ljubitelj napisao:Punjac ne, alternator da. Iz prakse, sa otprilike 25% na 75% je dovoljno sat voznje. Alternator puni sa reda 30Ampera, koliko preostane kada napoji ostale potrosace, sto je sasvim dovoljno za navedeno.
Imao sam situaciju da ne moze da zavrti anlaser, upalio na kablove, vozio 38km standardnom rutom, ugasio auto. Stajao 3 dana, normalno upalio, aku se dovoljno napunio. Dalje se sam napunio, nije se ponovio problem. Alternator je nominalnih 100 Ampera struje, ne vidim sto ne bi mogao da napuni aku od 60tak Ah koliko je kod mene, primer iz prakse gde je sve ispravno.
Problem je sto i u ovakvom stanju auto pali skoro uvek ako ne zaboravis radio 10min ili svetla 2-3min nakon gasenja, vecinja ljudi ce menjat akumulator a servisi ce reci da tako treba
Ima jos nekih koji su sa drugim modelima potvrdili da za 10-15km voznje imaju isti ili jos gori problem od mene
Jednostavno voltaza punjenja je sasvim u redu ali regulator alternatora jednostavno "gura" malo ampera u akumulator, sto je jos smesnije paljenje mi je normalno i nikad ni na -15C ne verglam vise od 2 sekunde da upali, vise puto provereno ne vuce struju, nikad ne isprazni aku do 0% ali je evidentan "problem" da ga veoma slabo dopunjuje kad je aku iznad 40% napunjenosti i samim tim aku umesto da idealno uvek bude 90-100% pun, bude uvek 30-45% mozda zimi cak i manje
Bio sma i u ovlascenom servisu sa "starim" regulatorom koji je punio 13.6-14v i za njega su rekli pa to ti je TO, na pitanje da li i drugi isto tako puno, rekli su zavisi od modela, a ako NE ISPRAZNI aku da ne mozes da upalis tek onda ne valja, sve ostalo po njima OK
Cak sam skinuo i zvanican TIS za opel-a i lepo debili napisali 13.5V na 2000rom je OK sa opterecenjem, znaci znaju da imaju alternatore koji su jednostavno tako nastelovani za ovaj model
Ovi noviji modeli su start/stop to je sasvim drugi pricip tu verujem da je punjenje DOSTA jace jos je aku tu gel baziran, za sve one koji i dalje tvrde da se aku ne sme punit sa 40-50A