Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Permutovao sam samo stvari, mislio sam sledece - ako prilikom prebacivanja na BENZIN “bord” pokazuje vecu potrosnju znaci da je gasna smesa bogatije nastelovana, a obrnuto je ako nakon prebacivanja na benzin na “bordu” ocitava manju potrosnju. Tako da se razumemo, samo sam pisao veoma rano pre duzeg puta i desila se nenamerna permutacija, ali mi je drago da je korekcija bila gotovo Instant sa pratecim zutim kartonom .

Za ovih preko 700 predjenih km za vikend sam smanjio ukupnu prosecnu potrosnju od proizvodnje auta sa 8.1 na 7.7 sto je i normalno jer sam ogroman deo puta vozio u petoj, ali samo na relaciji od Nisa do Bg-a u oba pravca ima bezbroj radova tako da je radila cesto i cetvrta brzina sa 3-4k obrtaja dok smo u koloni u pola trake maltene...

U svakom slucaju, potrosnja plina u pravcu NI-NS prema racunici je bila malo ispod 6L cime sam takodje zadovoljan, uspone sam terao na benzin i takodje komplet gradsku voznju po Novom Sadu.

Hvala Bogu nikakvih problema nije bilo, jedino ce me mozda opaliti za prekoracenje jer sam bas preticao neki bus i naravno da se pajkan namestio bas tada i snimio me pri preticanju sa preko 120 na sat, ali mislim da sam ostao u okvirima ogranicenja na 130km/h. Ladno je lik bukvalno stajao i merio na zaustavnoj liniji negde posle Stare Pazove.

Od sutra cimam majstora sto sam vec najavio pa cemo da ispitamo i paljenje na benzinu i da ga napinjem da opet proveri plinske mape, a i katalizator jer me ne bi cudilo da i on po tom pitanju zna jos neku informaciju koju ja ne znam jer je pored Hyundai servisa on najvise upucen u zivotni vek i popravke ovog auta...

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Bio sam konacno kod majstora, koji je odlican mehanicar i ima licencu za Tartarini TNG prema oficijalnom sajtu, jedini u Nisu. On ne ugradjuje TNG, ali radi dijagnostiku istog. Muka ga je nahvatati kada nema guzve jer onda moze da se posveti.

Rekao sam mu sta je prikazala Hyundai dijagnostika, proverio je sve 4 svecice koje su u odlicnom stanju kako je rekao i sa njima moze jos dosta da se prelazi. Prikljucio je softver i pomocu njega iskljicivao cini mi se ventile jedan po jedan da proveri dizne. Mozda lupim neki od pojmova jer tek ulazim u sve ovo, ali onom ko se razume ce verovatno biti jasno sta je sve radio...

Prvo je po zvuku jakog gasa, a potom i prema parametrima sa Tartarini softvera utvrdio da je prethodni plinadzija od proslog cetvrtka bio u pravu - plinske dizne su bile zapusene i nije sve bilo prohodno onako kako treba. Ocistio je dizne kao sto se vidi na slici ispod sa obe strane da tako kazem. Slikao sam u trenutku kada je izvukao creva i cistio sa donje strane, a onda je povadio i ove tartarini "module" na kojima pise Tartarini EVO 08. Ja sam laik pa ne znam kako se nazivaju, ali kada se oni skinu takodje se ciste dizne i sa te gornje strane.

Neko vreme je davao jak gas u leru kako na benzinu, tako i na plinu dok je ocitavao parametre sa softvera i uporedjivao dok god nije ustanovio da je ocisceno sve kada radi na plinu i dodatno je sredio ove dizne na koje se navlace ovi EVO moduli, pa je i njih najpre cistio, a onda podmazao. U vise navrata je gasio i palio auto.

Onda je ponovo prikljucio plinsku dijagnostiku i podesavao gomilu stvari, pritisak je nesto varirao pa ga je postavio na 1.2 bara, a onda je kako kaze morao celokupnu konfiguraciju da odradi i to je potrajalo solidno. U tom procesu je u nekom momentu softver zahtevao da se optereti motor, ukljuce duga svetla, klima na max., ukljuci se muzika i onda je i ta faza prosla. Na kraju je podesavao mapu iako kaze da je bila ok, ali svakako je ponovo tu podesavao neke parametre.

