Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Ja sam imao isti stav kao vi, ali je pre par godina Zuzazu napisao da njemu kao pilotu aplauz putnika nije smešan ili glup, već da mu prija. :) Tada sam se zamislio... Sletanje je faza leta koja zahteva najviše veštine i iskustva i svako sletanje je "frka". Posebno u složenim meteorološkim uslovima.
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Relief valve za putnike koji se svesno ili nesvesno plase letenja.

BTW, ako castite frizera ili konobara (ako nije zahtevan tip), i ako je objavio cenu svoje usluge - zasto ne bi nagradili pilota jednim pljeskom koji vas ne kosta nista, a stavili ste vas zivot u njegove ruke?

U vreme starog JATa, kada se to moglo, onoliko smo puta sleteli u Beograd po slaboj vidljivosti kada smo mogli da produzimo za Nis. Niko od putnika nije bio svestan kakvog smo ih maltreta postedeli a mi ostali bez rostilja i dnevnice...

Hvala? Aplauzcic? Ma ajde - zasto?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

To bi značilo da su svi svesni šta je kapetan uradio, i da su svi svesni da je (možda) rizikovao, i ovog puta uspeo

A 95% putnika nije svesno toga, i ne treba da bude

Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

Zuzu, polako čoveče :)

ja častio frizerku 6 eura, a cena je 18 eura za šišanje. Juče 7 eura pizza, dao liku 10 eura. Častim ja uvek, ali aplauz nit sam znao da čujete, niti sam imao pojma da vas to zanima. Jer aplauz se dešava u trenutku kada se avion kreće 200+ kmh, tj. taman kad je dodirnuo svi točkovima zemlju. Sumnjam da nas uopšte konstatuješ jer si zauzet kočenjem, gledanjem levo-desno pripremama za zaustavljanje, kontaktom sa tornjem itd.

Eto, ako svratiš u CH, zovem te na ručak na 2000 metara (ne brini, idemo žičarom :kezo:). Umesto aplauza :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
Sinisa G.
Reactions:
Postovi: 2607
Pridružio se: 11 Feb 2014, 11:25
Garaža: GTS, EVO500, GSI
Lokacija: Beograd, Grac

Re: Vazduhoplovi

Post od Sinisa G. »

passenger napisao: 03 Dec 2018, 20:26 (ne brini, idemo žičarom :kezo:)
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

U stvari možemo i pešaka polako. Do gore 4 sata laganim tempom. Žičare su za pusiz :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

McGruja napisao: 03 Dec 2018, 20:05 To bi značilo da su svi svesni šta je kapetan uradio, i da su svi svesni da je (možda) rizikovao, i ovog puta uspeo

A 95% putnika nije svesno toga, i ne treba da bude
S obzirom da se na mnogim sajtovima vode rasprave da li pljeskati ili ne, da li je to seljana ili ne, hteo sam da ilustrujem da i te kako mogu da postoje razlozi za zahvalnost koje vi putnici svakako ne trebate da budete svesni, ali u dobrom broju slucajeva postoje.

Postoji 101 nacin da se putnicima pomogne, ali i 101 nacin da se odmogne. U legalnim okvirima. Sta cu, i kako cu ja nesto da odradim, dokle god je odluka u mojim rukama - moja je stvar. Mogao bih da nabrajam primere o kakvima i ne slutite.

@passenger, nikakva dodatna kinta nikome nije potrebna, niti je dozvoljena (a ponajmanje meni), ali dozivi to tapsanje i kao poruku nekome ''Ej, ljudi, dobro ste odradili posao." (svakako, ako mislis da tako treba). Svako voli da bude pohvaljen.

