Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Sve je to OK, verujem ja vama da tu ima svasta pozadi, samo jako ne volim kad se prica i sta jeste i sta nije. Ovo sto ovaj lik u tekstu pise je nista drugo no lupetanje, on je odlucio da su bankrotirali i to je to, ako hoces dacu ti i prosto objasnjenje zasto je zakljucak i nacin na koji se do njega doslo glupost.
Iz licnog iskustva sam zadovoljan uslugom AS zadnjih godina. Ja letim tipa 10x povratno sa njima, dakle oko 20 letova godisnje, moj brat tipa 50x i nekih ~150 letova godisnje. Moj brat je npr prezadovoljan, ima gold ili kakvu vec karticu, cesto ga upgrade-uju u business klasu, zovu ga s vremena na vreme da provere kako je zadovoljan uslugom, direktor AS ga dodaje na Linkedinu, dakle bas se trude. Isto letovi su tacni, vise je imao problema sa nekim drugim evropskim kompanijama, ali opet to je vise pitanje srece nego bilo cega drugog.
Isto tako, moje Grcke kolege sada cesto iz Ciriha lete za Grcku sa AS, svi su zadovoljni, pre me je bio blam ako cujem da neko ide Jat-om jer sam znao da cemo da se izblamiramo. Koliko su ljudi iz Ciriha zadovoljni uslugom govori i to da sam ove godine dva puta leteo SWISS-om za BG jer je prosto bio mnogo jeftiniji tog dana, cesto su letovi AS uzasno skupi jer su avioni prepuni, to se ranije nije desavalo.
Opet kazem, sta se desava iza zavese ne znam, ali ako samo kudite i kada je ocigledno da nesto nije istina, onda ne znam kako da ocekujete da vam covek veruje i kad pricate istinu.
Ne znam sad koliko su AB tezi za odrzavanje, ja sam od lika iz Jat Tehnike bas skoro cuo suprotnu pricu (moguce da tu svako prica kako njemu odgovara). Slucajno sam skoro sedeo na letu pored lika iz Tehnike koji je nadzirao let pa smo malo pricali. On mi bas rece kako su ti njihovi Boeing-zi uzasni za odrzavanje, zahtevaju mnogo vise vremena i sl. Kaze da su tehnicari koji ih odrzavaju trazeni te zato je gomila ljudi iz Tehnike otisla za Poljsku, Krakow , i tamo nasi likovi kolo vode.
Iz licnog iskustva sam zadovoljan uslugom AS zadnjih godina. Ja letim tipa 10x povratno sa njima, dakle oko 20 letova godisnje, moj brat tipa 50x i nekih ~150 letova godisnje. Moj brat je npr prezadovoljan, ima gold ili kakvu vec karticu, cesto ga upgrade-uju u business klasu, zovu ga s vremena na vreme da provere kako je zadovoljan uslugom, direktor AS ga dodaje na Linkedinu, dakle bas se trude. Isto letovi su tacni, vise je imao problema sa nekim drugim evropskim kompanijama, ali opet to je vise pitanje srece nego bilo cega drugog.
Isto tako, moje Grcke kolege sada cesto iz Ciriha lete za Grcku sa AS, svi su zadovoljni, pre me je bio blam ako cujem da neko ide Jat-om jer sam znao da cemo da se izblamiramo. Koliko su ljudi iz Ciriha zadovoljni uslugom govori i to da sam ove godine dva puta leteo SWISS-om za BG jer je prosto bio mnogo jeftiniji tog dana, cesto su letovi AS uzasno skupi jer su avioni prepuni, to se ranije nije desavalo.
Opet kazem, sta se desava iza zavese ne znam, ali ako samo kudite i kada je ocigledno da nesto nije istina, onda ne znam kako da ocekujete da vam covek veruje i kad pricate istinu.
Ne znam sad koliko su AB tezi za odrzavanje, ja sam od lika iz Jat Tehnike bas skoro cuo suprotnu pricu (moguce da tu svako prica kako njemu odgovara). Slucajno sam skoro sedeo na letu pored lika iz Tehnike koji je nadzirao let pa smo malo pricali. On mi bas rece kako su ti njihovi Boeing-zi uzasni za odrzavanje, zahtevaju mnogo vise vremena i sl. Kaze da su tehnicari koji ih odrzavaju trazeni te zato je gomila ljudi iz Tehnike otisla za Poljsku, Krakow , i tamo nasi likovi kolo vode.
