Mali, a jak dizel

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mali, a jak dizel

Post od dragvorl »

Ali prvo predstavljanje...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot »

Predstavljen A5 upravo :)
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9414
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP »

Svidja mi se ta racunica cena auta + chip i to je to, nemoj slucajno da razmisljas da li u taj auto treba uloziti nesto vise pre tog chipa, kakav je trap, motor, gume, itd. nego kupuj i odmah cip i nema brige :)
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot »

OMP napisao: 09 Okt 2022, 10:38 Svidja mi se ta racunica cena auta + chip i to je to, nemoj slucajno da razmisljas da li u taj auto treba uloziti nesto vise pre tog chipa, kakav je trap, motor, gume, itd. nego kupuj i odmah cip i nema brige :)
To se podeazumeva za svaki auto. Nego sad računam samo cenu kupovine. A gume servis i ostalo mi ni za juga ne ginu :D
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot »

Koji su najjeftiniji automatski menjači za popravku/remont? Konkretno gledam za taj mali auto možda i automatik. Ne mora da bude neka umetnost od šaltanja, ali da radi posao.
Ne bih baš neki kome je remont preko 1000 evra ako tako nešto postoji. Tipa neki dsg u fabijama ili u fiatu ovi sa jednim kvačilom...

Taj auto bi bio baš dugo kod mene i vrlo je realno da kod mene i crkne nekad. Pa da me ne izuje više od svoje vrednosti.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mali, a jak dizel

Post od dragvorl »

Za to ti je najbolje da nazoves servis. Vise bi se tu trebalo bazirati na to da ne uzmes menjac koji je poznat kao nepouzdan. Inace, dizel, a narocito sa cipom je izuzetno nepovoljan po bilo koji menjac, naravno zbog momenta. Jos ako se vozi agresivno, narocito startovanje iz mesta agresivno mu znacajno skracuje vek. Jos ako uzimas stariji auto on u 90% slucajeva sto se menjaca tice nije odrzavan, hladnjak zapusen, da ne idem dalje...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od ljubitelj »

kojot napisao: 19 Okt 2022, 16:35
Ne bih baš neki kome je remont preko 1000 evra ako tako nešto postoji.
Mislim da se remont kreće tipa 1500-2500 minimum pa do 7000-8000 evra i da tako neki menjač ispod 1000 da se remontuje (to znači generalna, menjaju se delovi a ne samo pranje/čišćenje/filter/ulje) sa originalnim delovima mislim da je preoptimistično.

Ne mora uopšte da crkne automatik a ne mora ni kod tebe da se dogodi ako su ispunjeni neki preduslovi a pre svega da nije pregrevan i da je ulje redovno menjano kada se "pohaba" tj promeni boju.

Čipovanje i automatik ne idu obično zajedno u istu rečenicu kod 4cilindričnih motora a pogotovu uz dizel.

Ako već želiš neki žestok osećaj u vožnji tj ubrzavanju (a koliko sam shvatio to te primarno interesuje) zašto ne bi potražio neki 6 cilindrični redni motor, sa ili bez turba uz automatik?

Prvo mi na pamet pada neki BMW reda 3,000 kubika šestak....to je pravljeno da izdrži drndanje tipa ubzavaj pa koči pa ubrzavaja koči.... ima automatike koji to podnose, čipovanje nije potrebno jer je već fabrika uradila šta treba.... e sad jedino cena i nabavke, i vožnje (goriva) i održavanja ali jare i pare ne znam da može :)


Ili Mercedes benzinac A klasa sa beše motorom oko 340KS...vidjam jedan redovno i ne primečujem da vlasnik ima bilo kakav problem.

Ili BMW Mini Cooper koji isto ima snažne benzinske motore ali pretpostavljam da i tu onda ide priča o ceni potrebnoj za taj nivo perfomansi.

To sve imajući u vidu da postojeći 2,0 turbo motor sa 211 KS tebi nije dovoljan da ispunu očekivanja.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Mali, a jak dizel

Post od Sloba »

Baci pogled na prvi post u temi.

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9057
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Mali, a jak dizel

Post od Milos »

Ne treba sad biti iskljuciv , covek je nesebicno podelio znanje sa nama , pa sta ako je otisao malo izvan okvira naslova ?
Ja sam shvatio koliko ne znam iz te materije i hocu da se usavrsavam :)
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Mali, a jak dizel

Post od Xepoj87 »

To su visokoturazni motori, bezi od toga.

Na temu, imam Punta 2 sa tim 1.9 dizelom, solidno je to, ali nista spec, cip bi mu lepo legao.
Od automatika bezi, sve je to krs u toj klasi kod tih starijih malih automobila.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Mali, a jak dizel

Post od ljubitelj »

Sloba napisao: 19 Okt 2022, 18:37 Baci pogled na prvi post u temi.Slika

Sent from my MI 9 using Tapatalk
Pa da postoji odgovor na prvi post u temi ne bi ni stigli do ovde, upravo što tako nešto mali, jak, jeftin za kupovinu, jeftin i zdržljiv na čipovanje, automatik, jeftin remont....mislim da ne postoji a postojeći auto sa 211 KS je preslab.
Ja ne znam koji bi to mali a jak dizel sa 210+ KS i još jeftin ako ima odgovarao, evo predloži..da se i ja edukujem. :)
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot »

Shvatio sam sve. Gledam samo manuelni. Nisam rekao da je 211ks malo, niti da loše ide nego da i taj mali auto ide dobro. Kad već kupijem što ne bih kupio nešto što ide lepo. Recimo 1.9 umesto 1.3. Potrošnja je sliča, održavanje tu negde a ide sigurno osetno bolje. Šteta što u puntu evo nema 1.9. Baš je dobar auto.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Mali, a jak dizel

Post od dragvorl »

Toliko tezak motor na prednjoj osovini kod malog auta bas i nije preterana prednost, sem na pravcu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9414
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Mali, a jak dizel

Post od OMP »

to sam i ja rekao negde na pocetku
kojot
Reactions:
Postovi: 545
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Mali, a jak dizel

Post od kojot »

Još nisam kupio auto, ali u narednih par dana ću morati.
Ako postoji primetna razlika u potrošnji išao bih možda i na manji motor.

Izbor je pao na punta 1.3 mjet ili peugeot 206 1.4 hdi. Koji je bolji i pouzdaniji od ta dva?

Mislio sam i punta 1.2 60 ks ali ipak mislim da najmanje litar ako ne i dva troši više od dizela.
Odgovori