Stranica 53 od 54
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 15 Okt 2025, 22:44
od dragvorl
Ok je Euro 6 dizel kad radi po fabrickim podesavanjima, ali jako je skupo odrzavati da to sve funkcionise kako treba. Na autu od 2000e treba uloziti jos toliko da se namesti da radi kako treba. Sistemski bi trebalo prekinuti uvoz tih starih dizela i skloniti ostale neispravne sa ulica i motivisati na prelazak na benzin i gas. Elektro je van domasaja 90% ljudi. Normalno, to se skoro desiti nece.
ftj napisao: 15 Okt 2025, 22:32
Ali 80-90% dizela, pa majku mu nije valjda toliki procenat. Meni je najgore kad se nađem iza nekog sa prolupalim motorom pa dimi plavo, a to nema nikakve veze da li je dizel ili benzin a ukinut dpf čisto sumnjam da možeš tek tako da detektuješ, osim ako nema još dodatnih problema u kombinaciji.
Ukinut DPF detektujes vrlo lako, jer ce zbog propalih dizni, turba ili neispravnog usisnog sistema dimiti. S tim se niko nece baviti dok auto ide normalno, jer se dizel uzima jer manje trosi. Nema onda smisla saraniti u njega neki novac ako jos ide, jer se onda gubi na ustedi. Na tehnickom ce ga isto vrlo lako naci, ali to znamo da nece dovesti do iskljucenja iz saobracaja.
Plav dim sam jako retko vidjao, najvise kod Tamica. Problem kod dizela je sto je zaista mali broj novijih i ispravnih. Cim stignu skupe popravke, 80% ljudi nece investirati pola vrednosti auta u popravku. Evo kako stoje stvari procentualno sa vozilima mladjim od 6 godina, koja su se znamo vec, tek razradila.
Od uvezenih 71000 polovnjaka 2024. samo 6% je mladje od 6 godina.
https://www.automagazin.rs/vesti/3/2131 ... e-prisutni
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 15 Okt 2025, 23:21
od milosg
Uklonjen DPF kod ispravnog ne osetiš, ali ovde se kod nas uklanja DPF jer pravi probleme. A pravi probleme ne zbog njega, nego zbog turba, dizni, potrošnje ulja, šta god.. jbg
Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 15 Okt 2025, 23:31
od Saša
Definitivno treba zaustaviti takav uvoz i normu podići na minimum EURO 5 (što je čak i Bosna odavno uradila). A neispravna vozila isključivati momentalno na tehničkim pregledima pa i u saobraćaju. Vrlo brzo bi se tu uveo red, samo da se hoće.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 15 Okt 2025, 23:38
od dragvorl
To je bila i ostala zadnja rupa na svirali.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 06:30
od nidza
milosg napisao:Uklonjen DPF kod ispravnog ne osetiš, ali ovde se kod nas uklanja DPF jer pravi probleme. A pravi probleme ne zbog njega, nego zbog turba, dizni, potrošnje ulja, šta god.. jbg
Osete svi oko tebe jer krene da emituje oko sto hiljada puta više otrovnih čestica u odnosu na isti tako ispravan sa DPF.
Jedan parking takvih vozila zagađuje više nego kad bi sva kola u Srbiji koja postoje bila ispravna.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 07:29
od 123456
Mislim da se previše daje pažnje nekim relativno nebitnim stvarima. Stalno se potencira nešto kao da smo sve ostalo rešili, pa još samo to ostalo. Kao društvo imamo mnooogo većih problema od DPF filtera. Uništava se priroda, plivamo u đubretu, na tone otpada završava gde ne treba...a nama je glavni problem ko je izbacio više nanograma čadji po predjenom kilometru.
Malo me to podseća na Sloveniju. Glavni problem je kako očuvati pravilan broj medveda na Dolenjskem, za koliko smanjiti broj nutrija u Ljubljani i kako zaštititi prava gej populacije. Kao da smo Norveška, sve ostalo je uredjeno pa još samo da rešimo te sitnice...samo skretanje teme sa pravih problema.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 07:41
od Dzona
Ja kad uđem u Niš, kada krene grejna sezone, ni recirkulacija ne pomaže

Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 08:13
od Saša
Mnogo je problema kod nas i sve mora da se rešava. Ovakve stvari je još najlakše rešiti jer državu ne koštaju ništa. Potrebna je bukvalno samo jedna izmena propisa i striktno provođenje svih ostalih. Naravno da imamo i daleko većih problema (recimo otpadne/kanalizacione vode koje se izlivaju direktno u reke, bez ikakvih prečišćavanja - tu je potreban ogroman novac da se to reši), ali ovde je u pitanju vazduh koji udišemo svaki dan. I grejanje odnosno štetne čestice stvorene na taj način su takođe veliki problem, ali sigurno nisu veći od ovoga sa automobilima jer se ne grejemo cele godine a ovo udišemo svaki dan i u saobraćaju i van njega. Kao što smo se odjednom/naprasno rešli recimo olovnog benzina i tih štetnih materija - tako se i ovo rešava.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 09:00
od milosg
nidza napisao: 16 Okt 2025, 06:30
milosg napisao:Uklonjen DPF kod ispravnog ne osetiš, ali ovde se kod nas uklanja DPF jer pravi probleme. A pravi probleme ne zbog njega, nego zbog turba, dizni, potrošnje ulja, šta god.. jbg
Osete svi oko tebe jer krene da emituje oko sto hiljada puta više otrovnih čestica u odnosu na isti tako ispravan sa DPF.
