Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Leti samo kapetan, a sva trojca - kapetan, prvi oficir, i flajter, guraju rucice gasa.
Ko upravlja avionom?
Nikad mi nece biti jasna ova sovjetska logika.
Ko upravlja avionom?
Nikad mi nece biti jasna ova sovjetska logika.
Re: Vazduhoplovi
Pa kapetan leti, a ova dvojica su u stvari najnoviji model autopilota 

Re: Vazduhoplovi
http://rs.n1info.com/a368739/Biznis/Er- ... ovima.html
Er Srbija ukinula besplatno piće i obrok na svojim letovima
Na letovima Er Srbije više nema besplatnih pića i obroka. Umesto toga, putnici nacionalnog avioprevoznika takvu uslugu moraće da doplate, što je potez koji poznavaoci prilika tumače kao korak ka prelasku te kompanije na takozvani low-cost model poslovanja.
Ukoliko planirate da letite Er Srbijom, pre toga obavezno ručajte. Ukoliko budete gladni, najjeftiniji sendvič, koji je dosad išao uz kartu, sada košta 480 dinara. Besplatna je jedino flašica vode, i to samo prva, dok će žedniji drugu platiti 240 dinara. Meni sa cenama umesto punih kolica, samo jedna je od novina koje je Zoran Preradović prvi put video na letu domaćeg avioprevoznika.
"I stjuard koji ima neku priručnu kasu i koji vam izračunava to. I to traje, jer oni očigledno nisu obučeni, nisu vični da izdaju te račune a moraju to da urade, očigledno. Pomalo je čudna praksa, i nenajavljena", kaže novinar Zoran Preradović.
Takva praksa karakteristična je za takozvane low cost kompanije, u kojima su cene usluga niže od regularnih prevoznika jer lete s aerodroma gde su takse jeftinije, a besplatna jela i pića tokom leta ne postoje. Er Srbija, međutim, nije obrazložila - da li pomenuta novina znači prelazak na takav poslovni model.
Osim kratkog obaveštenja na sajtu Er Srbije da se uvodi prodaja na letu, u ovom avioprevozniku nisu detaljnije obrazlagali svoju odluku, a naša pitanja i pozivi ostali su bez odgovora.
Nacionalni avioprevoznik ne može u isto vreme da bude i niskotarifna kompanija, smatra bivši direktor JAT-a. Prema njegovim rečima, prelazak na low cost podrazumevao bi promenu celokupnog koncepta, ozbiljnu odluku za koju bi Er Srbija morala da ima podršku Vlade Srbije.
"Ljudi koji koriste Vizer ili Rajaner iz Srbije znaju tačno šta ih očekuje. Na Er Srbiji su, da tako kažem, prisutna iznenađenja. Bez saglasnosti države, mislim da ne bi smelo da se eksperimentiše sa principom - probali smo, pa ako uspe, uspe, ako ne, nikom ništa", izjavio je bivši direktor JAT-a Predrag Vujović.
Najgora solucija, poručuje Vujović, upravo je hibridna verzija avioprevoznika u kom bi putnici plaćali paprenu cenu karte, a zauzvrat dobijali niskotarifnu uslugu.
Er Srbija ukinula besplatno piće i obrok na svojim letovima
Na letovima Er Srbije više nema besplatnih pića i obroka. Umesto toga, putnici nacionalnog avioprevoznika takvu uslugu moraće da doplate, što je potez koji poznavaoci prilika tumače kao korak ka prelasku te kompanije na takozvani low-cost model poslovanja.
Ukoliko planirate da letite Er Srbijom, pre toga obavezno ručajte. Ukoliko budete gladni, najjeftiniji sendvič, koji je dosad išao uz kartu, sada košta 480 dinara. Besplatna je jedino flašica vode, i to samo prva, dok će žedniji drugu platiti 240 dinara. Meni sa cenama umesto punih kolica, samo jedna je od novina koje je Zoran Preradović prvi put video na letu domaćeg avioprevoznika.
"I stjuard koji ima neku priručnu kasu i koji vam izračunava to. I to traje, jer oni očigledno nisu obučeni, nisu vični da izdaju te račune a moraju to da urade, očigledno. Pomalo je čudna praksa, i nenajavljena", kaže novinar Zoran Preradović.
Takva praksa karakteristična je za takozvane low cost kompanije, u kojima su cene usluga niže od regularnih prevoznika jer lete s aerodroma gde su takse jeftinije, a besplatna jela i pića tokom leta ne postoje. Er Srbija, međutim, nije obrazložila - da li pomenuta novina znači prelazak na takav poslovni model.
