Zašto je Srbija tu gde jeste?!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24714
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Slazem se sa ovim, da ocene i zavrseni fakulteti nisu merilo znanja i kompetentnosti. Narocito kada se zna koliko su velike razlike medju fakultetima i da se na nekim menadzmentima nabijaju proseci, dok na nekim tezim fakultetima je mnogo teze doci do prolaza, a da ne pricamo o dobrim ocenama.
I sa Baxom se umnogome slazem. Doduse, i drzava treba da se potrudi da omoguci klimu da ljudi sto lakse dolaze do zaposlenja, ali i da se trudi da profilise obrazovanje na nacin da ljudi sa zavrsenim skolama ne idu direkt na biro. Jos jedna stvar je da mnoge ljude zabole za sve kada zavrse skolu/fakultet i ne zanima ih da se dalje usavrsavaju u bilo kom smislu. logicno je da takve radnike malo ko zeli.
I sa Baxom se umnogome slazem. Doduse, i drzava treba da se potrudi da omoguci klimu da ljudi sto lakse dolaze do zaposlenja, ali i da se trudi da profilise obrazovanje na nacin da ljudi sa zavrsenim skolama ne idu direkt na biro. Jos jedna stvar je da mnoge ljude zabole za sve kada zavrse skolu/fakultet i ne zanima ih da se dalje usavrsavaju u bilo kom smislu. logicno je da takve radnike malo ko zeli.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Najvise se isplati biti kriminalac, imao diplomu ili bio nepismen. Ako kojim cudom i budes uhvacen, a ne uspes da se izvuces ili podmitis, svakako ce te amnestirati pa neces biti puno u zatvoru.
sent from my HTC Sensation
sent from my HTC Sensation
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
I za kriminalca trebaju odredjeni kvaliteti, da se ne lazemo....
Sent from my Commodore 128
Sent from my Commodore 128
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
... i mnogo je zajebanije kad te proglase tehnološkim viškom.
"Otpremnina" ti ne gine.

"Otpremnina" ti ne gine.

Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Pa upravo su trazili vece plate od ostalih radnika kod nas. Ne mogu raditi i ziveti u Srbiji a traziti platu u Ceskoj, UK ili Meksiku. Vrlo prosto.mr.Big napisao:Nisi ti prijatelju nikad radio na normu kad tako pišeš...Niko tamo ne traži da radi kraće od ostalih evropskih radnika ili da ima veće plate od njih, samo ne dozvoljavaju izrabljivanje..
Uvek kada napamet nesto pretspotavis onda je i zakljucak pogresan, radio sam normirane poslove a i sam postavljao drugima norme.
Norma je za nekog prosecnog radnika, ne posebno vestog u koordinaciji pokreta niti zahteva neko razmisljanjanje. Normu iole vest i skoncentrisan radnik prebaci glatko za 30% jer je upravo cilj postavljene norma da moze svaki radnik da je ispuni.
Rade normalnih 40sati, rade kao i u ostalim fabrikama tog tipa tipicne smene, rade na isti tipicni nacin normiranja rada, jedina razlika je sto nema samoupravljanja da se bira kada se radi i koliko a kada se pusi, pije, citaju novine i igra sah.
Ta vremena su prosla i to je prosto tako. Nije to nikakvo izrabljivanje, tipican radni proces.
Imaju u KG srece sto nije fabriku organizovala japanska ili korejska ili slicno ekipa pa bi videli sta znaci ritam i preciznost.
Ako i kada u KG dostignu prosek evropskih radnika u sklapanju auta tipicno 350 komada po radniku godisnje mozda postoji osnov da se porede i sa platama sa tim istim prosecnim evropskim radnikom. A to su ne samo italijanska vec i rumunska, madjarska, slovacka plata u fabrikama automobila.
Kao sto je vec receno, ako imas vise podataka kako je to sve organizavano u KG
i u cemu se sastoji to izrabljivanje koristila bi takva informacija.
U VAGu se u nekim fabrikama u Nemackoj radi istom organizacijom, 4 dana rada pa 3 odmora, isto kao u Fiatu i to je prosto normalni radni ciklus montaze.
I tamo je IGM sindikat koristio svoje samoupravljacke ideje ali su brzo i lako odabrali izmedju manje plate i 5 dana ili da zadrze plate i 4 dana rada.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Koliko se kod nas po zakonu uzima da je prekovremen rad, kada se predje 8h dnevno?
