^ A to je, zapravo, čisto geometrijski standard.
Heinz napisao: 18 Nov 2021, 08:28
motorista napisao: 17 Nov 2021, 15:52
Imaj u vidu da su skoro sve stare domaće bile svesezonske. »TG 620«, »TG 621« »T-5«, »T-200«, »D-727«, »Best«.. mislim da je »Sigura« prva čisto letnja posle ko zna koliko godina.
One nisu bile "svesezonske"u smislu koji je danas poznat, samo su imale oznaku M+S.
https://www.michelin.co.uk/auto/tips-an ... inter-tyre
One su u vreme donošenja aktuelnih propisa bile 20 godina stare, otprilike koliko je danas stara »Vintera«.

Mnoge su te 2008. već bile van proizvodnje.
Naravno da nisu mogle biti svesezonske u današnjem smislu — sadašnji (evropski) standard je ispitivan od 1999. a primenjen na tržištu od (mislim) 2008, dok su modeli koje sam naveo lansirani od 1974/'76. (»T-5« i »D-727«) do 1996/'98. (»T-200« i »TG 621«). Međutim, one će se u Srbiji smatrati univerzalnim do 2024. (naš zakon do tada priznaje oznake
M+S,
allseason i sl. kao adekvatne za zimsku upotrebu).
Dakle, nešto poput trenutnih američkih celogodišnjih/svesezonskih. A to je svakako bolje od letnjih zimi.
Uostalom, prvih par sezona »Vintere« nisu imale oznaku zimskih (
3PMSF, “triglav”) već samo
M+S, a potom su, kao i »T-200«, tu oznaku dobile.