Rekao mi je da sve vreme vozim na plin, sto je moguce vise razlicitih situacija u smislu gradska voznja, van grada, sporo, normalno, brzo narednih dana i dodjem krajem nedelje da proveri prikupljene informacije.

Nastavak sledi, a ja svakako pratim sta se desava sa TNG sistemom i da li je ovo produvavanje motora i ciscenje dizni sredilo i stvar sa zakasnelim paljenjem, mada mi je to sve cudno, ali ja nisam majstor i ostaje da verujem da je covek odradio ono sto je bilo neophodno.Slika

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer »

Izvini što komentarišem ali velika muka sa tim autom. Menjaj to ne isplati se živaca. Barem ja ne bih mogao tako da izdržim.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Ubio sam te u pojam nacisto ovim stvarima koje su se desavale do sada? Drugacije ja to gledam, ucim kroz sve ove stvari, ocigledno mi je pri kupovini precutana veoma bitna stvar, ali auto me je od tada hvala Bogu dobro sluzio i mnogo olaksao celu jednu selidbu, posao, svakodnevicu, avanture... Bio sam kod vise majtora, plinadzija, mehanicara, autolimara i svi su se slozili da je utegnut i odlicno ocuvan.

Kapiram te sta hoces da kazes, da po ovome ja svako malo opravljam auto i cimam se, ali kroz ove situacije se stice iskustvo i jeste muka dok nadjes normalnog majstora, ali za sada mi nije sve ovo postalo previse da jednostavno batalim sve i stavim na oglas, malo spustim cenu i to je to.

Gledam da nadjem uvek uzroke problema i skapiram kako nesto funkcionise jer me automobili iskreno nikada nisu zanimali, ali cim se auto cudno ponasa ili se bar u voznji cudno cuje ja hocu da sredim to na vreme...

Hvala na savetu svakako, ti si ocigledno ubo auto bez vecih zavrzlama i kapiram skroz tvoje vidjenje, verovatno bih delio misljenje sa tobom da sam i ja kupio auto koji radi bez greske.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od havijer »

Ja sam kupio nov auto i počeo da me posle pet godina i 80000km zeza check engine na plinu. Par puta podešavao i utvrđeno da zbog loših plinskih dizni ne može lepo mapa da se podesi. Stavio nove dizne par stotina evra tada i od tada nema check engine lampice.

Meni je sve to mučenje ali razumem da nisi u mogućnosti da središ a nemaš neke ogromne probleme.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3762
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Dare4x4 »

Koliko ja vidim sa ove slike, tebi nedostaje jedan šraf koji drži usisnu granu. Proveri.

Slika
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Pa skinut je sraf jer je skinut ceo poklopac i koliko se secam upravo taj sraf sluzi za obe stvari i da drzi usisnu granu i sam poklopac. Nakon sto je zavrsio, majstor je vratio poklopac na mesto i sve zasrafio. Ali, provericu svakako ujutru pre posla, hvala za hint i ostro oko.

Veoma sam lose slikao jer nisam ni fokusirao, ali svakako je dobra stvar da se podeli slika ili klip jer neko moze da zapazi stvari koje meni ili samom majstoru promaknu...

Dodatak - evo slike sa zatvorenim poklopcem i srafom na mestu, samo je slika iz drugog ugla, ali se vidi da je to taj sraf koji je falio, jer je on bas na mestu usisne grane.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Slika

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

havijer napisao:Ja sam kupio nov auto i počeo da me posle pet godina i 80000km zeza check engine na plinu. Par puta podešavao i utvrđeno da zbog loših plinskih dizni ne može lepo mapa da se podesi. Stavio nove dizne par stotina evra tada i od tada nema check engine lampice.

