Ne brže od života!
- grujicd
- Postovi: 9055
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Zašto to "nisam te video" stavljaš pod navodnike? Je li misliš da je lažan izgovor ili te samo nervira mogućnost da neko stvarno nije video motor?
Za početak, motor je fakat teže videti i kad ne jurca jer mnogo lakše može da se "sakrije" iza debelog A stuba ili u nekom drugom mrtvom uglu u trenutku gledanja. Do sad još nisam imao situaciju da ne vidim motor koji dolazi sa strane, ali mi se par puta stvorio od pozadi a da ga "nisam video" jer me je stizao manevrišući kroz saobraćaj. Ja sam sekundu ranije gledao retrovizor ali sekundu ranije njega tamo nije bilo. I nisu nešto jurcali ali se jesu provlačili između kola u pokretu. I šta da sam tad rešio da skrenem ili izbegnem rupu samo bi ga srušio.
Za početak, motor je fakat teže videti i kad ne jurca jer mnogo lakše može da se "sakrije" iza debelog A stuba ili u nekom drugom mrtvom uglu u trenutku gledanja. Do sad još nisam imao situaciju da ne vidim motor koji dolazi sa strane, ali mi se par puta stvorio od pozadi a da ga "nisam video" jer me je stizao manevrišući kroz saobraćaj. Ja sam sekundu ranije gledao retrovizor ali sekundu ranije njega tamo nije bilo. I nisu nešto jurcali ali se jesu provlačili između kola u pokretu. I šta da sam tad rešio da skrenem ili izbegnem rupu samo bi ga srušio.
Re: Ne brže od života!
Evo ga trenutak gde je vozač Pežoa kao morao da predvidi da će neko iza krivine da se pojavi sa 100kmh
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Gd_E#t=304
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Gd_E#t=304
Re: Ne brže od života!
Ja prvi dosta divljam motorom po gradu, tako da se ne ljutim ako me neko u nekom delu sekunde nije uocio dok se prestrojava i slicno.
Dobra sisa zlata vredi.
Re: Ne brže od života!
Dzabe nisi cuo kada je u praksi situacija takva da automobilisti u ogromnoj meri svojom nepaznjom ukrozavaju motoriste.Velja napisao:Nisam čuo ni za jednog automobilistu koji motocikle smatra za manje bitne, sa manjim pravom u saobraćaju i koji ih namerno ugrožava. Baš suprotno, svi uzmiču sa strepnjom ili respektom. Čak i kada motor krši sva pravila što može u tom trenutku ili je nestabilni skuter u pitanju.
Biciklisti su poseban nivo bahatosti i huliganizma...
Kao sto sam vec napisao, najveci problem su prekrsaju oduzimanja prava prvenstva prolaza.
Stavljam pod navodnike zasto sto se ta frza konstantno ponavlja u udesima sa motorima. Ne mislim da je izgovor lazan, valjda niko nije toliki idijot da izlece ispred motora kojeg vidi, vec smatram da to ne moze biti opravdanje a koristi se kao opravdanje.grujicd napisao:Zašto to "nisam te video" stavljaš pod navodnike? Je li misliš da je lažan izgovor ili te samo nervira mogućnost da neko stvarno nije video motor?
To sto neko nije video, znaci samo da nije dovoljno dobro pogledao i da kao vozac nije svestan prisutnosti motora u saobracaju sa svim svojim specificnostima (daleko manjom povrsinom za uocavanje, drugacijim nacinom kretanja i menjanja pravca...), a svi vozaci bi toga morali biti svesni posto je to sastavni deo saobracaja.
