Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32208
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od trojanac »

Pitanje je da li postoji Sustina u ponudi kod nas. Ja nisam video do sada, mada nisam ni tražio.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

McGruja napisao:Sta ima FAM za Forda 2009 godiste? Tj. da li ima?
Ako taj ford zahteva FORD WSS-M2C917A normu, onda bi odgovarao fenix premium 5W-http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FE ... 05W-40.pdf

Iskreno, ne poznajem detaljno fordove norme odnosno ne znam koliko su njihovi zahtevi striktni. Ako se radi o dizelima, posebno onima sa DPF onda ford zahteva normu Ford M2C934-A.

Međutim, poznato je da su u petnaestak poslednjih godina FORD i PSA razvijali/dizajnirali zajedno motore kroz tzv. joint-vennture partnerstvo - što u praksi znači da su PSA-ovi HDi i Ford-ovi TDCi motori identični, pa neki fordovi motore nose delove koje je proizvela/obeležila PSA (dakle citroen/peugeot).

To bi značilo, uslovno rečeno, da može da se na njih primene PSA norme.

Pošto PSA za svoje dizele sa FAP zahteva ulja po normi PSA B71 2290 (što u praksi znači ACEA C2 kao minimalan zahtev, a takođe se dozvoljava i upotreba ACEA C3) onda bi recimo od fama odgovaralo ulje koje je on koncipirao primarno za PSA dizele sa FAP (tj. HDi) Inače to je ulje o koje lično koristim i čiju sam analizu pomenuo
http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FE ... 05W-30.pdf

Takođe bi došlo u obzir i 5W-30 ACEA C3 varijanta koja doduše ima mercedesovo odobrenje, ali me lično to ne bi sprečilo da je upotrebim i bilo koji moderniji dizel (osim renoovih koji zahtevaju ACEA C4/RN0720 jer nemaju aktivnu regeneraciju)

http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FE ... 05W-30.pdf

Ovako bih ja razmišljao, tj birao ulja da je taj Ford moj. Ako je benzinac, mislio bih se između pomenutog fenix premiuma u 5W-40 ili 5W-30 varijanti. Ako je TDCi, onda bih PSA Energy, bez obzira da li ima ili nema fap (ili mu je sklonjen).

Međutim, famova ulja nisu šire dostupna i oni kojima trebaju male količine (kao i meni) možda se namuče da ih nabave jer moraju direktno da kontakriraju predstavništva u najbližem gradu.

Zbog toga, kada me neko pita za preporuke ulja najpre mu savetujem da potraži Nisotec ulja. U 5W-40 varijanti, pandan famovom premiumu je donekle Autoline Sint 5W-40.
http://www.nisotec.eu/sr-lat/product/15 ... -sae-5w-40

Inače za striktan izbor, onako kako je to Ford zamislio moralo bi da se zna koji je tačno motor u pitanju pa da se potraži ulje koje zadovoljava tačno onu normu koju taj motor zahteva

Kao što rekoh, sasvim lično, mislim ako bih birao sebi - ne bi me sprečilo da izaberem ulje kome ne stoji eksplicitno da zadovoljava fordove norme - ukoliko ono zadovoljava one ACEA norme koje su
kombatibilne sa fordovim u smislu zahtevane gradacije i/ili (nižim) sadržejem SAPS.
Poslednja izmena od DS9 u 17 Nov 2014, 11:52, izmenjeno 3 puta ukupno.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva »

G-Energy ulja bi trebalo da si za nijansu bolja od Nisotec. Kakva su u odnosu na FAM ulja? (pitam zbog dostupnosti, jer koliko sam video ima ih na svakoj NIS pumpi)
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

@DS9
Benzinac je u pitanju, hvala na detaljnom odgovoru
Litra Fordovog ulja (Formula F 5W-30) je oko 5-6 evra, a vec duze vreme zelim da probam neko drugo ulje
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

