Turbo benzinci vs turbo dizeli
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
ftj
Samim tim što koristiš netačne mantre i šaltanju dve brzine naniže i dizanju frke bespredmetno je da diskutujemo. Uz to nigde nisam koristio lični utisak kao opšti argument, ali si morao to malo da podmenteš kao da pričam iz svog ugla, a tvoj post vrvi od ličnih utisaka. Malo je glupo napamet nekome ko ima (sigurno) duži vozački staž, da je vozio (sigurno) i jednu i drugu vrstu kola, (verovatno) da je više prešao u putu od tebe, (verovatno) da je imao više saputnika na putu od tebe pričati da li je i šta nešto frka i šta je lakše za saputnike. Saputnici se štrecaju na prebrzu i opasnu vožnju, a ne da li će neko da prebaci brzinu niže. Takođe je glupo devalvirati argumente vezane za eko standarde i povećanje težine koji se savršeno poklapaju sa promenom na tržištu, a bez ikakvih kontraargumenta nego "bilo bi isto i da nije toga bilo"...i kada bi bili na tom nivou projekcija kontra argumenti imaju jače utemeljenje. Hajde malo objektivnog sagledavanja, ne-vladanja predrasudama, ne-podmetanja nečeg što nije rečeno, poštovanja argumenata, manje wishful thinking-a, pa da pričamo...
Samim tim što koristiš netačne mantre i šaltanju dve brzine naniže i dizanju frke bespredmetno je da diskutujemo. Uz to nigde nisam koristio lični utisak kao opšti argument, ali si morao to malo da podmenteš kao da pričam iz svog ugla, a tvoj post vrvi od ličnih utisaka. Malo je glupo napamet nekome ko ima (sigurno) duži vozački staž, da je vozio (sigurno) i jednu i drugu vrstu kola, (verovatno) da je više prešao u putu od tebe, (verovatno) da je imao više saputnika na putu od tebe pričati da li je i šta nešto frka i šta je lakše za saputnike. Saputnici se štrecaju na prebrzu i opasnu vožnju, a ne da li će neko da prebaci brzinu niže. Takođe je glupo devalvirati argumente vezane za eko standarde i povećanje težine koji se savršeno poklapaju sa promenom na tržištu, a bez ikakvih kontraargumenta nego "bilo bi isto i da nije toga bilo"...i kada bi bili na tom nivou projekcija kontra argumenti imaju jače utemeljenje. Hajde malo objektivnog sagledavanja, ne-vladanja predrasudama, ne-podmetanja nečeg što nije rečeno, poštovanja argumenata, manje wishful thinking-a, pa da pričamo...
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Meni samo jedna stvar nije jasna, zasto smo onda drljali na fakultetu da motori sa turbo kompresorom imaju veci stepen efikasnosti? Plus savremeni 9-stepeni + automatski menjaci koji menjaju brzine skoro trenutno...
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa efikasniji su...to nije sporno. No, to i nema baš mnogo veze sa onim o čemu sam pisao. Korist od napretka tehnologije rada menjača imaju svi.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ftj je realno u pravu, ne mora se strecati niko, ali iskomentarisu I primete da se ulaze napor I od motora I od korisnika, pa bude daj ne zurimo nigde ne moras silovati auto.
Plus prilikom brzog downshifta, pogotovo dve brzine nize hoce malo,da se cimne ceo auto, praceno naglim porastom buke tesko je primetiti, a ako smo na duzem putu ili mi neko spava u autu hocu da to izbegnem.
Volim ja I obrtaje I downshift I na turbodizelu, ali volim I da ima snage na niskim rpm.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Plus prilikom brzog downshifta, pogotovo dve brzine nize hoce malo,da se cimne ceo auto, praceno naglim porastom buke tesko je primetiti, a ako smo na duzem putu ili mi neko spava u autu hocu da to izbegnem.
Volim ja I obrtaje I downshift I na turbodizelu, ali volim I da ima snage na niskim rpm.
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Preticanje sa:
1. TDI/JTDm - Uuu al' vuče/lepi
2. Atmo ben. - Šta se ložiš, nisi kod Alvirka na NAVAKu
1. TDI/JTDm - Uuu al' vuče/lepi

