Mislim konkretno na ovo nidzino potezanje i baš ova dva auta. Pitanje je kakve su mape i stručnost tjunera.Ivan napisao:Pa jesu, ali je i kao stock tid (jtd) bio superiorniji, ocekivati je da se ta prednost odrzi ili cak poveca zar ne?
Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Markoni, moment i te kako ima veze, pogotovo izmeren iza menjača. Obrtni moment ubrzava auto. To što si ti brži od TDI znači samo da imaš više obrtnog na točku u odnosu na sile inercije i otpora, bez obzira što on ima mnogo Nm na radilici. Stvar je zapravo vrlo prosta.
Ili on jednostavno nema toliko koliko je izmereno, a ti imaš više, ili bolje umeš da ih iskoristiš kao vozač. Slična formula se može primeniti i za jučerašnji drag Saab vs Alfa.
edit: evo nešto zanimljivo za računanje.
Ne znam koliko je primenljivo u realnosti.
http://measurespeed.com/zero-to-one-hun ... ulator.php
edit2: bogami poprlično blizu ubada fabričke parametre za neka random kola za koja znam.

Ili on jednostavno nema toliko koliko je izmereno, a ti imaš više, ili bolje umeš da ih iskoristiš kao vozač. Slična formula se može primeniti i za jučerašnji drag Saab vs Alfa.
edit: evo nešto zanimljivo za računanje.

http://measurespeed.com/zero-to-one-hun ... ulator.php
edit2: bogami poprlično blizu ubada fabričke parametre za neka random kola za koja znam.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
A ti ne rece na kraju koja je razlika bila izmedju kola, jer je od toga i cela diskusija potekla?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Nidzo, sta odredjuje moment iza menajca, tj od cega on zavisi?
Lepo vam Markoni kaze da max moment motora nije bitan parametar vec prakticno iskljucivo snaga i njena kriva (ostalo je posao menjaca), prezvakali smo to vise puta od pocetka teme, ali tema ima previse strana pa je sve pogubljeno.
Lepo vam Markoni kaze da max moment motora nije bitan parametar vec prakticno iskljucivo snaga i njena kriva (ostalo je posao menjaca), prezvakali smo to vise puta od pocetka teme, ali tema ima previse strana pa je sve pogubljeno.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Po n-ti put snaga je proizvod obrtnog na odredjenim rpm, vise obrtnog na istim rpm, znaci vise snage i obrnuto isti obrtni na vise rpm znaci vise snage 
tt

tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Kakve to veze ima sa ubrzanjem ako je snaga razlicita i menjaci drugaciji?
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Zabuna nastaje koju unosi menjač, zato je interesantan ovaj moj primer, gde su menjači veoma različiti. Po definiciji (zakoni fizike) moment sile pokreće neki predmet. Konjske snage su izveden parametar. Dilema može da nastane samo ukoliko se gleda snaga na radilici, ili Nm, svejedno. To nije dovoljno, bitno je da znamo koja je redukcija menjača i obima točka. 
@Markoni, nisam gledao na brzinomer, ali ajde da do 110-120 bi između nas mogao da se smesti još jedan auto, nisam siguran. Ceo je završio srednjem retrovizoru. Poprilično nadmoćno se završilo i ekvivalentno subjektivno utisku "lepljenja" koji sam doživeo u oba automobila za volanom.
edit:
Svi parametri su različiti, a meni barem, gledajući suvu teoriju, Alfa je tačno u praksi pokazala prednost kakvu sam očekivao, ako ne i za nijansu veću.

@Markoni, nisam gledao na brzinomer, ali ajde da do 110-120 bi između nas mogao da se smesti još jedan auto, nisam siguran. Ceo je završio srednjem retrovizoru. Poprilično nadmoćno se završilo i ekvivalentno subjektivno utisku "lepljenja" koji sam doživeo u oba automobila za volanom.
edit:
Najjednostavnije je sesti i na drag.Markoni napisao:Kakve to veze ima sa ubrzanjem ako je snaga razlicita i menjaci drugaciji?
Tapatalk Post

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Jbm li ga. Ja sam siguran, a mozemo i da probamo, da me sa 159kom neces prestici do 100-120 kmh ako me pustis malo ranije da krenem kao tog sa Saab-om. Mislim na duel sa Alteom... 
Tapatalk Post