Meni je sve to mučenje ali razumem da nisi u mogućnosti da središ a nemaš neke ogromne probleme.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Koji TNG sistem imas u autu? Pretpostavljam da je neki stariji kao i kpd mene, ali da sigurno nije zakljucan i da ga izbegavaju plinadzije pogotovo sada kada je broj plinasa na minimumu. Kod tebe je u svakom slucanu druga situacija, prvi i jedini si vlasnik, znas sta si sve opravljao do sada i koliko je izakan auto jer ga drugi niko nije vozio.

Pazi, ja ako se odlucim da kesiram par stotina evrica za dizne, onda cu menjati ceo TNG sistem jer sa Tartarinijem ima puno uslovljavanja... Trenutno se ne bih upustao u tako nesto, jer imam vaznije stvari do proleca gde ce otici novac, ali videcemo na prolece zdravlje Boze.

Za sada ovaj TNG kod mene iako je zeznut zbog licenciranja radi ok, za vikend sam bas bio zadovoljan potrosnjom na duzoj relaciji, a i terao sam neke deonice na plinu 140km/h i auto ima snage iako mu je jedna dizna bila slabije prohodna. To sam planirao da sredim pre puta, ali vec sam pisao o tome. Jer znamo svi da je ovo slab motor za ovu karoseriju, pogotovo kad se natovari, ali se sasvim regularno drzi i fino povuce na 4k+ obrtaja recimo.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od ljubitelj »

Radni vek dizni je ograničen. Ja sam imao od početka Valtek i njih sam 2 puta remontovao zamenom uloška dizni.
Kada je ponovo bilo potrebno njih sam izvadio i uzeo nove W03 od AC Stag-a.

I zadržao početni plinski kompjuter AC Stag 300 proizveden 2006. te godine.
Iako od tada je čitav niz novih izašao i sa uvedenim dodatnim opcijama podešavanja i sa ovim radi 99,99% perfektno pa mi se ne menja reda radi, i dobijanja prikaza podataka kroz aplikaciju i još nekih lepih stvari koje sadašnji njihovi imaju.

Poenta je, nije bilo da li je stari ili novi plinski sistem već da je dobro odabrano prema zahtevima motora i onda takodje dobro ugradjeno. I na kraju tačno podešeno.

Tartarini ili neka druga marka nije toliko bitno osim da je kako si i sam naveo ostavljena mogućnost da se bez doplate /čitati godišnje licence ili hardverskok ključa pristupa radi kontrole i podešavanja.

Jedno vreme sam napravio set plinskih mapa, jedna za leto a druga za zimu.
Inače TNG je mešavina 2 komponente i postoje po standardu letnja (butan pretežno ) i zimska (propan pretežnno) mešavina.
Butan je kaloričniji i treba manje da se ubaci u motor nego propana za isti efekat tj količinu energije koju zahteva auto za kretanje.

I onda sam po potrebi radim upload neke od željenih mapa, koje sam prethodno isprobao za moj konkretan tip motora pa ne gubim vreme na štelovanja.. :)

ps. ove W03 dizne su brze iako su 2 Ohma, ja sam zadovoljan da lepo prate inače vrlo kratka vremena/impulse ubrizgavanja.

Kod mene je samo 1,8mS vremena ubrizgavanja benzinskih dizni, i taj donji prag zahteva i dosta brze plinske dizne sa malom inercijom inače motor podrhtava na leru, variraju obrtaji i još svašta nešto... ( i sa ganc novim diznama ako su prespore).
Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Radni vek coveka je ogranicen, a kamoli dizni, da smo mi zivi i zdravi Slika. Salim se, jasno naravno, ti si usao bas u dubinu svega toga. Mozda bih se i ja zainteresovao da softver nije ovako zatvoren, mada ni to nije problem, posto svako od nas koristi sve moguce softvere koji su mahom nelegalni. Ali, ko ce jos i sa tim da se mlati, za sada me majstor odrapljuje minimalno.

Dobar ti je taj fazon sa dvema mapama koje ucitavas u zavisnosti od doba godine, to je bas fine tuning fazon.