2. Atmo ben. - Šta se ložiš, nisi kod Alvirka na NAVAKu

- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Dve brzine niže....
se šalta kao je auto izuzetno slab (to mi se jako retko dešavalo i u slabom Puntu 1.2) ili ako je neko bio toliko lenj da je držao obrtaje ekstremno nisko. U realnosti - mali broj slučajeva. Jedna brzina niže je dovoljno za preko 90% slučajeva u preticanju
Buka - sad smo svi postali razmaženi i pucaju bubne opne, ili svi vozimo tunirana i ogoljena kola do metala pa sve zveči ili neka kola od 40 godina sa tankim tapacirungom...? Krenula mitologija da je već preko 3000 atak na mozak. U realnosti buka se ne čuje preko 5000 obrtaja kod većine savrmenih autmobila koji su ionako dodatno ušuškani i tiši nego ranije..da ne zaboravimo da u većini slučajeve svira muzika i motor s ei ne čuje dok ga neko ne stisne do kraja.
Snage u opsegu 2000-3000 obrtaja ima svaki kršteni atmosferski motor. Nema potrebe za naglim potezima, cimanjima, urlanjem motora...
Nije to ništa čudno. Uvek se kada se uvodi nešto novo moraju pojačati argumenti za i protiv i u tome ima preterivanja. Ja ne pričam šta volim ili ne volim. Što se mene lično tiče vozim sada auto 1.4 turbo od 170ks, a nedavno sam vozio od istog proizvođača atmosferski motor od dva litra i 155ks. Tempo vožnje mi je isti, niko se ne buni, niti se bunio na buku, pretičem i jednom i u drugom slučaju isto. Ima prednosti kod novijeg auta u nekim stvarima kod tih manevara, im aprednosti i kod starog, ali to putnici ne osećaju.Kao što ljubitelji obrtnog momenta ističu prednosti te perfomanse u realnom životu, u srednjem radnom opsegu, tako se i vožnja putem dešava u nekom predvidim, normlanim, rlanim okolnostima, bez ekstremnih poteza i situacija i u takvoj vožnji i atmosferski motori rade posao,kao što su ga radili i decenijam aiza dok se neko nije preko noći setio da to ništa ne valja.
Mnogo mi je smešno kada gledam testove iz vremena kada se pojavio Audijev 4.2 V8 fsi motor kako su ga hvalili, kako puca od snage u svim režimima rada, a kada je krenula druga moda, odjednom "slab", treba da se tera u obrtaje, muke...eeej, V8 od 4200 kubika i 450ks nema snage

Buka - sad smo svi postali razmaženi i pucaju bubne opne, ili svi vozimo tunirana i ogoljena kola do metala pa sve zveči ili neka kola od 40 godina sa tankim tapacirungom...? Krenula mitologija da je već preko 3000 atak na mozak. U realnosti buka se ne čuje preko 5000 obrtaja kod većine savrmenih autmobila koji su ionako dodatno ušuškani i tiši nego ranije..da ne zaboravimo da u većini slučajeve svira muzika i motor s ei ne čuje dok ga neko ne stisne do kraja.
Snage u opsegu 2000-3000 obrtaja ima svaki kršteni atmosferski motor. Nema potrebe za naglim potezima, cimanjima, urlanjem motora...
Nije to ništa čudno. Uvek se kada se uvodi nešto novo moraju pojačati argumenti za i protiv i u tome ima preterivanja. Ja ne pričam šta volim ili ne volim. Što se mene lično tiče vozim sada auto 1.4 turbo od 170ks, a nedavno sam vozio od istog proizvođača atmosferski motor od dva litra i 155ks. Tempo vožnje mi je isti, niko se ne buni, niti se bunio na buku, pretičem i jednom i u drugom slučaju isto. Ima prednosti kod novijeg auta u nekim stvarima kod tih manevara, im aprednosti i kod starog, ali to putnici ne osećaju.Kao što ljubitelji obrtnog momenta ističu prednosti te perfomanse u realnom životu, u srednjem radnom opsegu, tako se i vožnja putem dešava u nekom predvidim, normlanim, rlanim okolnostima, bez ekstremnih poteza i situacija i u takvoj vožnji i atmosferski motori rade posao,kao što su ga radili i decenijam aiza dok se neko nije preko noći setio da to ništa ne valja.
Mnogo mi je smešno kada gledam testove iz vremena kada se pojavio Audijev 4.2 V8 fsi motor kako su ga hvalili, kako puca od snage u svim režimima rada, a kada je krenula druga moda, odjednom "slab", treba da se tera u obrtaje, muke...eeej, V8 od 4200 kubika i 450ks nema snage

