Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan »

Kada smo merili na nezavisnom dynu gubici su se kretali od 7,8 pa do 11-12%, dok se kod nekih domacih tjunera ti gubici krecu i do 30%.

Ja verujem da je ipak tu oko 10%.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od kapor »

Sta znam, gde god sam citao i sa kim god sam pricao cifra se krece od 15-20%, e sad 10% mislim da bi bio san svakog trkaca.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan »

San svakog trkaca je 20% jer onda moze da se busa u grudi kako ima ne znam koliko konja.

Pogledaj neke relevantne dyno testove retko ko ima vise od 15% gubitka, a to su uglavnom sportske masine koje imaju ZADNJU vucu i 4x4, gde su dosta vecu gubici nego na prednjem pogonu o kom je rec ovde.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od kapor »

Ja imao 18% gubitka kad sam merio auto.

Evo nekih grafika clia od preko

Slika

Slika
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21799
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Na osnovu čega 18 posto? Nisu ni svi motori kao jaje jajetu, pa je teško osvrtati se na fabričku specifikaciju.

Tapatalk Pro
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od kapor »

Na osnovu gubitka snage sa motora preko menjaca do tockova.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragan »

Razlike su prilicne od menjaca do menjaca tj modela. Ako je verovati hrvatskim renoldzijama c2rs ima nesto vece gubitke od trojke, ali su razlike bukvalno u postotcima. Ja im verujem s obzirom da se radi o desetinama, da ne kazem stotinama merenja 172/182/197ica...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21799
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Jedino da opterete direktno radilicu, pa da mere na valjcima. Kako drugačije da znaju koliki je tačno gubitak? Da li je moguće iz fabrike dobiti takav podatak?

Tapatalk Pro
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od NenadNR »

Kada se na valjcima dostigne maksimalni broj obrtaja stisne se kvacilo i pusti se da se točkovi vrte dok se ne zaustave. Tako se izmere gubici u tom stepenu prenosa. Metoda ima svojih mana ali je dobra da se vidi da li je sve u redu sa transmisijom. Kada se mapira auto na valjcima gledaju se snaga i moment na točku i nema potrebe zamarati se time koliko je to u motoru.

Problem je što se po standardu motori mere zakočeni na određeni broj obrtaja i tako na svakih par stotina obrtaja pa se dobije karakteristika motora. Na valjcima se većinom mere pri ubrzavanju i ti rezultati se ne mogu upoređivati sa fabričkim podacima po standardu. Dosta je lako dobiti odlične rezultate na valjcima, a da auto ne ide ni blizu kako bi trebao da zapravo ima te performanse. Pun je internet takvih grafika koji ne služe ničemu.

Motor u istoj radnoj tački može da ima različitu trenutnu snagu u zavisnosti od načima kako se tu našao, odnosno da li je tu neko vreme ili ubrzava ili usporava. Nije svejedno ni da li je veliko ubrzanje u prvom stepenu prenosa ili malo u petom stepenu.

Zbog svega ovoga dva motora koji imaju potpuno istu krivu snage u realnim uslovima mogu potpuno različito da se ponašaju. Dovoljno je da jedan motor ima slabiji odziv na gas pa da je taj automobil znatno sporiji o drugog. Kada su se pojavile flow bench mašine svi su se utrkivali ko će da dobije veće cifre protoka vazduha što se završilo neupotrebljivim motorima. Preveliki usisni i izduvni kanali, ventili i bregaste. Motor na punom gasu ima odlične performanse ali mu treba večnost da dođe do njih i na manjem gasu je neupotrebljiv.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan »

Upotrebom bilo kakvog kocenja bilo motornog ili klasicnog nakon izvrsenog merenja snage na tocku ima za efekat ocitavanje veceg gubitka u prenosu, sto znaci da ce ukupna snaga na motoru (na papiru) biti veca.

Znaci imas dva motora od 100ks na tocku, jedan izmeri 15ks gubitka, drugi 30ks gubitka, onda se ovaj drugi lozi kako je bolji jer je izvukao 15ks vise iako je u praksi isto.

Ta praksa se rasirila medju tjunerima zbog nelojalne konkurencije i sad im je jako tesko odoleti.

Kao kod preprodavaca auta vracanje km, neko je pribegao prevari i sad je to vec masovno uzelo daha i retki posteni koji opstaju uglavnom ni ne mogu doci do izrazaja.

Ljudima je taj papir mnogo bitan da mogu da se kurce kako imaju xyz ks, cak iako neki i svesno znaju da nije tako, tako da ih ne zanimaju nikakve provere koje mogu da im sruse sneska.

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20531
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Heinz »

Samo da proverim: stane se kolima na valjke, stisne se kvačilo, uključe se valjci. Mašini je potrebno 15 ili 30 KS na valjcima da se točkovi obrću max brzinom kao u slučaju kad se pokreću motorom?
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21799
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nidza »

Ovo ima logike - nisam znao da to tako radi.
NenadNR
Reactions:
Postovi: 205
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od NenadNR »

Heinz napisao:Samo da proverim: stane se kolima na valjke, stisne se kvačilo, uključe se valjci. Mašini je potrebno 15 ili 30 KS na valjcima da se točkovi obrću max brzinom kao u slučaju kad se pokreću motorom?
Ne. Da se pun gas i izmeri se motor pa kad se pusti gas na maksimalnim obrtajima stisne se kvačilo i ostavi se menjač u brzini da se tockovi i transmisija okreću pokretani inercijom valjaka. Valjci nemaju motor.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od nikaragva »

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24705
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl »

https://www.youtube.com/watch?v=KbcIlfqtNfI
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori