Ne brže od života!
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
I ja mislim da je bolje i efikasnije da sačeka pešak a ne autobus sa 50 ljudi, ali po zakonu nije tako. Čim stojiš pored pošačkog neko će da stane, kao što je i propisano, i nema ništa od grupisanja pešaka. Ne znam kakav je zakon bio pre 30-40 godina ali su u praksi kola imala prednost i to je možda bilo i bezbednije po pešake baš zbog ovih situacija sa više traka gde ti jedan stane a drugi ne. Ni ne krećeš dok se sve ne raščisti.
Re: Ne brže od života!
Zato se postave pešački semafori koji puštaju pešake u talasima. Ako kola mogu da čekaju mogu i pešaci.
Zapravo na kraju brže se odvija i pešački i automobilski saobraćaj ako je s e usklađeno. Mi smo mnogo daleko od tog.
Treba otići u neki grad u Nemačkoj tipa Drezden i maznuti celo rešenje. Recimo da je za Novi Sad moguće prekopirati doslovce. Za Beograd za NBGD recimo.
Tapatalk
Zapravo na kraju brže se odvija i pešački i automobilski saobraćaj ako je s e usklađeno. Mi smo mnogo daleko od tog.
Treba otići u neki grad u Nemačkoj tipa Drezden i maznuti celo rešenje. Recimo da je za Novi Sad moguće prekopirati doslovce. Za Beograd za NBGD recimo.
Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Onaj iz Sremcice pre par strana je klinac od 15-16 god, auto neregistrovan. Kazu mi drugari odande da divlja po naselju stalno.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Ne brže od života!
Da krenemo ispocetka. Linijska koordinacija se projektuje sa ciljem da pluton (grupe) vozila koji se formira na prvoj raskrsnici prodje kroz sve raskrsnice koje su u koordinaciji bez zaustavljanja. To znaci da se zeleno vreme na pojedinacnoj raskrsnici odredjuje na osnovu tog plutona vozila koji treba da se opsluzi, a trenutak pojavljivanja zelenog signalnog pojma se definise na osnovu vremena koje treba vozilima da dodju do raskrsnice umanjen za nekoliko sekundi kako bi se ispraznio red vozila koji su dosli na raskrsnicu sa neprioritetnog pravca (tzv progresivni sistem koordinacije, ima jos dva tipa sistema ali oni nisu bitni za ovu pricu).nidza napisao:Ne utiče pešak na druge semafore, samo na svoj koji mu pali zeleno samo u određenom ciklusu.
Mora malo da sačeka ako stisne dugme van ciklusa i to je to.
Ako u takvom nacinu rada semafora postavite taster za pesake i ako prekinete zeleno vreme koje je predvidjeno za prolazak posmatrano plutona vozila niste nista uradili - logicno. Ako ipak definisete zeleno vreme da traje duze nego sto je potrebno da se opsluzi taj pluton vozila, pa taj "visak" vremena pesaci "seku" pritiskom na taster to tek nema logike jer se to vreme odmah moze dati pesacima jer svakako nema automobila koji ce da koristi taj "visak" vremena jer je pluton vozila prosao.
Evo i jedna prosta skica plana tempiranja svetlosnih signala u jednom smeru koordinacije:

Valjda vam je sada jasnije zasto taster za pesake i koordinacija ne idu zajedno.

P.S. Tema diplomskog rada mi je upravo bila projektovanje linijske koordinacije.
- Day Walker
- Postovi: 23530
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Ne brže od života!
Ne znas Kuzmo nisi ti zavrsio sabracajni!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




