carov2 napisao: 13 Avg 2024, 20:59
Inače ovo iznad što se piše, teško da je klasičan tempomat bolji od adaptivnog, nekako se kosi sa logikom.
Kakva su iskustva sa adaptivnim tempomatom kad pada sneg? Ne mora da bude ni mećava, lako auto da nakupi sloj snega i leda na radaru. Kao da je neko pisao na forumu da kad prestane da radi adaptivni tempomat ne radi ni običan, kao da je bio neki Suzuki ili Mazda ali ne mogu sad da se setim.
Ovo sto sam vozio od VW grupacije Golf 8 i derivati, bilo je problema jednom u bas jakoj mecavi, lepio se sneg za masku hladnjaka gde je tempomat, morao sam svaki 10 min stajati da cistim. U tom slucaju se gubi svaka vrsta tempomata.
Sto se tice upotrebljivosti, ovaj adaptivni na Civicu 2012. otprilike bolje da je manuelni, vrlo naglo koci cesto, nije bas pouzdan.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ftj napisao: 13 Avg 2024, 16:03
Nemojte se zezati sa lošom vidljivošću i preteranim samopouzdanjem zato što imate adaptivni tempomat. Negde sam pročitao(a i iskusio u praksi jelte) da adaptivni tempomat nije predviđen za nagla kočenja već otprilike za kočenja do maksimalno 1/3 pritisnute kočnice i ukoliko je potrebno jače od toga on će izbaciti zvučno upozorenje a posle vam preostaje samo sistem za hitno kočenje koji može i ne mora da bude efikasan.
U prevodu ako idete 80-100 na sat pri jako lošoj vidljivosti neće vas adaptivni tempomat spasiti ukoliko je nastao lančani sudar i automobili stoje parkirani.
Zavisi i od sistema u autu i dodatnih funkcija, noviji sistemi često imaju dodatke tipa neki sistem automatskog kočenja pri mogućoj nezgodi ili kako ga već krste....
Boringly average, but also perfect for school run mums
To sam i napisao, ostaje ti emergency braking ali to nije nesto na sta se treba uzdati kao redovnu stvar, to je bukvalno poslednja linija odbrane i pitanje je koliko ce to da te spase, pogotovo sto je u uslovima smanjene vidljivosti najcesce i zaustavni put veci jer je kolovoz mokar.
carov2 napisao: 13 Avg 2024, 21:50
Još jedno malo teže pitanje, kako bi u kružnom toku prošao auto sa klasičnim tempomatom?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prošao bi bolje jer ne bi počeo da ubrzava ko blesav već bi bio namešten na manju vrednost za razliku od adaptivnog, koji je na većoj vrednosti ali usporio zbog vozila ispred.
To je to fino podešavanje o kome pričam, koje zahteva previše energije realno , posebno kada ne poznaješ puteve na kojima voziš trenutno.
Passat B8 - imao situaciju jednom da se nahvatao sneg na radar i ostao sam bez komplet tempomata. Doduse, pojedina vozila imaju grejace maske i radara (za Porsche znam da postoji sigurno uz doplatu).
Kad smo kod kružnih tokova, drugarov Quashqai ima ProPilot opciju koja na osnovu mape obara brzinu kad je oštrija krivina ili ako nailaziš na kružni tok.
Moje iskustvo sa adaptivnim tempomatom je skromno, ali iako pomaže, primetio sam i ja da dosta energije trošiš na razmišljanje na kojoj je brzini podešen, koja je udaljenosti, i da li je trenutno uopšte uključen ili ne. Recimo dođeš u zonu manje brzine, auto vozi sporo jer tako ide onaj ispred, onda kad se on skloni odjenom krene da ubrzava jer ti je ostalo podešeno 90 ali si to zaboravio jer je već 10 minuta vozio sporo. Isto važi i kontra, krene da ubrzava jer je dignuto ograničenje ali ne ubrza do 80 već do 60 jer ti je tako ostalo od ranije... Paradoksalno, sa običnim tempomatom imaš više posla, ali je razmišljanje nižeg nivoa, te operacije radiš maltene automatski. Kod adaptivnog nekako više moraš da razmišljaš svesno u kom je režimu i kako je setovan. Nekako sam očekivao da bude upališ i ne misliš ali nije baš tako, pogotovo ako nisi baš celu deonicu na autoputu u koloni.
