Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ok, imaju svi poentu. Probacu da resim ovo pitanje tako sto cu da iskopam nesto direktno od proizvodjaca ili nekog pismenog ovlascenog servisa (ne u Srbiji).
Sve sto se tice kontrola i svega stoji, ali nikako ne mora da znaci da to svaki motor ima. Sart - Stop kontrolise komp, tako da je i tu pitanje da li ce da ugasi auto kada je temperatura u sistemu visoka.
Javljam kad iskopam konkretan info.
Sve sto se tice kontrola i svega stoji, ali nikako ne mora da znaci da to svaki motor ima. Sart - Stop kontrolise komp, tako da je i tu pitanje da li ce da ugasi auto kada je temperatura u sistemu visoka.
Javljam kad iskopam konkretan info.
- Uroš S.
- Postovi: 11003
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
1.2TSI stari tip CBZB(77kw) ima cirkulaciju vode nakon gašenja motora.Era napisao:ljubitelj
koji to automobili sa turbokompresorom imaju ta "vodena" hlađenja turba, pa onda tu "cirkulaciju" ulja i vode kad se ugasi motor. Ima li to 1,2 TSI od 90ks ?? Ili 0,9 TCE ?? Koliko njima treba "gasa" da idu 130, to jeste procenata snage od maksimalne?
Mogu li oni da idu autoputem 180+.
Imaju li te sisteme 1,6 TDI, 1,5 DCI, 1,3 MJ, i sl ??
Kome se to upalio "safe mod" kad se usijala turbina?
Ja sam doživeo da se upali "safe mod" na turbodizelu zbog zaribavanja turba, koje je bilo posledica gašenja posle duže vožnje autoputem od 130 km/h i gašenja na graničnom prelazu.
lubitelju, rekao bi da opet pišeš bajke. Možda to negde tehnički postoji (mada to "vodeno hlađenej turba od 900 stepeni nisam čuo, a na kraju bi i pukao), ali o ovim motorima o kojima pišemo, toga nema.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Prvi info, na brzaka od poznanika-servisera iz Nemacke, kaze covek da mora da se pripazi ako se dosta optereti auto, npr. duga voznja auto putem bez stajanja. Tada treba sacekati da se auto ohladi malo pa ugasiti.
Inace, ne mora.
Inace, ne mora.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Pa lepo covek dao savrsen primer malopre - a sta cemo sa start-stop sistemom koji ce ti odmah ugasiti motor?
(na stranu to sto svako normalan iskljuci to djubre)
(na stranu to sto svako normalan iskljuci to djubre)
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ima svaki start/stop parametre kad ne gasi motor
Verujem da je temp ulja/vode jedan od njih
Sent from my iPhone using Tapatalk
Verujem da je temp ulja/vode jedan od njih
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Upravo ovo, kao sto sam i pomenuo u par postova iznad. Start stop je upravljan od strane kompjutera i radi po parametrima poput israznjenosti akumulatora i slicno, a verujem i da je temperatura u sistemu jedan od njih.McGruja napisao:Ima svaki start/stop parametre kad ne gasi motor
Verujem da je temp ulja/vode jedan od njih
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Tako je, ali posle famozne voznje autoputem za koju tvrdim da je za auto, a i turbinu pic*in dim - osim ako se ne vozi 200 km/h
- ugasi ga kao jedan i jedan, naravno.

Poslednja izmena od Delija u 22 Sep 2016, 15:08, izmenjeno 1 put ukupno.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Aj sad neko neko obrne turu autoputa da potvrdi ili opovrgne ovo 