McGruja napisao:@DS9
Benzinac je u pitanju, hvala na detaljnom odgovoru
Litra Fordovog ulja (Formula F 5W-30) je oko 5-6 evra, a vec duze vreme zelim da probam neko drugo ulje
To znači da je potrebna norma WSS M2C 913 C, a što generalno podrazumeva ulja koja zadovoljavaju ACEA A5/B5, dakle tpično sa nižim HTHS (2.9-3.5 mPa.s @150 C). Najprostije rečeno - vrlo tanka ulja kojima se se uglavnom dobija ušteda goriva. Ford je inače pored tojote među prvima pokrenuo koncepciju koja podrazumeva da se koriste vrlo tanka ulja. To naravno da ima opravdanje (donekle) jer habanje motora najpre nastaje dok ulja ne prostruji, dakle prilikom hladnog starta.

Ako se traži nedvosmislen kvalitet u kombinaciji sa tačno zahtevanom normom - sledeća ulja bi bila ono što se zove by the book

Motul Specific 913c
https://www.motul.com/system/product_de ... 205W-30%20(GB" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf

Motul 8100 Eco-energy 5W-30
https://www.motul.com/system/product_de ... ergy_5W-30_(GB" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf

G-Energy F Synth EC 5W-30
http://www.gazpromneft-oil.com/clients/ ... 0eng__.pdf

Liqui Moly Special Tec F 5W-30
http://www.liqui-moly.com/liquimoly/pro ... nt&land=GB

Od famovih (to bih ja uradio da imam takav fordov benzinac) bi moglo da dođe u obzira Fenix Gold 5W-30 koji je verovatno ima najkvalitetniju osnovu među njihovim uljima, ali pošto su gore pomenuta dostupnija i osim toga eksplicitno zadovoljavaju traženu normu - onda su definitivno (formalno) regularniji izbor.

http://www.fam.co.rs/images/files/TI-FE ... 00W-30.pdf
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Motorna ulja

Post od McGruja »

Hvala jos jednom!
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

nikaragva napisao:G-Energy ulja bi trebalo da si za nijansu bolja od Nisotec. Kakva su u odnosu na FAM ulja? (pitam zbog dostupnosti, jer koliko sam video ima ih na svakoj NIS pumpi)
Ah, ko će to znati.

Jedno mogu da budu specifikacije, a drugo ono što je u pakovanju. Bez laboratorijskih analiza sve je u domenu pretpostavki - koje doduše mogu da se donekle potvrde ili eventualno demantuju ukoliko se recimo probaju ulja u konkretnom motoru, mada je i to sasvim diskutabilno.

Ne znam baš zašto su sa ruskim parama u NIS-u unapredili (drastično) proizvodnju blendare u Novom Sadu ako će sada rusi da im svojom ponudom na nisovim pumpama oduzimaju deo kolača.

Ovo je kao da npr. Eko ili OMV pusti da se Castrol prodaje na njihovim pumpama. Možda su G-energy ulja bolja od NIS-ovih, ali to meni nije toliko bitno koliko mi je bitno da su nisova dovoljno dobra. Posle toga mi je bitno da veći deo novca ostane nekom srpskom npr. inženjeru/hemičaru koji je dizajnirao mazivo, nego nekom ruskom menadžeru.

Ovde postoji višedecenijska tradicija u razvoju i proizvodnji sasvim kvalitetnih maziva - pa mi i nije baš drago da zbog uvoza neko ostaje bez posla ili ima manju platu. Zbog toga ću kada domaće ulje zadovoljava norme primarno birati njega, makar znajući da ima drugih koja su bolja.

A inače ne znam da su bolja - osim što neko to pretpostavlja.

Lično ne verujem da su mnogo bolja, jer su im specifikacije takve da mogu biti uporediva. Ipak, definitivno su im šarenija pakovanja po kojima se vidi da su rusi shvatili da tržište treba napadati onako kako čine i svi drugi veliki (Mobil, Castrol, Shell...). Ako već pominjemo ruse na našem tržištu, onda bih se dobro razmišljao i o Lukoil Genesis varijanti.