To nisu situacije o kojima govorim. Kad ti opalis motor koji se provlaci oko tebe tu je on krivac i nema diskusije.grujicd napisao: Za početak, motor je fakat teže videti i kad ne jurca jer mnogo lakše može da se "sakrije" iza debelog A stuba ili u nekom drugom mrtvom uglu u trenutku gledanja. Do sad još nisam imao situaciju da ne vidim motor koji dolazi sa strane, ali mi se par puta stvorio od pozadi a da ga "nisam video" jer me je stizao manevrišući kroz saobraćaj. Ja sam sekundu ranije gledao retrovizor ali sekundu ranije njega tamo nije bilo. I nisu nešto jurcali ali se jesu provlačili između kola u pokretu. I šta da sam tad rešio da skrenem ili izbegnem rupu samo bi ga srušio.
Govorimo o situacijama kada se motoru direktno oduzima prvenstvo prolaza i koje su izuzetno izrazene i ceste:
- Izlazak vozila sa sporednog puta gde vozac misli da moze da izadje na put kad svi automobili i kamioni prodju, a motor jednostavno ne konstatuje...
- Skretanje u sporednu ulicu bez signalizacije u sred preticanja koje motor obavlja
- Preticanje iako motor dolazi u susret
- Ubacivanje u kolonu izmedju dva vozila na mesto koje je vec zauzeo motor, tako sto se motor izgura do ivice
- Nepostovanje pravila da motor ima pravo na punu sirinu kolovozne trake u svim situacijama
- Skretanje u levu stranu preko trake iz koje dolazi motor (jedan od najcescih prekrsaja uz ukljucivanje sa sporednog puta)......
Grad je mnogo manji problem u odnosu na prekrsaje na otvorenom putu koji obicno imaju i teze posledice...Comi napisao:Ja prvi dosta divljam motorom po gradu, tako da se ne ljutim ako me neko u nekom delu sekunde nije uocio dok se prestrojava i slicno.
Hoces da kazes da bi tebi mogla da se desi ovakva greska?Velja napisao:Evo ga trenutak gde je vozač Pežoa kao morao da predvidi da će neko iza krivine da se pojavi sa 100kmh
Da je vozac Pezoa DOBRO pogledao u levu stranu pre izlaska a sam izlazak na put sproveo kako treba?
Jel mogao iz istog pravca da naidje i auto koji ide 100km/h (sto jeste prekoracenje ali nista spektakularno)?
Ima koliko hoces slicnih prikljucnih puteva sa ne bas dobrim pregledom, ali vozac je duzan na takvim mestima da poveca svoju opreznost a sam izlazak na put prilagodi i izvris sto hitrije a ne da se vuce po putu...
Da je vozac Pezoa bio masimalno oprezan sto ovakav izlazak i zahteva, i da je manevar izlaska na put odradio kako treba za ovakve uslove, nista od udesa ne bi bilo. Ovako je svejedno da li se motor kretao 100km/h ili 80km/h po propisu.
Re: Ne brže od života!
Nije ovde vozač auta ništa neobično ili loše uradio, samo slučajnost je mogla da spase motor od nesreće za koju je isključivo sam kriv usled prekoračenja brzine.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Ne brže od života!
Preteruješ Gobline.goblin napisao:Da je vozac Pezoa bio masimalno oprezan sto ovakav izlazak i zahteva, i da je manevar izlaska na put odradio kako treba za ovakve uslove, nista od udesa ne bi bilo. Ovako je svejedno da li se motor kretao 100km/h ili 80km/h po propisu.
Ako je 80 km/h, ne znači da ne mora da spusti na 50-60 km/h u krivini. Ne mora baš 80 km/h. Nek prilagodi brzinu uslovima na putu. Ovde je bila krivina i on je morao da smanji. Ovako mi ga nije nimalo žao što se skrkao i Pežojac nije nimalo kriv.
Takvih bajkera koji voze ''po propisu'' mi je pun.... Nek udare koliko hoće, ja im se ne sklanjam kad pokušavaju da me izguraju u sred njihovog opasnog preticanja. On pretiče, naidje mu u susret neki auto i on pokušava da mi udje u vrata. Ne sinak, ima da kočiš ako ceniš svoju glavu, a ja da ti kočim da bi ti upao ispred mene neću ni 500 eura da mi gurneš kroz prozor.
