Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

perfiko napisao::) Da te parafraziram: Dobro ali ne dovoljno dobro. ;)
Ne tvrdim da snaga nije bitna, da kriva momenta nije bitna, već da je i moment bitan i to sam argumentovao.
Nisam se zapetljao i nisam petljao menjač u priču, već sam iznosio činjenice, a one kažu koje sve veličine utiču na vučnu silu. Petljaš ti kada jednu od njih izbacuješ na silu.
Svaka formula može da se napiše i obratno, samo treba voditi računa šta je od čega izvedeno, a u ovom slučaju druga je formula izvedena iz prve. Dakle, da bi dobio snagu, potrebna ti je vučna sila i brzina, da bi dobio vučnu silu koja će da stvori brzinu potreban ti je moment.
"Može se reći da čovek od kada se rodi stari i umire, a može se reći i čovek stari i umire od rođenja, ali ostaje činjenica da je rođenje na prvom mestu, bez njega nema ni druga dva." Pa ti sad vrti formulu kako ti je drago.
Vozilo 2 bi bilo mnogo brže od vozila 1 da ima krivu obrtnog momenta kao vozilo 1. Naravno da bi posledica toga bila veća maximalna snaga, ali to je povezano. U vezi sa tim i ubrzanje do 180. Logično , veće brzine postižu se pri većim brojevima obrtaja gde dizel i nije konkurentan, ali zato pogledaj drugi primer 760 naspram S600L, gde su oba benzinca.
Menjači nisu svemogući pa kao što se vidi 100-200 Nm nije lako nadoknaditi prenosnim odnosima, ponekad i nemoguće (sve je teže kako je opterećenje veće).
O tome rekla kazala, ne bi jer znam gde vodi u još više rekla kazala. Podatci su sa dijagrama. Pomnoži, možda oni nisu dobro izmnožili.
U svakom slučaju nisam muljao i muljao već iznosio činjenice, a jedna je da si sa tvrdnjom ko bi koga obrisao omanuo, što to već dovodi u sumnju da je tačan i tvoj spisak šta je važno a šta nevažno.
Nisam ni mislio da ćeš prihvatiti argumente, koliko se sećam nikada do sada i nisi. Da mi svi kažemo da je voda tečnost bez boje, ukusa i mirisa, ti bi rekao da je voda tečnost providne boje, specifično vodenog ukusa i mirisa. Nebitno.
Rečenicu da je "maksimalni moment na točku određen maksimalnom snagom a ne momentom motora", neću ni komentarisati.

Sve u svemu (začin C),da si ti meni živ i zdrav i da pucaš od snage jer (sem ako nećeš da se kotrljaš niz brdo) obrtni moment ti i nije bitan.
P.S. Brzina se označava (malo) v, ubih se tražeći vezu između vučne sile i zapremine.

Ti prosto ne razumes o cemu pricas. Znas formule, ucio si, imas znanje ali ti razumevanja debelo fali. I necu vise da se prepisujem, citaj temu od pocetka sve pise po 5x.
I na kraju krajeva taj moment za koji si toliko zapeo, njegova max vrednost na tockovima (a to je bitno) je odredjena snagom motora a njegovim max momentom!
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od perfiko »

Ponovo rečenica koju neću da komentarišem.
To što ti ne razumeš o čemu ja pričam, ne znači da je to što ja pričam netačno, već samo da ti to ne razumeš, a to nije moj problem.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Dusan »

Floyd napisao::plusone:
Dusan napisao:Dizeli su krivi za ovaj ceo mit oko obrtnog. Za brzinu i ubrzanja je mnogo vaznija snaga. Za vucu prikolice moment.
Pusti dizel...pogledaj za koliko do 100ke stize tvoja Octavia i 1.8TSI od 160 ks.

Nemoj mi reci da je prednost od skoro 2s samo zbog tih 10 ks.
Razilka u ubrzanju je je 1,2s. Inace 1.8 TSI motori imaju mnogo vecu snagu od deklarisanih 160ks. Citao sam po forumima da u vecini slucajeva na valjcima pokazu oko 180ks.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: AW: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni momen

Post od Floyd »

Ne znam, ja sam nasao 9.6s za tvoj i 7.8 za 1.8 TSI...zakacicu linkove kad budem pored kompa.

Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Dusan »

1.8 TSI - 8.1s, 2.0 FSI - 9.3s. Ovo po specifikacijama, na Zeperfsu nema ni jedan od ova dva. Ima golf 2.0 FSI, ali nema 1.8, da bi tu uporedili.