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Na skoro istom autu sa motorima slicne snage, TB vozim skroz isto kao i TD.
Licno.mi je lepsi osecaj kod TB.
Licno.mi je lepsi osecaj kod TB.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Razumem ovo sto ftj pise, da je manje ''drame'' u preticanju sa dizelom, ali mislim da vazi samo u slucaju slabijeg benzinca. Ako poredimo 2.0 TDI sa 1.8 ili 2.0 TSI, trebalo bi da benzinci imaju max obrtni na nizim obrtajima, vec od 1,5k RPM, dok dizeli imaju max obrtni od 1750 RPM. Po tome bi trebalo da u istim uslovima i benzinac obidje bez drame.
Prica vazi ako gledamo npr 1.4 TSI 150ks(250Nm) i 2.0 TDI 150ks(350Nm). U tom slucaju TSI ima manje obrtnog momenta i to mora nadoknaditi obrtajima.
Prica vazi ako gledamo npr 1.4 TSI 150ks(250Nm) i 2.0 TDI 150ks(350Nm). U tom slucaju TSI ima manje obrtnog momenta i to mora nadoknaditi obrtajima.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Nisi ti vozio Honde (i-VTEC). Snaga počinje tek na 3500-4000.starac vujadin napisao: 20 Mar 2018, 12:53 Snage u opsegu 2000-3000 obrtaja ima svaki kršteni atmosferski motor. Nema potrebe za naglim potezima, cimanjima, urlanjem motora...
Kod TD mi zafale obrtaji u nekim preticanjima, tačno bi trebalo do 5k voziti dizel, a posle od 5-8k benzinac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
To bi bio pravi hibrid, a ne ove igračke na baterije...
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ili vozite penzionerski I slabo ili nema iskustva jer ne da dve brzine nije retkost, nego moze da bude I 3 brzine nize u nekim slucajevima 
Ako je bmw sestak 170ks slab I spor ja ne znam, lergas na 500rpm, moze da se vozi na 1000rpm u petoj ako treba, ali ubrzanje tek krece kako spada od 4500rpm,
Vozim petom 80kmh laganica cca 2000rpm, ocu preteknem, petom izuzetno kilavo, cetvrtom malo manje kilavo, trecom solidno, malo se tegli, ali ubrzo uhvati obrtaje.
Za maks treba da vratim u drugu, pa zatim u trecu, pa nakon preticanja nazad u petu za kruzing
Takodje bmw petica je jezivo tih auto, ali I tu se itekako cuje kada se zavrti motor do 6000-6500rpm, kao motorna testera
Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Ako je bmw sestak 170ks slab I spor ja ne znam, lergas na 500rpm, moze da se vozi na 1000rpm u petoj ako treba, ali ubrzanje tek krece kako spada od 4500rpm,
Vozim petom 80kmh laganica cca 2000rpm, ocu preteknem, petom izuzetno kilavo, cetvrtom malo manje kilavo, trecom solidno, malo se tegli, ali ubrzo uhvati obrtaje.
Za maks treba da vratim u drugu, pa zatim u trecu, pa nakon preticanja nazad u petu za kruzing

Takodje bmw petica je jezivo tih auto, ali I tu se itekako cuje kada se zavrti motor do 6000-6500rpm, kao motorna testera

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Upravo si opisao današnji turbo benzinac.Heinz napisao: 20 Mar 2018, 13:23 Kod TD mi zafale obrtaji u nekim preticanjima, tačno bi trebalo do 5k voziti dizel, a posle od 5-8k benzinac![]()

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Na koliko je tebi redline, 6.5k?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Tako je.
U praksi to znači da se vozi na 500rpm niže od 2.0 TDI i barem 2200rpm više, uz prosečno mnogo više momenta. Papir ne može ni da dočara koliko je velika razlika u stvarnosti i koliko se lako vozi.
U praksi to znači da se vozi na 500rpm niže od 2.0 TDI i barem 2200rpm više, uz prosečno mnogo više momenta. Papir ne može ni da dočara koliko je velika razlika u stvarnosti i koliko se lako vozi.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
A potrošnja?