Zašto je Srbija tu gde jeste?!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ne produbljujemo, nego da se izrazi drugacije, sto je i sam rekao - da pitamo ako je nesto sporno i nejasno.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ukratko - beogradski gradski prevoz je izuzetno specifičan, što može razumeti samo onaj ko ga je koristio bar par meseci. Beograd je verovatno jedini grad u Evropi sa skoro 2 miliona stanovnika koji nema metro, niti jače razvijenu gradsku železnicu. Bukvalno 90% zavisimo od autobusa (i tramvaja i trolejbusa kojih ima mnogo manje). Gužve su takve da ni onaj ko hoće da poništi kartu često to ne može fizički da učini. BusPlus sistem je uneo gomilu problema, kako putnicima, tako i vozačima i ostalom osoblju gradskih prevoznika (ima ih više - državni GSP, ali i Lasta i mnogi drugi privatni i lično mislim da je njihovo integrisanje u jedinstveni tarifni sistem bio veliki uspeh gradskih vlasti). Ja sam lično za plaćanje svega 100% (pisao sam u temi o BusPlusu na samom početku) i u početku sam sa entuzijazmom plaćao karte i i prilikom presedanja, u svakom vozilu posebno, iako je vožnja nekada trajala bukvalno minut.
Međutim, od kada se ispostavilo da je sistem uveden žestokom zloupotrebom vlasti na nivou grada, da opremu proizvodi turska firma Kentkart koja sarađuje sa teroristima na Kosovu i da je novac obezbedila izvesna Erste banka (to je rang Raiffeisen-a, Procredit-a, Volks-a i ostalih banaka koje operišu mahom po istočnoj Evropi i takođe ne prezaju od saradnje sa teroristima), počeo sam veoma kritički da gledam na ceo "projekat".
Posebno je poražavajuće ko proizvodi opremu. Pored tolikih elektrotehničkih fakulteta i instituta i tolikih sposobnih ljudi koje imamo i koji bi ceo sistem napravili bolje i jeftinije, morali su da ga kupe ni manje ni više nego u Turskoj! Šta reći kada ni semafori po gradu više nisu Ei ili Pupin, već se pojavljuju novi na kojima piše Siemens. Kao, mi smo debili pa ne znamo da napravimo semafor, nego treba je*eni Nemac da nam ga proda za evre.
Međutim, od kada se ispostavilo da je sistem uveden žestokom zloupotrebom vlasti na nivou grada, da opremu proizvodi turska firma Kentkart koja sarađuje sa teroristima na Kosovu i da je novac obezbedila izvesna Erste banka (to je rang Raiffeisen-a, Procredit-a, Volks-a i ostalih banaka koje operišu mahom po istočnoj Evropi i takođe ne prezaju od saradnje sa teroristima), počeo sam veoma kritički da gledam na ceo "projekat".
Posebno je poražavajuće ko proizvodi opremu. Pored tolikih elektrotehničkih fakulteta i instituta i tolikih sposobnih ljudi koje imamo i koji bi ceo sistem napravili bolje i jeftinije, morali su da ga kupe ni manje ni više nego u Turskoj! Šta reći kada ni semafori po gradu više nisu Ei ili Pupin, već se pojavljuju novi na kojima piše Siemens. Kao, mi smo debili pa ne znamo da napravimo semafor, nego treba je*eni Nemac da nam ga proda za evre.
Ђенерал Јанковић
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!



