Servis - Razno
- pedja
- član 001
- Postovi: 15352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
To je Fiatov 1.3 multijet? Nije neka egzotika.
Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Da, Fiatov dizel je tu upakovan.
Ako hoćeš pusti mi broj šasije da proverim šta tačno od delova ide u Suzukijev katalogu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ako hoćeš pusti mi broj šasije da proverim šta tačno od delova ide u Suzukijev katalogu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Uradio zamenu zimskih guma na Astri g i Astru j. Udarnna srafikica iz Lidla na struju odlican alat, cas posla smo zamenili tockove....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Servis - Razno
Dobar je.

Radi posao osim prvog puta kada je trebao da odvije ono što je lokalni vulkanizer zakovao pneumatskim,izneverila je na svih 20 komada
Posle toga kada se normalno zategnu,odvija bez problema i koristim ga već par godina.

Radi posao osim prvog puta kada je trebao da odvije ono što je lokalni vulkanizer zakovao pneumatskim,izneverila je na svih 20 komada

Posle toga kada se normalno zategnu,odvija bez problema i koristim ga već par godina.
Re: Servis - Razno
Šta je zdravija varijanta po motor od ove dve. Recimo da mi je pun rezervoar knap za ceo mesec
- Napuniti rezervoard do vrha jednom i to trošiti u toku meseca?
- Točiti više puta manju količinu goriva?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- Napuniti rezervoard do vrha jednom i to trošiti u toku meseca?
- Točiti više puta manju količinu goriva?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Podeliš količinu koja staje u rezervoar na dva mesečna sipanja.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- Gazu
- Postovi: 2706
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Zar nije bitno samo izbegavati da nisi na rezervi, da se ne povlače prljavštine s dna rezervara?
Ja kad sam malo iznad pola, tad dopunjavam do čepa, pa kad god to bilo.
Ja kad sam malo iznad pola, tad dopunjavam do čepa, pa kad god to bilo.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13560
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.
A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32197
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Servis - Razno
To je neko generalno pravilo. Međutim svako se pretežno vodi svojim mogućnostima, a tek onda razmišlja o ostalom.
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Sent from my 2201116SG using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
- Gazu
- Postovi: 2706
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Servis - Razno
Mislim da jeste razumljivo. Ako povlači gorivo pri dnu, to gorivo se povlači i sa strane, i odozgo. Ako je nivo goriva niži, onda povlači samo to sa dna - koje je prljavije. Ako je nivo goriva viši - i dalje će povlačiti to sa dna, ali i ono odozgo, pa će celokupno povučeno gorivo ipak biti čistije. Mislim, možda bih shvatio da ni ovo objašnjenje ne štima kad bih skontao kako tačno ta prljavština stoji u rezervaru, ali mislim da bih u svakom scenariju došao do objašnjenja zašto je bolje ne voziti na rezervi.Grujic napisao: 04 Nov 2024, 10:11 To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.
A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Ali pretpostavljam da je tu stvar i iskustvo potvrdilo, što bi bilo i bitnije od teoretisanja.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15352
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
Verovatno se gorivo komeša i te neke čestice/mulj plutaju svuda.Grujic napisao:To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.
A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Kada se dođe pred kraj, ostaje samo mulj, uz minimum goriva?
Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Dodatna stvar, ako si stalno na rezervi, pumpa se teze hladi, jer nije cela potopljena, sto ima uticaja leti.
Tako sam cuo, meni ima logike, sad da li je tacno, ne znam.
Tako sam cuo, meni ima logike, sad da li je tacno, ne znam.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13560
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Servis - Razno
To za hladjenje da, to ima logike i mislim da je to glavni problem voznje na rezervi
Re: Servis - Razno
Hladjenje pumpe je tu najbitniji razlog zasto ne treba voziti na rezervi, prljavstina tj talog iz rezervoara ionako ne moze da stigne do ostatka sistema ubrizgavanja jer svaka pumpa ima sito ili vise njih plus je tu i filter goriva (doduse ne kod svih automobila, mnogi benzinski motori ga nemaju) ali sita su dovoljna, kroz njih moze neka bas bas sitna prljavstina da se provuce ali nije kriticna po ugrzavanje sistema ubrizgavanja, bar ne na krace staze.
Kod starijih automobila sa metalnim rezervoarima je kriticnije voziti na rezervi zbog stvaranja kondenza u rezervoaru a samim tim i korozije
Kod starijih automobila sa metalnim rezervoarima je kriticnije voziti na rezervi zbog stvaranja kondenza u rezervoaru a samim tim i korozije
Re: Servis - Razno
Naravno da ne, celokupno gorivo koje vuče pumpa je iz kadice koja je na dnu rezervoara.Gazu napisao: 04 Nov 2024, 10:43Mislim da jeste razumljivo. Ako povlači gorivo pri dnu, to gorivo se povlači i sa strane, i odozgo. Ako je nivo goriva niži, onda povlači samo to sa dna - koje je prljavije. Ako je nivo goriva viši - i dalje će povlačiti to sa dna, ali i ono odozgo, pa će celokupno povučeno gorivo ipak biti čistije. Mislim, možda bih shvatio da ni ovo objašnjenje ne štima kad bih skontao kako tačno ta prljavština stoji u rezervaru, ali mislim da bih u svakom scenariju došao do objašnjenja zašto je bolje ne voziti na rezervi.Grujic napisao: 04 Nov 2024, 10:11 To sa povlacenjem prljavstine sa dna mi je uvek kriticno da skapiram.
A odakle se vuce gorivo ako ne sa dna, bez obzira koliko goriva ima?
Ali pretpostavljam da je tu stvar i iskustvo potvrdilo, što bi bilo i bitnije od teoretisanja.
Ni levo ni desno ni gore, uvek i jedino može odozdo da se usisava gorivo.
Ko god je ikada otvarao rezervoar na modenim kolima u zadnjih 40tak godina morao je da primeti specifičan način usisa goriva sa samog dna.
A to je bitno da bi gorivo moglo biti i na uzbrdici ili nizbrdici usisano i kada je na minimumu, na 2-3mm sloja na dnu rezervoara.
Dodatno, odavno su rezervoari od plastičnih masa, filter goriva se menja na 150-200,000km ako uopšte i postoji filter u rezervoaru a često i nema kod kola u zadnjih 15tak godina proizvodnje.
Pumpa ima svoje sito , koje je grubo, i to je to.
Praksa je pokazala da voziti na rezervi ili voziti na punom je potpuno isto kod sistema sa električnim pumpama i povratnim vodom koje omogućuje kruženje goriva kroz sistem.
Naravno, voziti stalno sa 1-2-3 litra samo u rezervoaru pa da pumpa povlači i vazduh povremeno je štetno, ali već sa 5+litara je sasvim bezbedno voziti.
Ili uprošćeno dovoljno je da ne svetli stalno crvena lampica rezerve i nema brige.
ps. sve i da ima nekakvih čestica nečistoće u rezervoaru pa to povuče pumpa i prosledi napred ispod haube u fini filter goriva tamo se te nečistoće zadrže unutar filtera a pročišćeno gorivo se vraća u rezervoar.
Dodatno na pumpama postoji filter pre točionog mesta, zbog samog rada pumpe, senzora merenja itd...
Glavni problem je dugo stajanje nepokretnog goriva u rezervoaru, to pravi mulj, onu braon sluz ili šta već što sve zapušava, naročito je leti to izraženo.