiv za dizel, ali s obzirom na to da mi je 90% vožnje po gradu, a opet noviji dizeli nisu nikako za grad, a teško da bilo koji savremeni turbo-benzinac može da troši i približno kao turbo-dizelaš. Pogotovo ako se uzme da SUV iz ovog C segmenta u proseku ima masu oko 1,5 tonu, nerealno je očekivati da u benzinskoj varijanti može da troši u gradskoj vožnji (ovde mislim na prosečnu vožnju u Beogradu kreni-stani, uzbrdo-nizbrdo, to po malim mestima petom 80km/h nije merodavno) manje od 10-11 litara, gde bi u istim uslovima dizel trošio oko 8-9 litara. S druge strane slažem se sa @ljubitelj da su turbo-benzinci najnovije generacije sve bliže dizelima što se tiče DPF-GPF, EGR i ko zna kojih drugih za*ebancija koje su tu samo da nam zagorčaju život. I onda kad sve to uzmem u obzir čini mi je da je opet bolje uzeti dizela, ali onog sa najmanje problema (mislim na opšte boljke, naravno da je svaki primerak priča za sebe i da mnogo toga zavisi od milion faktora).

@ljubitelj
Vidim da neki noviji turbo-benzinci u specifikaciji imaju oznaku euro 6d, a neki samo euro 6. Konkretno ovaj sa Kadjara 1.3 tce iz 2018. godine ima oznaku euro 6d, a recimo Vagenov 1.5 tsi iz 2018. ima samo oznaku euro 6. Da li to znači da VW 1.5 tsi iz tog perioda nema GPF (za ove TSI posle 2020. znam da svi imaju GPF)?
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1149
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od pegazbre »

Sto se tice GPF-a, vozim jedan auto koji je imao problema sa tim (ja konkretno ne) i nije jedini: Hyndai Tucson 1.6tgdi. Isto vazi i za brata Kia Sportage. Imao je i Ford istih problema pa i BMW.

https://www.hypermiler.co.uk/gasoline-p ... ning-error
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od ljubitelj »

Saša napisao: 26 Jun 2024, 21:41 Kojim desetinama primera? Da li si pročitao ovde na forumu da se iko ikad žalio na probleme sa GPF filterom na benzincu? A otkada se voze ti mali turbaci? Deset i više godina?
Voliš da kontriraš po svaku cenu? Da sam napisao da će biti problema sa time - ti bi verovatno napisao da neće. Ma ideš na ignore da više ne čitam tvoje besmislice.
Ovo je prava besmislica ili provokacija sa tvoje strane?
Motori sa direktnim ubrizgavanjem se voze 30 godina skoro, i svaki ima probleme slične dizelu sa stvaranjem čadji. Neki više problema neki manje, neki brže neki sporije ali to je takva tehnologija ubrizgavanja koju to prati.

Desetine primera sam ja radio a na netu imaš hiljade i hiljade primera zapušenih benzinaca.
Jel ti stvarno misliš da istorija turbo benzinaca započinje time što si ti kupio jedan pre 2 godine, a iskustvo sa njima pre toga se puj pike ne računa. Ma daj...kao što sam napisao daj bože da što kasnije stekneš direktna iskustva :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11717
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina automobila sa automatskim menjacem.

Post od ljubitelj »

Munja666 napisao: 27 Jun 2024, 01:05
@ljubitelj
Vidim da neki noviji turbo-benzinci u specifikaciji imaju oznaku euro 6d, a neki samo euro 6. Konkretno ovaj sa Kadjara 1.3 tce iz 2018. godine ima oznaku euro 6d, a recimo Vagenov 1.5 tsi iz 2018. ima samo oznaku euro 6. Da li to znači da VW 1.5 tsi iz tog perioda nema GPF (za ove TSI posle 2020. znam da svi imaju GPF)?
Imanje ili nemanje GPFa je najmanji problem kod benzinaca po principu direktnog ubrizgavanja, on je samo jedna od komponenti eko obrade gasova. Ne treba da mnogo brige oko takvih detalja u specifikacijama, stvar je u tome da ono što je fabrika napravila mora da bude tip top ispravno ili nastaje problem sa dubokim džepom potrebnim da se menjaju. Nažalost euro 6 i 6d su toliko zakomplikovali i skratili radni vek da ima motora koji još u garanciji unutar 2 godine kreću po servisima. Gradska kreni stani vožnja na kratkim relacijama i pothladjeni motori dodatno otežavaju stvari oko "samočišćenja" motora.
Odgovori