Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragvorl »

Nisam bas skroz razumeo sta je sustina ove poruke iznad, no nije ni bitno. Vise me interesuje zadnji pasus. Kako mislis da ABS simulirara blokadu diffa, pri kocenju?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od starac vujadin »

ABS se aktivira kad sistem oceni da je vozač preterao u proceni, ali to ne znači da je vozač jeste preterao u proceni. To se dešava na snegu, ledu, na izboranom asfaltu kada sistem dobija pogrešne informacije...tj. pogrešno ih "tumači".
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragvorl »

Upravo to sam hteo da kazem u nekoj od prethodnih poruka.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13544
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Grujic »

Ako se ABS moze iskljuciti vadjenjem osiguraca lako se da igrati :)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Reactions:
Postovi: 11442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od starac vujadin »

Nekad je to moglo na boljim kolima, ali nažalost to je sada zabranjeno. Verovatno će ubuduće zabraniti da se isključuju i drugi sistemi koje će neke birokrate proglasiti neophodnim inače će nastati propast civilizacije.
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od djiuliju »

dragvorl napisao:Nisam bas skroz razumeo sta je sustina ove poruke iznad, no nije ni bitno. Vise me interesuje zadnji pasus. Kako mislis da ABS simulirara blokadu diffa, pri kocenju?
Ne ABS, ASR
dragan napisao:ja u sledecoj nedelji iskljucujem esp i asr ( abs ne mogu ) pa javljam rezultate... :)
Zar nece da se sam ukljuci kad predjes odredjenu brzinu?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragvorl »

Aaaaa. :oops:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:Ne kapiram sta je pisac hteo da kaze postavljanjem ova dva klipa. Volvo se ponasa dobro, a Jeep ne? Nije to samo do ESP sistema, ima tu jos mnogo elemenata koji uticu na stabilnost.

Jeep ima ESP pa to ne pomaze da se zadrzi stabilnost jer ima jos mnogo elemenata koji uticu, kako kazes, kao sto se lepo vidi iz snimka.

Obratiti paznju i na razliku u brzini kojom se moze izvesti manevar.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragvorl »

Ne moze ESP da ispegla ako je lose podesen, ili jos gore ako je auto neadekvatno konstruisan.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20406
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Heinz »

dragvorl napisao: Problem je sto se najbolji grip (koef. trenja zapravo, nije bas potpuno isto) ne javlja na istom procentu klizanja za razlicite povrsine, i tu ABS nije 100% efikasan. Ja se izvinjavam zbog male slike, ali nisam nasao bolje. To je ovaj grafik.
Ovo nije koef. trenja, već koef. prianjanja, koji je naravno jedini merodavan u kontaktu pneumatik-tlo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragvorl »

Da, moja greska. Inace, evo objasnjenja nepotrebne aktivacije ABS-a na malim brzinama.http://www.picoauto.com/tutorials/diagnosing-abs.html
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9309
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od dragan »

djiuliju napisao:
dragan napisao:ja u sledecoj nedelji iskljucujem esp i asr ( abs ne mogu ) pa javljam rezultate... :)
Zar nece da se sam ukljuci kad predjes odredjenu brzinu?
do 130kmh nece, veceras sam probao. tj bar sija lampica da je iskljucen. pogledacu sta kaze uputstvo...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od nidza »

dragvorl napisao:Da, moja greska. Inace, evo objasnjenja nepotrebne aktivacije ABS-a na malim brzinama.http://www.picoauto.com/tutorials/diagnosing-abs.html
Nisi pročitao tekst sa linka izgleda? Teks zapravo govori o dijagnostici neispravnog ABS modula, ali hvala za link, odlično je objašnjeno. Kvar je u nazubljenom delu (na koji reaguje magnetni senzor) koji je izgleda bio oštećen poslednji put kada je auto bio na servisnoj intervenciji.

Napisao sam jedan opširan i argumentovan post, ali sve sam obrisao jer se izgleda baš ne razumemo. Skrećemo sa poente tvrdnjama koje u prenesenom značenju nipodaštavaju tehnološki napredak. Ne može niko da me ubedi da je, kroz prizmu svih mogućih situacija u saobraćaju, bolje nemati sigurnosne sisteme nego ih imati. Takođe su ti sistemi implementirani različito kod različitih vozila i proizvođača, tako da nema šanse da svi rade podjednako kvalitetno svoj posao, ali to nije tema ovde - plus to treba i dokazati.

Ono sa čim se definitivno slažem jeste da će proizvođači pronaći (tj već su pronašli) način da smanje potencijal 'hardvera' forsirajući softver. Lepa je to prilika da se napravi masna zarada, ali to nije dobro za sveukupan napredak industrije. Automobil mora mehanički da bude dobro isprojektovan, a onda električni sistemi da budu samo dodatan nivo sigurnosti. Na žalost ima automobila gde to nije slučaj (svojevremeno A klasa, Audi TT, ovaj nesrećni Jeep iz klipa par postova iznad, itd...). Vozila bi na nekim testovima sigurnosti morala biti pretestirana da i bez tih sistema ispunjavaju neki unapred definisan kriterijum.

S obzirom da se sve gleda kroz novac u ovom svetu, mislim da sam potpuni utopista.
Korisnikov avatar
Texonja
Reactions:
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od Texonja »

nidza napisao:Teks zapravo govori o dijagnostici neispravnog ABS modula.
Nista ja nisam o tome govorio. :naughty:
:)
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Korisnikov avatar
superboss
Reactions:
Postovi: 3770
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema

Post od superboss »

Ne znam za clio(mada je best of clio :mrgreen: ) ali dosta proizodjaca postavi neko dugme u kabini za gasenje sistema, koji u sustini nikad nije OFF-ovan do kraja
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Odgovori