- Uroš S.
- Postovi: 11003
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
A jbt ko i da kad staješ na tu famoznu pumpu kočiš max sa 180 i vadiš ključ pre nego što se auto skroz zaustavi, realno dok usporiš, pa se isključiš, pa dok priđeš i vidiš gde ćeš, uglavnom i nisi prvi na redu, pa staneš i raskačiš pojas uzmeš pare/novčanik, samo tu prođe bar 1-2 min.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Svakom benzincu, to je normalna temperatura sagorevanja. 800 -850 a kada se ocepi dostigne i 900.Velja napisao:Vodom (tj antifrizom) se hladi turbina, kojoj je crveno-žuto usijanje (do 900°C) normalno stanje?
Zato su dugo vremena turbo na benzincima bili sa fiksnom geometrijom.
Vodom, antifrizom se hlade turbine od kraja 80tih na benzincima.
Mitsu 13 turbina na primer od 1988. pa sve naredne generacije.
Obicno je oko 830C granica kada stupa u akciju zastita motora, preko toga nije vise dobro ni za katalizator.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Termosifonsko hladjenje vodom je na mom volvo turbo benzincu, funkcionise kao sto je opisano u citatu."It is true that during normal engine operation
water fl ows through the turbocharger mostly due to pressure created by the engine’s
water pump. However, an additional phenomenon known as “thermal siphoning” pulls water
through the turbo’s center housing if the water lines are properly routed, even after the engine
is shut off and the water pump is no longer pumping. "
Dodatnu elektricnu vodenu pumpu imaju VW TSi motori, ovde je prica prevashodno o tim motorima.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
To sto se tvrdi da vožnja autoputem za mala kola od 120 nije ništa, što reče neko P..D.. sigurno da nije tačno.
Recimo, na puntu se ugreje i deo gepeka iznad lonca, a prednja cev se usijava (proverio lično).
Recimo, na puntu se ugreje i deo gepeka iznad lonca, a prednja cev se usijava (proverio lično).
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Za nesto vise od 10 godina stalnog druzenja sa turbo benz obrnuo sam vise tura po autoputevima, po svetu milioni vec decenijama voze turbo benzince i odavno je potvrdjeno da nema nikakvih problema sa vodom hladjenim turbo kompresorima kao takvim osim ako nije neka greska u samoj konstrukciji nekog konkretnog motora nekog konkretnog proizvodjaca nekog konkretnog godista sto potpada pod fabricku gresku izrade i adekvatno tome se resava.Miljankg napisao:Aj sad neko neko obrne turu autoputa da potvrdi ili opovrgne ovo
Turbo motor je manje opterecen na autoputu od atmo motora, osim ako ne vozis dugo pod vrlo jakim gasom ne treba da brines (a da bi opteretio turbo potreban je veliki protok izduvnuh gasova sto znaci velika brzina voznje autoputem kada je potreban povecan broj ponija.)
Pa kupio si novi auto, zamisli da se pokvari tek tako sta bi to znacilo za bilo koju fabriku.
Opusteno, to sa posebnom paznjom hladjenja nakon voznje turba je vreme modela motora iz 70tih i 80tih.
Te turbine bez vodenog hladjenja su trajale do 150.000 km u proseku, vodene traju 2 puta duze.
Ima izuzetaka od pravila, za koje uvek ima i neki razlog zasto prerano otkaze turbo.
Ulje je krvotok motora, vazno je da se redovno menja kod turbo motora. O tome brini a o ostalom je brinula fabrika auta.
Interesantno je kada prvi put dignes haubu a crveni se izduvna grana i turbo kao da gori vatra u njima:) Posle izgubis interes za gledanjem.

Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Da, verujem u to sto kazes da je fabrika, tj. inzenjeri te probleme resili.
Medjutim, tecimo TSI motori su imali te neke probleme sa lancem, neki drugi motori opet neke lose karakteristike, pa zbog toga nisam vican verovanju da je sve bas ok. Osim toga, vise puta sam bio svedok toga da ljudi zele da naprave neku inovaciju, to u procesu razvoja ispadne potpuno katastrofalna prica, a na kraju se ipak prezentuje kao izuetno dostignuce, sto uopste nije. Tako da je dobro drzati se neke generalne prakse, bez obzira na te sve novitete, ali se svakako slazem da je vecina stvari vec predvidjena i resena.
Medjutim, tecimo TSI motori su imali te neke probleme sa lancem, neki drugi motori opet neke lose karakteristike, pa zbog toga nisam vican verovanju da je sve bas ok. Osim toga, vise puta sam bio svedok toga da ljudi zele da naprave neku inovaciju, to u procesu razvoja ispadne potpuno katastrofalna prica, a na kraju se ipak prezentuje kao izuetno dostignuce, sto uopste nije. Tako da je dobro drzati se neke generalne prakse, bez obzira na te sve novitete, ali se svakako slazem da je vecina stvari vec predvidjena i resena.