Osim kratkog obaveštenja na sajtu Er Srbije da se uvodi prodaja na letu, u ovom avioprevozniku nisu detaljnije obrazlagali svoju odluku, a naša pitanja i pozivi ostali su bez odgovora.
Nacionalni avioprevoznik ne može u isto vreme da bude i niskotarifna kompanija, smatra bivši direktor JAT-a. Prema njegovim rečima, prelazak na low cost podrazumevao bi promenu celokupnog koncepta, ozbiljnu odluku za koju bi Er Srbija morala da ima podršku Vlade Srbije.
"Ljudi koji koriste Vizer ili Rajaner iz Srbije znaju tačno šta ih očekuje. Na Er Srbiji su, da tako kažem, prisutna iznenađenja. Bez saglasnosti države, mislim da ne bi smelo da se eksperimentiše sa principom - probali smo, pa ako uspe, uspe, ako ne, nikom ništa", izjavio je bivši direktor JAT-a Predrag Vujović.
Najgora solucija, poručuje Vujović, upravo je hibridna verzija avioprevoznika u kom bi putnici plaćali paprenu cenu karte, a zauzvrat dobijali niskotarifnu uslugu.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15367
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Imaju na sajtu cene/menije.
Podeljeno je u tri kategorije.
Za letove do 80 min, od 80min do 4h (mislim) i preko 4h.
Već neko vreme ide promocija novih tarifa, pa će moći i bez prtljaga/hrane... To je sasvim OK, ukoliko to umanji dosadašnju cenu karte.
Npr ako je do CG 100€ povratna, sa prtljagom, zašto bi isto plaćao i neko komnema prtljag ili ima samo ručni/kabinski. Ukoliko bez prtljaga ostane 100, a uvedu doplatu za čekirani kofer, onda je problem.
TT
Podeljeno je u tri kategorije.
Za letove do 80 min, od 80min do 4h (mislim) i preko 4h.
Već neko vreme ide promocija novih tarifa, pa će moći i bez prtljaga/hrane... To je sasvim OK, ukoliko to umanji dosadašnju cenu karte.
Npr ako je do CG 100€ povratna, sa prtljagom, zašto bi isto plaćao i neko komnema prtljag ili ima samo ručni/kabinski. Ukoliko bez prtljaga ostane 100, a uvedu doplatu za čekirani kofer, onda je problem.
TT
Re: Vazduhoplovi
Ja ne vidim šta je tu ok za nacionalnog prevoznika.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15367
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Mnogo se hejtuje sve oko toga. Ne želim da ulazim u priču subvencija, države, Kondića, ovog ili onog.
Ja mislim da je u redu da platim manje ukoliko nemam prtljag. X puta smo išli za CG poslom, što se kaže " sa rukama u džepovima" i plaćali to kao i oni koji su imali kofere. Em manje tereta, em manje posla. Hoću da skoknem do Beča na kafu, hoću da platim manje, ako ne vučem teret za sobom i ne želim da jedem ili da popijem tu kafu u avionu.
Baš me briga što se to vidi kao "low cost".
Mnogo smo bre negativni. Neka propadnu sutra, što se mene tiče, mada bih više voleo da to toga ne dođe, ali ne želim da razmišljam o poslovanju avio kompanije i bijem glavu oko toga. Imam pametnijih stvari za brinuti.
TT
Ja mislim da je u redu da platim manje ukoliko nemam prtljag. X puta smo išli za CG poslom, što se kaže " sa rukama u džepovima" i plaćali to kao i oni koji su imali kofere. Em manje tereta, em manje posla. Hoću da skoknem do Beča na kafu, hoću da platim manje, ako ne vučem teret za sobom i ne želim da jedem ili da popijem tu kafu u avionu.
Baš me briga što se to vidi kao "low cost".
Mnogo smo bre negativni. Neka propadnu sutra, što se mene tiče, mada bih više voleo da to toga ne dođe, ali ne želim da razmišljam o poslovanju avio kompanije i bijem glavu oko toga. Imam pametnijih stvari za brinuti.
TT
Re: Vazduhoplovi
Da li će biti jeftinije karte?
Re: Vazduhoplovi
@pedja
Ok je to, ali za Wizz, Ryan i sl.
Ok je to, ali za Wizz, Ryan i sl.
Re: Vazduhoplovi
Pogledah jos jednom ovaj uzas sto je Bajker postovao.
Koliko ja znam, ovi nista nisu promenili u letenju poslednjih 30 godina (koliko ja letim) a verovatno i mnogo duze (koliko sam slusao price starijih, sto potvrdjuje i ovaj video)
Ne samo sto nije jasno ko cacka gas, nego:
1) Piloti lete ''na ruke'' sve vreme.

