Kamera za kola

ICE, GPS, handsfree, chip, parking senzori, auto-grafika, zatamnjena stakla, tuning/styling i ostalo
Odgovori
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

Naravno da bi palo na pamet, pogotovo kad neko čita gore iznete ideje u kojima to nije naglašeno. Na stranu što, ako nećeš da rasturaš punjač pa da žice spajaš direktno, treba da kupiš i ženski priključak za upaljač i u njega utakneš punjač kamere, pa sve zajedno ušuškaš iza tapacirunga ili gde već.


Mares napisao:U tehnickoj specifikaciji pise da kamera radi na 5v

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Pa da, na 5V se puni a unutra je Li-Ion baterija koja je deklarisana na 3.7V.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Mares
Reactions:
Postovi: 912
Pridružio se: 13 Avg 2012, 19:44
Lokacija: NS

Re: Kamera za kola

Post od Mares »

Xepoj87 napisao:Ma nebitno, poenta je da nikome ni ne bi palo na pamet da zalemi samo kabl na napajanje, bez punjaca.

Sent from my Sony
Vidis, ja bi zalemio direkt, jbg nem pojma oko struje pa mi ovo oko napona nije ni palo na pamet :mrgreen:

Ali bas zbog toga posto sam laik, teram to kod elektricara, kontam on zna, mada cu mu svakako napomenuti za napon.

Moguce da cu samo produziti kabel (fali mi cca pola metra, pa da nakacim na upaljac u naslonu za ruku, tu mi zvrji jedan prazan pa taman da ga iskoristim.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3811
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Kamera za kola

Post od Dare4x4 »

A da li neko zna kako nabudžiti bateriju od mobilnog telefona da kamera radi na nju kad se ne vozi auto? Imam staru Nokiu C6 na kojoj je odlična originalna baterija. A kamera sa svojom baterijom radi desetak sekundi samo i posle izgubi čak i datim i sat. A na ovoj hladnoći je rizik ostaviti njeno napajanje da radi.

Meni je padalo na pamet da se baterija umetne u strujno kolo posle punjača, a pre kamere. Onda da se iskombinuju neke diode tako da struja od baterije može da ide samo ka kameri. Jedino ne znam da li baterija sme dugotrajno da bude izložena punjenju, pošto znam da mobilni prekida punjenje kad se napuni baterija iako je još na punjaču.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

Problem su dimenzije, gde je smestiti. Da odlemiš bateriju iz kamere i zalemiš ovu iz mobilnog, radilo bi bez problema.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3811
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Kamera za kola

Post od Dare4x4 »

Smestiti je negde na kablu i ubaciti iza tapacirunga (naravno posle probnog perioda ;) ) . Idealno bi bilo kad bi stala u kameru ali teško :besan:
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od ljubitelj »

Li Ion baterija ima sopstvei kontroler punjenja, ne moze tako da se samo spoji.
Nije telefon taj kontrolise punjenje baterije.

Najjedstavnoje je kupiti gotov blok baterija sa punjacem, eksterna baterija za mobilne, koja je na 5V i samo prikljuciti. Ne treba nikakva prepravka bilo cega, ima sve zastite, automatski se puni, zastita od praznjenja itd.

Ja sam nedavno uzeo 5V/ 8000 mAh eksternu bateriju koja daje 2000mA struje potrosacu. Ima na sebi solarni panel za punjenje a moze i da se puni bilo kojim USB mikro punjacem 5V/1A.
Ima 2 USB izlaza tako da napaja istovremeno 2 uredjaja.

Testirao sam i ima zaista napisanih 8Ah kapaciteta.

Ovo samo kao primer koji resava napajanje svih USB uredjaja za vise sati rada.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

O kakvom kontroleru punjenja kod Li-Ion baterije pričaš? Postoji kod veoma malog procenta baterija na tržištu, nijedan ozbiljan proizvodjač baterija ih ne pravi nego su im baterije "bez zaštite" a proces punjenja kontroliše neko drugi.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od ljubitelj »

Li Ion baterije je zabranjeno koristiti bez zastite i velika vecina svih celija sadrze neki oblik a najcesce je Texas Instruments malecni mikrokontroler sastavni deo.