Meni je dovoljno da i sa jednom mapom radi kako valja, potrosnja je i pre jucerasnje konfiguracije TNG sistema i ciscenja dizni bila skroz ok, oko 6.7L na 350km koje sam izvozio autoputem od NS do Nisa racunajuci i gradsku voznju juce prepodne.

Jutros sam imao novu situaciju - prvi put mi se na Tartarini prekidacu pojavila crvena lampica, najpre pri paljenju i tako je svetlela dok sistem nije sam prebacio na plin, a onda jos u 2 navrata se u toku voznje na plin pojavila iako nisam osetio nikakvih promena u voznji. Izvozio sam nekih 30km kombinovane voznje po preporuci majstora.

Majstor mi je rekao da ova crvena lampica oznacava da je plin bio pri kraju, tj. rezervu koja je manja od rezerve benzina recimo, iako sam imao gotovo pola boce i da je moguce da se plovak za određivanje nivoa plina razdesen. Medjutim, u toku voznje je crvena lampica nestala i posle se nije javljala. Dodatno Check Engine konacno ponovo NE svetli uopste.

Krajem nedelje svakako idem do majstora da ponovo prikljuci TNG sistem i ocita parametre putem softvera, pa ce tada da proveri i plovak, ali cenim da sutra vec nece da se javlja crvena lampica jer moguce cak i da je usled celokupne konfiguracije od juce nesto zabagovalo, posto je to od nule odradjeno posle duuuuze vreme.

Evo kako to sve izgleda na klipu:

https://youtube.com/shorts/0dI_UnTblAw?feature=share

Sent from my M2101K6G using Tapatalk


Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10988
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od Uroš S. »

Promeni i svećice ako nisi skoro, neće da smeta, može da koristi, a bakarne koštaju 300 dinara komad i obično se navodi da traju do 20ak hiljada km.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1804
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od BigMazzy »

Nešto sam ispratio a nešto i nisam, kako ti auto radi na benzinu u svim režimima vožnje?
Koliko je prešao kilometara taj auto do sada i da li je plin fabrički?

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Mnogo pisem u detalje i kapiram da ljudima dosadi ili promakne nesto.

Na benzinu radi bez problema, vozio sam jedan deo na autoputu Ni-BG bas sad za vikend gde sam namerno prebacio na benzin pri ulazu u Bg, kada idu oni cuveni usponi bas iz razloga da prodjem razne rezime voznje. Kroz Bg kada su bile guzve sam takodje vozio, onda i kroz NS i nisam osetio nikakvu razliku.

Auto je 2011., Tartarini TNG naknadno ugradjen u Bg-u 2013. u Tartarini Centrali kod nas jer su tada jedino oni imali licencu za tako nesto, imam servisne knjizice kako za plin tako i fabricku i pratio sam koje godine je koliko prelazio jer je redovno servisiran dok je bio u garanciji naravno, posle redje, ali opet odrzavan. Presao je 167000 km do sada.

Ono sto ja mislim da ne tripujem vec se primecuje da makar za nijansu manje snage ima na plinu od dana kad sam ga kupio, sto primecujem najvise pri kreni-stani voznjama usled guzvi po gradu, jer tada na plinu imam osecaj da se vise gusi nego na benzinu, a dodatno i da recimo treba vise gasa na plinu pri prebacivanju u visi stepen prenosa kako bi to islo glatko, jer recimo iz prve u drugu na plinu treba vise gasa nego na benzinu inace pocne da se trese kao da hoce da se ugasi. Takodje je potrebno nesto duze drzati kvacilo pri promeni brzine kada se vozi na plinu kako se prebacivanje brzine ne bi uopste osetilo vec sve islo smooth. Na benzinu definitivno moze isto to sa manje kvacila da se postigne.