2) Oba pilota drze volan

3) Piloti lete bez navigacionih karata (niko nema karte ispred sebe)

4) U kokpitu je je 5 clanova posade.

5) Lete bez check-liste. Tragedija. Ni u jednoj fazi leta (sletane, posle sletanja i gasenje motora) nije se radila check lista.

6) Piloti ne govore engleski jezik. Vezu na engleskom vodi covek koji sedi iza kapetana a onda im prevodi sta je receno, takodje, vazduhoplovne karte su samo ispred njega.

Zamolio bih Bajkera da me vise ne plasi. Dovoljno mi je sto znam koja kompanija i kako leti, sad mi fali jos i ovo

Vazduhoplovi
pedja napisao:Mnogo se hejtuje sve oko toga. Ne želim da ulazim u priču subvencija, države, Kondića, ovog ili onog.
Ja mislim da je u redu da platim manje ukoliko nemam prtljag. X puta smo išli za CG poslom, što se kaže " sa rukama u džepovima" i plaćali to kao i oni koji su imali kofere. Em manje tereta, em manje posla. Hoću da skoknem do Beča na kafu, hoću da platim manje, ako ne vučem teret za sobom i ne želim da jedem ili da popijem tu kafu u avionu.
Baš me briga što se to vidi kao "low cost".
Mnogo smo bre negativni. Neka propadnu sutra, što se mene tiče, mada bih više voleo da to toga ne dođe, ali ne želim da razmišljam o poslovanju avio kompanije i bijem glavu oko toga. Imam pametnijih stvari za brinuti.
TT
Slazem se, kao sto je ok i da se rezervacija mesta placa.
Cene na kraju odredjuje konkurencija, ponuda i potraznja, tako da na kraju svakako da je karta jeftinija sada ako se leti bez prtljaga nego ranije sa. Steta je samo sto su pre par godina krenuli sa sjajnom hranom, prsut, kukuruzna kifla, pa preko bezveznih sendvica do nicega. Uticaj konkurencije i ko zna cega sve jos.
Ne znam da li je to neki novi trend, ja letim manje vise samo Swiss-om i AS na kracim letovima ali vidim jako veliku slicnost u potezima ove dve kompanije u zadnje vreme.
I Swiss je uveo po tri kategorije karata za svaku klasu (tj 3 za ekonomsku i 2 za business), prtljag nije ukljucen u najnizu tarifu.
Zatim, sendvice odavno ne dele na mnogim letovima, samo flasa vode i cokoladica.
Od skoro su uveli i doplatu za rezervaciju svih sedista, i to se koriste kvarnim trikovima, kupite dve karte i ako ne rezervisete sediste namerno ce vas sistem razdvojiti kako bi vas naterali da platite rezervaciju...
Opet, ne cujem da iko prica kako je Swiss presao na low cost iako nudi losiju uslugu od AS
Re: Vazduhoplovi
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



-
- Postovi: 6434
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Vazduhoplovi
Neznije ne moze

- H4wkeye
- Postovi: 8763
- Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
- Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: PO
Re: Vazduhoplovi
Zato me i ne cudi kad vidim da u Rusiji pao neki avion nazalost... Katastrofa je kako se tamo leti i kako se uopste odrzavaju avioni i to.zuzazu napisao: 04 Mar 2018, 07:49Pogledah jos jednom ovaj uzas sto je Bajker postovao.
Koliko ja znam, ovi nista nisu promenili u letenju poslednjih 30 godina (koliko ja letim) a verovatno i mnogo duze (koliko sam slusao price starijih, sto potvrdjuje i ovaj video)
Ne samo sto nije jasno ko cacka gas, nego:
1) Piloti lete ''na ruke'' sve vreme.![]()
2) Oba pilota drze volan![]()
3) Piloti lete bez navigacionih karata (niko nema karte ispred sebe)![]()
4) U kokpitu je je 5 clanova posade.![]()
5) Lete bez check-liste. Tragedija. Ni u jednoj fazi leta (sletane, posle sletanja i gasenje motora) nije se radila check lista.![]()
6) Piloti ne govore engleski jezik. Vezu na engleskom vodi covek koji sedi iza kapetana a onda im prevodi sta je receno, takodje, vazduhoplovne karte su samo ispred njega.![]()
Zamolio bih Bajkera da me vise ne plasi. Dovoljno mi je sto znam koja kompanija i kako leti, sad mi fali jos i ovo![]()