Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
DSG može potpuno poluautomatski da radi. Vozio sam ford fokus sa njim i što se performansi tiče, šije manuelca sam tako, samo ređa brzine - kao sekvencijalni manuelni menjač. Tehnološki je to rešenje superiorno, iako skupo za održavanje.
Manuelac u odnosu na DSG je tu da da samo osećaj muškosti i zadovoljstva. Pravi vozački automobili će i dalje biti sa manuelnim menjačem, jer sladokusci uživaju u procesu vožnje, ne samo sirovom performansama. Ja uživam vozeći 159 sa tvrdim švapskim menjačem i direktnim volanom, tj svaki odlazak na posao mi je veliko zadovoljstvo. Još da put nije dosadan autoput, nego da ide kroz neku prirodu...
Klasičan automatik je krstarenje. Imam prilike često da vozim na putu pravi klasičan automatik, američka škola, po ulicama Saudijske Arabije i moram priznati da to nije ono što meni prija. Olakšava vožnju mnogo, kada ga skapiraš izuzetno je udoban i mekano šalta (npr Accord 2012, 2,4L, 178KS, 5-brzina sam vozio do pre 15 dana).
Ono što nisam probao je moćan dizel sa klasičnim automatikom (provozao jesam jednu 159 automatik, ali nisam imao gde da je pritisnem). Takvi motori imaju obrtnog momenta za rasipanje, tako da bi možda anulirali lenjost menjača.
Manuelac u odnosu na DSG je tu da da samo osećaj muškosti i zadovoljstva. Pravi vozački automobili će i dalje biti sa manuelnim menjačem, jer sladokusci uživaju u procesu vožnje, ne samo sirovom performansama. Ja uživam vozeći 159 sa tvrdim švapskim menjačem i direktnim volanom, tj svaki odlazak na posao mi je veliko zadovoljstvo. Još da put nije dosadan autoput, nego da ide kroz neku prirodu...
Klasičan automatik je krstarenje. Imam prilike često da vozim na putu pravi klasičan automatik, američka škola, po ulicama Saudijske Arabije i moram priznati da to nije ono što meni prija. Olakšava vožnju mnogo, kada ga skapiraš izuzetno je udoban i mekano šalta (npr Accord 2012, 2,4L, 178KS, 5-brzina sam vozio do pre 15 dana).
Ono što nisam probao je moćan dizel sa klasičnim automatikom (provozao jesam jednu 159 automatik, ali nisam imao gde da je pritisnem). Takvi motori imaju obrtnog momenta za rasipanje, tako da bi možda anulirali lenjost menjača.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Slazem sedragvorl napisao:Pa jednostavno sveukupno kada se podvuce crta gomila stvari je na strani ne manuelnog.

O ovome ja pricam...kad vozis manuelni imas osecaj apsolutne kontrole dok kad saltas automatik u manuelnom modu imas osecaj (bar ja) da radis nesto nepotrebno, posebno u gradskoj voznji i posebno kod dizela.nidza napisao:Pravi vozački automobili će i dalje biti sa manuelnim menjačem, jer sladokusci uživaju u procesu vožnje, ne samo sirovom performansama.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Identican utisak imao sam i ja.Floyd napisao: O ovome ja pricam...kad vozis manuelni imas osecaj apsolutne kontrole dok kad saltas automatik u manuelnom modu imas osecaj (bar ja) da radis nesto nepotrebno, posebno u gradskoj voznji i posebno kod dizela.

Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24625
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Nova skuplja i sportska kola sa manuelcem jos 5-10 godina, i onda ce se narucivati manuelni uz doplatu, kod retkih koji ce ga jos nuditi.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Tržiste će diktirati šta će se više koristiti.
Np. u americi je postao hit, kupovina manuelnih menjača, i sad je to kao prestiž, u smislu veštine i znanja...
Pričam o kupcima koji vole i razmišljaju o automobilu.
Tako da tamo recimo raste potražnja za ručnim menjačima ...
Np. u americi je postao hit, kupovina manuelnih menjača, i sad je to kao prestiž, u smislu veštine i znanja...
Pričam o kupcima koji vole i razmišljaju o automobilu.
Tako da tamo recimo raste potražnja za ručnim menjačima ...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24625
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ma da, raste u nekim kolima nize klase, koja su sad poceli da uvoze u nesto vecim kolicinama. A mislim da ih bas zabole tamo da saltaju kad je default izbor automatik, jer ljudi to znaju da voze i smatraju standardom. U Americi je manuelni egzotika i tako ce i ostati. Trziste diktira da se ide na sto vise automatskih funkcija i tako ce i biti. Kao sto je pre bilo sve manuelno, sauh, svetla, brisaci, odrzavanje brzine, da ne idem dalje, tako ce biti i sa menjacem, mislim da je to put u jednom smeru. Sve je to lepo sam podesavati, znati, ali fabrika pravi kola za 95% ljudi koje to ne interesuje. Ima jay Leno nekog starog Bugattija cini mi se, i gledam emisiju, pre nego sto ga pali mora da napumpa rucno ulje, pa onda da podesi 100 stvari pa ga pali, i koga sad u realnosti to interesuje da ima u svom autu? 
Na kraju krajeva, bice onako kako proizvodjac odluci da mu se isplati na ovaj ili onaj nacin. Vec sam pisao o tome kako se na forumima i u zajednicama entuzijasta (ne samo vlasnika) cesto traze neka resenja, izmedju ostalih i manuelni menjac, zadnji pogon umesto integralnog, itd. Onda kada se to uvrsti u ponudu se vidi koliko je mali procenat ljudi koji su spremni to da kupe, i onda na kraju proizvodjac kaze, ovo nije vredno ni truda ni para.