Re: Vazduhoplovi
Pa naravno da nema, naprotiv komplet stanje u tom sektoru bi se pogoršalo.nidza napisao:Nema alternative za brdo destinacija.
Verujem ja da nas Arapi tretiraju kao zemlju trećeg sveta ali to uostalom rade sve strane kompanije koje su došle/dolaze u Srbiju.
- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Ah, da, znam za to, da je JAT prvi dobio u to vreme novi 737-300.Cica Maca napisao: 21 Avg 2017, 14:44Najstariji 737-300 u staroj jatovoj floti je bio YU-ANF, isporucen 15.08.1985. MSN 23330. To je bio prvi klasik u Evropi, da, JAT je koristio 300 cak i pre luftike!!! Vise ga nema, isecen je.H4wkeye napisao:Ti Avioletovi avioni su oko 30g stari, jeste da rade ali proslo im vreme vec.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Sto se presurizacije tice, clasici su imali isti sistem kao i 200, mnogo humaniji sistem. Sve do tragedije sa heliosom, boing je prodavao taj sistem i kao rezervni deo. Koliko se ja secam, od prvog dana je sistem za presurizaciju bio sistem sa najvise casova odrzavanja, redovnog/vanrednog. Da taj problem resi, posle heliosa, boing sada prodaje kao rezervni upravljacki panel isti koji je i na NG. Naravno, sto da ne kad je isti sistem koji je na NG bio i na klasiku.
Zato, kad god mogu da biram, biram let sa basicem, presurizacija je mnogo humanija nego na 737.
Sent from my SONY Experia mobile

Re: Vazduhoplovi
Lakši je u smislu dijagnostike greške. Prikačiš komp i on ti pokaže kvar i sve šta i kako. Ali, uvek postoji neko aliLaki021 napisao: 21 Avg 2017, 15:26 Ne znam sad koliko su AB tezi za odrzavanje, ja sam od lika iz Jat Tehnike bas skoro cuo suprotnu pricu (moguce da tu svako prica kako njemu odgovara). Slucajno sam skoro sedeo na letu pored lika iz Tehnike koji je nadzirao let pa smo malo pricali. On mi bas rece kako su ti njihovi Boeing-zi uzasni za odrzavanje, zahtevaju mnogo vise vremena i sl. Kaze da su tehnicari koji ih odrzavaju trazeni te zato je gomila ljudi iz Tehnike otisla za Poljsku, Krakow , i tamo nasi likovi kolo vode.


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Imaju klasican panel. Jos samo jedna kompanija u svetu je imala -300tku bez EFISa.H4wkeye napisao: 21 Avg 2017, 15:48Ah, da, znam za to, da je JAT prvi dobio u to vreme novi 737-300.Cica Maca napisao: 21 Avg 2017, 14:44Najstariji 737-300 u staroj jatovoj floti je bio YU-ANF, isporucen 15.08.1985. MSN 23330. To je bio prvi klasik u Evropi, da, JAT je koristio 300 cak i pre luftike!!! Vise ga nema, isecen je.H4wkeye napisao:Ti Avioletovi avioni su oko 30g stari, jeste da rade ali proslo im vreme vec.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Sto se presurizacije tice, clasici su imali isti sistem kao i 200, mnogo humaniji sistem. Sve do tragedije sa heliosom, boing je prodavao taj sistem i kao rezervni deo. Koliko se ja secam, od prvog dana je sistem za presurizaciju bio sistem sa najvise casova odrzavanja, redovnog/vanrednog. Da taj problem resi, posle heliosa, boing sada prodaje kao rezervni upravljacki panel isti koji je i na NG. Naravno, sto da ne kad je isti sistem koji je na NG bio i na klasiku.
Zato, kad god mogu da biram, biram let sa basicem, presurizacija je mnogo humanija nego na 737.
Sent from my SONY Experia mobileNego, jel zna neko ovi sto Aviolet koristi su svi sa EFIS-om? Jedan znam da jeste, ali za ostale nisam siguran da li imaju EFIS ili klasican panel.