Svaka cast snork !
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Podržavam 100%!
Re: Одг: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Eh....javne nabavke.
sent using Tapatalk
sent using Tapatalk
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Beograd ni u jednoj mogućoj kalkulaciji sa sve Sopotom, Lazarevcem, Barajevom i Mladenovcem nema ni blizu dva miliona stanovnika.
I ne znam šta je čudno u tome da mi ne znamo da napravimo konkurentan semafor ili televizor? Kao što smo 40 godina proizvodili stojadina iz 71. godine ista filozofija se može preslikati na većinu naših proizvoda koji su možda bili dobri 71. a mi smo hteli bez promena večno da ih proizvodimo što naravno nije moglo da opstane.
I ne znam šta je čudno u tome da mi ne znamo da napravimo konkurentan semafor ili televizor? Kao što smo 40 godina proizvodili stojadina iz 71. godine ista filozofija se može preslikati na većinu naših proizvoda koji su možda bili dobri 71. a mi smo hteli bez promena večno da ih proizvodimo što naravno nije moglo da opstane.
Poslednja izmena od ftj u 20 Jul 2012, 10:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
ali smo isto tako bili spremni da proizvedemo borbeni avion generacije eurofajtera i rafala, proizvodili smo tenk u celosti i slicne komplikovane masine...
bar semafor nije tako komplikovana masina da ne bi znali da ga napravimo...
bar semafor nije tako komplikovana masina da ne bi znali da ga napravimo...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Više mislim na taj ekonomsko-finansijski deo nego naučno-tehnološki. Da bi mogao da prodaš semafor moraš imati firmu koja proizvodi semafore, znači da ulažiš ogroman novac u razvoj i na kraju ponudiš cenu koja bi bila konkurentna jednom Siemensu jer je danas ipak slobodno tržište i da pritom zaradiš. Nekad je to moglo kada država stoji iza tebe pa se zna ta i ta društvena firma snabdeva celu SFRJ semaforima ili bilo kojim drugim proizvodom. Danas je neko drugo vreme i vrlo teško mi možemo biti konkurentni u tim proizvodima firmi poput Ei Niš i slično.
- Uroš S.
- Postovi: 11000
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Sami smo krivi, naši "preduzetnici" i njihovo "preduzetništvo" se svodi na kupovinu firmi u stečaju i rasparčavanje njihove imovine, a ne na ulaganje u proizvodnju i stvaranje konkurentnog proizvoda. Što reče nam guverner NBS pre neki dan, naša industrija ne zna ni konkurentan fen da napravi, to su sve lešinari, nisu nam krivi ni Rajfajzen, ni Turci, ni teroristi, nego naši paraziti, da kažem, unutrašnji neprijatelji.
Dragane, ko je proizvodio motore za te naše avione i za T84? Ne pokušavam da budem sarkastičan, nego ne znam, a čini mi se da nismo mi?
Dragane, ko je proizvodio motore za te naše avione i za T84? Ne pokušavam da budem sarkastičan, nego ne znam, a čini mi se da nismo mi?
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
Delove za M84 je radilo nekoliko fabrika iz SFRJ. Konkretno motor je po licenci radio sarajevski FAMOS. Čija je licenca bila, ne znam. Ruku na srce, glavni posao i ključna fabrika u projektu je bio "Đuro Đaković" iz Slavnoskog broda.
U vezi ostatka priče... (Gotovo) Sve može da se proizvede, svuda. Ostaje samo pitanje po kojoj ceni i kome to prodati.
Delove za M84 je radilo nekoliko fabrika iz SFRJ. Konkretno motor je po licenci radio sarajevski FAMOS. Čija je licenca bila, ne znam. Ruku na srce, glavni posao i ključna fabrika u projektu je bio "Đuro Đaković" iz Slavnoskog broda.
U vezi ostatka priče... (Gotovo) Sve može da se proizvede, svuda. Ostaje samo pitanje po kojoj ceni i kome to prodati.
Širim haos!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Pa prilicno smo konkurentni u toj branshi. Doduse ja se bavim samo sw. Sve vise holadjani ovde traze radnu snagu, iako je malo skuplja nego u indiji, ali je mnogo blize, i svaki mesec mogu da dodju kod nas. Nearshore, tako ga oni zovu.
A rtrk iz novog sada, pravi dosta dzidza bidza, za samsung recimo, koje vi mozda svaki dan koristite na androidima ili na lcd televizorima, a da niste ni svesni da je to poteklo iz novog sada
A rtrk iz novog sada, pravi dosta dzidza bidza, za samsung recimo, koje vi mozda svaki dan koristite na androidima ili na lcd televizorima, a da niste ni svesni da je to poteklo iz novog sada

- Uroš S.
- Postovi: 11000
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Zato ja kažem, Kinez pravi kišobran za sto dinara, ja kad bi ga pravio koštao bi sto evra i ne bi valjao ničemu. I to treba znati...
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
motori za taj avion su trebali biti uvozni, neke stvari jednostavno nisu mogle da se naprave a da budu u rangu onoga sto nam treba. i za prethodne nase avione su kupljeni motori, rols rojs za orla i g-4, koji su bili slabe vec zastarele varijante pa su oba aviona, a narocito orao patili zbog tehnicke inferiornosti pogona u odnosu na neke druge u generaciji i klasi...
- Филиповић
- Postovi: 543
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:21
- Garaža: Фијат Пунто Емоушн АБС
- Lokacija: Ja, Srb
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Ми са нашим радним навикама никада нећемо бити конкурентни на данашњем светском и европском тржишту.
И не само у тим оквирима, већ захваљујући закону о јавним набавкама и преузетим међународним обавезама, више нисмо конкурентни ни на домаћем тржишту.
Једини излаз је масовна продукција и крвав рад на који наш човек није спреман.
Овако, производе се мале серије скупих производа, а радници сваки дан кукају како су им плате мале а "много раде".
У Јури не можеш да идеш у ВЦ док ти пословођа не нађе замену! Еј бре! Војска!
И не само у тим оквирима, већ захваљујући закону о јавним набавкама и преузетим међународним обавезама, више нисмо конкурентни ни на домаћем тржишту.
Једини излаз је масовна продукција и крвав рад на који наш човек није спреман.
Овако, производе се мале серије скупих производа, а радници сваки дан кукају како су им плате мале а "много раде".
У Јури не можеш да идеш у ВЦ док ти пословођа не нађе замену! Еј бре! Војска!
Re: Zasto je Srbija tu gde jeste!
Filipoviću kakve veze imaju javne nabavke i konkurentnost?

Uroš S. napisao:Sami smo krivi, naši "preduzetnici" i njihovo "preduzetništvo" se svodi na kupovinu firmi u stečaju i rasparčavanje njihove imovine, a ne na ulaganje u proizvodnju i stvaranje konkurentnog proizvoda. Što reče nam guverner NBS pre neki dan, naša industrija ne zna ni konkurentan fen da napravi, to su sve lešinari, nisu nam krivi ni Rajfajzen, ni Turci, ni teroristi, nego naši paraziti, da kažem, unutrašnji neprijatelji.