Vec sam ovde postovao pricu Vladike Nikolaja Velimirovica o masinovodji. pa da je ponovim, nije zgoreg:


Pismo Mašinovođi Stamenu koji se žali na dosadu svoga posla

Žališ se, da ti je dosadio tvoj posao. Svi drugi poslovi čine ti se bolji. Pa si smućen i tužan što ne možeš da nađeš neko bolje zanimanje.
Dugo sam razmišljao pre nego sam uzeo pero da to odgovorim. Mislima sam se uživljavao u tvoj položaj i u tvoj posao. Zamišljao sam sebe na tvome mestu, u mašini, u tutnju i huci. Sav garav i znojav ja sam bodro gledao napred. Iza mojih leđa ceo jedan mali narod: starci, roditelji, deca, kneževi, diplomati, činovnici, seljaci, radnici, nadničari. Svi srođeni silom okolnosti, i svi stavljeni u zavisnost od mene. Razgovaraju među sobom, ili sa svojim mislima. Svak upravlja svoje misli i čežnje ka poslednjoj stanici, kamo je krenuo. No da li će stići do svoje stanice zavisi od mene, a ja samo od Boga.

Oni i ne slute koliko od mene zavise. O meni i ne misle; i ne poznaju me.

I baš to meni čini radost. Kad smo hteli krenuti iz prve stanice, niko nije došao da me vidi i upozna. Niko se nije zapitao: da li ovaj čovek nije lud, ili slep, ili pijan? Gle, mi svi poveravamo živote svoje njemu! On je najvažniji čovek u ovom galopirajućeg gradu, čiji stanovnici mi postajemo za neko vreme. Niko na takvu misao nije došao; i mene baš to neiskazano raduje. Raduje me to što je toliki narod poverio živote svoje meni bez ispitivanja; meni, sakrivenome u mašini, nevidljivome, nepoznatome.

I u trepetu od radosti stanem slaviti Boga:
– O Bože veliki i divni! Slava Tebi i hvala, što si mi dao život i razum i ovako važan posao! Dao si mi posao, koji veoma liči na Tvoj posao, Bože. Jer i Ti, Gospode moj, kao sakriven, nevidljiv i nepoznat, upravljaš jednom mašinom Duhom Svojim Svetim. Tvoja je mašina ogromna; Tvoji su putnici bezbrojni. Ti si mašinovođ vasceloga sveta. Mnogi, mnogi putnici ne misle o Tebi, ne ispituju tajnu bića Tvoga, nego s poverenjem ulaze u Tvoja kola, i voze se, voze. I to mora da Tebe raduje, neiskazano raduje. Ti znaš, gde ćeš dati odmor Tvojim putnicima, gde ih nahraniti, i gde koga skinuti s voza. Oni istina slabo šta znaju o počet-noj i krajnjoj stanici Tvoga prečudnoga voza, ali s poverenjem ulaze, s poverenjem se voze, s poverenjem izlaze – s poverenjem u Tebe skrivenog, nevidljivog, nepoznatog. Hiljade i hiljade puta ja Te slavim i hvalim, i klanjam Ti se, svevideći i svemoćni Stvoritelju moj i Mašinovođo moj. U tebe jedinoga se uzdam u svima opasnostima, pred kojima lebdi ovaj moj voz. Ti ćeš mi pomoći, da ga dovedem do krajnje stanice sa svima putnicima na broj.

Prijatelju moj mladi, kakav bolji posao ti želiš? Zar ima boljega posla od tvoga? Apostol Petar lovio je ribu, a Pavle pleo asure. Pomisli kako je veliki i važan tvoj posao prema njihovome. Pa se pokloni Proviđenju, koje ti je poverilo baš taj posao.

Od Boga ti zdravlje i blagoslov.

P.S. Na Pilatus sam se penjao. By foot.
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

