
Vazduhoplovi
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Zašto 6 ljudi radi na jednom skeneru? 

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Da li si brojao koliko ljudi ti trazi pasos i kartu od check in do ulaska u avion???
Da ti pomognem: sedam! Prva dva sluzbenika su uposlenici aviokompanije i rade na 10m jedan od drugog. Sledeca dvojca su uposlenici drzavnih organa i rade na 10m jedan od drugog. I poslednje troje su predstavnici aerodroma, obezbedjenja i aviokompanije i rade na 5m jedan od drugog!
Izjava ministarke Mihajlović:
“Ponuđena kapitalna ulaganja su sanacija i rekonstrukcija glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnute poletno-sletna staze, pomoćnih rulnih staza i brzih izlaza sa piste. Očekuje se razvoj prostora terminala, podizanje broja gejtova i dodatni razvoj kargo stendova.”
Divni srpski jezik: terminal, gejt, stend....
Najvise mi bodu oci: “PONUDJENA kapitalna ulaganja”, sto citam “moze, a ne mora da bude”.
I “UMETNUTA poletno-sletna staza”. Polozio sam ispit “Aerodromi”, ali nikada nisam cuo za pomenuti pojam, ni u domacoj, ni u stranoj literaturi.
“Vlada Srbije juče je saopštila da je kompаnijа "Vansi" uplаtilа juče jednokrаtnu koncesionu nаknаdu u iznosu od 501 milion evrа shodno Ugovoru o koncesiji na period od 25 godinа. "Novac će za dva do dva i po meseca biti u republičkom budžetu", rekao je Vučić.
Istakao je da će njegova sugestija biti da se "dobar deo tog novca iskoristi za vraćanje starih i loših dugova".”
Iz izjave AV tumacim da oni pojma nemaju gde ce sa parama, a nebulozu o njegovoj sugestiji ne bih komentarisao.
Da ti pomognem: sedam! Prva dva sluzbenika su uposlenici aviokompanije i rade na 10m jedan od drugog. Sledeca dvojca su uposlenici drzavnih organa i rade na 10m jedan od drugog. I poslednje troje su predstavnici aerodroma, obezbedjenja i aviokompanije i rade na 5m jedan od drugog!
Izjava ministarke Mihajlović:
“Ponuđena kapitalna ulaganja su sanacija i rekonstrukcija glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnute poletno-sletna staze, pomoćnih rulnih staza i brzih izlaza sa piste. Očekuje se razvoj prostora terminala, podizanje broja gejtova i dodatni razvoj kargo stendova.”
Divni srpski jezik: terminal, gejt, stend....
Najvise mi bodu oci: “PONUDJENA kapitalna ulaganja”, sto citam “moze, a ne mora da bude”.
I “UMETNUTA poletno-sletna staza”. Polozio sam ispit “Aerodromi”, ali nikada nisam cuo za pomenuti pojam, ni u domacoj, ni u stranoj literaturi.
“Vlada Srbije juče je saopštila da je kompаnijа "Vansi" uplаtilа juče jednokrаtnu koncesionu nаknаdu u iznosu od 501 milion evrа shodno Ugovoru o koncesiji na period od 25 godinа. "Novac će za dva do dva i po meseca biti u republičkom budžetu", rekao je Vučić.
Istakao je da će njegova sugestija biti da se "dobar deo tog novca iskoristi za vraćanje starih i loših dugova".”
Iz izjave AV tumacim da oni pojma nemaju gde ce sa parama, a nebulozu o njegovoj sugestiji ne bih komentarisao.
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Vazduhoplovi
Nisam brojao Zuzu
Zenski pilot, Aleksić



Jedno od najsporijih poletanja do sada. Procenio bih da se bar 20% sporije kretao pri poletanju u odnosu na druge letove. Penjanje na odredjenu visinu večnost.
Skener u BG:

Zenski pilot, Aleksić



Jedno od najsporijih poletanja do sada. Procenio bih da se bar 20% sporije kretao pri poletanju u odnosu na druge letove. Penjanje na odredjenu visinu večnost.
Skener u BG:

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Vazduhoplovi
Bilo je kasno za edit. Ne sedam. Osam ljudi ti trazi pasos i/ili kartu. U nabrajanju mi nedostaje aerodromac pred carinsku&pasosku.
Ovo sestoro je po troje na svaki skener. Tako je svuda u svetu.
U vezi ove “umetnute piste”, mislim da svi poznavaoci znaju da nam ista ne treba, izuzev ako ne zelimo da se hvalimo sa “veci, bolji, stariji”.
Istanbulska Sabiha Gokčen sa jednom pistom u letnjoj sezoni, za jedan i po mesec operacija, ima veci broj putnika nego NT za godinu dana.
Ko zeli, moze da pogleda FR 24 i da se uveri kako izgledaju sletanja na 3 minuta (i po neko poletanje izmedju sletanja).
Ovo sestoro je po troje na svaki skener. Tako je svuda u svetu.
U vezi ove “umetnute piste”, mislim da svi poznavaoci znaju da nam ista ne treba, izuzev ako ne zelimo da se hvalimo sa “veci, bolji, stariji”.
Istanbulska Sabiha Gokčen sa jednom pistom u letnjoj sezoni, za jedan i po mesec operacija, ima veci broj putnika nego NT za godinu dana.
Ko zeli, moze da pogleda FR 24 i da se uveri kako izgledaju sletanja na 3 minuta (i po neko poletanje izmedju sletanja).
Re: Vazduhoplovi
Gatwick ima 45 miliona putnika sa jednom pistom, ne razumem sta ce Beogradu druga, bolhe novac da investiraju u javni transport do aerodroma
Mislim da ce jedna od prvih promena na NT biti pravljenje zajednickog security-ja pre pasoske kontrole, da bi smanjili personal i povecali promet u radnjama. Steta bas za nas putnike, ne mozes vise da dodjes pola sata pre leta na aerodrom
Mislim da ce jedna od prvih promena na NT biti pravljenje zajednickog security-ja pre pasoske kontrole, da bi smanjili personal i povecali promet u radnjama. Steta bas za nas putnike, ne mozes vise da dodjes pola sata pre leta na aerodrom

Re: Vazduhoplovi
Mladji mozda ne znaju da je JAT imao svoje autobuse koji su vozili putnike do i od aerodroma.
Autobus je polazio na svakih pola sata (nisam 100% siguran) sa Slavije, preko zeleznicke i Fontane, do aerodroma.
Putnici koji su isli na let ili dolazili sa leta, pokazivali su avionsku kartu vozacu, a ostali kupovali kartu.
JAT-ov auto servis je prvi nastradao u cerupanju nacionalnog avioprevoznika.
Koliko je sadasnja Er Srbija daleko od tadasnjeg JAT-a mozemo da vidimo i po ovome.
https://aviokartanet.wordpress.com/2010/05/14/239/
Autobus je polazio na svakih pola sata (nisam 100% siguran) sa Slavije, preko zeleznicke i Fontane, do aerodroma.
Putnici koji su isli na let ili dolazili sa leta, pokazivali su avionsku kartu vozacu, a ostali kupovali kartu.
JAT-ov auto servis je prvi nastradao u cerupanju nacionalnog avioprevoznika.
Koliko je sadasnja Er Srbija daleko od tadasnjeg JAT-a mozemo da vidimo i po ovome.
https://aviokartanet.wordpress.com/2010/05/14/239/
Re: Vazduhoplovi
Da, da. U NS je bila stanica ispred poslovnice JAT-a u Bul. Mihajla Pupina
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Šta, autobuski prevoz bio uključen u cenu avio karte? Ja uvek kupovao kartu kod vozača, a imao avionsku.
Inače, već duže vreme pokušavam da nađem sliku JAT-ovih autobusa iz 1980-ih. Šema farbanja: skroz tamno plavi, sa ovalnim crvenim znakom JAT i belim natpisom "Jugoslovenski aerotransport" na bočnim stranama. Ali nisam uspeo da pronađem ni jednu jedinu. Inače su tada, osim prevoza do aerodroma, radili i prevoz dece (vrtići i škole) u okviru grada (npr. do pozorišta, bioskopa, bazena, i sl).

