Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Moj majstor koristi nesto slicno srafcigeru ali nije srafciger ali je jako dugacko.

E sad nisam bio tamo kad su sve proveravali ali kazu da su isli redom i osluskivali sa tim cudom od alternatora, kompresora klime, turbine, creva i sl sve sto moze direktno da stvara zvuk ili da prenese do kartera ali kazu kad naslone na karter tacno se odatle cuje zvuk tog ujanja...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12212
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax »

Karter je ionako najveca prazna zapremina, pa verovatno je rezonator zvuka, kao na tamburi.
Kod bicikla zvuk se prenosi na najneobicnije moguce nacine, pa nekad uopste nemas pojma odakle se odredjeni zvuk cuje, a neuporedivo je jednostavniji uredjaj.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Iz kabine a i kad otvoris haubu, zvuk tacno dolazi iz pravca kaiseva tj dole otpozadi. Zato je i jedan od majstora i posumljao da je nesto mozda do zupcastog koji majstor nije zamenio i poslao me nazad kod njega da on to zameni zbog garancije. Medjutim nakon sto je zamenjen zupcasti (i sve sto je u kontaktu sa njim) nema nikakve promene zvuka sve je isto.

Najveca promena je nakon zamene uljne pumpe, sa starom se cuje na oko 2000 obrtaja a sa novom oko 1000 obrtaja...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12212
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax »

E koliko se zvukova cuje i na novim kolima, pa pisao sam da se menjac cuo kad sam isao da testram novog Megana, pa kod mene na Toyoti se cuje menjac od kad je skoro nov auto bio, pa na novoj Astri G se culo neko hucanje, da li uteg poluosovine. Kod burazerove Astre J, se cuje neko kuckanje iz motora, isto nov auto.

Nemas ti ni sa novim kolima garanciju da ti auto negde nece stati i i napraviti ti problem, zato uplatis paket pomoci na putu i uzivas....

Da si ranije to shvatio, ne bi se uvaljivao u trosak bez potrebe, ali polako iskustvo se stice s godinama :)

Uradio si sta je bilo do tebe, ovo sad ti je visa sila.....

Ili da sacekas da ako je vec neki konkretan problem ,to ce se verovatno pogorstai, pa samo otkriti....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Slazem se, uradio sam sto sam ja mogao (dao brdo para) ali da li su majstori to je pitanje ali cinjenica je da posle svega ostaje gorak ukus u ustima da problem nije resen vec ajd da kazem ublazen (posto zvuk sad ne cujem stalno dok vozim).

Majstor kod koga sam sve radio vise nema ideja, sve je proverio, sve deluje ok, cuje se opet iz kartera a ne bi trebalo jer je nova pumpa i on nema ideju zbog cega se cuje ako je sve zamenjeno. Jedino ostaje verovatnoca da oni (njih trojica majstora u tom servisu, svi od 15 do 30 godina iskustva) nisu dobro culi odakle dolazi zvuk ili je nova orginalna pumpa losa pa uji dok uvlaci ulje...

Opet mi na fordovom forumu nagadjaju da slucajno nije neki lezaj u motoru otisao pa uji sto mi nema smisla jer motor prede dok radi a da je lezaj otisao zbog loseg ulja ili uljnog pritiska nema smisla jer bi pre tog lezaja sigurno otisli neki osetljiviji delovi motora pa tek onda lezaj i sigurno bi imao kojekakve siptome loseg rada motora.
milekmilek
Reactions:
Postovi: 459
Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od milekmilek »

Ja sam kupio novu Astru H 2011. g. i nedugo zatim primetio blage vibracije na oko 2750 obrtaja u bilo kom stepenu prenosa. Malo sam se raspitivao i niko Srbiji nije imao pojma o čemu se radi, nakon pregleda svih komponenti ništa nije ukazivalo na problem. Nije me to mnogo opterećivalo s obzirom da nikada nisam konstantno vozio na tom broju obrtaja. Kasnije sam se preselio u De i tamo registrovao taj auto, kada te vibracije počinju da me nerviraju prilikom vožnje brzinnom od oko 85km/h (na 2750 o) na prigradskim autoputevima (ograničenje 80 km/h). Ne budem lenj pa pročešljam nemačke auto forume i samo na par mesta nađem da se radi o fabričkoj grešci gde desna poluoosovina vibrira u kombinaciji sa konkretnim menjačem (diferencijalom). Proizvođač predvideo da se onima koji se budu žalili montira teg na tu poluosovinu. Naručim teg, postavim ga i konačno rešim problem.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk



Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Da ovo je bas primer fabrisckog nedostatka/greske i koliko nekad sam moras da kopas po forumima da bi reko majstorima kako da poprave auto jer oni ili ne znaju ili nisu zainteresovani da istrazuju sta je problem.

Ovaj moj je par puta menjao pricu i dijagnozu (te cuje se pumpa nije turbina, pa kad smo zamenili pumpu, sad se cuje turbina dok puni, pa kad smo menjali zupcasti opet je sve ok sa turbinom nije ona dolazi ponovo iz kartera)i tacno se videlo da nije siguran, Pao mu kamen sa srca kad sam doneo pumpu i ostale delove za zamenu i rekao kako su u ovlascenom servisu potvrdili da zvuk dolazi iz kartera i da nema sta drugo da bude nego pumpa. Bio je tu umesan i treci majstor izmedju zamene pumpe i zupcastog, koji je potvrdio da nije turbina nego dolazi iz pravca kaiseva a nakon praznika cu morati i cetvrtog da umesam (ili 6-tog ako racunam da je kod mog majstora njih trojica majstora gledalo auto i to dva puta...).

Nemogu da verujem da se ponovo pumpa cuje kad je nova ili tu nesto nije dobro namesteno (recimo taj pogonski zupcanik na radilici i lanac ili sama pumpa) ili se zvuk prenosi od nekud i deluje da dolazi iz kartera tj od pumpe (kao sto je @Bax objasnio, karter je velika kutija ispunjena vazduhom i uljem koja moze da prenosi zvuk bilo cega spojenog na motor).
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj »

Uljna pumpa radi bešumno, barem ja nisam još nikada čuo za drugačije (do ovog slučaja) s obzirom na tako prost mehanizam.
Servo hidraulična pumpa hoće da se čuje, čak je bio i fabrički opoziv- TSB uputstvo servisima za Ford/Volvo modele sa početka 2000tih zbog nekog zvuka od creva...ne sećam se više.

U servo pumpi je pritisak 80-120 bara inače, znatno je viši nego pritisak motornog ulja.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Ne znam da li radi besumno kad se ugradi ali podmazana pumpa se cuje kad je okreces i nije bas besumna dok je izvan auta.

Orginalna pumpa je inace iz ovlascenog stigla suva kao barut, okreces zupcanik i ona se cuje. Majstor me vratio do ovlascenog da pitam da li je to ok, njemu je jako sumljivo sto se cuje, jest da dugo nije menjao takav tip pumpe ali mu nesto ne deluje ok. U ovlascenom su me gledali kao debila u fazonu pumpa nije podmazana sta ocekujes, lezaj je suv i zato se cuje i pre ugradnje se mora sipati motorno ulje u sito pumpe da se podmaze pa tek da se onda ugradi.

Vracam se do majstora sutradan i njemu taman stize jos jedna uljna pumpa za drugaciji motor (ali na isti fazon tj pogon na lanac preko zupcanika na radilici) reko sad ce mo da vidimo kako treba da se cuje kad ono ta pumpa sva masna, vec podmazana ali i ona kad se okrece cuje se tj nije besumna iako je podmazana. Kaze nista zna on da se mora podmazati ali cudno mu da orginalna stize nepodmazana.

Inace gde god da sam na netu citao o siptomima lose uljne pumpe kao glavni siptom se napominje slab pritisak i paljenje lampice, zvuk obicno nije prvi siptom i javlja se kad vec oslabi pritisak ili ako je lezaj pred crkavanje. Takodje kod pumpi kojile imaju lancani pogon moze da se cuje istegnuti lanac (jer nema nikakvog zatezaca, zato se uvek i menja sa pumpom).

Sta je moj majstor i ovi iz ovlascenog culi iz kartera nemam pojma ali mi sve vise deluje da to uopste nije bilo iz kartera mada stvarno ima neke promene nakon zamene pumpe da li od same pumpe ili zato sto su nesto drugo cacnuli prilikom zamene, recimo kad su menjali zupcanik na radilici za koje je bilo potrbno da se skine zupcasti.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj »

Ja znam da radi bešumno, ne znam kakva to pumpa treba da bude pa da njen zvuk rada nadjača sve one zvukove u bloku motora a pogotovu zvuk eskplozija u cilindru, klipnog mehanizma, ventilskog razvoda itd...bilo na leru bilo pri maksimalnim obrtajima (ili negde izmedju).
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Zato i mislim da nije pumpa vec mozda neka remenica jer se one cuju tako kad odu.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12212
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Bax »



Snimio sam ti bas da cujes kako radi nov auto, astra 1.4 turbo.

Neko caktanje, slusali su majstori i kao samo cepaj, i tako i bi :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1152
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od pegazbre »

Mene ovde vise nervira sto ovog zvuka nije ranije bilo, sto je to vise majstora culo da postoji i da to treba resiti (nije bilo tipa pojacaj muziku i vozi) jer jelte uljna pumpa je a nebi valjalo da motor ostane bez dovoljno ulja a nikad ne znas kad ce krenuti da otkazuje.

Dao brdo para i jedino sto sam dobio je da se problem "prebacio" sa 2000 na 1000 obrtaja i da ga sad redje cujem...da li je isti problem ili ne meni deluje da jeste ali da problem nije u pumpi.

Ako dobro razumem, radilica sa spoljne strane pokrece preko remenice zupcasti kais a sa unutrasnje preko zupcanika i lanca uljnu pumpu. Zupcasti kais se morao skidati da bi se zamenio zupcanik u karteru, stavljen novi zupcanik a prvobitno vracen stari zupcasti i tad dolazi do prebacivanja zvuka sa 2000 na 1000 obrtaja.

Ako logicki razmisljam ili je remenica kod zupcastog u problemu (pa se zvuk prenosi u karter) ili je sa druge strane problem tj zupcanik (ili nesto u vezi sa njim) u karteru. Znam da je majstor kad je gledao taj zupcanik koji je stigao rekao nesto u fazonu: "Aha ovo je samo zupcanik, moram otici kupiti nesto_sto_sam_zaboravio_kako_se_zove da bih ga ugradio".
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od ljubitelj »

I za zupčasti i za pumpu su remenice, na jednoj kaiš a na drugoj lanac.
I obe mogu da prilikom rotacije prave neki zvuk ali uglavnom ne prave tako da se to posebno čuje.
Može stetoskopom/ mirkofonom nakon pojačavanja recimo 10,000puta da se jasno čuje ali ovako dok radi motor prostim osluškivanjem nisam još sreo motor da se čuje.

Sve što ide na remenice, bilo kaiš ili lanac treba naravno da bude podešeno /zategnuto u okviru sila predvijdenim (uputstvom) od fabrike a što zavisi od slučaja do slučaja tj od motora do motora da li i kako se podešava ili je automatski samom konstrukcijom.

Na mom autu (Volvo)recimo uljna pumpa se pokreće bez ikakve remenice, nema ni kaiša a nema ni lanca.
Uzupčena pumpa na radilicu preko pomočne osovine (vratila). Niti se šta menja niti ima šta da se pokvari osim jednog dihtunga na usisnoj trubi pumpe.
Par miliona kilometara predje da ne vidi servis. Samo dajem primer jedne drugačije konstrukcije nego što je ta kod tebe na Fordu.

ps. da je moj auto izmerio bi pritiske ulja na hladno i na vruće, na leru i pri recimo 2,000 obrtaja i ako je to u redu ne bih dalje brinuo oko tih zvukova. Takav sam ja, ne bih kopao dalje.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3834
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Ford S-Max 2014 2.0tdci - ujanje dok je motor hladan izmedju 1750 i 2000 obrtaja

Post od Dare4x4 »

Čisto radi preciznosti: preko remenica ide kaiš, a lanac ide preko lančanika. :pivo:
Odgovori