FAM? Onaj koji u Srbiji mora da razmišlja o podmazivanju postrojenja koja vrede stotinama miliona evra (npr. turbine đerdapske hidrocentrale ili kakvih industrijskih čuda koja se podmazuju stotinama kila masti) prvo će da razmišlja o tome kako da od fama nabavi ono što bi mu uvozom bilo znatno skuplje a diskutabilno bolje.

Iz neuspešne privatizacije ponovo su u državnim rukama pa polako uspevaju da se uspešno bore za tržište u kome najpre imaju ulogu Davida koji se bori protiv nekoliko Golijata, dok ovi potonji raspolažu sa dovoljno para da podmazujui čitave vlade država ako im je to u strateškom interesu.

Njihova ulja sam počeo da koristim jer mi je dosta bilo onih koji nemaju kontakt sa mozgom ali su se smatrali dovoljno kompetentnim da na neviđeno pljuju po kvalitetu domaćih ulja. Kada čovek vidi kako izgledaju famova postrojenja, ili kada sazna kakva je obrazovna struktura njihovog kadra - onda će steći drugačiji utisak, ukoliko nije upoznat ili je imao rezerve. A sve je to dostupno iz kompjutera sa kakvih većina nas u današnje vreme saznaje dešavanje oko sebe. Mislim sve to ima na netu.

Ako npr. castrol-ove ljude nije blam da naprave takvu reklamu za ulje - koja može da vređa nečiju intelegenciju, neće ni mene biti blam da platim fanmovo ulje i skuplje nego što mi nekakav uvoznik nudi castrolovo, ili mobilovo, ili....

Ono što jeste danas realan problem FAM-a je taj što oni nemaju slobodu da dampiguju cene da bi osvajali tržište, već za njega moraju da se bore kvalitetom a pri tome praktično nemaju distributivnu mrežu, odnosno i ta koju su imali (npr. NIS pumpe, ili neke privatne) na drugim uljima imaju bolju zaradu.

Recimo, žao mi je što u famu nisu uradili ono što je modriča učinila, otvorivši kuću ulja u Beogradu
http://optimamodricabg.rs/

To u praksi znači da onaj kome brzo treba da kupi ulje to neće baš lako moći u Srbiji. Oni koji žive u državama gde fam ima predstavništva ume da bude to mnogo lakše. Recimo jedina pumpa u kojoj sam video da se nudi kvalitetna famova sintetika je SLAP kod plavog mosta u Beogradu i to Fenix 504/507 namenjen novijim VW dizelima sa DPF.(cena oko 850 din za 1 L). Po ostalim pumpama sam viđao da su te pumpe stavljale enormno visoke cene za famove polusintetike (bm extra 10W-40) sasvim favorizujući ponudu drugih ulja koje nude (to je npr. slučaj sa Vuk Petrol).

Ako mi je mnogo lakše da za svoj auto kupim totalovo ulje nego famovo (jer ovo prvo mogu da kupim na pljuvomet, i praktično svuda) pa se nadam da će se neko oko toga uzeti u pamet.

Što se samog ulja tiče, meni bolje ne treba. Probao sam totalovo preporučeno u 5W-40 gradaciji, nakon toga famovo u istoj gradaciji pa su pokazali identičnu potrošnju ulja. Polse toga sam sipao znatno skuplje ulje koje je fam koncipirao za novija PSA vozila (u 5W-30 gradaciji) i sve što mogu da kažem je da više neću da menjam tipa ulja.

Dobru analizu ulja neko može i da lažira (mada je malo verovatno kada je u pitanju licencirana laboratorija, pa još uz potpis ovlašćenog rukovodioca laboratorije) - ali ne može da lažira moje uši tj. sluh koji mi kaže da motor dobro funkcioniše, i da sa tim uljem recimo nije opadao pritisak ni u najzahtevnijim uslovima vožnje.
Poslednja izmena od DS9 u 17 Nov 2014, 18:13, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9984
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Motorna ulja

Post od Markoni »

Koliko kosta analiza ulja ako nije tajna, i da li se daje uzorak novog ili koriscenog ulja?

