Bax napisao:Meni je sad sasvim jasno da ovo utice, na ubrizgavanje koje je kontrolisano ECUom.
Sasvim je jasno, da se menja podatak sa senzora pedale, koji je jedan od parametara koji Ecu koristi kad u mapama, generise kolicinu i tajming ubrizgavanja.
Kod auta koji nemaju potenciometar pedale gasa je tako, i oni koriste digitalne senzore i generalno digitalnu obradu signala.
ECU je taj koji upravlja komplet radom motora, i tu je sva mudrost tj pamet.
Kada su uvedeni potenciometri pedale pocetkom 90tih (dakle pre 20 godina) kod Boscha- LH 3.1 je oznaka takvog sistema- unutar ECU je postojao A/D konverter koji je dalje "objasnjavao" ECU brzinu pritiskanja pedale.
Uloga tog potenciometra je bila da obavesti ECU o zelji vozaca da naglo i brzo pritisne pedalu gasa sto je brzi izvor informacije da se obogati smesa nego digitalni podatak koji salje AMM (merac mase vazduha) koji posalje informaciju o zelji vozaca tek nakon sto se zaista i otvori leptri i poveca kolicina usisanog vazduha koji prodje preko usisnih ventila.
To je ono sto je Bosch uradio da bi dobio "response" na zahtev vozaca.
Jedan od auta gde je to resenje primenjeno je Mercedesova familija motora, recimo V8 benzinac u seriji W140 tj S klasa sa pocetka 90tih.
Isti sistem je koristio Volvo, vrlo slicno i Saab (u verziji. 2.4.4), pa zatim BMW i neki drugi manji i ekskluzivniji proizvodjaci.
I tada je mogao potenciometar pedale gasa (koji se fizicki nalazio na samom kucistu leptira) da se zameni drugim ili da se dodatnim pasivnim deliteljem napona "zbuni" ECU.
Nije ideja Pedal Box nista novo, vec decenijama postoje bolja ili losija resenja tog tipa u smislu prilagodjenja ECU.
Ako se ne dira program rada samog ECU domet je samo subjektivne prirode.
Ako se Pboxom utice nekako na ECU i njegovu obradu radnih parametara motora onda je svakakav realan napredak u efektu motora moguc, i to se onda jasno oseti, vidi i izmeri u obliku Nm odnosno kW.
Kako je navedeno da se ne menja niti Nm niti kW motora to sugerise da nema uticaja PBox na rad ECU oko pripreme gorive smese.
Da se vratim na Boschov LH sistem koji je dobro proucen i masovno primenjivan godinama u milionskim serijama.
TPS (prekidac polozaja leptira) ilipotenciometar pedale gasa zavisno od varijante LH sistema je uvek pri potapanju pedale gasa znacio ECU da predje sa lambda kontrolisanih mapa na tzv otvorenu petlju (open loop) kada je iskljucena lambda sonda i motor se zaliva gorivom i odmah trenutno se "juri" maksimalno moguci efekat motora tj osecaj eksplozivnosti pri ubrzavanju.
To je kod turbo benzinskih motora sa LH jako dobro pogodjeno, i ne postoji apsolutno nikakav lag na komandu vozaca.
Cim se takne pedala gasa do poda odmah i trenutno svi moguci konjici motora su upregnuti, i nema nikakve ekologije da to ometa.
Danas je nuzno ispostovati ekoloske norme i vise nema takvog rasipanja goriva na zadovoljstvo instant reakcijom, zato i postoji dozirano otvaranje leptira vec prema programu rada.
Sve to znaju i fabricki inzenjeri i sve je to vec uprogramirano u ECU ali su motori priguseni i to ponekad moze da deluje kao da su slabiji nego sto je stvarno.
Ispravan motor kada se pritisne odlucno pedala gasa potpuno treba da i motor probudi do kraja a ako nije tako treba traziti razloge.
Ne verujem da postoji proizvodjac auta koji je napravio auto tako da kada vozac obilazi nekoga i stisne gas motor prosto ne primeti takav zahtev i nastavi da radi prigusen jos neko primetno vreme. To bi bilo bas idiotsko resenje suprotno osnovnim zahtevima aktivne bezbednosti.
Da li neki konkretan motor ima takav problem odziva na stiskanje pedale gasa, da li je PBox bas prilagodjen za neki takav konkretan model motora ili je univerzalno podesen, da li P Box utice na mape ECU i uopste na njegov rad, da li obradjuje analogni signal potenciometra ili digitalni signal nekog senzora pedale, itd ima mnogo detalja koji se ne navode (slucajno ili se izbegavaju).
Onako kako je prvobitno opisano da Pedal Box radi je gotovo sigurno samo subjektivni osecaj brzeg pritiska pedale.
Barem sam ja tako shvatio onaj dijagram gde se tacke 0% i 100% koje definisu opseg rada poklapaju i identicne su.