Re: Servis automatskog menjača
Poslato: 28 Maj 2025, 19:13
Koji servis bi to radio?
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Da dodam isto je i kod Aisina 4b, upravo tako se radi redovno održavanje pod pritiskom bilo iz spoljne mašine bilo iz samog menjača (bez mašine, koristi se pumpa menjača).DjukaBg napisao: 28 Maj 2025, 13:46 Kod AIsina, barem na onom 6b koji sam vozio na prethodnim kolima (C5 X7), a verujem i da je na 8b slično, ima čelični filter - mreža unutar samog menjača koji ne može da se zameni bez otvaranja istog što niko neće da radi "preventivno". U skladu sa tim redovni servis podrazumeva ispiranje i zamenu ulja u menjaču pod pritiskom na mašini. Ode nekih 10-ak litara ulja i samim tim se ispere gotovo ceo menjač i to radi posao,
Ovo se na CVT menjacima redovno desava, posebno na ovom sto je kod mene u Koleosu Yatco CVT8 (iako je kod mene unapredjena verzija od 2019. isto ogroman rizik), tako da Simonovic nije hteo tako da mi radi na masini, nego je iz 3x ispustao rucno, odnosno kao sto je @ljubitelj i napisao da rade po garazama:Uroš S. napisao: 28 Maj 2025, 16:21 S tim da to ispiranje pod pritiskom može da bude zajebano jer može da izbije neke dihtunge, i da napravi havariju. To sam procitao na BMW forumima a odnosi se na 8b Aisine koji se ugradjuju u FWD sDrive modele sa poprečno postavljenim motorima.
Ja sam uradio običnu zamenu ulja na njemu na nekih 60.000km, moguće je izmeniti oko 4L ulja od ukupnih 14L koliko staje unutra (ako se dobro sećam, možda je i negde 12-15).
To ulje je poprilično skupo, OEM je valja 9000rsd/l a Motul je mislim izašao 3500/L.
Tako da bih ja to promenio šta može i kolko može, možda i par puta uzastopno (recimo na svakom malom servisu sledeća dva tri) ali ne pod pritiskom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bio triatlon do Köln.
Za Mannol sam i dobio preporuku majstora i sad ću da kupim jedno 20l i da oteram da menja i dosipa dok ne bude ko novo.DjukaBg napisao:Ovo se na CVT menjacima redovno desava, posebno na ovom sto je kod mene u Koleosu Yatco CVT8 (iako je kod mene unapredjena verzija od 2019. isto ogroman rizik), tako da Simonovic nije hteo tako da mi radi na masini, nego je iz 3x ispustao rucno, odnosno kao sto je [smention u=578]ljubitelj[/smention] i napisao da rade po garazama:Uroš S. napisao: 28 Maj 2025, 16:21 S tim da to ispiranje pod pritiskom može da bude zajebano jer može da izbije neke dihtunge, i da napravi havariju. To sam procitao na BMW forumima a odnosi se na 8b Aisine koji se ugradjuju u FWD sDrive modele sa poprečno postavljenim motorima.
Ja sam uradio običnu zamenu ulja na njemu na nekih 60.000km, moguće je izmeniti oko 4L ulja od ukupnih 14L koliko staje unutra (ako se dobro sećam, možda je i negde 12-15).
To ulje je poprilično skupo, OEM je valja 9000rsd/l a Motul je mislim izašao 3500/L.
Tako da bih ja to promenio šta može i kolko može, možda i par puta uzastopno (recimo na svakom malom servisu sledeća dva tri) ali ne pod pritiskom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo na 6B kako rade samostalno:
Kum moj ima nekog SAAB-a (ljubitelj istih) gde je Aisin sa 5b, presao auto 250.000 nikad nije ispirao celo ulje samo na svakom drugom malom servisu rucno ispusti koliko moze i dolije isto toliko ulja, menjac radi kao sat.
Inace u 8b AIsin bi trebalo da ide ulje Aisin ATF-0WS, original je oko 3500 din litar (bas Aisin a ko im pravi to ulje ko zna), ali ima alternative sa tom specifikacijom recimo Mannol ATF WS AUTOMATIC SPECIAL 1L, koje je oko 800 din litar
Ne znam sad ko radi, taj gde sam ja radio nije vise u Srbiji. Kad se promeni ulje prljavstina ostaje u hladnjaku i dalje kontaminira novo ulje ako se ne ispere.