Inače, već duže vreme pokušavam da nađem sliku JAT-ovih autobusa iz 1980-ih. Šema farbanja: skroz tamno plavi, sa ovalnim crvenim znakom JAT i belim natpisom "Jugoslovenski aerotransport" na bočnim stranama. Ali nisam uspeo da pronađem ni jednu jedinu. Inače su tada, osim prevoza do aerodroma, radili i prevoz dece (vrtići i škole) u okviru grada (npr. do pozorišta, bioskopa, bazena, i sl).
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Hvala Gezo! Ovi kojih se sećam su bili modernijeg tipa, kao FAP dole, a obojeni skroz u plavo kao onaj gore. Plavo-bele šeme se ne sećam, možda je to neka specijalna za Olimpijske igre u Sarajevu 1984. (vidi se olimpijski znak). Ali lepa je, možda čak i bolja od skroz plave.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
To su bili busevi za prevoz radnika. Izmedju jutarnjeg dovozenja na posao i po podnevnog odvozenja radnika sa posla, da ne bi bili bezposleni - prevozili su decu, a ne retko i saobracali na prigradskim linijama u mesto seljobusa.snork napisao: 23 Dec 2018, 20:36 Šta, autobuski prevoz bio uključen u cenu avio karte? Ja uvek kupovao kartu kod vozača, a imao avionsku.![]()
Inače, već duže vreme pokušavam da nađem sliku JAT-ovih autobusa iz 1980-ih. Šema farbanja: skroz tamno plavi, sa ovalnim crvenim znakom JAT i belim natpisom "Jugoslovenski aerotransport" na bočnim stranama. Ali nisam uspeo da pronađem ni jednu jedinu. Inače su tada, osim prevoza do aerodroma, radili i prevoz dece (vrtići i škole) u okviru grada (npr. do pozorišta, bioskopa, bazena, i sl).
Re: Vazduhoplovi
A, lepo.
Inače su nas, u vrtiću i posle u školi, tim autobusima vozili i do aerodroma (u vrtiću na letovanja, a u školi na rekreativne nastave i letovanja). Opština Voždovac je imala dečja odmarališta u Bolu na Braču i u Jelsi na Hvaru, pa se letelo do Splita, ako se dobro sećam opština Zvezdara u Rabcu kod Labina pa se letelo do Pule, itd. Moj polazak u prvi razred se poklopio sa dolaskom 737-ica. Leteli smo njima odmah u proleće 1986. prilikom odlaska na rekreativnu. Sećam se da smo se oduševljavali avionima koji su bukvalno mirisali na novo i imali "čudnu" konfiguraciju sa motorima pod krilima, skoro do zemlje. 
Kad danas pričam mlađim kolegama ove (dobre) stvari iz vremena socijalizma, neki mi skoro ne veruju. Takođe ne mogu da zamisle da je neko puštao decu tako daleko samo sa vaspitačicom/učiteljicom, bez mobilnog i uglavnom bez bilo kakvog telefonskog kontakta tokom tih 15 dana.


Kad danas pričam mlađim kolegama ove (dobre) stvari iz vremena socijalizma, neki mi skoro ne veruju. Takođe ne mogu da zamisle da je neko puštao decu tako daleko samo sa vaspitačicom/učiteljicom, bez mobilnog i uglavnom bez bilo kakvog telefonskog kontakta tokom tih 15 dana.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi



Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Vazduhoplovi
Hvala, to je ta šema farbanja!
Ova mala Zastava... otkud naziv modela Sanos? Ja sam "Sanos" vezivao samo za fabriku "11. oktomvri" iz Skoplja. Donja, starija slika, je iz perioda pre sredine 1960-ih, dok još nije bilo crvenog ovalnog znaka. Lokacija je ispred crkve Svetog Marka u Beogradu, gde i dalje postoji poslovnica Air Srbije. Aerodrom na Bežaniji i avioni sa tim starijim oznakama se mogu videti u filmu "Ljubav i moda" (1961).

Ђенерал Јанковић
- pedja
- član 001
- Postovi: 15355
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Ja sam bio u Jelsi, kao klinac ('85. Ilii '86.) Znam da sam bežao po aerodromu, u odlasku. Posle sam jedva čekao da opet uđem u avion.
I da, gomila sitne dece i "stručno" osoblje koje zabole za tu decu. Otprilike, jedan ili dva poziva tokom boravka bili su jedini kontakt sa roditeljima. Preživeli smo
Inače, turski Atlas Global je imao (ili još uvek ima) besplatan bus prevoz, sa
Studentskog trga, za svoje putnike (BG- IST) neka tri sata pre leta. Ne znam da li još uvek lete iz BGa, pa verujem da još ima i tog busa, ako ima i letova.
TapaT
I da, gomila sitne dece i "stručno" osoblje koje zabole za tu decu. Otprilike, jedan ili dva poziva tokom boravka bili su jedini kontakt sa roditeljima. Preživeli smo

Inače, turski Atlas Global je imao (ili još uvek ima) besplatan bus prevoz, sa
Studentskog trga, za svoje putnike (BG- IST) neka tri sata pre leta. Ne znam da li još uvek lete iz BGa, pa verujem da još ima i tog busa, ako ima i letova.
TapaT