Jedan parking takvih vozila zagađuje više nego kad bi sva kola u Srbiji koja postoje bila ispravna.
Ne sporim to, nadovezao sam se na prethodni post... Nego kažem, uklanjanje DPF-a nikad ne ide samo jer nekome smeta, već zato što je posledica nekih problema koje taj neće da reši... i onda u paketu ti problemi (loše ubrizgavanje, potrošnja ulja) i sklonjen DPF dovode do ove katastrofe kod nas.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 09:07
od carov2
elMaestro napisao:Čitajući ovo, stekne se utisak da je apsolutno svaki dizel potencijalno u rangu nuklearne katastrofe. Ja ne znam gde baš svakodnevno i toliko puta nailazite na te sa crnim oblacima iza.
Iskreno, nije da ih nema.(Tu naravno ubrajam i kamione(Tamiće jer je sezona) i autobuse)
Krene se na otvoren put magistralom i teško je da ti ne uleti neki TDI koji purnja samo tako, a i batica ga loži u blokadu.
Nažalost, dolazimo do toga da i e60 recimo, F10 poneki, po defaultu kad ih vidiš, znaš da će vrlo verovatno da te okadi.
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 09:09
od Saša
Ma na svakom kretanju iz mesta zadime, a da ne govorimo o jačem potapanju gasa. A i dok se lagano voziš iza oseti se često smrad, ne moraš ni da vidiš dimčinu. Sa benzincima se to zaista jako ali baš jako retko dešava, obično vidiš tanak plavi dim - što je znak da je motor pri kraju, odnosno da sagoreva ulje.
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 10:15
od Heinz
Ne lože se pećke cele godine ali se pale njive, gume i kablovi.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140
Poslato: 16 Okt 2025, 11:19
od dragvorl
123456 napisao: 16 Okt 2025, 07:29
Mislim da se previše daje pažnje nekim relativno nebitnim stvarima. Stalno se potencira nešto kao da smo sve ostalo rešili, pa još samo to ostalo. Kao društvo imamo mnooogo većih problema od DPF filtera. Uništava se priroda, plivamo u đubretu, na tone otpada završava gde ne treba...a nama je glavni problem ko je izbacio više nanograma čadji po predjenom kilometru.
Malo me to podseća na Sloveniju. Glavni problem je kako očuvati pravilan broj medveda na Dolenjskem, za koliko smanjiti broj nutrija u Ljubljani i kako zaštititi prava gej populacije. Kao da smo Norveška, sve ostalo je uredjeno pa još samo da rešimo te sitnice...samo skretanje teme sa pravih problema.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Nije to sa starim dizelima uopste nebitno, bar je bitno koliko i plivanje u djubretu i paljenje plastike i gume. Tu cadj udisemo svi, jer su automobili svuda okolo. A cadj kad udje u pluca vise nema nazad, posledice su vrlo ozbiljne i ne desavaju se na nekoj dalekoj lokaciji gde lokalno truju, sto takodje nije dobro. Automobil sam po sebi je ekstreman zagadjivac, od proizvodnje, materijala, a kasnije i uporebe. Plastika sa njega konstantno zagadjuje mikroplastikom okolinu, unutrasnjost je sva od plastike, ukljucujuci stof sedista, cesto sundjere, zagadjenje raznim fluidima koji se u Srbiji odlazu znamo kako, prasina od guma, prasina od kocionih obloga, gomila toksicnih materija koje lete oko nas i udisemo ih i jedemo svaki dan kroz biljke i zivotinje. Ne bi bilo zgoreg eliminisati bar nesto od toga, jer cemo svi radije odabrati komfor licne mobilnosti. Svakako je nerealno ocekivati da se starija i neispravna vozila izbace iz upotrebe u skorije vreme, narocito ovako, kada i u razvijenim drzavama starost voznog parka raste.
Re: Emisije CO2, NOx i ostalih zagađivača
Poslato: 16 Okt 2025, 11:34
od elMaestro
Pa evo recimo, od Gornjeg Milanovca do Bg-a sam u poslednjih 7-8 meseci koliko sam u Srb konstantno, u proseku svaki drugi dan išao ibarskom barem u jednom pravcu. Mislim da ni jedan (da ne preterano, bilo je svakako par slučajeva) dizel mi nije zasmetao koliko mi zasmeta kad prođem pored Kolubare ibarskom. Reče neko kad bi se ti dizeli istrebili mi bismo bili ekološki gigant, pa eto samo ta Kolubara kad bi rešila ta sranja, to bi bilo kao da smo istrebili jedno 15% dizela, Kinezi u Boru da reše svoja sranja još jedno 30% dizelaša je regulisano, itd.
Baš ću lupiti cifru sad, ali pominjete Tamiće, ne znam dal ima u Srbiji registrovano više od 500 Tamića, nisu valjda oni glavni problem...
Razumem ja da se riba čisti od repa, ali ova naša riba em smrdi od glave, a trebalo bi je čistiti od glave.
Re: Emisije CO2, NOx i ostalih zagađivača
Poslato: 16 Okt 2025, 14:24
od dragvorl
Nemoj sad izvrtati, Tamic je pominjan zbog plavog dima, nikakva druga prica.
Ne prolaze svi pored Kolubare na srecu, ali svi udisemo djubre iz neispravnih vozila, a naravno i iz ispravnih. Kolubara na svakih 5 metara.