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ili 40h nedeljno.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Pa ima ovih koji rade smenski rad, to je regularno stanje ne nekim poslovima, ono 12 - 24...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Nije mi sad pri rucu ugovor o radu, ali 40h je nedeljno, ali ima i neka cifta za dan, samo ne mogu da se setim koja.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ne, oni samo traze plate odgovarajuce svom radu i bune se protiv produzenja radnog dana. Nemoj da postavljas uslove rada i plate u nekim manufakturama po zabitima kao model za Srbiju. FASu je obecano da ce se raditi kao u UK , a po uslovima iz Azije.ljubitelj napisao:[Pa upravo su trazili vece plate od ostalih radnika kod nas. Ne mogu raditi i ziveti u Srbiji a traziti platu u Ceskoj, UK ili Meksiku. Vrlo prosto.
Koliko je ozbiljna situacija najbolje pokazuju pojedini postovi iz ove teme gde se prihvata i opravdava izivljavanje svakojake bagre koja je ,,privatizovala'' uspesne firme kao sto je bilo i Takovo i sl. Sami smo sebi najveci neprijatelji, niko nam ne treba sa strane...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Odgovarajuce plate imaju, i dobrovoljno su potpisali ugovor o radu.
Nemaju produzeni radni dan. Tako se radi u fabrikama, u smenama.
Volkswagen i fabrika u Wolfsburgu nije nikakva zabit niti manufaktura a upravo se tamo radi na identican nacin, 4 dana rada 3 dana pauze.
Sve do sada sto si izneo ukazuje da se radi o tipicnoj fabrickoj organizaciji rada kakva je uobicajena bilo gde u svetu.
Nemaju produzeni radni dan. Tako se radi u fabrikama, u smenama.
Volkswagen i fabrika u Wolfsburgu nije nikakva zabit niti manufaktura a upravo se tamo radi na identican nacin, 4 dana rada 3 dana pauze.
Sve do sada sto si izneo ukazuje da se radi o tipicnoj fabrickoj organizaciji rada kakva je uobicajena bilo gde u svetu.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
300€ nije odgovarajuća plata ni za jedan ozbiljan posao u Srbiji jer ne omogućava ni osnovnu egzistenciju. Čisto sumnjam da i ti živiš od tolikog novca, kad već tvrdiš da je to dovoljno za dostojanstven život...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Preterujes...
Ljudi za iste pare rade po 6-7 dana nedeljno, nemaju topli obrok, ne placa im se prekovremeno. Uslovi koje oni imaju u Fiatu su za Srbiju jako dobri.
Plata je druga stvar. Ako im ne odgovara - daju otkaz, pa nadju bolje. Isto to ce ti reci svaki privatnik u Srbiji ako mu se pozalis na platu. Samo sto kod njega neces imati ni opciju da strajkujes, nego ces kad pomislis na to da letis na ulicu. Neces imati ni topli obrok, a prekovremeno se podrazumeva.
Ljudi za iste pare rade po 6-7 dana nedeljno, nemaju topli obrok, ne placa im se prekovremeno. Uslovi koje oni imaju u Fiatu su za Srbiju jako dobri.
Plata je druga stvar. Ako im ne odgovara - daju otkaz, pa nadju bolje. Isto to ce ti reci svaki privatnik u Srbiji ako mu se pozalis na platu. Samo sto kod njega neces imati ni opciju da strajkujes, nego ces kad pomislis na to da letis na ulicu. Neces imati ni topli obrok, a prekovremeno se podrazumeva.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Plata u privatnoj mini "fabrici" tekstila u unutrasnjosti Srbije je 18000 din.
Zato gazda vozi auto koji njegov radnik nemoze da zaradi za 30 god a to je samo auto...ostalo ne racunam.
Zato gazda vozi auto koji njegov radnik nemoze da zaradi za 30 god a to je samo auto...ostalo ne racunam.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
I to verovatno znači da neko treba da se pomiri da od plate nema ni za osnovno, tj hranu, odeću, lek, udžbenik...NexT napisao: Isto to ce ti reci svaki privatnik u Srbiji ako mu se pozalis na platu. Samo sto kod njega neces imati ni opciju da strajkujes, nego ces kad pomislis na to da letis na ulicu. Neces imati ni topli obrok, a prekovremeno se podrazumeva.