Na kraju krajeva, bice onako kako proizvodjac odluci da mu se isplati na ovaj ili onaj nacin. Vec sam pisao o tome kako se na forumima i u zajednicama entuzijasta (ne samo vlasnika) cesto traze neka resenja, izmedju ostalih i manuelni menjac, zadnji pogon umesto integralnog, itd. Onda kada se to uvrsti u ponudu se vidi koliko je mali procenat ljudi koji su spremni to da kupe, i onda na kraju proizvodjac kaze, ovo nije vredno ni truda ni para.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ja nebi bio tako optimistican po tom pitanju...veca je verovatnoca da ce manuelni nestati iz obicnih automobila nego iz sportskih. Istina, proizvodjaci pokusavaju tako nesto ali pitanje je kako ce kupci to prihvatiti...dragvorl napisao:Nova skuplja i sportska kola sa manuelcem jos 5-10 godina, i onda ce se narucivati manuelni uz doplatu, kod retkih koji ce ga jos nuditi.
Ima automatik puno prednosti i tu posebno isticem gradsku voznju ali ako pricamo o apsolutnom uzivanju u jakom autu toga nema bez manuelnog bez obzira sto automatik dobro obavlja posao, bez obzira na fensi lopatice za saltanje na volanu, bez obzira na sve, tu nema hemije. Inace vecina 1m i M3 sto vidjam po gradu i okolini su manuelci...slicno mi je naglasio i prodavac gde sam kupio auto, kako je interesovanje kupaca jakih auta na strani manuelca... inace lik je specijalista za M seriju u celom ovom regionu (znaci sve kupce salju kod njega).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24625
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa nema sta, vecina formira kako ce biti, a vecina zeli paddleshift u sportacima, zato Ferrari vise i ne nudi nista sem toga. A u jeftinijim kolima se jako gleda cena i tu nije svejedno jos 500 ili 2k doplate za automat, pa nije ni cudo sto manuelci idu dobro. Da je ista cena menjaca u B i C segmentu auto vs manuelni, verovatno bi situacija bila drugacija.Floyd napisao: Ja nebi bio tako optimistican po tom pitanju...veca je verovatnoca da ce manuelni nestati iz obicnih automobila nego iz sportskih. Istina, proizvodjaci pokusavaju tako nesto ali pitanje je kako ce kupci to prihvatiti...

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
drag, ne samo u najnizim, nego i bmw audi...
na primer porasla je potraznja za bmw manuelcima, cak i m5 sa rucnim ce prvo biti za njihovo trziste....
novi japiji vole da menjaju to je postalo fancy
na primer porasla je potraznja za bmw manuelcima, cak i m5 sa rucnim ce prvo biti za njihovo trziste....
novi japiji vole da menjaju to je postalo fancy

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24625
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
M5 je i u prosloj generaciji cini mi se samo za USA isao u manualnoj verziji, doduse nisam 100% siguran. To je ono sto pricam, ako ima nekoga ko je spreman to da plati, a ne da se prodaje 5% modela i zbog njih radi komplet inzenjering. A to sto je rapidno porasla prodaja manuelnih, pa nije problem da poraste rapidno, kada broj manuelnih poraste sa 500 na 1500 prodatih, to je 200% porast, a treba pogledati koliki je procentualni udeo manuelnih u odnosu na automate, i broj prodatih primeraka. Jer ako prodaju, lupam 1000 kola, od toga 500 manuelnih, to nije reprezentativno, jer to je smesan broj primeraka za takvo trziste. BMW 5 se u Nemackoj nudi sa manuelnim, u USA ne...
Evo i teksta:
http://www.thebestmusclecars.com/muscle ... un-factor/
Ono sto je vec pominjano kao paradoks, da se za sportska kola u Americi prave manualne izvedbe, a u Evropi ih za neke modele nema.
http://www.gtspirit.com/2011/11/09/audi ... in-europe/
Evo i teksta:
Celih 10%A growing number of customers are opting for a Focus with a manual transmission, and Ford Motor Co. says those sales are 50 percent higher than anticipated. They’re expected to rise to as high as 10 percent of all Focus sales when the Titanium 5-speed, which began its roll out last month, is sold nationwide.
http://www.thebestmusclecars.com/muscle ... un-factor/
Ono sto je vec pominjano kao paradoks, da se za sportska kola u Americi prave manualne izvedbe, a u Evropi ih za neke modele nema.
http://www.gtspirit.com/2011/11/09/audi ... in-europe/

