member napisao: 12 Sep 2018, 10:06
Šteta što zuzazu više ne piše.
"Ako me se sete - sete", Forum normalno pratim, a neka pise Laki 021 stranacka trolina, ili moderatori koji su dopustali nedeljama to sto napredpomenuti cini.
Pogledajte pocetak teme "Vazduhoplovi", sredinu, i tamo negde oko 530-te stranice na sta su doveli temu...
Sada je Geza vadi sa druge strane besmislenim postovanjem You Tube klipova koje svako, ako zeli. moze da nadje.
Des legendo
U nedelju na skupu u NS smo te pominjali. Svi smo rado čitali tvoje postove. Dobrodošao nazad
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 12:58
od H4wkeye
zuzazu napisao: 13 Sep 2018, 09:13
Penje na istu visinu kao i NG, 41000ft. U penjanju jedva drzi 1800-2000 ft dok je NG sa istom tezinom isao i do 3000 ft. Snaga LEAP je 27K dok je max 26K kod NG (retke su verzije 27K).
U poletanju potrosnja dodje do 3000 kgh a u krstarenju pun avion trosi 1050 kgh spram >1200 kgh NG-ja.
Da sistem sam odradi svoj kvar ima i Bus. Posle sletanja se dobije indikacija “kvar”, mora da se zove tehnika, a sta je otkazalo saznace mehos ulaskom u dijagnostiku.
Pre dve nedelje AirSerbia (Aviolet) je imao otkaz motora u krstarenju, sto opet, necete saznati nigde, pa ni na T6 koji je redovno pljuvao JAT i kad mu sraf otpadne.
Neverovatna je kolicina neznanja autora teksta na T6 o slucaju pucanja guma na Egyptair avionu. Valjda i sam ima pilotsku dozvolu, zna kako se slece. A i tata mu je pilot, moze da mu objasni.
Takodje pratim tekstove Alena “Purgera” Scurica koji se toliko nalupeta (sad je postao i strucnjak za avione), pa dobije salve hvalospeva. Busu bi propao projekat A380 da ga Emirati nisu odrzali na spravama za vestacko disanje, a covek pise o “buducnosti superjumba”. Kuca ludih
Nisam znao da i Airbus ima taj sistem. Interesantno. Sto se tice penjanja, to jeste dosta sporije bas. A za ove strucnjake necu ni da spominjem Gledao sad na Avherald i ne pise nista za Aviolet. Inace koliko sam citao do kraja ove godine ce ukinuti/povuci sve te Boinge. Ne znam koliko je tacno i sa cime ce leteti charter leti onda ali to videh negde.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 13:10
od zuzazu
Hvala, passenger.
Ne verujem da ces naci nesto na AVherald jer je kapetan odradio proceduru, nije deklarisan emergency. Uzrok kvara ne znam.
Sto se Boinga tice, preuzimaji dosta Busovih letova, odrade svoj jutarnji carter pa odu na redovnu liniju.
Nalet im je dupliran u odnosu na proslu sezonu i u mesto da jos prosle godine likvidiraju jedan pa drugi, sa furde su digli YU-ANV, lizovali motore (nase su prodali), i sada lete tri 737
Bus ne radi cartere jer Grcki aerodromi nemaju procedure ili su takve da mora da odradi FDM (flight data monitoring) sistem koji prijavljuje da je pilot povredio uslove stabilnog prilaza, pa se isti poziva na odgovornost. Onda te letove prebacuju na Boing. Ako se otarase Boinga - good buye cateri.
Cujem i da je SMATSAi, pilotska akademija kamen oko vrata, i gledaju da je se otarase.
Ocekuje se odlazak Etihadovih menadzera i postavljanje nasih od one sirotinje koja je ostala.
Polako ce se nama vratiti nas JAT, ovako ili onako, sa ovim ili nekim drugim imenom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 13:32
od swemir
Evo i ja kao autor ove teme da ti poželim dobrodoslicu jer info iz prve ruke doprinosi temi
Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 14:44
od cozmo
Uz dobrodoslicu Zu, da li imas info kakav je kvar bio na Avioletovom 737 u subotu na Skijatosu? Burazer cekao 11 sati na aerodromu da dodje deo koji se pokvario, tj dosli su mehanicari i deo drugim letom Avioleta. Kum mi na odmoru i nemam info sta je bilo u kvaru.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 15:37
od Woodoo
Dobrodošao nazad
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 16:04
od cozmo
Kakve sve opasnosti vrebaju pilote... galebovi su poznati po tome da se ne sklanjaju avionima. Bilo je dosta problema u Splitu sa njima u staroj Jugi... ne znam kako je sada. Tad su koristili i sokolove i patrone i sirene... al opet su glupi po tom pitanju, druge ptice se sklone cim vide avion u vecini slucajeva.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 16:34
od rade74
Pa ja sam carter letom isao u Grcku i to airbus 319 ako je tacna oznaka a nazad boing.
Sent from my RNE-L21 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 16:42
od McGruja
Od čega zavisi brzina uspona aviona?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 18:24
od snork
Najviše od odnosa snage motora i težine. Npr. Su-27 ili F-15 imaju taj odnos oko 1:1 i brzina penjanja im može biti i do 300 m/s (bukvalno je verikalna komponenta brzine u rangu 1 M, a ukupna max. brzina prlikom penjanja naravno veća).
Zu, nedostajao si nam na forumu, drago mi je što si ponovo tu!
Nego, ono što si napisao za MAX da krstari do 0,2 M brže... zar to nije ogromna razlika u brzini? Npr. ako je bilo 0,75 a sada 0,95, pri čemu je potrošnja ista ili manja, to je fantastično.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 18:37
od zuzazu
swemir, cozmo, snork
Kao sto rece Snork jacina motora i tezina. Ili ti, isto to - brzina i tezina. Ako trebas da se uspentras uz brdo biciklom, pametno je da ga slozis sto brze mozes pre uspona a ako imas tesko dupe, gravitacija ce te vuci na nize vise nego nekog mrsavka.
Manje-vise, u puno stvari avion je slican biciklu. Brzina glavu cuva.
Cuo sam za kasnjenje od pre neki dan ali ne upamtih sta bi. Stalno im nesto iskace iz saobracaja, vise ne mogu da popamtim razloge.
Ovo leto, dobro da smo zivi i mi i kontrolori. Ako se ovako nastavi, nece biti dobro.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 18:44
od H4wkeye
Zna li neko koji je ovo avion i sta je? Preleto na nekih 12k fita iznad PO ali nisam video sta je, od oblaka. Definitivno mlazni avion, rekao bih veci. Zvuk slican kao Airbusevi sto prelecu nisko kad slecu na BG aerodrom (8-12k fita)
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 13 Sep 2018, 23:42
od dragan
Mnogo ti decko pitas...
Vidis da je vitez
@snork - fali jos jedna nula iza zareza, dakle umesto .78 oni cesto lete .79-.80
.95 ne idu ni najbrzi business jetovi... retko kad dobace .90...
Putnicki .85-.86, najcesce A380, i A359, 787 takodje, on obicno i popne najvise, neretko se vidi i na FL430... business jetovi dohvate i do FL510 ali vrlo retko, ali su zato maltene po pravilu iznad FL400...
naravno ove vrednosti nisu pravilo ali cesto se vide...
dragan napisao: 13 Sep 2018, 23:42
Mnogo ti decko pitas...
Vidis da je vitez
@snork - fali jos jedna nula iza zareza, dakle umesto .78 oni cesto lete .79-.80
.95 ne idu ni najbrzi business jetovi... retko kad dobace .90...
Putnicki .85-.86, najcesce A380, i A359, 787 takodje, on obicno i popne najvise, neretko se vidi i na FL430... business jetovi dohvate i do FL510 ali vrlo retko, ali su zato maltene po pravilu iznad FL400...
naravno ove vrednosti nisu pravilo ali cesto se vide...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Aha! Znaci neke tajne operacije su u pitanju. Takodje ne znam koliko su tacni podaci, ali na ispod 10k fita je a leti 405kn, to je zabranjeno