
Motorna ulja
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Motorna ulja
Kupite od Vagenovca Grande Krnta i ima da proizvodite gorivo. 

Re: Motorna ulja
Alo ljudi,
kome je tesko da nosi kanticu od 20 litara ulja u gepeku, neka ne kupuje auto. Ima i autobus, ima i voz, ruke u dzepove i nek uziva.
kome je tesko da nosi kanticu od 20 litara ulja u gepeku, neka ne kupuje auto. Ima i autobus, ima i voz, ruke u dzepove i nek uziva.
- TheWickerMan
- Postovi: 11203
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Motorna ulja
Nikaragva, fali ti smajli na kraju posta 
Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Sent from my LG-P880 using Tapatalk
-
- Postovi: 123
- Pridružio se: 26 Jul 2014, 17:00
- Garaža: Audi A6 C6 Restyling; VW Passat B5
- Lokacija: Pančevo
Re: Motorna ulja
Meni je na A6 C5 1.9 TDI, 130KS, trošio 0,2l na 10000km.
Inače, na svakom autu menjam ulje na 10000km.
Inače, na svakom autu menjam ulje na 10000km.
Re: Motorna ulja
Strana 13. pežoove novije servisne knjižice za britansko tržište http://www.servicing.peugeot.co.uk/medi ... record.pdf
"Topping up the engine oil between services is normal"
Strana 31. servisnog uputstva za citroene C5 i C8 iz 2005. http://www.c5club.cz/files/navody/2005-C5_C8.pdf
Navodi se da je maksimalna dozvoljena potrošnja ulja za benzinske motore 0.5 L na 1000 km, a za dizele 1 L na 1000 km, uz napomenu da ne treba intervenisati/popravljati ukoliko je potrošnja ispod tih količina.
Da ne navodim reference istraživača koji žive od triboloških ispitivanja - suština je da SUS motori svojim dizajnom troše ulje. A ta potrošnja je na nivou od 0.1%-0,5% potrošenog goriva pri čemu novije dizajnirani motori uobičajeno manje troše (usled manjih tolerancija). Naravno da je potrošnja sasvim varijabilna i da zavisi od mase faktora, ali nulta potrošnja ne postoji, tipa "ne troši ni gram ulja". Isto bi bilo reći - moj se motor ne haba. Nije istina, na žalost.
Naravno da se haba, i kada se poznaju većina/svi parametri koji učestvuju u tom habanju - ono se može i kvantitavno izraziti.
Inače, (već sam o tome pisao na CFS i CBC forumu uz prikaz fotografija), izmeriti preko merača/šipke razliku u nivou od oko 10% kapaciteta kartera odnosno oko 30% razlike nivoa između propisanog/navedenog maksimuma i minimuma - je nešto što će iz više sukcesivnihih merenja (izvlačenje-brisanje-ponovno izvlačenje,očitavanje - pa opet) dati najčešće različite rezultate, posebno ako većina uslova koji vladaju pri tome (npr. temperatura ulja) nisu identični.
Kada se tome doda da npr. kod sasvim plastičnih merača (kakve imaju npr. noviji pežoi i citroeni) trag ulja može da zavisi i od toga koliko se sekundi sačeka/zadrži merač prilikom drugog izvlačenja - onda vraijacije umeju da budu sasvim naglašene za motore kod kojih potrošnja ulja nije bitno izražena. Slično, kod merača sa metalnim vrhom, a kod kojih je pojas između maksimuma i minimuma vrlo uzak, a može da predstavlja razliku od 1 L - izmeriti da li je potrošeno 0.3 L ili 0.5 L ne mora uvek da bude lako, tj. tačno.
Pošto su konstruktori motora najčešće uzimali u obzir da ni koji milimetar iznad ni ispod nivoa najčešće nije kritičan, gore navedeno i nema neki bitan praktičan značaj sve dok se očitava nivo u okviru granica.
Ali ukazuje na to da od nekoliko bitnih stvari zavisi koliki će se nivo očitati na meraču. Motorno ulje između ostalog ima takav koefijent termalnog širenja - da ulivenih 5L u motor na 10 C, u sasvim zagrejanom motoru zauzima zapreminu od oko 5.5 L.
Ako se ispoštuje uputstvo nekih proizvođača vozila pa se npr. na letnjih 30 C takvom motoru očitava nivo ulja (koje je na brzaka sipano npr. u jesen ili zimu) a što zahteva da motor ne bude sasvim ohlađen - lako može da se očita nivo tj. zapremina koja je veća od ulivene.
Obaška što fino zvuči "ne troši ni gram ulja"
Usput, kada mi je jedan izuzetan prijatelj za svoj odlični benzinski MB kompresor iz 2006. rekao da ne troši uopšte ulje - rekoh mu da ću teško poverovati da mu se nivo na meraču ne menja za 10000 km na koliko obično odlazi na mali servis. Pa mi reče:
-A`, pa menja se. Siđe skoro do minimuma pa onda idem na servis.
-Troši ti oko litar ulja na tu kilometražu, nema da brineš to je odlično.
-Pa ne troši. Ako ne moram da dopunim onda mi ne troši.