Verovatno nije sve podeseno kako valja, mada me naravno majstori ubedjuju u suprotno, a mozda je sve vreme i bio problem sa diznama koje su od ponedeljka ociscene i video sam i sam koliko su bile prljave, jedna gotovo skroz neprohodna jer kada je majstor preko softvera testirao prohodnost i dizne jednu po jednu, za preostale 3 kada se iskljuce pojedinacno, motor naravno izgubi snagu i to se jasno cuje, a ova sto je bila jedva prohodna kad se iskljuci tada prakticno nema razlike u ponasanju motora, tako da on prakticno sve vreme radi sa ovom gotovo nepropusnom diznom i zato se verovatno i osecala ta razlika u voznji na plinu ili je to definitivno bio jedan od razloga, a pokusavam da utvrdim da li ima jos neki dodatni.

@Uroš S. Bas sam hteo u ponedeljak ovo da odradim, ali je majstor pregledao sve 4 svecice i rekao da su u odlicnom stanju i da sa njima ima jos dosta km da se predje iako su stavljene pre 2 god. po racunima koje imam od prethodnog vlasnika. Ne verujem da ih ne bi zamenio da ne treba jer je bas komentarisao kako ce naruciti svecice isti dan ukoliko je do njih.

Hvala na savetima ljudi koji prate, @ljubitelj-u i za pojasnjenje cak i toga da se razlikuju smese TNG-a leti i zimi, mada ja ovako bas nemam poverenja u nasa goriva u smislu da mislim da su bas ono beton liga sto se tice kvaliteta. Do sada sam tocio na NIS-ovim, a u povratku iz NS-a na MOL-ovoj pumpi jer mi je bila usput i rekoh ajd da promenim malo TNG etiketu .

Svakako u petak zdravlje Boze idem kod majstora i tu cemo da rezimiramo situaciju:

- da li se varijacije broja obrtaja u leru i dalje javljaju posle drugog ili treceg paljenja auta sto juce prvi put od stelovanja nije bio problem, a kasnije idem da izvozim jos 20-ak km pre posla. Kod mene se ponasao ovako motor pri prvom paljenju - ide u visoke obrtaje samo u tom slucaju, znaci ode u 1500 i tako drzi neko vreme, ali tipa 20-ak sekundi i onda spusti u normalnih 700-800 recimo i to odrzava. Ovih prvih 1500 obrtaja koje drzi su mi cudni skroz.
Nakon drugog ili treceg paljenja sam imao problem koji sam opisivao na temi, tada su obrtaji nekad varirali, ali tipa pri drugom paljenju mi ode na 1200 recimo, padne na 700, podigne se na 1000 i padne na 700-800 i tako nadalje drzi i vise nema varijacija. Kao da motor na pocetku tako "dise" pri drugom i kasnijim paljenjima, ali ne uvek naravno, ssmo hvatam ove slucajeve.

- teracu ga da proveri i bombine posebno

- videcemo sta je sa crvenom lampicom koja se od kupovine nikada nije javljala do sada i da li je do razdesenog plovka jer je mozda i tocenje na MOL-ovoj pumpi napravilo neki metez zbog razlike u pritiscima - ovo sad samo nagadjam jer se na drugoj temi pominje ovako nesto, ali je mozda i celokupna konfiguracija TNG sistema od nule uticala na tako nesto jer ko zna kada je to zadnji put ovako detaljno odradjeno kao u ponedeljak

- jos jednom cu da mu opisem ovo sto sam pisao gore ako postoji i dalje razlika u voznji na benzinu i plinu i da se "osecalo" da na benzinu ima za nijansu vise snage i da recimo kvacilo duze moram da pustam pri promeni brzine na plinu i da uvek treba nesto vise gasa kada se vozi sporije i kada su kreni-stani situacije da se motor ne bi tresao pri malo obrtaja, tj. da se ne bi ugasio kad se mili, a u drugoj sam recimo ili se iz prve nakon stajanja u guzvi ukljucujem u kruzni tok itd.

