Stranica 61 od 69

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 23 Jul 2014, 09:04
od Bax
ECU je radio i imali smo sva ocitavanja sa njega (to je ujedno i jedini konektor na osigurackoj tabli, koji si spominjao), greske i sve moguce parametre sa senzora.

Ja sam se kacio na Ecu MultiJeta sa posla, i sve je isto bilo kao i na ovom.

Sto se tice korelacije sa diznama moguca je, moglo je da se uoci da je postojao problem sa masom na problematicnoj dizni (impuls je bio cist napon). Mozda je tu moguce uraditi neko jednostavno prevezivanje.

Bojim se da je ljubitelj carobnjak za njih, ali sacekajmo jos malo. Ja sam malo subjektivan, jer me uglavno sa svim majstorima prate razocarenje, za razocarenjem :)

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 23 Jul 2014, 19:27
od Paja
Imam insajderske informacije da je Punto skoro ko nov. Ide ko zmaj i radi mu manje više sve osim serva.

Za više informacija sačekajte vlasnika da napiše. Saće on samo da malo izdivlja. :kezo:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 23 Jul 2014, 19:30
od Velja
:thumbup:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 23 Jul 2014, 23:08
od ljubitelj
Ako smem da komentarisem posredne informacije.
Body computer je sporedna stvar na autu, i nema gotovo nikakve elektronike.
To je jedna manje vise obicna razvodna kutija sa relejima, i nekoliko timera a sve zajedno u jednom kucistu.
Inace su ti tajmeri i releji standardno na svakom autu samo porazbacani pojedinacno tj poredjani na sini jedan pored drugog svaki u svom kucistu.

To je gotovo sigurno stradalo, i treba da se remontuje a ne mora da se menja.Treba u radionici, osciloskopom, premeriti napone i radne tacke prema fabrickom uputstvu.

Kroz to prolazi induktivni prsten, signal, antene koja sluzi za imobilajzer. Kao i CAN magistrale signal.

ECU motora je u savrsenom stanju sto su videli svi koji su bili prisutni. Bio je hermeticki zaptiven a otvaran je zbog predostroznosti i kontrole.
Da ECU ne radi motor ne bi ni mogao da upali jer on komanduje celim autom a u njemu je i kod imobilajzera.

Zamena ECU podrazumeva zamenu svih dizni, elektricnu zamenu tj programiranje.
Pise eksplicitno u Fiatovom uputstvu.

Ne sme cak ni redni broj kabla u odnosu na diznu da se promeni.

Sticem utisak da se radi o prici da se sve zameni, tj da se izvrsi monterski posao. Skidamo sve jer ne znamo kako da proverimo, stavimo novo i valjda ce da radi.

Elektro sistem Punta je veoma jednostavan, ima malo prave elektronike a ona je skoncentrisana u centrali Airbaga i centrali motora.
I naravno elektro volan sa svojim sistemom.

Sve ostalo je isto kao i na Jugu, Golfu ili bilo kom drugom autu, manje vise.

Cinjenica jeste da ce se javljati problemi jos neko vreme, to je normalno i ocekivano i trebace svaki taj problem pojedinacno dijagnostifikovati i verovatno menjati konektorske spojeve odnosno prelemiti komponente.

Za to treba puno truda, vremena, strpljenja i merne opreme da se istera do kraja da bude pouzdano kao novo, ali srecom to nije potrebno jer ne utice na rad motora i vitalnih sklopova (osim elektro servo).

Treba biti i realan, cilj nije bio generalni remont auta vec ciscenje i dovodjenje u funkcionalno stanje.
Ja mislim da svi trebamo da budemo zadovoljni postignutim zajednickim dobrovoljnim radom.

Uvek moze vise i bolje ali, ovo je prvi poduhvat a uspelo je.

Citao sam na drugim forumima neverice da ikada jedan potopljeni auto moze da se upali, pricao sam nedavno sasvim slucajno sa auto serviserom sa blizu 30godina iskustva koji je radio i potopljene aute.

Otvoriti motor, menjati lezajeve obavezno, menjati svu elektroniku,menjati .... da ne nabrajam i rece ladno pa nekih 5-6000 evra spremiti.

Za 5.000 evra ja znam sto sam sto uz pomoc da uradim totalni remont nekog oldtajmera sa sve izradom pojedinih sklopova manufakturno.

Moje misljenje je da je super ispalo, da je super sto ce se doterati ono sto je preostalo, i da ce Punto nastaviti uspesno karijeru i opravdati svrhu.