"Topping up the engine oil between services is normal"
Strana 31. servisnog uputstva za citroene C5 i C8 iz 2005. http://www.c5club.cz/files/navody/2005-C5_C8.pdf
Navodi se da je maksimalna dozvoljena potrošnja ulja za benzinske motore 0.5 L na 1000 km, a za dizele 1 L na 1000 km, uz napomenu da ne treba intervenisati/popravljati ukoliko je potrošnja ispod tih količina.
Da ne navodim reference istraživača koji žive od triboloških ispitivanja - suština je da SUS motori svojim dizajnom troše ulje. A ta potrošnja je na nivou od 0.1%-0,5% potrošenog goriva pri čemu novije dizajnirani motori uobičajeno manje troše (usled manjih tolerancija). Naravno da je potrošnja sasvim varijabilna i da zavisi od mase faktora, ali nulta potrošnja ne postoji, tipa "ne troši ni gram ulja". Isto bi bilo reći - moj se motor ne haba. Nije istina, na žalost.
Naravno da se haba, i kada se poznaju većina/svi parametri koji učestvuju u tom habanju - ono se može i kvantitavno izraziti.
Inače, (već sam o tome pisao na CFS i CBC forumu uz prikaz fotografija), izmeriti preko merača/šipke razliku u nivou od oko 10% kapaciteta kartera odnosno oko 30% razlike nivoa između propisanog/navedenog maksimuma i minimuma - je nešto što će iz više sukcesivnihih merenja (izvlačenje-brisanje-ponovno izvlačenje,očitavanje - pa opet) dati najčešće različite rezultate, posebno ako većina uslova koji vladaju pri tome (npr. temperatura ulja) nisu identični.
Kada se tome doda da npr. kod sasvim plastičnih merača (kakve imaju npr. noviji pežoi i citroeni) trag ulja može da zavisi i od toga koliko se sekundi sačeka/zadrži merač prilikom drugog izvlačenja - onda vraijacije umeju da budu sasvim naglašene za motore kod kojih potrošnja ulja nije bitno izražena. Slično, kod merača sa metalnim vrhom, a kod kojih je pojas između maksimuma i minimuma vrlo uzak, a može da predstavlja razliku od 1 L - izmeriti da li je potrošeno 0.3 L ili 0.5 L ne mora uvek da bude lako, tj. tačno.
Pošto su konstruktori motora najčešće uzimali u obzir da ni koji milimetar iznad ni ispod nivoa najčešće nije kritičan, gore navedeno i nema neki bitan praktičan značaj sve dok se očitava nivo u okviru granica.
Ali ukazuje na to da od nekoliko bitnih stvari zavisi koliki će se nivo očitati na meraču. Motorno ulje između ostalog ima takav koefijent termalnog širenja - da ulivenih 5L u motor na 10 C, u sasvim zagrejanom motoru zauzima zapreminu od oko 5.5 L.
Ako se ispoštuje uputstvo nekih proizvođača vozila pa se npr. na letnjih 30 C takvom motoru očitava nivo ulja (koje je na brzaka sipano npr. u jesen ili zimu) a što zahteva da motor ne bude sasvim ohlađen - lako može da se očita nivo tj. zapremina koja je veća od ulivene.
Obaška što fino zvuči "ne troši ni gram ulja"
Usput, kada mi je jedan izuzetan prijatelj za svoj odlični benzinski MB kompresor iz 2006. rekao da ne troši uopšte ulje - rekoh mu da ću teško poverovati da mu se nivo na meraču ne menja za 10000 km na koliko obično odlazi na mali servis. Pa mi reče:
-A`, pa menja se. Siđe skoro do minimuma pa onda idem na servis.
-Troši ti oko litar ulja na tu kilometražu, nema da brineš to je odlično.
-Pa ne troši. Ako ne moram da dopunim onda mi ne troši.
Re: Motorna ulja
EPICA ima oko 6 litara, kad dobro zagrejem motor, nivo je veci za pola litre...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Motorna ulja
Tačno, ograđuju sebe, i to vrlo i kvarno. Da se smanji za duplo, koliko je to? Ili da se smanji za pet puta, čime teško da ograđuju sebe.NexT napisao:1. Imali smo 2 HDI, presli sa njima ukupno oko 500.000km, u oba sipan Total, nije bilo potrebno dolivanje izmedju servisa. Pili su 300-400-500g na 10k, sto je zanemarljivo, a dosta su vozeni na auto-putu, gde je po pravilu povecana potrosnja ulja.DS9 napisao:1. Zbog čega/koga to misliš?NexT napisao:Meni samo bode oci potrosnja ulja na tim dizelima.
1.5 litar na 10k za HDI motor nikako ne moze da bude normalno.
2. Za koju količinu misliš da bi bila normalna?
3. Šta piše u korisničkoj/servisnoj knjižici tvog HDi o potrošnji ulja, odnosno do koje količine utrošenog motornog ulja za 1000 km PSA smatra da nije potrebna servisna intervencija odnosno da je motor u korektnom stanju?
Hvala
Sada imamo nekoliko 2.2 CDI, ni jedan na 15k ne pomera nivo ulja.
