Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Stavljene na Clia Apollo AS posle 5 godina i 40+ kkm predjenih sa Sava Adaptom, sara je pala ispod 4 mm. Bili smo zadovoljni, videcemo sta ce Apollo da kaze.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Risto napisao: 12 Nov 2018, 06:35hoće to kada imaš uključen auto - correct.
Dobiću Nokian all season uz auto, pa ono, ne znam šta da radim sa njima
Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk
Možda ovo?

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Devojka je razmišljala da napred vozi leti letnje a zimi zimske a da pozadi cele godine vozi all season. Šta mislite o toj kombinaciji i koje bi ste all season preporučili?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Obrnuto, napred all season kao losije a pozadi menja sezonske kao bolje.
UVEK bolja guma pozadi, osim u retkim specificnim namenskim situacijama (npr dirftovanje).
UVEK bolja guma pozadi, osim u retkim specificnim namenskim situacijama (npr dirftovanje).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam upravo tako presao skoro 50kkm na Cliu i 5 godina bez ikakvih problema. Sad sam kupio nove all season pozadi. Trebao sam sve staviti AS, ali jbg.havijer napisao: 18 Nov 2018, 10:46 Devojka je razmišljala da napred vozi leti letnje a zimi zimske a da pozadi cele godine vozi all season. Šta mislite o toj kombinaciji i koje bi ste all season preporučili?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Pošto ima nekoliko stotina metara neasfaltiranog puta koji se nikad ne čisti od kuće do magistrale misliš da nije pametnije imati na prednjim točkovima zimske gume?ljubitelj napisao:Obrnuto, napred all season kao losije a pozadi menja sezonske kao bolje.
UVEK bolja guma pozadi, osim u retkim specificnim namenskim situacijama (npr dirftovanje).
Pričamo o situaciji kad je duboki sneg.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Stavi napred bolje i batali price.
Nece te iscupati all sesason nego zimska.
A AS ce odraditi na zadnjem delu da ne seta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nece te iscupati all sesason nego zimska.
A AS ce odraditi na zadnjem delu da ne seta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Upravo tako i ja razmišljam. Lagano vozi tako da neće biti problema.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Jes, to će ti i vulkanizer reći, što je ravno kriminalu.
Zamisli samo situacija, vozi putem, malo mokro, možda klizavo, ali prednja izvlači sve kao rečeno i savetovano. Dovoljno je da stisneš kočnicu u krivini i zadnji kraj će da te prestigne. Sva težina se tad prenosi napred i pozadi je kao na rolerima.
Kad staviš loše napred, to ćeš osetiti pod rukom da je put dobar i auto leži kako treba.
Kad staviš loše nazad, ćorak, sleteće u prvoj krivini kad zagusti ili prvom cimu na magistrali ili autoputu pri većoj brzini.
Ono kad zaladni u gradu i kad krenu sletanja sa puta, recimo Košutnjak je po tome poznat, to je sve zbog loših guma na zadnjoj osovini.
A dovoljno je jednom da se desi...
Prilagodiš brzinu uslovima na putu ali njih oceniš sa gumama napred.
Zamisli samo situacija, vozi putem, malo mokro, možda klizavo, ali prednja izvlači sve kao rečeno i savetovano. Dovoljno je da stisneš kočnicu u krivini i zadnji kraj će da te prestigne. Sva težina se tad prenosi napred i pozadi je kao na rolerima.
Kad staviš loše napred, to ćeš osetiti pod rukom da je put dobar i auto leži kako treba.
Kad staviš loše nazad, ćorak, sleteće u prvoj krivini kad zagusti ili prvom cimu na magistrali ili autoputu pri većoj brzini.
Ono kad zaladni u gradu i kad krenu sletanja sa puta, recimo Košutnjak je po tome poznat, to je sve zbog loših guma na zadnjoj osovini.
A dovoljno je jednom da se desi...
Prilagodiš brzinu uslovima na putu ali njih oceniš sa gumama napred.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Za nekoliko stotina metara puta koji se nikada ne cisti a pod snegom mislim da jeste pametnije imati na prednjim tockovima zimske gume.havijer napisao: 18 Nov 2018, 13:04Pošto ima nekoliko stotina metara neasfaltiranog puta koji se nikad ne čisti od kuće do magistrale misliš da nije pametnije imati na prednjim točkovima zimske gume?ljubitelj napisao:Obrnuto, napred all season kao losije a pozadi menja sezonske kao bolje.
UVEK bolja guma pozadi, osim u retkim specificnim namenskim situacijama (npr dirftovanje).
Pričamo o situaciji kad je duboki sneg.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
I sta dalje, kada stigne na kraj tog neociscenog neasfaltiranog puta, da menja gume?
Pitao si i dao sam odgovor kako treba da budu postavljene gume za maksimalnu mogucu stabinost kontrolisanja auta.
Za situacije i onoga ko zna da volanom kontrolise zadnji kraj vozila sa kontrom znam da moze kako god, samo mislim da vozacica koju si opisao ne raspolaze takvim vestinama i da nije primereno za obicnog prosecnog vozaca da se bori sa nestabilnim vozilom svaki dan na svakom mogucem putu u svakoj mogucoj situaciji ukljucujuci i naglo kocenje pogotovu kao i voznju po snegu.
Inace za tih nekoliko stotina metara, imam slicnu situaciju, i po dubokom snegu najbrze i najjednostavnije je postaviti lance i svi problemi su reseni nevezano za gume. Danas se lanci lako montiraju i skidaju za par minuta.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ma sad nešto razmišljam neću da strepim, 4 zimske I 4 letnje i to je to.
Imala je slučajeve proklizavanja zadnjeg kraja pa zna da treba da se kontrira
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Imala je slučajeve proklizavanja zadnjeg kraja pa zna da treba da se kontrira