EDIT: Evo nasao sam, 0-100 7,7 (claimed 8,1), ali nema za 2.0 FSI.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
moimoi
Reactions:
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od moimoi »

Floyd napisao: Pusti dizel...pogledaj za koliko do 100ke stize tvoja Octavia i 1.8TSI od 160 ks.

Nemoj mi reci da je prednost od skoro 2s samo zbog tih 10 ks.
Pa upravo ono sto Laki prica sve vreme - razlicita kriva snage, zbog obrtnog momenta. Mozda je maksimalna snaga razlicita za samo 10KS, ali pri 3000rpm ili 4000rpm TSI daje 25+ konja vise. Bilo bi dobro kad bi neko postavio krive snage za oba motora.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24628
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od dragvorl »

Postavljao sam vec ja grafike za to ranije, nisu bas isti ti motori, ali sustina se vidi.link
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28232
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Xepoj87 »

moimoi napisao:
Floyd napisao: Pusti dizel...pogledaj za koliko do 100ke stize tvoja Octavia i 1.8TSI od 160 ks.

Nemoj mi reci da je prednost od skoro 2s samo zbog tih 10 ks.
Pa upravo ono sto Laki prica sve vreme - razlicita kriva snage, zbog obrtnog momenta. Mozda je maksimalna snaga razlicita za samo 10KS, ali pri 3000rpm ili 4000rpm TSI daje 25+ konja vise. Bilo bi dobro kad bi neko postavio krive snage za oba motora.
Sto nas dovodi do zakljucka da je obrtni momenat vazan koliko i konjaza,jer omogucava vece iskoriscenje snage?
To jest,bez dobrog obrtnog,snaga je na vecini obrtaja manja,osim u vrhuncu gde je ista i sa i bez obrtnog?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

perfiko napisao:Ponovo rečenica koju neću da komentarišem.
To što ti ne razumeš o čemu ja pričam, ne znači da je to što ja pričam netačno, već samo da ti to ne razumeš, a to nije moj problem.

Ja sam svesno poceo bezobrazno da ti pisem, sto nije lepo, ali ni tvoja tvrdoglavost nije ni malo zabavna, te posto ja nisam tvrdoglav moram nekako da uzvratim. Od pocetka sam se zaista trudio da razjasnim sta je sta i sta kako utice ali neki ljudi prosto nece da prihvate i teraju po svom makar i bez osnove.
Naopako da ne razumem sta pises. Samo sto ti izgleda ne kontas da je velika umetnost i znanje na sto jednsotavniji nacin preneti poentu i svoje znanje na druge. Upravo iz tih razloga se trudim da pisem sto jednostavnije, prostije, sa sto manje formula, ne zato sto ne znam da petljam i pisem komplikovane formule nego zato sto to 90% ljudi nije u stanju da prati ili ih ne zanima da se udubljuju. Sa druge strane, ti i Ljubitelj se ubiste da sto vise iskomplikujete stvari, po mogucstvu da niko nista ne bude u stanju da razume, valjda se tako osecate pametnijim, ebem li ga. Jedino sto mi se cini da Ljubitelj razume poentu, ali me nervira sto je na ovom forumu otprilike potrebno na svaku temu pisati dva posta, jedan za sve clanove foruma i jedan za njega, sa 5x vise detalja, u kom ce sve sitnice biti pokrivene a svaka mogucnost da se skrene sa puta zacepljena. Ti sa druge strane ovo ne razumes.

Ja jako dobro znam sta pisem, i sumnjam da sam i najmanju sitnicu u svom ovom pisanju omanuo, samo sam neke stvari uproscavao. Jedna od stvari na koju ste skocili je sto sam rekao kako je max ubrzanje odredjeno max snagom. Na sta ste skocili, snaga zavisi od obrtaja, menja se, ne mozes zanemariti... Pa jel vi mislite da sam blesav da ne znam da se snaga menja kroz obrtaje i da to utice na ubrzanje??? Ali Ali Ali, medjutim opet nista u pravu, cak iako ja pricam uprosteno a vi se hvatate za detalje, pazi kvaku:

Slika

Obratite paznju na benzinski motor (vazi i za dizel sa mozda par % odstupanja). Snaga je konstantna od 5000-6500 obrtaja!!! Ovo svaki menjac sa 5 i vise brzina moze da isprati i da pri maksimalnom ubrzanju uvek drzi obrtaje u zeljenom opsegu. Dakle ne treba nam CVT za tako nesto, dovoljan je obican menjac, a snaga je konstantna pri max ubrzanju :) Par procenata odstupanja ne utice na poentu price.
A druga stvar koja odavde proiste je logicno pitanje. Ako je vec moment toliko bitan, zasto onda teramo motore do crvenog kada zelimo max ubrzanje iako se sa grafika jasno vidi da je max moment na znatno nizim obrtajima? Po toj (pogresnoj) logici bi ovaj motor najbolja ubrzanja ostvarivao ISPOD 5000 obrtaja jer mu tu vec pocinje padati obrtni moment. Ali tu opet ipak dodjemo do toga da su performanse odredjene snagom, da snaga nakon svog onog petljanja, mnozenja, deljenja, obrtaji, menjaci, precnici tocka i sl, je to sto odredjuje ubrzanje tj vucnu silu.

Over and Out!
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4937
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od snork »

dragvorl napisao:Problem je sto ljudi razdvajaju moment i snagu, a te dve vrednosti su u zavisnosti preko brzine (broja obrtaja) i ne treba da se posmatraju odvojeno.
Tačno! Tako da je moment (u ovom kontekstu) najlakše shvatiti kao snagu po obrtaju.
Laki021 napisao: Obratite paznju na benzinski motor (vazi i za dizel sa mozda par % odstupanja). Snaga je konstantna od 5000-6500 obrtaja!!! Ovo svaki menjac sa 5 i vise brzina moze da isprati i da pri maksimalnom ubrzanju uvek drzi obrtaje u zeljenom opsegu.
Laki, tačno je sve što si napisao, ali ono na šta ti ukazuju drugi sagovornici u diskusiji i što može biti bitno je - šta se dešava dok ne dođemo do 5000 obrtaja? Koliko vremena treba dok se to ne desi? Kod vozila namenjenih za postizanje velike brzine, kao što su automobili i pogotovo motocikli, to nije toliko bitno. Ali šta se dešava kod vozila koja su namenjena za prevoz tereta, tj. imaju veliku razliku između mase praznog i mase opterećenog vozila? Kada je kamion max. natovaren, da li bismo uspeli da ga pokrenemo iz mesta, ako već na malim obrtajima ne bi imao veliku snagu? Ok, uspeli bismo sa milion gusto podešenih brzina, pa bi trebalo krenuti sasvim sporo i sve ih izmenjati, što iz više razloga ne bi bilo praktično. Da rezimiram: nije od ključne važnosti da auto ima značajan procenat svoje max. snage već na malim obrtajima, ali ako ima, takav auto će biti elastičniji i lakši za vožnju od drugog koji nema motor takvih karakteristika.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od perfiko »

Laki, ne želim ozbiljnu raspravu da spuštam na lični nivo ko je tvrdoglaviji, bezobrazniji, šta je kome ugodno. Kao što napisah,tvoje nerazumevanje (ili specifično razumevanje) nije moj problem.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10863
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od sebekkg »

dragvorl napisao:Problem je sto ljudi razdvajaju moment i snagu, a te dve vrednosti su u zavisnosti preko brzine (broja obrtaja) i ne treba da se posmatraju odvojeno.
:plusone:
Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od ljubitelj »

Laki021 napisao: I na kraju krajeva taj moment za koji si toliko zapeo, njegova max vrednost na tockovima (a to je bitno) je odredjena snagom motora a njegovim max momentom!

:kuku: :o
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od Laki021 »

Kukaj koliko hoces, provuci kroz formule i iskomplikuj koliko god mozes pa ces videti da je tako...
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Post od nikaragva »

snork napisao: Ali šta se dešava kod vozila koja su namenjena za prevoz tereta, tj. imaju veliku razliku između mase praznog i mase opterećenog vozila? Kada je kamion max. natovaren, da li bismo uspeli da ga pokrenemo iz mesta, ako već na malim obrtajima ne bi imao veliku snagu? Ok, uspeli bismo sa milion gusto podešenih brzina, pa bi trebalo krenuti sasvim sporo i sve ih izmenjati, što iz više razloga ne bi bilo praktično. Da rezimiram: nije od ključne važnosti da auto ima značajan procenat svoje max. snage već na malim obrtajima, ali ako ima, takav auto će biti elastičniji i lakši za vožnju od drugog koji nema motor takvih karakteristika.
Pda, iz istog razloga lokomotive i veliki kamioni se pokreću elektromotorima, jer već na nula obrtaja imaju maksimalan moment.

Najlakše je razumeti stvari kada odeš iz jedne krajnjosti u drugu, pa uporediš, umesto da gledaš međusobno slične stvari, koje u skupu svih ostalih stvari gledano od jedne krajnjosti do druge krajnjosti deluju još sličnije. Npr. kada pogledaš hajabusu, pa ta dva gore 3.0 tdi i tfsi, pa onda neki damper iz rudnika, primetićeš da između ta dva audija i nema neke bitne razlike :)
Odgovori