Upravo tako ne mogu ni da pojmim organizaciju u kojoj oba partnera voze isti auto gotovo svakodnevno. Ako mi auto treba svaki dan, onda u biranju istog ne učestvuje niko osim mene.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
Limuzinski oblik karoserije nuzno zlo istocne Evrope.
Na zapadu karavan/SUV oblika su ubedljiva vecina u prodaji novih a kao polovni su trazeniji od limuzina pa bolje drze cenu. Ima deo segmenta gde se limuzine podrazumevaju tipa prevoz za menadzere, vozila drzavnog i diplomatskog protokola i slicno ali to je tako mali udeo u ukupnom broju vozila i odnosi se na lux klasu tzv F segment.
Sto se tice prednosti ili mana, limuzina ima prednost da je jeftinija u nabavci, manje atraktivna za obijanje (pretpostavka je da je gepek uglavnom prazan jer to voze oni koji nemaju sta da stave, nemaju potrebu). I tu je kraj. Mana je sto za bilo sta ozbiljnije da se zeli poneti potrebno je nesto dodavati tipa krovni kofer ili razni nosaci a onda limuzina postaje bucna i trosi vise goriva.
I postaje naporna za pakovanje stvari.
Karavani u koje se upakuje ista kolicina stvari nemaju takve mane, tisi su potrose manje goriva i sve je zasticeno od vremenskih nepogoda.
Karavanski oblik ima prednosti u svemu drugom, bolje iskoriscen prostor gepeka, niska utovarna ivica, ravan pod, prima dugacke stvari i do 3metra, sirina petih vrata 1.2m pa mogu i kabasti predmeti da se lagano ubace, zadnje vesanje koje omogucuje manju osetljivost na promenu opterecenja, uz D stub kruca karoserija, obicno i bolji raspored mase (kod FWD pravilo) pa je lepsi za voznju i stabilniji, vise prostora za putnike pozadi narocito za one visoke, po potrebi mogu kabaste stvari da se ubace tipa sportski rekviziti ili neka oprema a ne samo skromni koferi kao u limuzini.
Karavan obicno ima i nesto malo vecu nosivost a cesto i samopodesavajuce zadnje vesanje pa je prakticno manja promena osecaja na volanu nego kod limuzine sa promenom broja putnika / kolicine stvari.
Lakse se parkira karavan, ivice vozila se jasnije osecaju. Kao sto je vec napisano buka u kabini je odavno resena u D/E segmentu gde je sve debelo tapacirano i priguseni svi sumovi koji poticu spolja. Karavani obicno imaju dodatnu/ vise slojeva/ izolaciju od buke koja potice odozdo sa puta tako da udobnost putnika nije narusena u odnosu na limuzinu.
A i puno limuzina nema fiksnu pregradu izmedju gepeka i kabine, skoro svi modeli gde se zadnji nasloni obaraju, tako da prigusenje buke iz gepeka je minimalno.
Mane karavana/SUV su sto su skuplji kao novi, skuplji kao polovni, prednost sto je veca ponuda na trzistu. Mana je i losija akustika karavana sto se tice audio zvuka, ne moze da se iskoristi kao kod limuzine gepek u funkciji zvucne kutije.
Prvo sam imao limuzine i mislio sam kako su cudni oni na zapadu sto vecina koristi karavane, a posle kada sam presao na karavane pridruzio sam se tim cudnima i postalo mi jasnije koliko su karavani u svemu prakticniji i udobniji za koriscenje.
Klasicna limuzina u B/C segmentu je retka u bogatijim zemljama, cak se i ne nudi dok je u istocnoj Evropi/ Turskoj limuzina jos uvek u modi.
Ta prica da se moze na limuzinu postaviti na krov kofer ili zakaciti prikolica pije vodu kada se auto retko koristi u tim okolnostima, a i tada je manje prakticno od karavana za voznju.
Ko cesce ipak koristi prostor za stvari, gepek, karavan je ocigledan odabir.
Karavan i SUV je skoro pa ista funkcionalnsot i koncepcija, ne treba ih razdvajati.
Kupe, kabrio i tako to nema sta da trazi ako je tema korisna upotrebljvost vozila da se preveze vise osoba ili stvari.
Za karavan Nemci vole da kazu - quadratisch, praktisch, gut- i tu nema sta da se doda, jasno opisuje razloge toliko siroke omiljenosti karavana kod kupaca.
Karavan ili limuzina, uvek radije karavan. Toliko je bolja upotrebna vrednost da dilema nestaje posle nekoliko ozbiljnijih pakovanja stvari.
Pa nisu iste mans kod SUV i karavana.
Eto meni se karavani ne svidjaju estetski (cas izuzetcima) dok u SUV klasi ima citav niz modela koji su mi bas lepi, atraktivni, mocni...
A taj vizuelni momenat je itekako bitan kod odabira.
goblin napisao:Pa nisu iste mans kod SUV i karavana.
Eto meni se karavani ne svidjaju estetski (cas izuzetcima) dok u SUV klasi ima citav niz modela koji su mi bas lepi, atraktivni, mocni...
A taj vizuelni momenat je itekako bitan kod odabira.
Nisu iste mane, u pravu si... izraženije su
Boringly average, but also perfect for school run mums
Ja do sad u gradu nisam video ni jedan novi A4 limuzinu a karavana već ima koliko hoćeš. Ista priča i za novi Superb dok je Passat B8 limo teška egzotika.