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- Day Walker
- Postovi: 23524
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ljudi ne kapiraju jednu stvar, a to je da covek nece voziti celave gume.
Uostalom za svaku situaciju koju je npr Ji naveo moze da se kontrira drugacijom situacijom gde bi zapravo prednje gume bilo bolje imati.
Zadnji deo nece izleteti tek tako jer su malo slavije gume pozadi vec ako su krs gume pozadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uostalom za svaku situaciju koju je npr Ji naveo moze da se kontrira drugacijom situacijom gde bi zapravo prednje gume bilo bolje imati.
Zadnji deo nece izleteti tek tako jer su malo slavije gume pozadi vec ako su krs gume pozadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!




Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Izletece zadnji deo naravno, tu nema dileme jer je fizika kristalno jasna da ce do toga doci usled debalansa odnosa sile trenja klizanja i sle trenja kotrljanja po osovinama
A guma je jedina dodirna povrsina koja prenosi sve sile nastale kretanjem u odnosu na podlogu.
Poenta i jeste da zadnje gume moraju da imaju vece trenje od prednjih u svakom trenutku a to bolje trenje ne moze da ima na istoj podlozi malo, malo vise, mnogo , mnogo vise, celava...bila koliko losija zadnja guma.
Uvek ce nastati bezanje zadnjeg kraja sa losijom gumom cak i istog modela samo je pitanje koliko brzo, pri kojoj brzini kretanja vozila i kojem bocnom ubrzanju.
To je sve jos jace izrazeno kada su razliciti modeli guma po osovinama.
Praksu je opisao Jitze se jasno vidi po slupanim autima u kanalima.
A guma je jedina dodirna povrsina koja prenosi sve sile nastale kretanjem u odnosu na podlogu.
Poenta i jeste da zadnje gume moraju da imaju vece trenje od prednjih u svakom trenutku a to bolje trenje ne moze da ima na istoj podlozi malo, malo vise, mnogo , mnogo vise, celava...bila koliko losija zadnja guma.
Uvek ce nastati bezanje zadnjeg kraja sa losijom gumom cak i istog modela samo je pitanje koliko brzo, pri kojoj brzini kretanja vozila i kojem bocnom ubrzanju.
To je sve jos jace izrazeno kada su razliciti modeli guma po osovinama.
Praksu je opisao Jitze se jasno vidi po slupanim autima u kanalima.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sve je do vozača
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Dok se ne obrneš na većoj brzini i tu pada cela tvrdnja da je bolje imati bolje napred (na pogonu).
Jedan jedini slučaj je dovoljan.
Ono što ljudi ne razumeju da se lako osokole boljom prednjom gumom, prosto nemaju pravi uvid u to šta je ispod točkova dok ne bude kasno.
Ovako, ako odmah vidiš da proklizava pri kretanju, zadnja bi sigurno proklizala pri kočenju ili promeni pravca.
Jedan jedini slučaj je dovoljan.
Ono što ljudi ne razumeju da se lako osokole boljom prednjom gumom, prosto nemaju pravi uvid u to šta je ispod točkova dok ne bude kasno.
Ovako, ako odmah vidiš da proklizava pri kretanju, zadnja bi sigurno proklizala pri kočenju ili promeni pravca.
Boringly average, but also perfect for school run mums