Re: Ne brže od života!
Crkao mi je post. Jasno je da lokalno ne povećava protok ali ovo gore je isuviše uprošćeno, pod uslovom da je ulica bez raskrsnica, isključenja i uslovnih strelica, nego ideš samo pravo do sledećeg semafora.
Kako god, postoji mnogo gradova gde je saobraćajna organizacija daleko ispred naše i mnogo šta bi se dalo prekopirati. Ovo o čemu pišem sam gledao u Drezdenu i ne treba (DW) završiti saobraćajni faks da bi ukapirao zašto je tamo sve toliko bolje a kod nas toliko gore.
Nije moguće preslikati jedan grad uporediv sa NS na Beograd, ali je moguće preslikati ga na NBGD i možda još neke delove grada.
Tapatalk
Kako god, postoji mnogo gradova gde je saobraćajna organizacija daleko ispred naše i mnogo šta bi se dalo prekopirati. Ovo o čemu pišem sam gledao u Drezdenu i ne treba (DW) završiti saobraćajni faks da bi ukapirao zašto je tamo sve toliko bolje a kod nas toliko gore.
Nije moguće preslikati jedan grad uporediv sa NS na Beograd, ali je moguće preslikati ga na NBGD i možda još neke delove grada.
Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Lako je u Drezdenu, kad ima mnogo slobodnog prostora (raščistili Amerikanci 1945.).
U čemu se sastoji njihov sistem? Pametno upravljanje semaforima, ili još nešto?
U Beogradu kompletna svetlosna signalizacija ima centralnizovano, daljinsko upravljanje (i to još od pre 20+ godina). Tako da u principu samo treba smisliti "algoritam" koji bi zamenio sadašnje "ručno" podešavanje.

U Beogradu kompletna svetlosna signalizacija ima centralnizovano, daljinsko upravljanje (i to još od pre 20+ godina). Tako da u principu samo treba smisliti "algoritam" koji bi zamenio sadašnje "ručno" podešavanje.
Ђенерал Јанковић
- Kuzmanovic
- Postovi: 15277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Ne brže od života!
Ne uci se to na saobracajnom, izgleda da sam se ja zajebao.Day Walker napisao:Ne znas Kuzmo nisi ti zavrsio sabracajni!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Ja koliko sam uhvatio od jednog prijatelja dok je bio u beograd putu, jedan od problema je i usklađivanje četiri različita sistema/proizvođača tih semafora, znam da je pričao kako je to često crkavalo.
Sent from my D5503 using Tapatalk
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Na tim lokacijama gde ima vise traka u istom smeru, po propisu je da svaki pesacki prelaz ima svetlosnu signalizaciju tako da su ti pesacki van propisa. A ako jednog dana rese da to prilagode najbolje bi bilo uvesti semafore na dodir gde bi pesak svaki put palio zeleno. Nema tu puno price o sinhronizaciji kad i sada ti moras da propustis pesaka kad naidje tako da bi ovo bila ista situacija. Naravno jos bolje bi bilo kad bi semafor mogao malo i da se ubrza, npr u barseloni cim krene zeleno za pesake da treperi bukvalno moras da potrcis da bi stigao ili ako nisi do pola ulice obavezno se vracas nazad.
Re: Ne brže od života!
Ima tu i malicioznosti i ko zna kakvih interesa.
Ajde vi sa saobraćajnog da mi objasnite koja je korist od zelenog talasa na 80 na sat gde je veći deo ulice ograničen na 50 na sat, uz delić gde je 40?
Tapatalk
Ajde vi sa saobraćajnog da mi objasnite koja je korist od zelenog talasa na 80 na sat gde je veći deo ulice ograničen na 50 na sat, uz delić gde je 40?
Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Da panduri i njihova bratija brže stignu bez prolaska kroz crveno.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Ne brže od života!
Tu ti ne mozemo pomoci mi sa saobracajnog, vec zaposleni u firmi koja je projektovala koordinaciju za tu brzinu. Ja mogu da ti objasnim koordinaciju, ali to vec znas, to je lako.nidza napisao:Ima tu i malicioznosti i ko zna kakvih interesa.
Ajde vi sa saobraćajnog da mi objasnite koja je korist od zelenog talasa na 80 na sat gde je veći deo ulice ograničen na 50 na sat, uz delić gde je 40?
Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Cela ideja moje zamerke je da znanje očigledno postoji, tehnika postoji, ne postoji volja.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Ne brže od života!
Slazem se, definitivno zeleni talasi fale u vecim ulicama.
Tako funkcionise pancevacki put, pa mozes ti da ides 100, ali ces stajati na svaki semafor, na 60 hvatas zeleni talas.
Sent from my Sony
Tako funkcionise pancevacki put, pa mozes ti da ides 100, ali ces stajati na svaki semafor, na 60 hvatas zeleni talas.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.