Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Aj sad posle ovoliko polemisanja,može li mi neko reći koju gumu da uzmem,
Sava ili Lasa u dimenziji 195/65 R15 ,AS,u pitanju je Vectra B karavan.
Do sad su bila dva kompleta ali situacija je trenutno takva da se nema odakle a dotrajale su i letnje i zimske.
Sava ili Lasa u dimenziji 195/65 R15 ,AS,u pitanju je Vectra B karavan.
Do sad su bila dva kompleta ali situacija je trenutno takva da se nema odakle a dotrajale su i letnje i zimske.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Sava.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Zadnji deo ce lakse izleteti od prednjeg, cak iako su apsolutno identicne gume i napred i nazad. Cudi me da se o tome raspravlja na auto forumu. Pa nije ovo klotfrket.rsDay Walker napisao: 18 Nov 2018, 20:49 Ljudi ne kapiraju jednu stvar, a to je da covek nece voziti celave gume.
Uostalom za svaku situaciju koju je npr Ji naveo moze da se kontrira drugacijom situacijom gde bi zapravo prednje gume bilo bolje imati.
Zadnji deo nece izleteti tek tako jer su malo slavije gume pozadi vec ako su krs gume pozadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ni ne zna se koje AS. Ako uzme neke bolje AS te se bolje ponasaju u mnogim situacijama nego Wintera zimske.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja sam po preporuci vulkanizera, kod zene stavio nove as nazad a stare zimske napred.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Kao i u mnogo čemu drugom, logika zdravog razuma se povlači pred agresivnim novim teorijama koje nemaju veze s mozgom. Ko hoće neka stavlja bolje gume pozadi na prednji pogon, a mi koji tako ne mislimo nećemo se raspravljati i sve oknikaragva napisao: 19 Nov 2018, 08:47Zadnji deo ce lakse izleteti od prednjeg, cak iako su apsolutno identicne gume i napred i nazad. Cudi me da se o tome raspravlja na auto forumu. Pa nije ovo klotfrket.rsDay Walker napisao: 18 Nov 2018, 20:49 Ljudi ne kapiraju jednu stvar, a to je da covek nece voziti celave gume.
Uostalom za svaku situaciju koju je npr Ji naveo moze da se kontrira drugacijom situacijom gde bi zapravo prednje gume bilo bolje imati.
Zadnji deo nece izleteti tek tako jer su malo slavije gume pozadi vec ako su krs gume pozadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()

Ja lično ne spadam ni u jednu grupu, pošto uvek menjam sve 4 i sve su mi ravnomerno istrošene, ali kada me neko pita šta da radi, ja mu kažem i obrazložim što sam i ovde ranije činio.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Zadnji deo na prednjoj vuci izlece kada se prednji kraj naglo ukopa ili skrene/zanese jer je cca 2/3 težine u nosu prosečnog auta, a zadnjica je lagana.
Samim tim trebaju bolje gume napred da ne zanosi prednji kraj koji će onda izbaciti i zadnji van ravnoteže.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Samim tim trebaju bolje gume napred da ne zanosi prednji kraj koji će onda izbaciti i zadnji van ravnoteže.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Te nove teorije koje nemaju veze sa zdravim mozgom dolaze iz fabrika koje proizvode gume.
Na ovim prostorima nikad nije manjkalo "inzenjera" boljih nego igde, "selektora" boljih nego igde, a ponajvise salonskih ratnika, koji samo da hoce mogu pravo iz kafane da dodju to Tokia
Evo prvi koji mi je izasao na google:
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
Na ovim prostorima nikad nije manjkalo "inzenjera" boljih nego igde, "selektora" boljih nego igde, a ponajvise salonskih ratnika, koji samo da hoce mogu pravo iz kafane da dodju to Tokia

Evo prvi koji mi je izasao na google:
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Koja je tu logika? Ako su napred bolje gume onda će se bolje/brže ukopati, pa te lošije zadnje lakše zanesu!?Ivan napisao: 19 Nov 2018, 12:46 Zadnji deo na prednjoj vuci izlece kada se prednji kraj naglo ukopa ili skrene/zanese jer je cca 2/3 težine u nosu prosečnog auta, a zadnjica je lagana.
Samim tim trebaju bolje gume napred da ne zanosi prednji kraj koji će onda izbaciti i zadnji van ravnoteže.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- starac vujadin
- Postovi: 11444
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Vrlo sam pažljivo pročitao još ranije taj tekst i uvek se u tim dokazivanjima koristi samo jedan (izuzetno bitan, ali ne jedini) aspekt vožnje, a to je upravljivost i za to se koriste ekstremne razlike u istrošenosti guma na suprotnim osovinama. Ono što je realnije u životu je da će postojati mnogo više kriznih situacija sa kretanjem i zaustavljanjem nego sa upravljivošću, a da ne govorim o tome koliko će ta statistička razlika biti izražena kada postoji umerena razlika u istrošenosti guma. Između toga da mi se auto lakše zanese i popreči ili da udarim u nešto ili nekoga zato što ne mogu da se zaustavim biram ovo prvo. Takođe, biram da se ne smaram sa problemima u isprakiravanju, guranju vozila da bih krenuo, a to će mi se češće dešavati ako uradim kako se sada propoveda. Itd, itd...ne mogu stvarno da se ponalvjam, na forumima sam više od 10 godina i o ovom sam pisao mnogo puta. Svako neka radi kako hoće, samo neka ima dobre gume i neka prilagodi svoju vožnju mogućnostima kola, uslova na putu i svojim sopstvenim.nikaragva napisao: 19 Nov 2018, 12:47 Te nove teorije koje nemaju veze sa zdravim mozgom dolaze iz fabrika koje proizvode gume.
Na ovim prostorima nikad nije manjkalo "inzenjera" boljih nego igde, "selektora" boljih nego igde, a ponajvise salonskih ratnika, koji samo da hoce mogu pravo iz kafane da dodju to Tokia
Evo prvi koji mi je izasao na google:
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
Plašim se da iza ovakvih uputstava stoje komercijalni razlozi jer su isti pre pisali drugačije, a ništa se nije promenilo u težini argumenata.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Vozila se konstruišu tako da im zadnji kraj ne beži. Ali vulkanizeri pametniji od inženjera.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ovde je na jednoj osovini zimski pneumatik, a na drugoj AS
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
To je skroz validno razmisljanje.starac vujadin napisao: 19 Nov 2018, 13:32Vrlo sam pažljivo pročitao još ranije taj tekst i uvek se u tim dokazivanjima koristi samo jedan (izuzetno bitan, ali ne jedini) aspekt vožnje, a to je upravljivost i za to se koriste ekstremne razlike u istrošenosti guma na suprotnim osovinama. Ono što je realnije u životu je da će postojati mnogo više kriznih situacija sa kretanjem i zaustavljanjem nego sa upravljivošću, a da ne govorim o tome koliko će ta statistička razlika biti izražena kada postoji umerena razlika u istrošenosti guma. Između toga da mi se auto lakše zanese i popreči ili da udarim u nešto ili nekoga zato što ne mogu da se zaustavim biram ovo prvo. Takođe, biram da se ne smaram sa problemima u isprakiravanju, guranju vozila da bih krenuo, a to će mi se češće dešavati ako uradim kako se sada propoveda. Itd, itd...ne mogu stvarno da se ponalvjam, na forumima sam više od 10 godina i o ovom sam pisao mnogo puta. Svako neka radi kako hoće, samo neka ima dobre gume i neka prilagodi svoju vožnju mogućnostima kola, uslova na putu i svojim sopstvenim.nikaragva napisao: 19 Nov 2018, 12:47 Te nove teorije koje nemaju veze sa zdravim mozgom dolaze iz fabrika koje proizvode gume.
Na ovim prostorima nikad nije manjkalo "inzenjera" boljih nego igde, "selektora" boljih nego igde, a ponajvise salonskih ratnika, koji samo da hoce mogu pravo iz kafane da dodju to Tokia
Evo prvi koji mi je izasao na google:
https://kumhotyre.co.uk/kumho-news/shou ... t-or-rear/
Plašim se da iza ovakvih uputstava stoje komercijalni razlozi jer su isti pre pisali drugačije, a ništa se nije promenilo u težini argumenata.
Medjutim mislim da se u takvih istrazivanjima ne osvrcu recimo na zimske gume koje ne mogu da krenu po snegu (gde recimo nove mogu).
Ako je tako velik disbalans po osovini u kvalitetu guma, onda je svejedno gde ces koje staviti, svakako ces napraviti zajeb.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
Ja pitah za savet za AS gume a jedino mi Gedza dade odgovor,ima li još neko?
Sava ili LASA AS na Vectri B karavan koja ne prelazi više od 15k km godišnje i to sa sve odlascima na odmor.
Sava ili LASA AS na Vectri B karavan koja ne prelazi više od 15k km godišnje i to sa sve odlascima na odmor.
Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?
sava ili barum...