2. Kao sto rekoh gore.
3. Mani me tih prica sto oni za moj 2.2 16v kazu da je normalno da trosi do pola litre na 1000km, a ja bih 3 puta otvarao motor da je takva potrosnja. Oni ogradjuju sebe, da ne bi nista radili u garanciji.
______
1.9 TDI od 110 ili 115 konja je imao na poklopcu rezervoara upozorenje da se proverava nivo ulja na svakih 1000km
Ovih 300,400,500 na 10000 km i jeste zanemarljivo. A niz je mogao i da se nastavi - jer je zanemarljivo i npr. 800,900,1000.
Hvala za informacije.
Da l` i ja da kažem da se manemo priča da se ne troši ulje. Možda i ne bih trebao, jer se uopšte i ne troši toliko kada se vozi pothlađen motor.
Poslednja izmena od DS9 u 21 Avg 2014, 16:17, izmenjeno 1 put ukupno.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
U Opel manual-u pise da je "normalna" potrosnja do 0.6l na 1000 km 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Motorna ulja
Mislim da u vecini prirucnika za upotrebu stoji da kada se motor zagreje na radnu temperaturu, ugasi i posle pet minuta meri nivo ulja. Tako je merac bazdaren.Bax napisao:EPICA ima oko 6 litara, kad dobro zagrejem motor, nivo je veci za pola litre...
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
Mislim da zadovoljavanje ekoloških zahteva pre svega ide u smeru razvoja Long Life ulja, jer vidi koliko ćeš smanjiti zagađenje produženjem intervala sa 15 na 30kkm, a koliko ćeš udovoljiti ekologiji time što ćeš obnoviti celokupnu gamu pogonskih jedinica unapredivši ih da troše 0.5l ulja između servisa umesto 1.5l. Koliko para treba spucati u to a koliko u razvoj ulja koje će da trči 50-100% duže nego obično.Rakhil napisao:Za moje pojmove, dolivanje ulja u motor izmedju servisnih intervala je pokazatelj ili neispravnog motora ili lose konstrukcije motora. Naravno, ovde se ogranicavam na normalnu svakodnevnu upotrebu auta bez ekstrema u spoljnim uslovima ili uslovima koriscenja. Sportskim motorima ili vozilima specijalne namene se moze oprostiti mnogo toga, ali da ja istresem 10-15k evra na B, C ili D segment i da moram da prljam ruke i da nosim kanticu ulja sa sobom na duzi put, to je epic fail. My two cents, vi kako hocete.
Disclaimer: Brojke su figurative.
Re: Motorna ulja
Tako stoji npr. u servisnim uputstvima citroena (za servisere).nikaragva napisao:Mislim da u vecini prirucnika za upotrebu stoji da kada se motor zagreje na radnu temperaturu, ugasi i posle pet minuta meri nivo ulja. Tako je merac bazdaren.Bax napisao:EPICA ima oko 6 litara, kad dobro zagrejem motor, nivo je veci za pola litre...
Ali u njihovim korisničkim knjižicama (servisne/garantne knjižice to ne sadrže) dakle za ista vozila koja opisuju servisna uputstva, čak i za modele koji imaju isti motor, a time i kapacitet kartera - u različitim susednim godištima ume da stoji 10,15 ili 30 minuta (novija vozila uglavnom 30 minuta). Kada probate da izmerite sasvim zagrejan motor, razlika u slivanju između 10 i 30 minuta je uglavnom oko 0,2 L kod kapaciteta do 4 L. Verovatno su i veće razlike kod većih kartera, odnosno motora.
Obaška što glupo deluje navod iz korisničke knjižice da se isto čini i pri elektronskom očitavanju senzora nivoa - pa ispada da ukoliko želitei da budete sigurni da je Oil ok tačno očitavanje, da treba da čekate 30 minuta.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Motorna ulja
Zali mi se drugar da mu auto trosi ulje, na ford kugi 2.0 tdci mu se upalila lampica za ulje (inace auto je kupio nov i presao oko 25k za godinu ipo), ladno otisao u servis gde su mu dosuli ulje i dalje nece da radi mali servis pre 30kkm jer je to bacanje para.
Pritom vozi skoro pretezno po gradu.
Nije da se grudvam sa tudjim parama, ali ne razumem platis auto preko 20k eura i onda pokusavas ustedeti 150-200e na godinu dana/15kkm.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Pritom vozi skoro pretezno po gradu.
Nije da se grudvam sa tudjim parama, ali ne razumem platis auto preko 20k eura i onda pokusavas ustedeti 150-200e na godinu dana/15kkm.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
Pisao sam ranije, dok sam vozio Fiestu baš sam bio na servisu bio je Mondeo Titanijum 2.0TDCI čovek došao zbog lampice za ulje, dosuli mu skoro 2l, pričao sam sa majstorom kaže da ti motori troše i do litru ulja na dva rezervoara goriva.
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Motorna ulja
Sad na Eko pumpi razgledam cene ulja iz radoznalosti, 800 dinara 1l 502.00, pumpadžija mi reče da im to pakuje Mobil. Jel čuo neko nešto slično?