Tapatalk Post
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Zapravo dovoljno je da znamo snagu i to nam eleminise potrebu za svim paranetrima koje si pomenuo. Moze sve da se istera preko momenata ali vam treba krsh podataka.
Ako ti neko kaze da ima u autu motor od 500Nm to ti nista ne govori o performansama tog auta (nemas pojma da li taj motor moze da se vrtina 1000 ili 10 000 obrtaja, gde ostvaruje taj obrtni...), ako ti sa druge strane kaze da ima 500ks, sve znas osim elasticnosti.
Na kraju krajeva sila pokrece auto a ne moment (jer se auto translatorno krece a ne rotira), a sila = snaga/brzina bez ikakvog petljanja sa prenosnim odnosima, obimima...
E sad da ne bih ponovo usao u raspravu kao prosli put, iskljucujem se
Ako ti neko kaze da ima u autu motor od 500Nm to ti nista ne govori o performansama tog auta (nemas pojma da li taj motor moze da se vrtina 1000 ili 10 000 obrtaja, gde ostvaruje taj obrtni...), ako ti sa druge strane kaze da ima 500ks, sve znas osim elasticnosti.
Na kraju krajeva sila pokrece auto a ne moment (jer se auto translatorno krece a ne rotira), a sila = snaga/brzina bez ikakvog petljanja sa prenosnim odnosima, obimima...
E sad da ne bih ponovo usao u raspravu kao prosli put, iskljucujem se

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
@Markoni, naravno da je moguće, ne znam ništa o toj Altei pa ni u teoriji ne mogu da pretpostavim kakav će ishod da bude. Pobediće onaj sa više Nm na točku (minus sila inercije i otpora) u proseku do kraja draga. 
@Laki, nije komplikovano. Podeli 400m na 10m segmente i na svakom segmentu izmeri (ili pročitaj sa grafika) Nm na točku. Ko ima više Nm na kraju dobija, ako se sile inercije i otpora mogu zanemariti. U tom slučaju nas ne zanima ni menjač ni obrtaji, prema tome ni KS. Zar ne?
Meni deluje prosto i sasvim moguće.
edit: točak se rotira i u direktnoj vezi je sa putem koji je ravan, tako da se tu u potpunosti preklapaju rotaciono i kretanje u osi, zar ne?
Obim točka je ekvivalentan pređenom putu pri jednom obrtaju.

@Laki, nije komplikovano. Podeli 400m na 10m segmente i na svakom segmentu izmeri (ili pročitaj sa grafika) Nm na točku. Ko ima više Nm na kraju dobija, ako se sile inercije i otpora mogu zanemariti. U tom slučaju nas ne zanima ni menjač ni obrtaji, prema tome ni KS. Zar ne?

edit: točak se rotira i u direktnoj vezi je sa putem koji je ravan, tako da se tu u potpunosti preklapaju rotaciono i kretanje u osi, zar ne?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Gde crno prosto, iskomplikovaste ga bez potrebe. Laki je to rekao vrlo prosto i razumljivo svima.
Nidzo Altea XL je mini-van, ima 1.9 TDI agregat sa 105 KS i cip. Pa jbm mu sve zar to treba da poredimo da kolima od 180+ KS. Samo sam hteo da ti kazem da mislim da bi se moja Altea pokazala brze nego taj Saab sto opet govori da tu nesto nije u redu...
Tapatalk Post
Nidzo Altea XL je mini-van, ima 1.9 TDI agregat sa 105 KS i cip. Pa jbm mu sve zar to treba da poredimo da kolima od 180+ KS. Samo sam hteo da ti kazem da mislim da bi se moja Altea pokazala brze nego taj Saab sto opet govori da tu nesto nije u redu...

Tapatalk Post
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Pogresno, mozes citavo vreme imati vise momenta i ostati daleko iza, pa eto uzmi za poredjenje 2 identicna dizela koji imaju 350nm na 2000rpm (posle toga im opada moment), znaci jedan moze da salta na 2500rpm i da se vrti u opsegu najveceg obrtnog, a drugi moze da salta na 4500rpm i da se krece u zoni manjeg obrtnog i vece snage i svi znano ko ce pobediti 
tt

tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Uzeću jedan dan Saab-a i nakačiću GoPro, ako dozvoli vlasnik, pa ćemo iz par puta da izmerimo. Ne znam u kakvom je stanju auto, ali meni se sviđa kako taj motor ide, nevezano kakav je na dragu. Već sam napisao ranije sve što mislim o njemu.
Možemo iz zezanja da probamo drag, taj 105KS ima kratak menjač.
Možemo iz zezanja da probamo drag, taj 105KS ima kratak menjač.
Nisi me razumeo, nije bitno, ako meriš Nm na točku, potpuno je svejedno šta se dešava pre toga.Pogresno, mozes citavo vreme imati vise momenta i ostati daleko iza, pa eto uzmi za poredjenje 2 identicna dizela koji imaju 350nm na 2000rpm (posle toga im opada moment), znaci jedan moze da salta na 2500rpm i da se vrti u opsegu najveceg obrtnog, a drugi moze da salta na 4500rpm i da se krece u zoni manjeg obrtnog i vece snage i svi znano ko ce pobediti
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
105ks nema kratak menjac jer ima 5brz, cak mislim da su mu duze nego kod nas na jtdm.
tt
tt
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Možda me sećanje vara, pre Octavie A7 smo imali 4 godine A5FL sa baš tim motorom i 5-brzinskim menjačem. Sećam se da je urlala na autoputu preko 120.