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
M5 nije dobar primer jer nije klasican sportista...vise je limuzina koju vlasnici koliko sam primetio u 90% slucajva voze normalno. Drugo ljudi se pale na nove tehnologije pa su mnogi u faznu "wow, isto ko na F1"...
Koliko god su promene na automatiku brze i elegantne i priznajem da mi se dopada, taj manuelni mod je ipak kompromis i nikako nemoze da zameni manuelni menjac...sam proces voznje nije isti. To sto Ferrari fura samo automatike nije nista cudno kad je taj auto postao sve samo ne rasni sportista (ne sporim mu performanse nego "vidi me" imidz) i najcesce ga kupuju pozeri koji o voznji znaju toliko da ubace u D i stisnu gas.
Koliko god su promene na automatiku brze i elegantne i priznajem da mi se dopada, taj manuelni mod je ipak kompromis i nikako nemoze da zameni manuelni menjac...sam proces voznje nije isti. To sto Ferrari fura samo automatike nije nista cudno kad je taj auto postao sve samo ne rasni sportista (ne sporim mu performanse nego "vidi me" imidz) i najcesce ga kupuju pozeri koji o voznji znaju toliko da ubace u D i stisnu gas.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa 99,9% takvih automobila kupe pozeri i tek po neki među njima zna i da ga vozi. 

Širim haos!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24625
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ovo je sustina, prave sto narod zeli i tako plivaju na povrsini. Da prave ono sto su pravili pre 20-30 godina, profit bi bio mnogo mrsaviji, ako bi ga uopste bilo, danas je to tako.Floyd napisao: To sto Ferrari fura samo automatike nije nista cudno kad je taj auto postao sve samo ne rasni sportista (ne sporim mu performanse nego "vidi me" imidz) i najcesce ga kupuju pozeri koji o voznji znaju toliko da ubace u D i stisnu gas.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
To što ferari voze uglavnom pozeri ne znači da ferari nije rasni sportista i to kakav. Ista priča je i za 911.
Ne bih se složio. Probaj m5 ili novi m3 sa dct-om pa vidi da li ima hemije pri menjanju brzina i da li možeš da kontrolišeš brzine. Ti si probao na klasičnom automatiku i stekao si utisak da je tako i na robotizovanim manuelnim. Čak i sekvencijalni je po tom 'sportskom' pitanju mnogo bolji od tork konvertera.Ima automatik puno prednosti i tu posebno isticem gradsku voznju ali ako pricamo o apsolutnom uzivanju u jakom autu toga nema bez manuelnog bez obzira sto automatik dobro obavlja posao, bez obzira na fensi lopatice za saltanje na volanu, bez obzira na sve, tu nema hemije.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ma jeste on sportista ali je pre svega kiceraj namenjen grupi ljudi koje to privlaci...ali nebitno to je moje misljenje.
Pravi vozacki auto za ljude koji znaju da voze i kojima nije bitno da preko auta upgrade-uju polni organ je npr. Subaru WRX STi, unutra spartanac, manuelni menjac i vozi. Uostalom stvar ukusa...nekom ce se vise svidjati da brzine menja na tasterima, nekom ne. Ja sam izneo svoje misljenje (ok, nisam probao DSG ali neverujem da bi to nesto promenilo u stavu) a svako drugi ima na svoje. Sve ovo pisem u kontekstu price koja je bila na pre par strana kako neki ljudi u M5ici traze manuelni...razumem ih
Inace, planiram da u BMW Weltu probam M3 ali sa manuelnim menjacem a ovaj drugi mogu da vozim na PS3
Pravi vozacki auto za ljude koji znaju da voze i kojima nije bitno da preko auta upgrade-uju polni organ je npr. Subaru WRX STi, unutra spartanac, manuelni menjac i vozi. Uostalom stvar ukusa...nekom ce se vise svidjati da brzine menja na tasterima, nekom ne. Ja sam izneo svoje misljenje (ok, nisam probao DSG ali neverujem da bi to nesto promenilo u stavu) a svako drugi ima na svoje. Sve ovo pisem u kontekstu price koja je bila na pre par strana kako neki ljudi u M5ici traze manuelni...razumem ih

Inace, planiram da u BMW Weltu probam M3 ali sa manuelnim menjacem a ovaj drugi mogu da vozim na PS3
