Stranica 627 od 828
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 05:54
od Ozren
He,he pa to i je u tvojoj tazbini samo eto malo se okruzi po blagodatima prirode.

vačko jezero je gorsko jezero u Crnoj Gori. Nalazi se na 1.517 metara nadmorske visine. Jezero je najvjerovatnije ledenjačkog porijekla. Tokom zime jezero je često smrznuto, uz obilan snijeg koji se zna zadržati i do ljeta. Jezero je u potpunosti okruženo planinskim masivima, čiji vrhovi prelaze 2000 m. Planine koje okružuju Trnovačko jezero su: Maglić, Bioč, Volujak, Vlasulja, Trnovački Durmitor.
U neposrednoj blizini, podno Maglića se nalazi prašuma Perućica (BiH) s endemičnim vrstama biljnog i životinjskog svijeta. Također, u blizini je i Nacionalni park Sutjeska, u BiH.
Trnovačko jezero je često istodna tačka planinara za dalje ciljeve, između ostalog, na Maglić (2386m).
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 09:33
od zuzazu
Bravo momci! Da nam je jos jedan uz Bajkera i Ozrena koji se pentra po cukama, bilo bi fotki za uzivanje...
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 09:57
od branja
Evo Zu ako ti kupis mtb uzimam i ja i imamo ekipu
Sarance ima, Nikaragva ima.
Sledeci bajk Cube, definitivno.
Poslato sa Lumia 925
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 10:05
od nikaragva
Nemam ja mtb, ali ako treba kupicu. Svakako je planu da kupim.
Samo ja ne smem da padam, jer mogu da padnem samo jednom
Bacio sam oko na one bugarske, zaboravio sam kako se zovu, ali su dobri.
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 11:10
od zuzazu
branja napisao:Evo Zu ako ti kupis mtb uzimam i ja i imamo ekipu
Sarance ima, Nikaragva ima.
Sledeci bajk Cube, definitivno.
Poslato sa Lumia 925
Hvala ti ali moje vreme je proslo za te stvari. Sada samo umereno i penzionerski.
Neka se drugi kace na cuke sada a ja cu laganica sa foto aparatom, pa dokle stignem.
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 11:15
od nikaragva
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 14:57
od Sh@rance
Dobra mu cena 135000 din.
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 15:04
od Bax
I dalje trazim dobar obruc za zadnji tocak, u medjuvremenu nabavio neke knjige za izgradnju tocka, sve sam bolji u toj vestini, cak i onaj rastureni sam vracao uz pomoc nekih kalupa.
Mada kad je ubijen, jako puno truda treba da se napravi, ali obicno rezultuje neujednacenom tenzijom zica.
Elem, lep poslic, i lagano se naoreduje u vestini, onaj prednji koj isam uradio, je ispao svetski, posle revizije.
Vrhunsku tenziju sam pogodio, mislim da ce da traje godinama.
Zadnji mi isto nisu problem, problem su mi sto nema solidnih vintige race obruca za sitnu lovu, i nema dobrih zica u toj dimanziji za stare tockove, pa moram da se dovijam sa nekih starih tockova da prepakujem...
Uglavnom pletenje mi vise nije bauk, sto mi je povecalo manevarski prostor oko kombinacija..
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 15:40
od Paja
Odlično da se snalaziš s letenjem. To je ozbiljna nauka.
Nego, kako znaš da si pogodio tenziju?
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 16:00
od Bax
Imam par dobrih tockova, pa uporedjujem, prstima, i tonalitetom okidanja zica.
Dobar tocak mora da bude pod jakom tenzijom, maltene na granici.
Ispravna zica ne moze da pukne od natezanja, pre ce da pukne felna.
Zice obicno pucaju kad su labave, pa se smicu tokom okretanja tocka...
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 16:03
od zuzazu
Da bi se unela prava tenzija bez tenziometra, ipak covek mora da ima dosta odradjenih tockova iz sebe
Cuvam ovaj link i uvek ga iznova citam...
Covek radi tockove 50 godina
http://miketechinfo.com/new-tech-wheels ... elbuilding
Niposto prevelik napon, Bax, takve tockove moze svako da uradi i vec sam postovao da je to jedna od prvih i najvecih greski.
Prava mera je prava stvar
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 16:10
od Bax
ZuZaZu, ta tenzija je ocigledno pitanje polemike, posto su na razlicitim izvorima, razlicite stvari napisane.
Vecina mesta koja sam ja procitao sugerise, da tocak treba da bude uzrazito tvrd da bi bio trajan, tako da ja sa mojim amaterskim alatom sumnjam da i mogu da preguram taj nivo, bez da mi oglajzne nipla, takodje postoji tacka kad zica povinje da se uvija, umesto da se nupla zavija, tako da ne verujem da sam ja daleko od margine pretezanja u svakom slucaju...
The Professional Guide to
Wheel Building
By Roger Musson
Ovo je knjiga koju sam citao, napon moze relativno lako da se uporedi na dva tocka, koji su slicni.
Nacin je taj da pritisnes ukrstajuce zice snazno sa dva prsta, i vidis koliko se pomera u mm tacka preseka, gledas da bude ista vrednost na oba tocka, i doci ces na isti red velicina, mozda nije u mm, ali je dovoljno dobro, jer vec za pola kruga dolazi do velikih promena, a cetvrt ktuga okretnaja je minimalno natezanje ili otpustanje...
Ovo sto ja radim je za 3 klase preciznije pletenje nego sto su mi u servisu radili, posto oni to rade ko macka repom....
A novi domaci tockovi, koji se prodaju kao gotovi, su tek tezak shit, znaci ideja je kad vec se radi da bide bolje nego sto moze da se kupi...
Complete the final tensioning
How tight should the spokes be and do you require different tensions for different end uses e.g.
touring, racing and off road? It is obvious there should be sufficient tension to prevent the nipples
from working loose and it is also important to note that tighter spokes make a stronger wheel. You
will not obtain a softer ride by using lower tensioned spokes the only effect being a less strong
wheel, so for all wheels there is only one tension and it's tight.
There is a decent margin between sufficiently
tight and theoretically the tightest the spokes
can be and as long as you drop into this zone
you will have a good reliable wheel.
The term tight though is ambiguous and difficult to define easily. You cannot use tone to quantify
tension because tone only identifies relative differences in tension between spokes on the same
wheel i.e. one spoke is tighter than or slacker than the other, there is no correlation between the
sound it makes and whether it is sufficiently tight, plus different sizes and types of spokes make
different sounds. Neither should you be guided by the resistance in turning the spoke wrench since
this is influenced by many factors such as friction in the components (e.g. aluminium or brass
nipples), type of rim eyelets, the size of the wrench and the available leverage and how strong you
are.
For example the lowest tensioned wheels I build use lightweight Notubes ZTR rims with a
recommended tension of 95kg (930N) and all other rims I build are 130kg (1250N) and each wheel
performs fine.
Chapter 4 : Building
61
The best place to start when judging the correct tension is to examine a similar wheel you know to
be good and reliable and compare the spoke tension to the one being built (similar means the same
number and type of spokes - plain gauge or butted, and a similar type of rim).
To help you build up your own knowledge and understanding always take the opportunity to check
the spokes in other people’s wheels but do not assume those wheels are correct since it is always
easier (and quicker) to build a wheel with spokes at a lower tension and you will come across many
examples of these. When doing race tech support the vast majority of wheels I see are under
tensioned poorly built wheels, yet even with low tension they perform their function well but are
prone to going out of true.
It’s better to deflate the tyre on your reference wheel since an inflated tyre reduces the spoke
tension slightly. Choose a pair of almost parallel spokes on the reference wheel (on the same side)
and flex them at mid point and make a comparison with your own wheel. Do not compare the tone
of the spokes to those in the comparison wheel, this tells you nothing unless it’s a brand new wheel
(no sound deadening grime on it) of the same specification. As you build more wheels you just get
to know what is tight and what is slack. Note also that the relative spoke tension is different for the
front, rear and rear drive side and also both sides of a front disc hub, so only compare like with
like.
Can they be too tight – yes, but it’s not the spoke that is the limiting factor because spokes have an
easy life in the wheel and do not reach anywhere near their limits of tension (assuming you are
using good quality spokes). The limiting factor is the rim that is subjected to extremely high
compressive forces and it can only take so much before it starts to lose its shape.
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 17:24
od zuzazu
Ne mislim nista lose, Bax. Cisto prijateljska opservacija.
A meni da postujes, ne trebas, jer sam dosta knjiga procitao na tu temu jos pre cetvrt veka (citam i dan danas) , a bogme i obisao dosta radnji po Engleskoj i Belgiji gde su se radili tockovi.
Na kraju, tvoji tockovi - tvoja volja, pa ti radi s njima kako mislis da treba.

Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 17:30
od Bax
Ma znam da ne mislis, nego je fora sto je to siva zona, ko moze da tvrdi sta je prava tenzija, zavisi od dosta stvari (tip zice, obruc, tezina, stil...).
Drugo obruci koje ja imam, su stari preko 30 godina, ko moze to da natrimuje da bude idealno sa zicama koje su identicne u tenziji, to je sve hobi, ja ionako vozim 30-40 km, za svoju dusu, a imam iskustva sa nasim majstorima, pa tu tek skoro niko nema merac tenzije...
Pa i kad natrimujem idealno, putevi su nam tako da ne mogu da sastavim par voznji na tim bajsevima bez neke havarije, ili mi zvakne tabular, ili me udari auto, pa iskrivi tocak, o rupama da i ne govorim....
Najgore, nema ovde da se nadju skulje zice u toj duzini preko 300 mm, valjda vise ne postoje takvi tockovi pa se ne rade ni zice, tak oda je sve to pomalo iprovizacija i budz...
Re: Biciklizam
Poslato: 17 Nov 2015, 17:35
od BAJKER
Bax@ Takodje volim da su mi na bajku tvrdje zice, tacnije ceo tocak volim da je tvrdje naspanovan. Upravo iz razloga sto zica koja radi najcesce puca u glavi dakle gde je nabla iz razloga sto se tu najvise savija. Kod prednjeg tocka obe su strane istom silom odprilike naspanovani ali zadnji uvek jace spanujem stranu do faza, do sada se to pokazalo kao odlicno.
Ozrene@ ides li bajkom po CG?