Adaptivni tempomat je prvo što otkačim u filterima pretraga kad gledam auta. Toliko sam se navikao na njega i proučio ga da su mi smešne neke stvari što pišete. Evo baš malopre sam napravio 1200km sa autom, od toga 1180km sa tempomatom.
Da nemam komšiju koji voze Štutgart - Pula (Passat B8) a da ne upali uopšte tempomat (a ima adaptivni), mislio bih da se sprdate sa nekim postovima ovde.
I da, Passat konkretno gasi tempomat komplet kad napada sneg, a kamion na primer gasi samo adaptivni. No, o tome sam već pisao kad sam bio ubeđen da mogu i na autu da prebacim na običan tempomat.
Gaginh0 napisao: 14 Avg 2024, 06:59
Adaptivni tempomat je prvo što otkačim u filterima pretraga kad gledam auta.
Valjda uključiš, štrikiraš...
Inače, ne bih se ja pouzdao u tu karakteristiku u oglasima jer većina vlasnika ili pojma nema šta ima u autu ili prosto laže. Recimo, od 43 Kadjara koji su trenutno na "Polovnim automobilima" a kojima je stavljeno/uključeno da imaju adaptivni tempomat, samo 1 (i slovima: jedan) ga zaista i ima.
Kod Kadjara (Renaulta generalno, bilo koji model) je to srećom lako utvrditi sa slika, no nisam siguran da je to tako i kod drugih brendova/automobila. Dakle - oprez.
inače bmw misli o svojim korisnicima pa je ostavio mogućnost gašenja adaptivnog. Plus kobajagi ima i grejač na radaru al pri jakom/vlažnom snegu ne pomaže.
Pa znate šta sam hteo da napišem, nisam spavao bezmalo 30 sati jbg
Sistem nije svemoguć, mora i vozač da učestvuje naravno. Osim magistrala koje je neko spomenuo, dobar je i za "glupe" zemlje tipa Austrije, gde te slika radar za preko 140km/h. Staviš ga na 140km/h i OPET moraš da obratiš pažnju na veći nizbrdicama jer zna da ga pusti do 143km/h pre nego što počne sam da koči, a na toj brzini te već slika radar.
inače bmw misli o svojim korisnicima pa je ostavio mogućnost gašenja adaptivnog. Plus kobajagi ima i grejač na radaru al pri jakom/vlažnom snegu ne pomaže.
Da, tačno, ali BMW je kod tržišno novih modela napravio nevidjenu glupost time što je komandu za podešavanje „udaljenosti praćenja“ prebacio sa MF komandi volana na centralni tablet. I umesto da, zavisno od konkretnih uslova saobraćaja, mogu u vožnji„ na slepo“ sa jedan ili dva klika na tasteru na volanu da povećam ili smanjim „udaljenost praćenja“, ja treba „kao budala“ da gledam u centralni ekran ( umesto na put dok vozim ) i da tri ili četiri puta tapkam „ovde“ ili „onde“ da bih to podesio.
Neverovatan ergonomski korak unazad. Kao povratak u kameno doba.
Baš tako. Ako su uslovi saobraćaja promenjeni, menja se "udaljenost praćenja".
A tokom sat vremena vožnje, uslovi mogu da se ne promene uopšte, da se promene jednom, ali i deset ili sto puta, I nije bez uticaja kako i gde se podešava "udaljenost praćenja". Da li to možeš "na slepo" (klikom) ili moraš "da blejiš" u ekran i tapkaš po tabletu.