Nijedan poznatiji proizvodjac ne isporucuje baterije bez obavezne zastite. Samsung, LG, Panasonic, Sanyo, Sony kao veliki koliciniski snabdevaci.
Nisam jos video niti cuo da postoji baterija za mobilni telefon, navigaciju, lampu ili slicno bez ugradjene zastite koja ujedno i kontrolise punjenje i javlja o svom statusu.

Pogledaj baterije obicno imaju 3 ili 4 a na laptopu 6 izvoda.
Celije 18*65mm imaju na dnu mali disk koji je ta zastita.
Kada baterija sadrzi vise celija obavezno ima i posebnu regulaciju balansiranog punjenja po celijama.

Kada nema zastite posebno se naglasi u opisu baterije da nije spremna za upotrebu direktno.

Li Ion baterija se ne sme prikljuciti direktno na izvor napajanja, zabranjeno je. I u tome se bitno razlikuje od NiMH, NiCd i drugih tipova.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

Panasonic, Sony, LG, Sanyo itd... Li-Ion baterije NEMAJU taj kontroler u obliku diska. To važi i za SVE baterije koje se stavljaju u baterije laptopova.

Da to imaju, ne bi bio potreban punjač u uređaju (lampi, mobilnom ili gde god) jer bi ta zaštita prekinula punjenje. Zaštita na samoj bateriji se pokazala vrlo nepouzdanom, zato su je i izbacili iz upotrebe i kontrolu punjenja prepustili uređaju u kojem se baterija koristi.
Navešću ti modele najboljih Li-Ion baterija na tržištu, nađi jednu koja ima tu zaštitu:
Sony 18650 VTC4 i VTC5, Panasonic 18650PF, Samsung 18650 25-R, Efest Purple 18350, 18500, 18650, LG HE4 i HG2, itd...

U ovom slučaju je u kameri neka Li-Ion baterija manjih i verovatno specifičnih dimenzija, ali po osobinama ista kao gore nabrojane. Zato bi prvo dobro rešenje bilo odlemiti postojeću i samo umesto nje zalemiti neku kvalitetniju ćeliju, radilo bi mnogo bolje nego fabrički ako se uspe rešiti problem dimenzija. Drugo, bolje rešenje je ubacivanje powerbanka koji si spomenuo, ali onog sa izmenljivim ćelijama (jer osim lakog menjanja one koja rikne omogućava i rad kad je jedna neispravna), ali je veliki problem izvlačenja instalacija i fiksiranja ovog powerbanka.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od ljubitelj »

Pobrkao si, zastita na dnu baterije je u obliku diska, precnik je 18mm za 18mm baterijsku celiju a debljina oko 1-2mm a vidi se kao malo zadeblanje na minus polu.
Kontroler je stampana plocia sa procesorom, sa memorijom, sa posebnim samounistavajucim osiguracem na impuls, termistora obicno 2 komada....cela mala elektronika i ona balansira vise celija jedne baterije.

Punjac naravno da mora da postoji, nesto mora da "proizvede" struju cime se puniti baterije, kontroler je taj pusta i prekida punjenje, sprecava potpuno praznjenje, prekida punjenje kada poraste temperatura i jos sijaset funkcija.
Svaka Li Ion baterija koja se prodaje po CE normi mora da ima zastitu, obavezna je iskljucivo takva baterija za upotrebu na teritoriji EU.
Otvori bateriju bilo kog uredaja a pogotovu laptopa i videces i sam da osim celija uvek ima kontroler.

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/bq2954.pdf

Ovo je jedan od tipicnih kontrolera koji se nalazi u baterijama za laptop.
Za Panasonic 18650PF sa stranice proizvodjaca
http://industrial.panasonic.com/ww/prod ... e/NCR18650

je dato za taj model sledece uputstvo o zastiti bateriju i kako se puni

http://industrial.panasonic.com/cdbs/ww ... 000PE4.pdf

Izdvajam iz teksta na stranii 2 sam pocetak
The diagram below shows a diagram of a lithium ion battery-pack. The battery-pack includes the batteries, the
safety circuits, and thermistors.

Jos jednom, nijedna Li Ion baterija ne sme da se direktno prikljuci na punjac bez zastite i kontrolera za regulaciju punjenja. To je vrlo opasno i zabranjeno.

Jos jedna stvar, Li Ion celije ne smeju da se leme niti da se termicki opterecuju. Kod njih se koristi metoda punktovanja za spajanje kontakta.
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

Opet bacaš gomile uglavnom tačnih informacija ali pogrešno kombinovanih, em iznosiš netačne zaključke em ćemo zatrpati temu beskorisnom raspravom. Pomenutim baterijama trgujem već godinama i vrlo sam dobro upoznat sa ovim što pričam, dobre Li-Ion baterije NEMAJU nikakvu zaštitu od prepunjavanja ili previsokog napona!
Da je imaju, ne bi postojalo pravilo da se ne smeju puniti naponom većim od 4.2V i da se ne smeju se kačiti direktno na izvor struje - što si i sam nekoliko puta napisao. Da baterije imaju zaštitu ta zaštita bi u pomenutim slučajevima crkla tj pregorela i nikom ništa, ovako se prepunjavanjem baterije rizikuje trajno oštećenje njene strukture, njeno curenje ili čak eksplodiranje.

Takođe, "battery-pack" nije isto što i baterija!

Evo ti kako izgleda rasturena Sony VTC4 baterija koja se smatra baterijom sa ubedljivo najboljim performansama na tržištu:
http://batterybro.com/blogs/18650-whole ... s18650vtc4
Koristi se u mnogim Sony uređajima, pa su ljudi otkrili koliko su joj performanse dobre i sada je širom sveta trpaju u sve zahtevne potrošače.

I da, ne lemi se nego punktuje, to je verovatno najbitniji deo priče :mrgreen:
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od ljubitelj »

Ta Sony nije baterija vec jedna celija. I to namenski porucena kao lot od 300komada sto se lepo vidi na kutiji. Kao repromaterijal za izradu baterija.

Battery pack jeste baterija kako se kod nas i u vecem delu sveta podrazumeva. Ne samo za Li Ion vec i kod drugih tehnoligija.
Battery cell jeste celija od koje se spajanjem 1 ili vise komada serijski/paraleleno/ kombinovano pravi baterija.
I obavezno sadrzi kontroler koji upravlja kako punjenjem tako i praznjenjem.
Li Ion baterije je zabranjeno koristiti bez takve zastite po direktivi EU.

I da, lemljenje Li Ion celija je jako bitno, izuzetno povecava rizik od eksplozije i zabranjeno je.

Ne znam ni da li ima svrhe uopste da diskutujemo na nacin kako zelis, ali eto da mi bude mirna savest da sam probao da ti razjasnim.
Off topic
Imas ponudjen link za originalni dokument fabrika o tome sta je i cemu sluzi kontroler. To je cinjenica tehnicka, nema potrebe da imas misljenje, prosto prihvati da je tako kako je navedeno.

Ja se ne bavim trgovinom i tu nemam pojma, ali odlicno znam ono sto sam napisao iz prakse. I fabricke dokumentacije brojnih proizvodjaca baterija.
Jesi li popravio neku bateriju, kontroleru promenio password, uradio rekalibraciju, zamenio impulsni goreci osigurac?
Hoces da ti dam jednu LG bateriju sa 3 celije koja nije mogla da se popravi nakon pregorevanja osiguraca i potom stampane ploce baterije da ne moras da trazis po netu slike...