U petak iz Beograda za Istanbul prvi put u zivotu (1000+ letova) missed approach, Zu ce znati bolje, na Ataturk kad je prilaz iznad vode negde u nivou plaze, rekao bih nekih 1000ft. Nisam video da je neko primetio oko mene, verovatno svi smoreni od dugog kruzenja zbog pretrpanog aerodroma
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Prenatrpani Istanbulski terminal. Pista 05, poceli su vetrovi sa severo-istoka. Turkish voli da uradi go around za najmanju sitnicu da bi uknjizili jos 10, 15, 20 minuta za prekovremeni rad koji se ekstremno placa kod njih. Nose dovoljno goriva pa im ovo nije problem. Kontrola im savrseno radi pa ne verujem da su sabili dva aviona ispod dozvoljene separacije.
Eto jednog od pomenutih nacina kako moze da se odmogne za 200 putnika da bi se sabilo u svoj dzep.
“Imamo wake turbulence od aviona ispred nas”
“Imamo windshear”
“Imamo ptice ispred nas”
Ko to moze da proveri? A sve legalno i u cilju bezbednosti ;)
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Interesantno, nisam znao da to rade cesto, mada me ne cudi, takvo je podneblje. Pre 10-ak godina jedna Grcka avio kompanija uvela da varijabilni deo naknade pilota da bude baziran na block time i posle mesec dana pao on time performance 15%, sporije leteli i taksirali...nakon sto je promenjeno da bude baziran na minimalnoj daljini izmedju destinacija, vratio se nazad u roku od odmah
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

To sto rade svakako nije profesionalno i rade to bez i malo stida.

Mene bi bilo sramota da kolege na vezi cuju sta trazim, ili da vide sta radim (npr. prskam avion bez padavina na +10C). Ali im se moze...

Isti prevoznik sa A320 mi je radio go around za suprotnu pistu 23. Kako je kapetan objavio ''Zbog turbulencije u prilazu i vaseg komfora''. Nikakvo nenormalno ponasanje aviona nisam primetio, ali je to bio jedan lep i nezni go around.


I zamisli cuda - u sledecem prilazu nije bilo turbulencije. Sad je ima, sad je nema...

Ista firma. Oktobar mesec, toplo. Ja u kratkim rukavima. Sedim pored krila. Do mozga ne moze da mi dopre sta oci vide. Majstor radi anti-icing! Kako je kasnije objavio u taksiranju ''zbog uslova zaledjivanja koji nas ocekuju posle poletanja''

Ista firma. Neko oblacno vreme, bez padavina, temperatura standardna (oko 15C). Svi idemo u vozicu na poletanje, a samo jedan ide na de icing platformu da se prska. Ceo aerodrom gleda. Ovaj sa tornja ne moze veruje sta cuje i pita ga da potvrdi da trazi taksiranje za prskanje. Ovaj bez blama potvrdjuje.
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Whow!

Meni iskreno nista nije ukazivalo na potrebu za go-around (a gledam i da mu je brzina u prilazu bila OK sad na flightradar) pa sam mislio da se mozda nesto na pisti desilo nepredvidjeno sto nisam mogao da vidim
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Tesko je sada reci sta je bilo.

Kontrola prilicno vodi racuna o separaciji, i stvarno ljudi cine cuda u onom prebukiranom vazdusnom prostoru, mada i oni pogrese po nekada.

Ali ako ste bili iznad obale, to dole je Yesilkoy, onda visina jeste bila oko 1000ft AGL i suvise je rano da mu kontrolor prekine prilaz ako neko sporo napusta pistu.

Inace su toliki krmci da znaju i to da rade. Maksimalno uspori ne obaziruci se na one iza njega.

To im je onako, k'o dobar dan...

Na FR ne mozes da vidis da li je brzina OK ili nije jer se brzina menja u zavisnosti od tezine i vremenskih uslova (vetar, zaledjivanje). Na 1000ft AGL u instrumentalnim uslovima, nestabilan prilaz i razlog za go around je ako brzina padne samo za 1 kts ispod proracunate brzine za sletanje. A koja je - to FR ne zna.
BRABUS
Reactions:
Postovi: 522
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Vazduhoplovi

Post od BRABUS »

Nisam znao da je toliko mala tolerancija. Kad smo vec kod toga, kada na IFR preuzimas manuelne kontrole prilikom sletanja? Jel to definisano ili zavisi od situacije/procene?
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Sta li ce tek da bude na ovom novom aerodoromu sto otvorili koji je jos veci i treba da bude mnogooo vise putnika i letova nego pre. :think:
Odgovori