Stranica 616 od 828

Re: Biciklizam

Poslato: 26 Okt 2015, 19:11
od Paja
Bax kontradiktoran si. Čas najkrući rasipa najviše energije, čas udobniji jer se uvija.

Kapiram šta pričaš, al mislim da je mnogo više reč o udobnosti, a da rasipanje energije rekreativci ko mi teško da možemo da osetimo.
zuzazu napisao:Bez velikih objasnjenja, recimo da bi dobar ram bio onaj koji je krut gde treba da bude krut prilikom prenosa energije vozaca na pedale, a mek na onim mestima gde bi trebao da doprinese udobnosti voznje.
Napravili Kinezi ram od karbona odavno.

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 00:15
od Bax
Da ne komplikujem previse treba probati, zavisi od vise faktora, ni ja nisam bas nacisto vise... Ali velike su razlike, a na oko sve slicno...
Uzeo sam danas nove gume za Bjankija 2 cm sirina, novi lanac, i porucio odlican vintige pogon, bar vizuelno....
Kad stigne pogon uzimam Shimano italo patronu, pa sklapanje.

Krenuo sam i na Peugeota, treba da mu budzimo nesro upravljac, i da nadjem crnu alu felnu za prednji tocak.

Bice Bjanki ekstra, sve mu ubacujem dobru vintige opremu, a inicijno je bio bulja... Dobice novo sediste, upravljac, menjace, tockove....
Ustvari samo ram i solje su ostale od bajsa, ostalo je za rashod...


Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 00:55
od BAJKER
Risto napisao: hvala na pomoci. Ja ne mogu kupiti premali bicikl osim ako ne kupim deciji :D
Bez obzira koliko si visok velicina rama se uzima prema tvojoj visini. Za svoju visinu i hibridni odnosno treking bicikl vidi ovde. http://www.sportske.net/tekst/bicikliza ... la-33.html

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 07:50
od Risto
sjajan link, sve je lepo objasnjeno :)

hvala bajkeru i svima ostalima koji su mi pomogli, sada cekam konacnu rec lekara i krecem u nabavku...

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 08:59
od Bax
Merio sam neke delove od celika i aluminijuma recimo volan, oko 40 posto je razlika u tezini u korist aluminijuma.
Celicni volan ima 500 gr, alu ima 300 gr...

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 09:41
od Paja
Alu su kasnije spustili na oko 250 i tu se vrte. Ti od 250 su super laki.
Tek su karbonom uspeli da se spuste ispod 200, a onda i 150 grama, mada su ti od 150 reda veličine 300+€.

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 09:45
od zuzazu
Bax, zavisi koji celik i zavisi koji aluminijum.

Pusti to, nije sve u tezini. Nemoj I ti da prolupas.

Pre nekog vremena sam razgovarao sa Bajkerom. Najlepse sam vozio, i najduze se zadrzao GT od aluminijuma kome je samo ram bio tezak 2150 gr.

Mnogo bitnija je pozicija od tezine.

80% otpora koji te zadrzava ide od pozicije tela.

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 09:47
od Bax
Da i ja sam shvatio da je polozaj vozaca kljucan, da bi ti bila prijatna voznja.

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 09:56
od zuzazu
Normalno.

Skidanje tezine pije vode kod vrhunskih biciklista gde to moze odlucivati trku ili na brdu.

Sto je uspon veci, manje je bitna aerodinamika a vise se energije trosi na pokretanje tezine.

Na ravnom, pozicija igra mnogo vecu ulogu.

Obican biciklista (koji uz to ima i koje kilo vise od idealne tezine) nece osetiti razliku u tezini bicikla, a novcanik ce mu biti posteno olaksan u koliko hoce da spusti tezinu par stotina grama.

Do pre 15tak godina jos su se mogli naci bicikli u koracima velicine po 1cm. Kasnije je to postalo 1 inc, a danas imamo S, M, L varijante gde je postupak proizvodnje bitno jeftiniji zbog koriscenja manjeg broja kalupa.

Treba pogledati Tomasinijev cenovnik gde i dalje rade bicikle po 1 cm, ili ne daj Boze pustiti im mail za upit za custom made velicinu.

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 10:51
od zuzazu
I ovo je nekada bio standard a danas je nemoguce videti izuzev na retkim i skupim biciklima.

Mufovima se ojacavao ram i unosila potrebna krutost na mestima gde treba.

Mufom se cuvala cev od pregrevanja tokom varenja i strukturne promene materijala.

Hromovanjem je muf bivao jos kruci (znaci nije samo do estetike)

Evo malo lepote:


Slika



Slika




Slika




Slika




Slika




Slika





Slika





Slika


Nevidjen rucni rad



Slika




Slika





Slika



Detalj koji je nekada takodje bio standard. Odlagac za lanac kada se skida tocak



Slika




Slika




Slika




Slika





Slika





Slika


Fenomenalno odradjena kruna viljuske

Slika

Kratke kuke


Slika

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 11:12
od Bax
zuzazu napisao: Slika
hehe kad se setim kako sam ovo uradio na Bjankiju, isto top izgled :mrgreen:

Nista, nastavljamo potragu za svetim gralom :)

Re: Biciklizam

Poslato: 27 Okt 2015, 23:47
od Bax
Stari dobri Rogonja junior 1989g 5 brzina, koga sam ustupio drugaru, i koji smo sredjivali po njegovom ukusu, lagano dolazi do svoje finalne forme i postaje:

- 'Vintige Daily Racer' -

pre:
Slika


posle:
Slika


Osteje jos da se urade novi beli rukohvat, kao i beli buziri, eventualno prst debele gume.

Zamenjeno je skoro sve sem rama, volana i menjaca,

-hilzna, patrona, novi alu pogon, lanac
-novi tockovi Krypton
-novo sediste Velo
-nova sticna, solje za lulu
-kocnice Dia Compe
-novi menjaci, zupacanici 2x7
-ram je peskiran, plastificiran, i odrezani viskovi metala

Re: Biciklizam

Poslato: 28 Okt 2015, 00:04
od starac vujadin
Da nije Senior ili ti je drugar jako mali :) ? Junior ima ram dečje veličine, imao sam ga sa svojih 12-13 godina.

Re: Biciklizam

Poslato: 28 Okt 2015, 00:08
od Bax
56 je ram, drugar je oko 180 cm visok..
Junior se zvao, senior je imao 2x5 brzina.

Re: Biciklizam

Poslato: 28 Okt 2015, 00:17
od starac vujadin
Nije to Junior. Njegov ram je imao samo jednu, dečju veličinu i 5 brzina, menjač je najčešće bio Favoritov. Senior se pravio i sa 5 i sa 10 brzina, sa istim menjačima.