Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 »

Heinz napisao: 18 Apr 2018, 11:21 https://heavy.com/news/2018/04/tammie-j ... gine-hero/
Tammie Jo Shults, Southwest Pilot: 5 Fast Facts You Need to Know

Možda bude i film?
U svemu ovome, super bar sto je zena pilot jednom ispala heroj.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7293
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od blaugrana »

Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

Slika
Slika

Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

Ne znam šta je ovo:

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8230
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

Ti nisi odrastao u SFRJ bar malo?
Meni liči na jedrilicu..
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

Ceo zivot sam bio tamo, nego koliko ja znam jedrilica nema motor. Vidjam baš često jedrilice, hteo sam jednom i da letim, ali nikad nisam čuo da nekoj radi motor, uvek su nečujne.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

To je dizel

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5207
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Neka lepa vremena.

Slika
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20526
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

http://javno.rs/istrazivanja/direktor-e ... -interesa-
Er Srbija je angažovala nepotrebno veliki broj pilota, mahom bez iskustva, koji su leteli bez potpisanih ugovora i bezbednosne provere preko brokerske firme AviGo povezane sa donedavnim direktorom letačke operative
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2463
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Woodoo »

Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Прва домаћа фабрика аероплана
http://www.politika.rs/scc/clanak/40243 ... -aeroplana

За 22 године постојања, у фабрици „Рогожарски” произведено је 305 авиона, а развијено је и израђено 15 прототипова летилица домаће конструкције

Slika

Прва српска фабрика аероплана „Живојин Рогожарски” АД је формирана на основу одобрења Индустријске коморе у Београду 21. априла (у неким изворима се наводи и 22. април) 1924. године. Бројне домоће, али и стране књиге написане су на ову тему, а између осталих је прва српска фабрика авиона нашла место и у Енциклопедији светских авиона. Оснивач фабрике је био Живојин Рогожарски.

Записано је тако да је Министарство војске и морнарице 1923. године расписало конкурс за избор домаћих предузећа којима би се уз одговарајућу техничку, материјал*ну и организациону помоћ државе поверила израда авиона.

Пријавио се неочекивано велики број државних и приватних предузећа, а у оштрој конкуренцији уговор су добиле две мале приватне фирме: „Икарус” из Новог Сада и „Рогожарски” из Београда. „Рогожарски” је првобитно била столарска радионица, али је давала наду да ће бити у могућности да организује производњу ваздухоплова јер је њен власник у току Првог светског рата радио у Будимпешти као мајстор на изради аероплана.

Период од 1935. до 1941. представља златне године у пословању фабрике. Вредност производње 1935. износила је 4,5 милиона динара, а само четири године касније преко 51 милион. Пред рат, фабрика је имала око 1.000 запослених.

Априла 1941. године, након капитулације Краљевине Југославије, Немци су запленили сав материјал, делове и започете као и затечене авионе на оправци или ревизији у фабрици авиона „Рогожарски” у Београду, реквирирали фабрику која је наставила да ради за потребе немачких окупационих власти.

Након ослобођења, фабрика „Рогожарски” је припојена заједно с делом фабрике „Змај” 1946. године земунском „Икарусу” у новоформирану потпуно национализовану ваздухопловну индустрију (Државна фабрика авиона). У погонима фабрике „Рогожарски” је 1948. формирана Индустрија котрљајућих лежаја – ИКЛ Београд.

За 22 године постојања, у „Рогожарском” је произведено 305 авиона. Развијено је и израђено 15 прототипова авиона домаће конструкције, пет типова авиона је произвођено на основу купљених лиценци.

Важили су за најбољу фабрику авиона дрвених конструкција у тадашњој Југославији. „Рогожарски” је остао везан за традиционалну производњу авиона дрвене конструкције све до почетка Другог светског рата.



Živojin Rogožarski - Prva srpska fabrika aeroplana
https://www.aeromagazin.rs/arhiva/aero01/c20.htm

Prema mišljenju mnogih vazduhoplovnih istoričara prelomnim trenutkom u rađanju vazduhoplovne industrije Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca se smatra svečana predaja školskog aviona "ŠB-1", nazvanog "Mali Brandenburg" predstavnicima Prvog vazduhoplovnog puka u Novom Sadu 28. marta 1924. godine. Simboličan čin predaje prvog vazduhoplova proizvedenog u fabrici "Ikarus" nije značajan samo iz razloga što je to prvi avion proizveden kod nas, već što proizvodnja "ŠB-1" predstavlja i začetak domaće industrijske proizvodnje vazduhoplova. Ideje o samostalnom razvoju domaće vazduhoplovne industrije su nastale još početkom dvadesetih godina, kada je novoformirano vazduhoplovstvo Kraljevine Jugoslavije otpočelo da razmatra prve programe sopstvenog razvoja. Još tada je bilo jasno, da se samostalan razvoj nacionalnog vazduhoplovstva ne može ostvariti bez oslanjanja na sopstvenu vazduhoplovnu industriju i u razvoj letelica domaće konstrukcije. Jedan od glavnih zagovornika ovih ideja je bio i general Milan Uzelac, pilot, načelnik tadašnjeg Odeljenja za vazduhoplovstvo. U svom obraćanju ministarstvu vojske 1920. godine on je ove ideje prvi put javno izložio. Međutim, ekonomski uslovi su početkom tridesetih godina ovog veka bili veoma nepovoljni, tako da je tek polovinom 1923. godine ministarstvo vojske i mornarice raspisalo konkurs za izbor domaćih preduzeća, kojima bi se uz odgovarajuću tehničku, materijalnu i organizacionu pomoć države poverila izrada aviona. Na raspisani konkurs se prijavio neočekivano veliki broj državnih i privatnih firmi, što je još jedan prilog tezi da je još ranih dvadesetih godina značaj vazduhoplovne industrije bio veoma ozbiljno shvaćen. U oštroj konkurenciji ugovor su dobile dve male privatne firme: "Ikarus" u Novom Sadu i "Rogožarski" u Beogradu.