Takva konfiguracija je uzeta radi ustede.
Ocigledno sam poranio sa postovanjem teksta o finansijskoj situaciji u Er Srbiji.
Super im ide i super su kompanija.
Re: Vazduhoplovi
Uz dužno poštovanje prema svim zaposlenima u Muzeju, mogli bi malo da srede eksponate i prošire program. Naravno da znam da im je status između nečega i ničega, našeg i njihovog... Na brzinu sam navratio i napravio par fotki.
















Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Na sve liči, ali na muzej nikako. Posećivao sam lepše auto otpade.
Re: Vazduhoplovi
Status bi trebalo da je rešen:
https://tangosix.rs/2017/15/03/muzej-va ... lasnistvo/
Ugovor o prenosu osnivačkih prava i obaveza Muzeja vazduhoplovstva-Beograd na Republiku Srbiju potpisan je Velikoj ratnoj sali Starog Generalštaba.
Ugovor je, u ime Vlade Republike Srbije, potpisao ministar odbrane, Zoran Đorđević sa ovlašćenim predstavnicima registrovanih osnivača nekadašnjeg Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva, a danas Muzeja vazduhoplovstva-Beograd, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
https://tangosix.rs/2017/15/03/muzej-va ... lasnistvo/
Ugovor o prenosu osnivačkih prava i obaveza Muzeja vazduhoplovstva-Beograd na Republiku Srbiju potpisan je Velikoj ratnoj sali Starog Generalštaba.
Ugovor je, u ime Vlade Republike Srbije, potpisao ministar odbrane, Zoran Đorđević sa ovlašćenim predstavnicima registrovanih osnivača nekadašnjeg Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva, a danas Muzeja vazduhoplovstva-Beograd, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Re: Vazduhoplovi
Ponestalo državnih firmi da se kupusaju, pa i muzej stigao na red? Baš me zanima dugoročna budućnost.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Ako misliš na mene, posećujem ja ovo mesto samo nisam nešto raspoložen da se raspravljam sa ljudima koji etiketiraju kao bota svakog ko misli i kaže nešto drugačije od njih.zuzazu napisao: 21 Avg 2017, 13:07 Pre 2-3 godine je jedan clan foruma, koji dugo ne posecuje ovo mesto, a dok sam pisao kako ce Er Srbija da nam zavrne usi vise od JATa, pokusao da mi doskoci trazeci da mu objasnim kako to mogu da tvrdim.
Sa obzirom da nisam ekonomista, nisam imao sta da odgovorim.
Evo sta danas pise Branko Dragas:
https://www.google.com.tr/amp/www.kurir ... nkrotirala
Pitanje koje sam ti postavio i dalje stoji. Ako su arhilupetanja Branka Dragaša najbolji odgovor koji možeš da ponudiš onda je najbolje da zabatalimo priču.
Da, Er Srbija košta poreske obveznike Srbije. Ja sam jedan od njih i nemam problem sa tim, isto kao što nemam problem da me koštaju Železnice Srbije koje nikada neće biti profitabilne, barem ne u Srbiji. Koštao je i Jat poreske obveznike boga oca pa smo ga em voleli em je od njega bilo koristi, kao što je ima i od Er Srbije. Ne želim da se bakćem sa tim animozitetom koji vlada među bivšim jatovcima spram Er Srbije, na tu temu mogu jedino da kažem da nije Er Srbija uništila Jat već je to uradila država Srbija. Očerupala ga je i uništila tako brutalno i sistematski, da od toga može da se napravi oskarovska drama (ili horor film).
Da, u Er Srbiji mnogo toga može (i moglo je) da se radi bolje a pre svega transparentnije. Ako se tako ne radi to i dalje nije razlog da ih spalimo na lomači, a nije razlog ni da selektivno pljujemo po njima. Ja sam leteo Er Srbijom i sa SAW i sa IST i kompletno iskustvo (od čekiranja do leta) je bilo u potpunoj suprotnosti sa onim što si ti pisao o tim letovima. Takođe sam jednom prilikom pomogao prijateljima iz Beograda da podnesu odštetni zahtev zbog otkazanog leta sa SAW, posle 7-8 nedelja svima im je leglo po 500 evra iako su ih svi mogući dušebrižnici i eksperti ubeđivali da nema svrhe, da neće dobiti ni dinara i da Vučić lično briše sa servera svaki e-mail sa odštetnim zahtevom. Trebalo je malo upornosti i dosađivanja (baš kao što treba i kada tražiš kompenzaciju kod nekih od najvećih i najuglednijih svetskih prevoznika) ali se isplatilo.