Za sledeci put, znace(mo) svi bolje sta i kako treba. Ovo je bila visa sila, i spasena je vredna imovina. Nije mnogo bilo ni ovakvih pokusaja a pogotovu amatera da su uspeli.
Zato, uzdravlje i neka se gazda lepo izvoza narednih godina. :sesir:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 00:25
od Sh@rance
Evo sad sam stigao tek stigao kuci. Zamenom Body kompjutera i table sa osiguracima proradilo mi je skoro sve na kolima, cak nije ni ablender u kvaru, proradili su podizaci, centralna brava, dogo i kratko svetlo migavci bukvalno sve sem serva i cajgera koji mi je rekao da je u kratkom spoju. Motor je i dalje radio na dva cilindra i imao jake vibracije i bukvalno uz malo vece brdo jedva sam prvom uspeo da se popenjem. Zamenom ECU motor je prodisao kao da nije bio pod vodom auto vise ne trese na leru i nema vise onih gresaka na diznama. Ide kao sto je i pre isao potpuno isti rad motora kao pre poplave.
Posto sam ja duduk za to pokazami je naki mali cip na nekom mom uredjaju sa nekog racunara verovatno sa body-ja da treba da ultrazvucno opere taj deo da ga osposobi i da za 10 dana ponovo dodjem kod njega da mi to prelemi na moj, i da kompletira pricu sta je to nemam pojma. Auto radi sad kao sat ide kao sto je isao povremeno se osete blaga trzanja i to ponekad, sto je moguca posledica dugog ne vozenja, auto i dalje tiho radi kao sto je nekada radio. Sutra cu mu sipati do cepa EVO dizel na MOL-u pa ce mo ga voziti dok se opet ne vidim sa njim. Inace auto nema vise nikakvu gresku na motoru.
Od struje mi je ostao servo i instrument tabla da se zameni, sutra cu da vidim da zovem nekog majstora da zamenim ulje u menjacu i kociono ulje i na kraju covek mi je obeco za mali novac da mi osposobi i airbegove to je sve na kraju. Sto se tice i zadnjih stopaljki rekao mi je da sredim samo masu na zadnjim sopaljkama proradilo sve nego brljavi zbog mase.
Kaze da iako nije voda usla u ECU moguce da je negde u kabini ili bilo gde bio kratak spoj na struji da ga je to sje***o. To je njegova prica i zamenom samor ECU auto je bio kao nov. Covek se 25 godina bavi samo elekronikom na automobilima. Vidim da je stvarno posten i da nije klasicna derikoza. Generalno sad je vec to to samo bez serva i instrument table.
Ispricao sam mu celu nasu pricu i vidi mu se po faci da mu je drago kaze prosto ne mogu da verujem, svaka im cast, jer u Srbiji je prosto ne verovatno da se nekom izadje u susret obicno te na takvoj nesreci deru i skidaju kozu sa ljedja.
Pokazao sam mu jednog Brava koji bio potopljen isto kao moj auto reko pogledaj ovaj auto kaze vidim pogledaj sad moj auto, ovo su radili moji klubski drugari, koji su ljubitelji automobila odradili su ga do ovog stadijuma dokle su oni znali i sto je najvaznije upalili, kaze svaka im cast.
Doneo sam sve one sitne plastikice kuci tako da cu ih sutra ribati, idem kuci treba da farbam radijatore i da ih montiram tako da cu posle toga montirati i kedere na vratima da ga polako kompletiram.

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 00:30
od dragvorl
Super ako je to reseno u nekoj ekonomicnoj i ok varijanti. Sto se tice raznih kompjutera, ako su cene ovde zestoke to se moze naruciti preko ebay ako se isplati, drugar je narucivao dva kompa tako i sve je uredno stiglo i radilo.

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 02:44
od Xepoj87
Vrh! :doubleup:

Re: Одг: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 04:40
od Blackshadow
Odlično!
FiJat konza:-)

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 07:04
od trojanac
Super, drago mi je. To za ECU može biti tačno jer si meni desilo tako kad sam iskrivio lambda sondu. Napravio se spoj i zeznuo nešto na ECU, tako da mi je stalno pokazivao grešku i posle zamene sonde. Tek kad smo zamenili ECU sve je proradilo kako treba.
Kad ga doteraš tehnički i mehanički, javi da nadjemo tepih negde i da se jedan dan onda skupi ekipa pa da se to zameni, jer mislim da je to puno bolja opcija nego da ostane ovaj. Od Johnny-ja imaš full pranje, dogovorio sam ja sa njim. Ide sad na odmor, pa mu se javi za 2-3 nedelje.

Tapatalk with Desire 500

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 10:45
od Bax
Super vesti.
To motorno ulje slobodno provozaj nekih 1500-2000km, samo mu isprati nivo, nizak je i sad.
Ako sve lepo legne, vrti se na Seleniu 5w40, i uzivaj.

Da li imas neke procene, oko tih dodatnih troskova?

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 10:59
od nixa
Sjajne vesti! :bravo: :bravo: :bravo:

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 11:04
od Velja
Meni nije jasno jel' menjan CPU ili taj body komp.

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 11:38
od methane.master
Super da je proradilo :pivo:
Sh@rance napisao:ne vozenja, auto i dalje tiho radi kao sto je nekada radio. Sutra cu mu sipati do cepa EVO dizel na MOL-u pa ce mo ga voziti dok se opet ne vidim sa njim. Inace auto nema vise nikakvu gresku na motoru.
Samo nemoj na obrenovačkom MOL-u pa da bude "džaba smo krečili" ;)

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 11:42
od nixa
^

Vidiš, nikad se ne bih setio da ne sipam gorivo na nekoj pumpi u Obrenovcu...

Re: Potopljeni Punto - povratak u život

Poslato: 24 Jul 2014, 11:42
od Paja
@ velja
Oba.