Sent from my M2101K6G using Tapatalk







BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1804
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od BigMazzy »

Prvo, skroz je čudno da katalozator na benzinu (plinu pogotovo) zapuši, pogotovo što taj auto tek sada ima 160000km. Taj je onda sagorevao ulje ili radio na previsokim temperaturama na plinu pa je spržio saće katalizatora.
Što se tiče prvog paljenja i variranja obrtaja obrtaja u leru, to je do ler gasa najverovatnije. Ler gas drži velike obrtaje dok se malo ne ugreje motor, to verovatno znaš, ali oće nekad da se desi da digne malo više od normalnog ili da varira, e tada je do klapne (zaprljana), el motora klapne, kompjutera koji čita smešu itd.
A ostalo su ti kolege već pisale. Kad očistiš dizne da budu tip-top, zamene se filteri, onda se proveri struja, struja je za plin jedna od najvažnijih stavki. Bobine, kablovi, svećice.......
Dovoljno je da jedan kabl ili bobina probija i da imaš problema. To što je majstor uzeo korišćenu svećicu i rekao da je u redu, uzmi sa rezervom. Plin ume da sredi pojedine svećice i za desetak hiljada kilometara, pogotovo ako nešto u tom plinskom krugu nije kako treba.


Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Korisnikov avatar
hyundai_i30
Reactions:
Postovi: 353
Pridružio se: 02 Avg 2022, 05:13
Garaža: Hyundai i30 1.4 16V, 2011. (plin + benzin)
Lokacija: Niš

Re: Hyundai i30 1.4 16V ugradnja plina

Post od hyundai_i30 »

Sto se price sa katalizatorom tice, pokusao sam da skapiram sta se tu izdesavalo, ali ocigledno mi ni sada nije sve receno i meni je to isto sve cudno, ali sam odustao od toga, pa gledam da odradim ovo na sta mogu da uticem.

Hvala na savetima, definitivno cu morati da proverim i klapnu sto kazes, a ovako rekoh ne mogu da nadjem majstora koji ce ceo TNG sistem ljudski da sagleda i sto kazes struja je tu mozda i najbitnija stavka pored prohodnosti celog sistema naravno.

Plinske dizne su ociscene bas temeljno na moje oci, koristio je srafilicu i tanku burgiju recimo i dugo cistio, onda sprej pa opet cistio, a sa donje strane je i podmazao mascu dizne koje su spojene sa donje strane Tartarini Evo modula kako ih ja zovem.

Za svecice se skroz slazem, iako majstor tvrdi da su dobre, a i meni na oko izgledaju valjano, znaci nisu pozutele, posivele, menjale boju i koliko sam video nema naslaga, čađi itd. mozda nije losa ideja da ja to svakako zamenim i da bar znam da su one potpuno nove i ispravne.

Definitivno treba proveriti struju svuda, ali to niko nece da odradi, oni najvise mogu da pogledaju kroz dijagnostiku i tu nesto cacnu.

Hyundai kaze da prijavljuje neefikasnost ovog katalizatora koji je svakako izbusen, za njega i Hyundai i ovaj majstor kazu da je ok da to ostane tako i da ce da mi ubace univerzalni ako budem imao problema na tehnickom. Druga greska je bila to "izostanak paljenja" prema Hyundai-u iako majstor ne sumnja na svećice i bombine, pa je bar ocistio dizne skroz.

Na Tartarini dijagnostici nije bilo gresaka u ponedeljak, parametre je sve ispratio i rekao da su ok, a sada vozim do petka pa opet idem na dijagnostiku da se sa novim podacima ponovo proveri TNG sistem i eventualno podesi nesto ako bude potrebno.

Jednostavno nemas danas majstora ili ih je vrlo malo koji bi tu usli u detalje i analizirali problem kako bi otkrili uzrok, a ne lecili posledice jer oni na meni sada malo zaradjuju i brzo me skinu s' vrata jer uvek ide iza mene neko ko je dosao zbog ozbiljnog kvara, a ja pokušavam da odrzavam bas da ne dodje do tako neceg i resavam na vreme. Jer posle kad dodjes oni sami pitaju: "Pa sto ranije nisi dosao cim si primetio, nego tek sad kad je kasno i kad moram da te rebnem sa par stotina evrica"

Sent from my M2101K6G using Tapatalk

Odgovori