nidza napisao:Ja bih radije bio u našoj Octaviji, ne daj bože, nego u bilo kom od ta dva automobila.
Svako ima pravo na svoj izbor. Kako god, provlači se jedna univerzalna istina, koja je vidna u svim segmentima potrošačkog društva. Određeni kvaliteti proizvoda više klase se u narednim generacijama spuštaju u niže, dok su najbolje karateristike uvek rezervisane za flagship. S klasa danas je daleko bolja od S klase od pre 20 godina, Volvo takođe, kao i svi ostali.
Mali automobili kao što je Smart su izuzetno čvrsti, ali imaju problem sa kinetičkom energijom. Ako ih zune neki masivniji auto, kabina će ostati netaknuta, a oni unutra će biti "kao živi". Zbog toga su sudari sa kamionima izuzetno opasni, koliko god da je bezbedan automobil u pitanju.
Upravo tako, slazem se.
Pasat od 2005 i noviji jeste sigurniji a Pasat od 1981-2004. manje siguran od Volvoa 240 iz 1975-1993.
SLicno i sa Mondeom, stari Volvo je sigurniji od Mondea 93-2007 godiste, Pezoa 406 npr.
Napredak postoji kroz generacije, slucaj je takav da su Saab i Volvo postigli kako ti kazes odredjeni kvalitet proizvoda u 70tim i 80tim godinama koji su VW, Fiat ili Pezo postiglu 2000tim godinama.
Sve vise i vise modela ce dostici sigurnost Saaba i Volvoa u narednim godinama no ostaje jasna cinjenica da su i Volvo i Saab stariji modelii danas natprosecno bezbedni po putnike. Nisui jedini, ima jos starijih modela koji su bolji od svezih modela.
Nije ni priblizno crno belo da je novija generacija nekog auta automatski sigurnija od neke starije generacije, to sam hteo da pojasnim.
Nisam Primera starija je bezbednija od Nisam Primere novije generacije, na primer.
To sve u stvarnim sudarima, ne u testovima. A izgledaju na prvi pogled tako slicno da bi rekli olako da je sve to isto.
Tesko je reci zasto je Volvo 240 iz 1975 tako dobar u praksi, ili Honda Akord iz 80tih koja je isto bolja od proseka modela vozila konstruisanih pocetkom 2000tih. Ne vidi se nista posebno ali je prosto tako.
Folksam stanje iz nesreca ukazuje da Toyota (koja je godinama prva na listi ispred Volvoa i Saaba) pruza najvecu sansu za putnike u citavom nizu modela.
Ta 3 proizvodjaca su na vrhu, pa onda velika pauza pa ostali zadnjih 10tak godina.
Sudar sa kamionom, sa drvetom i slicno je nesto sto se obicno zavrsava tezim posledicama i cesto je vise stvar slucajnosti da neko dobro prodje nego same konstrukcije vozila.
@grujic, krtierijum bezbednosti je isti 1990 i 2016, sto manje povrede u stvarnoj nesreci.
Folksam upravo pokazuje taj kriterijum kao osnovni, samo stvarne povrede i smrtnost.