SlikaSlika


Firma "Ikarus" se u stvari razvila iz malog preduzeća "Industrija motora Protić i drugovi", dok je firma "Rogožarski" prvobitno bila stolarska radionica Živojina Rogožarskog u Beogradu. To je tada bilo malo i neugledno preduzeće, ali je davalo nadu da će biti u mogućnosti da organizuje proizvodnju vazduhoplova, jer je sam Rogožarski u toku Prvog svetskog rata radio u Budimpešti kao majstor na izradi aviona. Firma Rogožarskog je formirana na osnovu odobrenja Industrijske komore u Beogradu 21. aprila 1924. godine. U cilju provere Odeljenje za vazduhoplovstvo je kod Rogožarskog naručilo izradu dvadeset i sedam krila za "ŠB-1". Isporuka prvih fabrikovanih krila za "ŠB-1" je otpočela avgusta 1924.godine. Nakon uspešnog probnog posla firma Rogožarskog je sklopila ugovor i za izradu 10 kompletnih aviona "ŠB-1". "ŠB-1" je u osnovi bio laki školski avion konfiguracije dvokrilca ("biplan") sa jednim motorom "Dajmler" snage 100 KS. Probni let prvog serijskog "ŠB-1" izrađenog kod Rogožarskog je izvršen na Banjici 10. maja 1925. godine. Do kraja 1928. godine kod Rogožarskog je osim proizvodnje "ŠB-1", proizvedeno i preko 60 aviona tipa "SB-1" nazvanog "Srednji Brandenburg" sa motorima Dajmler snage 160 KS i 185 KS. Ohrabrena ovim napretkom fabrika Rogožarskog ugovara nove poslove.

Krajem 1927. godine Komanda vazduhoplovstva na čelu sa generalom Stanojlovićem naručuje 12 izviđačkih aviona "Fizir-majbah" sa motorima "majbah" od 260 KS. Pilotirajući ovim avionom probni pilot Vladimir Striževski je septembra 1927. godine pobedio na takmičenju država Male Antante i Poljske. Osim serije od 12 "Fizir-majbaha", u fabrici Rogožarskog je na osnovu iste koncepcije izrađeno više prototipova, od kojih su značajniji : jednomotorni "Fizir-rajt" sa motorom snage 220 KS, jednomotorni "Fizir-loren" sa motorom snage 450 KS i "Fizir-hispano" sa motorom snage 500 KS. Međutim, u serijsku proizvodnju je ušao samo prototip "Fizir-rajt". Kompletnu proizvodnju vazduhoplova tipa "Fizir" je kasnije u potpunosti preuzela firma "Ikarus".

Potreba da se osim licencne proizvodnje počne razmišljati i o realizaciji domaćih projekata navela je firmu Rogožarskog da pokrene izradu sopstvenog trenažnog aviona "A.Ž.R" sa motorom Valter Kastor snage 240 KS. Iako je ovaj avion u horizontalnom letu mogao da postigne brzinu od 215 km/h i iako je imao vreme penjanja 38 minuta na visinu od 5000 m, zbog mnogih primedbi na upravljivost aviona Komanda vazduhoplovstva nije dozvolila njegovu serijsku proizvodnju. U to vreme je Rogožarski prilično novca investirao u razvoj novih proizvodnih pogona. Međutim, i pored toga firma je dospela pod stečaj zbog izostajanja novih porudžbina i neotplaćenih dugova.

Firma je početkom 1934. godine ponovno aktivirana, ali sada kao akcionarsko društvo pod imenom "Prva srpska fabrika aeroplana Živojin Rogožarski A.D." Rukovođenje fabrikom je preuzeo tada već poznati konstruktor Sima Milutinović, i uz pomoć mlade i sposobne ekipe stručnjaka počinje izradu prototipa trenažnog aviona "P.V.T." sa motorom "gnom ron" snage 450 KS. Po letno-tehničkim osobinama ovaj avion je bio ravnopravan takmičar s inostranim avionima iste kategorije, po mnogim karakteristikama i letnim osobinama i ispred njih. Avion je bio naročito pogodan za let u manevru i za izvođenje akrobacija. Iz tog razloga "P.V.T." je uveden u naoružanje kao osnovni trenažni avion za potrebe ratnog vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije. U fabrici Rogožarskog je ukupno proizveden 61 avion ovog tipa.

Poseban period u radu fabrike zauzima period od 1935. godine pa sve do početka Drugog svetskog rata. Ovo vreme se poklapa sa oživljavanjem industrijske proizvodnje, kao i same vazduhoplovne industrije u čitavoj Kraljevini Jugoslaviji.

Uoči Drugog svetskog rata firma Rogožarskog je brojala oko 1.000 radnika. U tom periodu fabrika je proizvela 20 primeraka varijante "P.V.T." jednoseda (pod nazivom "R-100"), 40 školskih aviona "Fizir-FN" i 13 primeraka našeg poznatog lovca "IK-3". U trenutku izbijanja rata u fabričkim halama se po licenci izrađivao čak i poznati britanski lovački avion "Hoker-Hariken".
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

^ A sad nijedan

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21798
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Vazduhoplovi

Post od nidza »

Kad ti Morfeus da crvenu i plavu pilulu, a ti uzmeš pogrešnu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Odgovori