Baš veliki procenat bajkera su gamad koji misle da su carevi na putu i da moramo da im se sklanjamo i prilagođavamo njihovom načinu vožnje.
Svaka čast normalnim ljudima, među kojima je i moj prijatelj, jedini sa kim na motor da sednem.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
-
- Postovi: 60
- Pridružio se: 14 Maj 2016, 03:58
- Garaža: mazdaspeed 3; Audi Q7
- Lokacija: Tu i tamo
Re: Ne brže od života!
Одавно сам на форуму, али се никад нисам учланио....једна ствар ме је мотивисала, а то је расправа око везивања појаса.
Желео бих свима да скренем пажњу на једну ствар, а то је тврдња да невезвање у колима не угрожава никог.
Ова тврдња је тачна само ако сте сами у возилу.
У противном свака невезана особа постаје пројектил која својим телом повређује друге исобе или их убија са својим телом.
https://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs
https://www.youtube.com/watch?v=4SEy_FCJlpk
Желео бих свима да скренем пажњу на једну ствар, а то је тврдња да невезвање у колима не угрожава никог.
Ова тврдња је тачна само ако сте сами у возилу.
У противном свака невезана особа постаје пројектил која својим телом повређује друге исобе или их убија са својим телом.
https://www.youtube.com/watch?v=e6Qhmdk4VNs
https://www.youtube.com/watch?v=4SEy_FCJlpk
Re: Ne brže od života!
A da je vozac motora isao 80km/h po ogranicenju, da li bi scenario bio drugaciji i ko bi onda bio kriv?Velja napisao:Nije ovde vozač auta ništa neobično ili loše uradio, samo slučajnost je mogla da spase motor od nesreće za koju je isključivo sam kriv usled prekoračenja brzine.
Re: Ne brže od života!
Prvo, da li si baš siguran koliko je tu ograničenje, a onda dolazimo na ono što sam pisao u ranijem postu - svi mi nesvesno procenjujemo situaciju na osnovu nekog stečenog iskustva. Ovde, vozač Pežoa nesvesno ceni da li da krene na oslovu neke logične brzine na tom putu i jedino neprekidno posmatranje krivine iz koje je izašao motor bi ga možda spaslo. A šta je sa drugom stranom za to vreme, odande je isto.
- grujicd
- Postovi: 9055
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Moram da priznam da mi se par puta ceo auto sakrio iza A stuba kad sam se uključivao. Pogledam naravno i levo i desno, ali kad voziš 25 godina potrefi se da za tih sekundu koju gledaš desno baš na početku pogleda auto uđe iza stuba i ne stigne da izađe a ti si već okrenuo glavu. Obično je to neki yugo koji pri tom i ide sporo da bi se to sve poklopilo. Ne pomaže ni što su A stubovi sada debeli i položeni. Srećom uvek bacim i drugi i treći pogled pa ni jednom nisam napravio sudar.
Na takve situacije sam mislio kad sam rekao da motor može još lakše da se "sakrije" od auta.
Naravno ja bi bio kriv, ali je to slaba uteha vozaču motora. Zato mora da računa da je mnogo nevidljiviji nego auto, čak i kad vozi po propisima, jednostavno je manji i pre će nestati iza neke prepreke, stub, auto u prolazu itd.
Na takve situacije sam mislio kad sam rekao da motor može još lakše da se "sakrije" od auta.
Naravno ja bi bio kriv, ali je to slaba uteha vozaču motora. Zato mora da računa da je mnogo nevidljiviji nego auto, čak i kad vozi po propisima, jednostavno je manji i pre će nestati iza neke prepreke, stub, auto u prolazu itd.
Re: Ne brže od života!
Poenta cele price jeste da su bajkeri omrazena kategorija u saobracaju zbog toga sto se vecina ponasa bahato i cesto se krljaju iskljucivo svojom greskom (brzom voznjom).
Ali isto tako da su vozaci kola u znacajnom procentu totalno nesvesni prisutnosti motora u saobracaju kao ravnopravnih vozila, i da je prekrsaj oduzimanja prava prvenstva prolaza u odnosu na motore bas ucestao prekrsaj koji ozbiljno ugrozava bajkere.