Tapatalk Post
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Cenu analize iskreno ne znam, jer je ona urađena najpre radi njihovog praćenja kvaliteta, i jer je DVD4TD tip motora mog vozila (ali taj test nema neposredne veze sa analisom sastava ulja) naveden kao testni motor za jedan od ACEA testova, pa je bilo zgodno uraditi, osim toga se radi o preporučenom ulju za PSA dizel motore (sa i bez fap) Ipak to se lako sazna ako se kontaktiraju (piše kontakt njihove laboratorije na sajtu). U nekim slučajevima ne mora da se uradi kompletna analiza, već samo po nešto što će dati okvirni uvid u to da li je ulje primenjicvo za dalju eksploataciju.

Laboratorijama može da se da na analizu novo ulje (to bi npr. trebali da rade uvoznici), ali je za korisnike vozila značajnija analiza korišćenog ulja. Iz nje npr. mogu saznati (ako se uradi) količinu gvožđa u tom ulju i to će im reći koliko ulje štiti motor (ako ima više gvožđa, onda ga manje štiti) kao i npr parametri o viskozitetu koji pokazuju koliko je ulje otišlo izvan specifikacije novog ulja.

Pošto u specifikacijama pišu osobine svežeg ulja - onda nema potrebe da se to radi. Odradi se korišćeno, pa se zna da li je ulje za dalju upotrebu. Ulje iz moje c3ojke je uzorkovao nakon 8000 km, i to tako što sam većim špricem na kome je bilo dugačko crevo koje je prošlo kroz cev merača i stiglo do kartera - izvučeno oko 0,5 L ulja. Svežim je nadomešćeno ispušteno ulje, pa je uzorak poslat u laboratoriju.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10991
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Vidim nove reklame FAM na onoj perionici/servisu šta li je, u sklopu hotela Jugoslavija. Cela perionica je u reklamnim panoima, i definitvno su baš nedavno postavljeni.

Huawei P6 TT
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Huh, mislim da sam video, inače moja žena koja vrlo primećuje kako razne perionice peru auto, kaže da su jedino u toj perionici savim dobro oprali c3ojku

Btw, sve što mogu da kažem u vezi reklama - da je famov servisni kalendar koji su uradili za 2014 godinu bio vrhunski pripremljen za štampu i odštampan. Inače je obilovao lepim full sintetičarkama, ali ja ipak ne bih toliko insistirao na erotici, mada ni pirelijevi i slični kalendari auto-industrije nisu bezezleni. Sad, razni su ukusi, ali da sam na njihovom mestu više bih insistirao na struci nego na jeftinim efektima golog tela. Doduše možda sam ja gluplji nego njihov PR ili rukovodilac marketinga, za koga mi se čini da je - žena :kezo:
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

trojanac napisao:Pitanje je da li postoji Sustina u ponudi kod nas. Ja nisam video do sada, mada nisam ni tražio.
Trebalo bi jer postoji distributer u Srbiji http://www.eneos-srbija.rs/novosti/25-sustina.html
Osim toga je Sustina njihova najbolja serija ulja, odnosno ono što je za M1 serija za ExxonMobil ili što je Edge za Castrol.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32208
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od trojanac »

Ima ga i Trio, proverio sam. Doduše, neku manju količinu jer slabo to ko troši, ali bi bilo za mene ako se odlučim.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Cp6uH
Reactions:
Postovi: 1155
Pridružio se: 28 Jan 2013, 13:50
Garaža: Toyota Corolla TSn
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od Cp6uH »

Pozovite ShopGroup
Patrijarha Dimitrija 12 G Beograd 11090 Srbija
011/ 3510-101
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32208
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od trojanac »

Ma znam, Vedran je tamo. :)

Tapatalk with Desire 500
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori