nidza napisao: 26 Jun 2024, 23:03
Svaki benzinac odavno ima egr. Što je sad to toliko bitno?
Pretpostavljam da ti je promaklo da postoje benzinci sa različitim načinom rada -tipom ubirzgavanja koji je toliko bitan po pitanju prljanja komplet usisa a time i EGR u paketu. Oni sa direktnim ubrizgavanjem pate od istih boljki kao dizeli sa direktnim ubrizgavanjem.
Tačno je da benzinac odavno ima EGR, još i oni sa karburatorom iz 80tih su imali EGR ali ne svaki.
Ali tada to nije bio problem kao sa motorima danas.
Saša napisao: 26 Jun 2024, 13:58
Imaju GPF filter ali niko još do sada nije kod modernih turbo-benzinaca imao bilo kakve probleme sa tim - niti hoće - jer benzin sagoreva daleko čistije od dizela. Što se tiče potrošnje - i ona je više nego ok, juče sam recimo išao na pecanje i vozio se lagano, po propisima (80-90 km/h) i imao sam na kraju potrošnju od 4.7 litara (vangradska vožnja, ukupna relacija cca 120 km). Dizel je dakle za mene stvar davne prošlosti. Treba u stvari da počnemo kupovati električne automobile a ne da razmišljamo i dalje o dizel-purnjarama...
Misliš da GPF ne može da pravi probleme? Pogrešno misliš. Moj drugar je pre par godina kupio nov BMW M340i aktuelne generacije i sa njim jednog dana završio u ovl. servisu - da bi mu tamo odradili prinudnu regerenaciju GPF-a, uz obrazloženje da je suviše vozio u gradu.
Pretežno gradska vožnja smeta i savremenim benzincima.
I mom kolegi se na W213 benzincu palile neke lampice (ne znam šta tačno) pa su mu uovlašćenom to rešili rekli da ga mora više voziti po auto-putu. U pitanju je E200 benzinac 186ks.
Dobro, odosmo sada predaleko od teme, svaki tip motora, bio benzinski ili dizel ima neki nedostatak (a neki i više). Manje-više bi trebalo da svaki nov motor bio benzinac ili dizel izdrži bez nekih većih problema tih famoznih 100-150k km, kad nažalost završi kod nas kupaca polovnjaka i tu kreću problemi.. Koji od dizel agregata novije generacije u kombinaciji sa automatskim menjačem se pokazao kao "najizdržljiviji" u eksploataciji u pretežno gradskoj vožnji?
Saša napisao:Mene to nimalo ne brine. Odnosno o tome uopšte i ne razmišljam. Uživam opušteno u svakom danu vožnje....
I ne treba da te brine. Zato si i kupio nov automobil da te ne boli glava. Taj motor kakav god da je izdržaće 100.000km bez nekih većih problema, a cenim da i fabrika daje garanciju na toliko (ne znam koliko godina), ali u svakom slučaju ako godišnje prelaziš cca 10-15k km miran si bar deset godina. A za deset godina ko zna šta će biti...
I dobro da se vratimo u realnost - ima li neko iskustva sa Opel Grandland-om u kombinaciji sa automatskim menjačem i 1.5/1.6 cdti motorom? Kako se Opelov dizel ponaša u gradu - koje su mu rak rane dpf, egr, Adblue (ako ga ima) ili nešto drugo?
Cale ima 1.6 cdti u merivi i zna cesto da trazi regeneraciju ako se vozi samo po gradu. Lepo ide, malo trosi (cak i ta kutijica od merivi na auto putu trosi ispod 6 litara).
Munja666 napisao:
I dobro da se vratimo u realnost - ima li neko iskustva sa Opel Grandland-om u kombinaciji sa automatskim menjačem i 1.5/1.6 cdti motorom? Kako se Opelov dizel ponaša u gradu - koje su mu rak rane dpf, egr, Adblue (ako ga ima) ili nešto drugo?