kami napisao: 21 Dec 2023, 23:05
Na 30.000km 4k€ uštede za godinu dana.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sve zavisi kako računaš. I šta računaš. I da li imaš svoj punjač.
Kada bi npr. punio struju u javnoj garaži Parking servisa, uz besplatnu struju, a sa parkingom od 100 dinara na sat, punjenjem uvek od 11 kW (što bi bilo idealno, ali i nemoguće cele godine), potrošnjom u proseku od recimo 15 kWh/100 km (i leti i zimi), za 30.000 km bi u idealnim uslovima platio parkiranje jedno 400 evra.
Ali, i punio bi jedno 120 puta i samo da dovezeš kola na punjač, ostaviš ih, posle po njih dodješ i kući se vratiš, to bi te koštalo dodatnih logističkih 120-200 sati tvoga života godišnje. I smorno je u tri majčine za svako punjenje po dva puta ići do punjača i nazad, pa čak i ako si neki besposleni zgubidan. Ako se i to nešto računa. Bar mene to smori u tri lepe ...
Ako bi struju punio na nekim bržim punjačima (neka putovanja), to može i dosta skupo da bude. Može 1 kWh i lepo da košta. Sve zavisi koja je snaga brzog punjača
Neki manji hibrid te veličine ti po gradu troši od 3,5-4,5 (zavisno da li je leto ili zima) i on bi na 30.000 km potrošio po današnjim cenama benzina oko 1.800 evra. Ali bi i uštedeo onih 120-200 sati života. Ako se i to nešto računa. Kao neka "vrednost" u ljudskom životu.
Bez dileme, u čistim novcima, EV je u Srbiji jeftiniji na ime samog utroška za energente, osim ako se ide na brze punjače i tu matematika može bitno da se pokvari. I da uopšte ne bude baš "crno-belo". Već uglavnom samo nijanse sivoga. Kao i sve ostalo u životu.
Nisam mrzitelj EV-a. Samo pokušavam da to sagledam sa svih strana.