Auto-klima
Re: Auto-klima
Dezodorans i freon apsolutno nisu za poređenje.
Freon je gas pod pritiskom. Mada mislim da sad to i nije više freon, nego neke druga supstanca, ali gas u svakom slučaju.
Dezodorans je tečnost, ima cevčicu od vrha do dna boce, a vazduh pod pritiskom tu tečnost izbacuje kroz cevčicu van boce.
Ne treba da rasprava ide u ružnom smeru, ovo je dobra prilika da svi naučimo nešto novo.
Tapatalk Pro
Freon je gas pod pritiskom. Mada mislim da sad to i nije više freon, nego neke druga supstanca, ali gas u svakom slučaju.
Dezodorans je tečnost, ima cevčicu od vrha do dna boce, a vazduh pod pritiskom tu tečnost izbacuje kroz cevčicu van boce.
Ne treba da rasprava ide u ružnom smeru, ovo je dobra prilika da svi naučimo nešto novo.
Tapatalk Pro
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Ajmo malo cinjenica.
Since the product is liquid at room temperature, it is simply poured in before the can is sealed. The propellant, on the other hand, must be pumped in under high pressure after the can is sealed. When the propellent is kept under high enough pressure, it doesn't have any room to expand into a gas. It stays in liquid form as long as the pressure is maintained. (This is the same principle used in a liquid propane grill.)

Since the product is liquid at room temperature, it is simply poured in before the can is sealed. The propellant, on the other hand, must be pumped in under high pressure after the can is sealed. When the propellent is kept under high enough pressure, it doesn't have any room to expand into a gas. It stays in liquid form as long as the pressure is maintained. (This is the same principle used in a liquid propane grill.)


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Auto-klima
Postoji jos jedna mogucnost koju koriste neki uredjaji (imali smo na vikendici pumpe za vozdu, hidropak koje su cesto crkavale pa sam se dobro upoznao sa arhutekturom
)
Rezervoar (za vodu ili bilo sta) unutar sebe sadrzi i vazdusnu kesu/balon. Kada sipate vodu pod pritiskom, ona se ne mesa sa vazduhom ali se vazduh unutar gumene membrane sabija i cela ta lopta se smanjuje. Krajnji efekat je kao da ste uspeli da sabijete tecnost te pumpa ne mora stalno da radi jer membrana odrzava rezervoar pod pritiskom koji opada kako se voda ispusta.

Rezervoar (za vodu ili bilo sta) unutar sebe sadrzi i vazdusnu kesu/balon. Kada sipate vodu pod pritiskom, ona se ne mesa sa vazduhom ali se vazduh unutar gumene membrane sabija i cela ta lopta se smanjuje. Krajnji efekat je kao da ste uspeli da sabijete tecnost te pumpa ne mora stalno da radi jer membrana odrzava rezervoar pod pritiskom koji opada kako se voda ispusta.
Re: Auto-klima
To je Laki najjednostavnija varijanta pravljenja pritiska u sistemu. Praktično isti princip se koristi i u prskalicama ručnim. Naspeš otrov, ostaviš mesta za vazduh, pumpom nabiješ pritisak i uživaš
Tečnosti se sabijati ne mogu, sem na nekoj zvezdi, a gasovi mogu. To je sva filozofija. Neki gasovi na određenom pritisku pređu u tečno stanje. Možda to unosi zabunu.

Tečnosti se sabijati ne mogu, sem na nekoj zvezdi, a gasovi mogu. To je sva filozofija. Neki gasovi na određenom pritisku pređu u tečno stanje. Možda to unosi zabunu.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Auto-klima
Xeroj, i dalje sam ubedjen da nisi ni jednu bocu freona ispraznio.
Re: Auto-klima
Svi gasovi koji se koriste u rashladnim uređajima se pretvaraju u tečnost pod pritiskom. Takav je princip rada.
Kompresor sabija gas u tečno stanje, a onda se takav gas širi, pri čemu troši energiju iz okoline. Na tom principu hladi.
Onda opet dođe kompresor na red koji sabija gas u tečno stanje i tako u krug.
Tapatalk Pro
Kompresor sabija gas u tečno stanje, a onda se takav gas širi, pri čemu troši energiju iz okoline. Na tom principu hladi.
Onda opet dođe kompresor na red koji sabija gas u tečno stanje i tako u krug.
Tapatalk Pro
Re: Auto-klima
Definitivno to unosi zabunu... Nemojte se svađati zbog fizike iz osnovne školenikaragva napisao:Neki gasovi na određenom pritisku pređu u tečno stanje. Možda to unosi zabunu.

Re: Auto-klima
Dag, freon je mesavina vise sastojaka(R12 koji se nekad upotrebljavao u auto klimama je sastava CCl2F2, za R134 koji se sad koristi ne znam ovako iz glave sastav), a u gasovitom stanju se neki od njih izdvajaju. Zato kad punis nesto direktno iz boce punis iz prevrnute boce kako bi ulazio tecan. U suprotnom, dobices pritisak u instalaciji koju punis, ali ne i potrebnu kolicinu freona, te ti uredjaj nece pravilno funkcionisati i pored dobrog pritiska. Ono sto ti ostaje u "praznoj" boci je ono sto se izdvojilo i ostalo u gasovitom stanju i samo ne vrsi posao
.

- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Ovde se zestoko brkaju pojmovi, dosli smo do dezodoransa
Boce dezodoransa se pune sa lako isparivim gasovima kao sto su budan, izobutan pa i freon.
Freon je gas i kao takav komprimovanjem u bocu prelazi u tecno stanje, ko je propustio casove fizike neke gugla zakone termodinamike i kineticke teorije gasova, to je ono sto Dragoslava buni.
Kod auto klima se koristi R134a gas koji jeste freon a u savremenoj rashladnoj tehnici pored freona se koriste gasovi na bazi butana (kucni rashladni uredjaji uglavnom).

Boce dezodoransa se pune sa lako isparivim gasovima kao sto su budan, izobutan pa i freon.
Freon je gas i kao takav komprimovanjem u bocu prelazi u tecno stanje, ko je propustio casove fizike neke gugla zakone termodinamike i kineticke teorije gasova, to je ono sto Dragoslava buni.
Kod auto klima se koristi R134a gas koji jeste freon a u savremenoj rashladnoj tehnici pored freona se koriste gasovi na bazi butana (kucni rashladni uredjaji uglavnom).
Re: Auto-klima
Sta je Freon?
To je zasticeno ime neke velike kompanije, nema veze sa samim gasom, moze da menja sastav, a malo ko zaista koristi freon. Slicno vazi i za Digitron, sta je to?
To je zasticeno ime neke velike kompanije, nema veze sa samim gasom, moze da menja sastav, a malo ko zaista koristi freon. Slicno vazi i za Digitron, sta je to?
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Jeste, DuPonta.
Freon je naziv za lako isparivu mesavinu gasova, netoksičnu bez boje, mirisa i ukusa
Nastao na bazi hlorfluorokarbona a danas hidrofluorokarbona (osnova menjana po Kjoto sporazumu zbog ekologije)
Freon je naziv za lako isparivu mesavinu gasova, netoksičnu bez boje, mirisa i ukusa

Re: Одг: Auto-klima
I ja sam siguran da si ti uzeo da radis i naplacujes nesto za sta apsolutno nikakve kvalifikacije nemas, i ne znas sta radis.dag81 napisao:Xeroj, i dalje sam ubedjen da nisi ni jednu bocu freona ispraznio.
Ako te zanima kako izgleda prazna boca, izvoli:
https://www.youtube.com/watch?v=zApE2B3vBu8
Sto se freona tice, upravo tako, jednostavno naziv koji se ustalio za sve rashladne gasove koji se koriste za punjenje rashladnih uredjaja.
R410a je naziv mesavine jednog gasa, R22 je naziv druge mesavine, itd...
Zavisno od mesavine, neki bolje hladi(R22), neki su ekoloski nastrojeni(R410a), itd...
Sto se dezodoransa tice, nista rekao nisam, osim da se takodje nabija pritisak, i isti je pomenut samo zbog nacina praznjenja, da se pod pritiskom izbacuje sastav boce, nikakve druge veze sa freonom nema, niti sam rekao da ima.
Nidzo, u dezodoransu je tecni gas, kao sto sam napomenuo.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Auto-klima
Zveroljub napisao:Dag, freon je mesavina vise sastojaka(R12 koji se nekad upotrebljavao u auto klimama je sastava CCl2F2, za R134 koji se sad koristi ne znam ovako iz glave sastav), a u gasovitom stanju se neki od njih izdvajaju. Zato kad punis nesto direktno iz boce punis iz prevrnute boce kako bi ulazio tecan. U suprotnom, dobices pritisak u instalaciji koju punis, ali ne i potrebnu kolicinu freona, te ti uredjaj nece pravilno funkcionisati i pored dobrog pritiska. Ono sto ti ostaje u "praznoj" boci je ono sto se izdvojilo i ostalo u gasovitom stanju i samo ne vrsi posao.
Ukratko.

Mesavine "freona" se sipaju u tecnoj fazi sto je jedini ispravan nacin, a to obavezno znaci sa bocom naglavacke. Inace zbog razlicitih parcijalnih pritisaka nastane opsti karambol punjenjem gasnom fazom, i naravno uredjaj nece radit korektno.
Usput.
Freon inace vise nije zasticeno ime Du Pont-a, posto je isteklo 50godina licence.
Postoji i prica u SAD da je Du Pont lansirao tezu o stetnosti hlora u freonima upravo nekoliko godina pre isteka licencnih prava.
Sada je "nova" zasticena stvar Puron, jos narednih 40tak godina se za primenu placa taksa Du Pont-u.
Freon je kao Xerox ( u americkom engleskom ne postoji/ne koristi rec za fotokopir aparat npr), ili Kaladont ili ...ime brenda kao opsti pojam za neku stvar.
Poslednja izmena od ljubitelj u 17 Avg 2014, 00:00, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Auto-klima
Ili frizider, danas sam video kosilicu te marke (Frigidaire).

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money