Nađoh ja ipak odgovarajuću temu...
Elem, Avensis je bio nekih 5-6 dana u servisu na neki sitnim popravkama pa smo dobili kao zamensko vozilo ovog Yarisa prve generacije, benzinac, 1.0 VVT-i motor.
Ukratko, ovaj auto me totalno razočarao, a isto mišljenje dele i ostale kolege sa kojima se vozim svaki dan. Pre svega zbog jako loše ergonomije kabine, malo prostora unutra, tesan je, a sedišta su tvrda i neudobna. Zadnji naslon je maltene pod 90 stepeni i leđa bole posle pola sata vožnje, a osoba preko 180 cm ako sedne pozadi ne zna kud će sa nogama. Ne daj Bože da mora i peta osoba da se vozi... Unutra je sav plastičan, ima jako malo platnom tapaciranih površina ili iole mekše plastike. Konzola ispred vozača i suvozača jako budžasta, vidi se da su se trudili da (tada, sredina 2000-tih) budu moderni sa dizajnom ali time su samo pojeli sav prostor u kabini. Da je ta konzola samo 10 cm kraća to bi bio sasvim drugi auto (nažalost, nisam napravio nijednu sliku iznutra, ali ima ih na Netu). Nekako je sav ženski auto. Dalje, instrument tabla je smeštena centralno i ima digitalno očitavanje brzine i drugih parametara (brojke i dijagrami), brojke se negde iz dubine table projektuju na nekakvom ogledalu, no sve to može da vidi samo vozač. Kakva je svrha stavljanja instrument table na centralnu poziciju ako suvozač ništa ne vidi na njoj? Apsurdno. Prtljažnik - smešno mali, kao kod auta A a ne B segmenta. Vozačev prozor se automatski spušta dole ali ne i gore, moraš da držiš stalno pritisnuto dugme. Još jedna glupost. Zvuča izolacija ništa specijalno, očekivao sam da će biti tiši, ali nije. Menjač prilično neprecizan (mada je ovo već auto sa dosta godinica, moguće i da je razakan). Manuelna klima radi korektno.
Na ovom autu su što se mene tiče samo dve stvari pozitivne: benzinski motorić lepo radi, vidi se da je kultivisan i ima zvuk koji odaje poverenje, šta god da mu radiš. I druga stvar je zadnja klupa koja može da se pomeri napred ako se niko ne vozi pozadi, tako da se malo poveća prtljažni prostor. To je uvek dobar štos. Sve ostalo ispod proseka i zaista ne zaslužuje Toyota znak na volanu i haubi. Moj Punto je auto za ovog Yarisa (ali bukvalno, stvarno se ne šalim): mnogo je prostraniji, ergonomija za dve klase bolja, materijali u kabini bolji, tiši je, stabilniji, duplo veći gepek... Vidim da se ovaj auto jako često pominje u onim temama tipa "auto oko 2.000 evra" i slično - ma, ovo ko kupi kao porodični autić debelo se zaebao, to mu garantujem. Kao da voziš auto A a ne B segmenta, otprilike takav neki utisak imaš. Ajd živeli.
