Većina će ti sigurno uvek najpre preporučiti Michelin jer je on "pojam", no to sigurno ne znači da je zaista i najbolji u toj klasi. Ja recimo sad mogu svima slobodno preporučiti ovaj Continental uz napomenu da je bučan, jer sve ostalo je zaista dobro i nemam većih zamerki. Prešao sam sa njima za dve godine oko 35.000 km, a trenutno sam na 36.800. Kada ih budem menjao moraću dobro razmisliti, a možda ih uzmem i opet, a malo se pozabavim zvučnom izloacijom (kojom nisam baš najzadovoljniji).
Gume nisu idelano okrugle, pa se oznacava kako kazu "visoka tacka'' pa se upari sa felnom i njenom ''najnizom tackom''.
Uglavnom polovne felne, nove gume nista ne znaci u praksi. Cak nema ni svkaa guma te tacke.
Pa onda ima prica da je treba staviti na ventil, a ono bas tu se ne nadju felna i guma pa moras da okreces gumu 180 stepeni i onda bude dobro, kada kazem bude dobro mislim da npr. stavis taccku u pravcu ventila trazi lupam 80gr, okrenes gumu 180 stepeni trazi 30-40gr. sto je za alu felnu OK.
Ne treba se previse opterecivati, jer ne znaci da ce tresti i ako guma trazi 70gr tegova lupam, a moze da trese ako trazi 20gr. A opet zavisi da li je alu felna ili celicna, jer se na alu tegovi uglavnom lepe i onda se uzima mera blize sredini felne, pa otud i trazi vise grama, kod celicne se uzimaju na ivici felne pa trazi manje balansa. Ugalvnom poenta tresenja nije uvek u tome koliko trazi grama. Mislim da sam pisao vec da je Michelinka od 8 godina trazila 10/20gr, a volan se otimao iz ruke na 30-40km/h, zamenom guma-polovnih, problem je nestao.
A sto se tice tacki, one se svakako vremenom brisu i to vazi samo za novu felnu novu gumu ako su obelezene.
Konkretno na mom autu 17'' je oko 50gr tegova sa spoljne strane felne, iznutra oko 20, i ne trese ni na jednoj brzini ni na 230km/h po satu, a imaju tacke i nisu ni naspram ventila, a niti na felni posle 8 godina postoji ta tacka koja je mozda i postojala.
Tako da bax ako sumanjas na to, nije to problem sigurno, jer los balans se oseti na oko 110, pa na oko 130-140. Na 60-70km/h ako nije kriva guma i da nije balansirana neces osetiti, a ako je kriva tresce kako god i kod koga god da je izbalansiras. Nego da li si ti siguran da su ti felne prave? Jer iskteno, nova guma mi cudno da bude kriva, ajde da si rekao posle 20k km, ali nova i to Michelin ne znam. Ili jednostavno nisi obracao paznju ranije, ili si mislio da ces da lebdis putem zato sto si stavio Michelin. A posto je Astra u pitanju, volan previse prenosi podloge na volan-bukvalno se oseti kamencic, tako da ne mozes ocekivati idealno.
Voleo bih da probam da vidim na sta mislis/
Saša napisao:a i ta manja potrošnja goriva je upravo zato što su tvrđe i pružaju nešto manji otpor kotrljanju. No, to je stvarno mizerna (i ako je uopšte primetna) ušteda. A sve su zato vrlo bučne i slabijih performansi. No ne može i jare i pare.
Tapatalk
Koliko se secam iz ranijih sezona, usteda u potrosnji mi je bila nesto preko pola litre.
Nisu plus, klasične energy saver. Stavio sam na Megana u 205/55/16 dimenziji. Ovih dana će biti još bar hiljadu km, tako da ću ih testirati po lepom vremenu i na većim brzinama.
Nesto mi nije jasno jel imaju ove gume smer rotacije, posto ja mogu da uocim da na njima pise nesto tipa "outside", ali mi nije jasno da li je svejedno u koju stranu se vrte, pricam o EN. Saver Plus-u.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Bax napisao:Nesto mi nije jasno jel imaju ove gume smer rotacije, posto ja mogu da uocim da na njima pise nesto tipa "outside", ali mi nije jasno da li je svejedno u koju stranu se vrte, pricam o EN. Saver Plus-u.
Nije svejedno kako se montiraju na felnu, ali je posle svejedno gde ih montiraš na auto. Bitno je samo koji deo ide spolja.
Nije čudno, takve su sve asimetrične gume. Ima poprilično modela, čak i Tigar pravi dugo već sasvim solidnu, veoma udobnu i tihu gumu tog tipa, Hitris.