Ti si druže vrhunski pilot i uživanje je čitati sve što napišeš na temu pilotiranja ali mojne se ljutiš ako ti napomenem da kada počneš da pišeš o Er Srbiji momentalno upadaš u stalling i padaš tačno na onaj (troslovni) nivo na kome deliš etikete drugim učesnicima u diskusiji. Mada u jednoj stvari mogu 300% da se složim sa tobom, a to je da smo postali mnogo loši ljudi.
Re: Vazduhoplovi
lx, u opste nisam mislio na tebe, i bez uvrede - ne secam te se iz diskusija.
Sad' - ako si se nasao prozvanim ili pogodjenim, zao mi je.
Tvoj pogled na AS je, cini mi se, iz ugla korisnika usluga koji je uz to i ljubitelj vazduhoplovstva.
Dozvoli da malo bolje poznajem situaciju unutar firme.
Prvo, jer je svet avijacije mali i svako se poznaje i svako sve zna.
I drugo, jer nisam repa bez korena u ovom poslu.
Sta se sve desava unutar firme, niti zelim, niti hocu da pisem ovde na forumu gde ko zna ko cita.
Budi siguran da su to mnogo krupnije stvari od toga dokle dopire tvoj nivo saznanja (recimo: sta mislis da sam napisao sta se sve izdogadjalo samo sa ovim sletanjem Avioleta u Cirih?)
Taj Dragas mozda lupeta i mozda je "lik", mada mu po biografiji ne bih rekao.
Mogao sam da postujem i novi tekst Mise Brkica koji jeste ostrascen ali i neverovatno dobro obavesten o stvarima duboko u kompaniji, pa nisam - da mi neko ne bi rekao "e bas si nasao ovu pijanduru od novinara".
http://www.danas.rs/licni_stavovi/licni ... za+2016%3F
U Srbiji, sem njega, ne znam ko je dublje zaronio u bivsi JAT i sadasnju AS. Bloger Perica i njegovi puleni Vladimir i Purger?
Aj malo sacekamo, pa neka svako upamti sta je rekao.
I jos jednom izvini sto si se nasao prozvanim, ali mi nije bilo bitno da pratim tvoj lik i delo, te se moj post nije odnosio na tebe.
Sad' - ako si se nasao prozvanim ili pogodjenim, zao mi je.
Tvoj pogled na AS je, cini mi se, iz ugla korisnika usluga koji je uz to i ljubitelj vazduhoplovstva.
Dozvoli da malo bolje poznajem situaciju unutar firme.
Prvo, jer je svet avijacije mali i svako se poznaje i svako sve zna.
I drugo, jer nisam repa bez korena u ovom poslu.
Sta se sve desava unutar firme, niti zelim, niti hocu da pisem ovde na forumu gde ko zna ko cita.
Budi siguran da su to mnogo krupnije stvari od toga dokle dopire tvoj nivo saznanja (recimo: sta mislis da sam napisao sta se sve izdogadjalo samo sa ovim sletanjem Avioleta u Cirih?)
Taj Dragas mozda lupeta i mozda je "lik", mada mu po biografiji ne bih rekao.
Mogao sam da postujem i novi tekst Mise Brkica koji jeste ostrascen ali i neverovatno dobro obavesten o stvarima duboko u kompaniji, pa nisam - da mi neko ne bi rekao "e bas si nasao ovu pijanduru od novinara".
http://www.danas.rs/licni_stavovi/licni ... za+2016%3F
U Srbiji, sem njega, ne znam ko je dublje zaronio u bivsi JAT i sadasnju AS. Bloger Perica i njegovi puleni Vladimir i Purger?
Aj malo sacekamo, pa neka svako upamti sta je rekao.