Ja jesam dvocifren broj i odlicno znam ono o cemu pisem, nemam nameru da se raspravljam sa tobom, napisao sam dovoljno jasno. Ako nije jasno pitaj za to sto je potrebno dodatno pojasniti. Ne znam ni zasto uopste objasnjavam koliko si omasio u pretpostavci da se Li Ion tehnologija koristi bez zastitnih elektronskih kola.

Ne treba da pominjes stvari na javnom forumu u koje nisi siguran da nisu stetne...neko ce procitati pokusati da primeni lemljenje i mozda nastrada.

Ako treba ima u Beogradu servis/ prodavnica gde se moze usluzno punktovati celija pri spajanju u bateriju.

Inace, Li Ion baterije se uvek koriste uz punjac koji je nesto viseg napona, tako 3.7V celija se puni naponom 5V /usb a najveci broja laptop Li Ion baterija sa punjacem od 19V.

Baterija se direktno puni iz ispravljaca, sam uredjaj uopste ne vrsi regulacije vec to radi zastita/ kontorler same baterije.
Baterija se puni vecim naponon od 4.2V,obicno 30tak % veceim po celiji. pa puta broj serijski vezanih celija
I kaci se direktno na izvor struje. Ne prepuni se, ne ostecuje se, itd.

Zato se i mogu bez smetnji koristitii neoriginalne zamenske baterije ukoliko su dobro softverski isprogramirane a koje se razlikuju od originala ponekad i po kapacitetu. I gotovo uvek po proivodjacu.

Ima Sony jako dobru dokumentaciju o Li Ion baterijama, krive kontrolera punjenja i praznjenja, kako se testira memorija baterija, kako se proveraval clock mikroprocesora, sve je odlicno i jasno napisano.


Uglavnom, svka Li Ion baterija ima (mora tehnicki a obavezno je i po zakonu u direktivi EU) kontroler i zastitu od prepunjavanja, od previsoke temperature, od predubokog praznjenja.
Ne postoje u tom smislu dobre i lose Li Ion baterije, svi imaju zastitu.

Mozda si upoznato= dobro sa trgovinom, ovaj tehnicki deo ima jos prostora da se upoznas.

Mogu da ti pokazem /dam uzivo delove pokvarenih baterija, zastita nekoliko proizvodjaca, da ne moras da trazis slike po netu. Ja to popravljam, ne treba mi kako izgleda :pardon:
Korisnikov avatar
Vladapetr
Reactions:
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Vladapetr »

Koliko gluposti na jednom mestu... Sony iz mog linka je BATERIJA, upravo je koristim u svojoj e-cigareti. Dao sam 2 takve ujaku, koristi ih u svojoj lampi kad ide u lov.
Isti slučaj je sa Panasonic PF koji sam spominjao, itd... I sve te baterije NEMAJU nikakvu zaštitu osim one od preteranog pražnjenja.
Baterija sličnih karakteristika je i unutar kamere, samo je treba zameniti kvalitetnijom. To je esencija čitave priče.

A ovo da je Li-Ion baterije pune strujom 30% većeg napona od 4.2V je za momentalnu diskvalifikaciju iz svih tehničkih rasprava od sad pa zauvek :D

Evo pa se informiši pre nego kreneš da sipaš bujice copy-paste podataka:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... &p=3867661
Član HKJ je vlasnik najvećeg na svetu sajta o Li-Ion baterija i autor testova svih bitnijih modela.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Mares
Reactions:
Postovi: 912
Pridružio se: 13 Avg 2012, 19:44
Lokacija: NS

Re: Kamera za kola

Post od Mares »

Evo sirovog snimka sa kamere, u pitanju je DVR B40 A118 (sa novatek 96650 chipom)

Dan

Da ne dodje do zabune, crne tacke pri vrhu snimka su od folije sa soferke

Noc

Na nocnom snimku mi deluje da svetla malo vise sljaste, ali ok je.

Ja sam generalno zadovoljan kamerom kako snima.

Sta je inace WDR opcija? To sam upalio, samo ne znam sta konkretno radi (poboljsava kvalitet slike)?
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Kamera za kola

Post od Xepoj87 »

Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Odgovori