Eto, mislim da se oko ove dve cinjenice svi slazemo.
Ali isto tako da su vozaci kola u znacajnom procentu totalno nesvesni prisutnosti motora u saobracaju kao ravnopravnih vozila, i da je prekrsaj oduzimanja prava prvenstva prolaza u odnosu na motore bas ucestao prekrsaj koji ozbiljno ugrozava bajkere.
Eto, mislim da se oko ove dve cinjenice svi slazemo.
Re: Ne brže od života!
Ograničenje na gore pomenutom klipu je 90 kmh po priči bajkera
- grujicd
- Postovi: 9055
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Pa sad, omraženi su bajkeri koji prave sranja, što bi neko stavljao sve u isti koš? Meni se par puta zadesilo da stignem grupu bajkera koji su vozili baš opušteno, kulturno, i nisam imao želju da ih pretičem već mi je bilo uživancija da vozim za njima i da ih gledam. Doduše to su obično bili stranci na onim putnim motorima.
Re: Ne brže od života!
Meni se cesto desava na motoru da me obilaze automobili (sto mi se u kolima ne dogadja ali bukvalno nikada). Jednostavno imam izuzetno lagan tempo voznje, penzionerski, uzivam u voznji u skroz drugim carima koje nemaju veze sa brzinom... pritom sam izuzetno opresan i svestan svih opasnosti, trudim se da predvidjam situacije... pa je opet neminovno da cesto imam neprijatne i opsne situacije gde mi vozila oduzimaju prvenstvo.
Mada dosta ima i do toga koji tip motora vozis i za koje potrebe uopste motor kupujes.
Evo ja sam kupio motor da bi sa njim putova ali i da bi sa njim obavljao svakodnevne obaveze, sto lakse funkcionisem nego u kolima (nema njakanja sa guzvama, parkingom, vrucinom...)... i uzeo sam Copera koji jednostavno nije namenjen nikakvom jurcanju iako ima performanse u klasi sa nekim npr. Porseom.
Ali dok sam posedovao R6, taj motor me konstantno terao da ga peglam, pa prosle godine dok sam vozio KTM 990 SM ista stvar, kad sednem na njega kao da sam totalno druga osoba nego dok vozim Harley i svi u mom okruzenju su jedva cekali da ga prodam posto ga i jesam vozio daleko brze i agresivnije nego sto inace vozim motore, i uzivao sam u skroz drugim stvarima (brzini, proklizavanjima, dizanjem na zadnji...) koje mi na Harley-u ne padaju na pamet.
Mada dosta ima i do toga koji tip motora vozis i za koje potrebe uopste motor kupujes.
Evo ja sam kupio motor da bi sa njim putova ali i da bi sa njim obavljao svakodnevne obaveze, sto lakse funkcionisem nego u kolima (nema njakanja sa guzvama, parkingom, vrucinom...)... i uzeo sam Copera koji jednostavno nije namenjen nikakvom jurcanju iako ima performanse u klasi sa nekim npr. Porseom.
Ali dok sam posedovao R6, taj motor me konstantno terao da ga peglam, pa prosle godine dok sam vozio KTM 990 SM ista stvar, kad sednem na njega kao da sam totalno druga osoba nego dok vozim Harley i svi u mom okruzenju su jedva cekali da ga prodam posto ga i jesam vozio daleko brze i agresivnije nego sto inace vozim motore, i uzivao sam u skroz drugim stvarima (brzini, proklizavanjima, dizanjem na zadnji...) koje mi na Harley-u ne padaju na pamet.
Re: Ne brže od života!
maniaxxx napisao:Ograničenje na gore pomenutom klipu je 90 kmh po priči bajkera
Onda smo našli krivca. U zoni ovog nepreglednog uključenja na glavni put, morao je da stoji znak koji bi ga najavio i ograničenje od max 50 kmh