I jos jednom izvini sto si se nasao prozvanim, ali mi nije bilo bitno da pratim tvoj lik i delo, te se moj post nije odnosio na tebe.
Re: Vazduhoplovi
Da li neko zna da li moze da mi prijatelj ima problema prilikom check-in a kod WizzAir-a posto mu u Pasosu stoji Đura a ja sam mu uzeo kartu na Djura 

- igor_harris
- Postovi: 2210
- Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
- Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ako bude imao problema, neka objasni da je reč o alternativnom načinu pisanja tog slova. Kao što npr. u nemačkom ä, ö, ü, može da se piše kao ae, oe, ue.ljuba napisao: 22 Avg 2017, 11:51 Da li neko zna da li moze da mi prijatelj ima problema prilikom check-in a kod WizzAir-a posto mu u Pasosu stoji Đura a ja sam mu uzeo kartu na Djura
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Zu, nema problema uopšte. Prihvatam u potpunosti da imaš masu informacija iz prve ruke jer poznaješ puno ljudi koji su i dalje u kompaniji.
Jedna od stvari na koje ciljam kada pišem na temu Er Srbije je čudna filozofija koja se u poslednjih desetak godina zapatila u Srba. Ta filozofija glasi da je sve politika (bukvalno sve, do najsitnijih stvari u državi) i da samim tim sa svime što postoji u državi mogu da se urade dve stvari: 1. da se iskoristi u političke svrhe, i 2. ako ne može da se iskoristi u političke svrhe onda da se satre i uništi - takođe u političke svrhe tj. kako bi se time nanela politička šteta nekom drugom krokodilu u bari.
Kao posledica svega toga, prisutnost kompleksnih sistema (kao što je npr. avio kompanija) je u Srbiji svedena na simboličnu meru sa tendencijom potpunog nestanka. Veoma brzo ćemo doći u situaciju da u zemlji nemamo praktično nijedan tehnološki napredan sistem koji zahteva vrhunski obučene specijaliste (pilote npr.) već će vrhunac angažmana srpskog radnika biti pletenje čarapa ili lemljenje kablova a sve što iziskuje upotrebu i poznavanje tehnoloških čudesa kao što je npr. moderan puntički avion obavljaće nam stranci. Ko u Srbiji bude želeo da se time bavi, moraće već u tinejdžerskom uzrastu da napusti zemlju i školuje se napolju jer ćemo ostati i bez obrazovnih kapaciteta za bilo šta složeno. To je jedan od razloga iz kojih ja mislim da je bolje da Er Srbija postoji nego da ne postoji. Slaba je uteha to što će njenom smrću neki partijski tutumrak izgubiti svoj politički kapital.
Jedna od stvari na koje ciljam kada pišem na temu Er Srbije je čudna filozofija koja se u poslednjih desetak godina zapatila u Srba. Ta filozofija glasi da je sve politika (bukvalno sve, do najsitnijih stvari u državi) i da samim tim sa svime što postoji u državi mogu da se urade dve stvari: 1. da se iskoristi u političke svrhe, i 2. ako ne može da se iskoristi u političke svrhe onda da se satre i uništi - takođe u političke svrhe tj. kako bi se time nanela politička šteta nekom drugom krokodilu u bari.
Kao posledica svega toga, prisutnost kompleksnih sistema (kao što je npr. avio kompanija) je u Srbiji svedena na simboličnu meru sa tendencijom potpunog nestanka. Veoma brzo ćemo doći u situaciju da u zemlji nemamo praktično nijedan tehnološki napredan sistem koji zahteva vrhunski obučene specijaliste (pilote npr.) već će vrhunac angažmana srpskog radnika biti pletenje čarapa ili lemljenje kablova a sve što iziskuje upotrebu i poznavanje tehnoloških čudesa kao što je npr. moderan puntički avion obavljaće nam stranci. Ko u Srbiji bude želeo da se time bavi, moraće već u tinejdžerskom uzrastu da napusti zemlju i školuje se napolju jer ćemo ostati i bez obrazovnih kapaciteta za bilo šta složeno. To je jedan od razloga iz kojih ja mislim da je bolje da Er Srbija postoji nego da ne postoji. Slaba je uteha to što će njenom smrću neki partijski tutumrak izgubiti svoj politički kapital.