Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Low cost lete, pa ne lete za neku destinaciju.

Takodje, dnevno menjaju rute u zavisnosti od slotova ili vremenskih uslova (vetra).

Besmisleno je davati novac za kompanijsku rutu kada ne znas kuda ces taj dan da letis.

JAT je u data base tadasnje flote imao kompanijsku rutu. Samo jedna je bila opcija do LHR, samo jedna do CDG, samo jedna do ARN, AMS, i td. Nije nam trebao plan, tacke kuda idemo smo znali na pamet.
Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Pa da, to ima smisla. Znaci rucno se unose tacke. Mada to za destinacije po Evropi i ne traje predugo.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20479
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

Korisnikov avatar
H4wkeye
Reactions:
Postovi: 8763
Pridružio se: 12 Feb 2013, 02:48
Garaža: Citroen C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
Lokacija: PO

Re: Vazduhoplovi

Post od H4wkeye »

Vrh video.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20479
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Vazduhoplovi

Post od Heinz »

B92: Kraj jedne legende: A 380 se povlači sa tržišta http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1505437
Heineken
Reactions:
Postovi: 6433
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

Valjda ovaj nema problema sa DPF, EGR i zalomljenim grejacima :kezo:

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Ji 4Tze »

Pa kerozin i dizel su relativno slična goriva...
Boringly average, but also perfect for school run mums
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Mlazni motori koriste kerozin.
Motori sa unutrasnjim sagorevanjem koriste benzin.

Ovo je 12-o cilindras radjen u Nemackoj.
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

Na Wiki pise da je Klimov motor.
Na flightradaru sam vidjao one manje avioncice pa kad izguglam ispadne da su dizel.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Heineken
Reactions:
Postovi: 6433
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Vazduhoplovi

Post od Heineken »

Nemacki je motor, ovaj
https://en.wikipedia.org/wiki/RED_A03

Postoji opcija i sa Klimov motorom
Korisnikov avatar
HKS
Reactions:
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: Vazduhoplovi

Post od HKS »

Opet ima u njemu nesto rusko :DSlika

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

zuzazu napisao: 15 Feb 2019, 08:32 Mlazni motori koriste kerozin.
Motori sa unutrasnjim sagorevanjem koriste benzin.

Ovo je 12-o cilindras radjen u Nemackoj.
Zu, u pravu si, ali ovde baš i jeste fora da su za avion napravili klipni DIZEL motor. Upravo da bi koristio gorivo koje je već dostupno na aerodromima, a i bila manja potrošnja.

Inače, avionski klipni dizel motori nikada nisu ušli u široku upotrebu, ali su upravo Sovjeti prvi koji su eksperimentisali sa njima, još 1930-ih godina. Imali su više zvezdastih i V prototipova, a jedan izuzetno poznat dizel motor je originalno konstruisan za avion.

Reč je o modelu Harkov V-2, koji je 1938. postao motor za tenk T-34. To je V12 dizel motor zapremine 38.8 litara i snage 500 ks u osnovnoj atmo varijanti koja je najviše ugrađivana. Zadata snaga za avion je bila 1000 ks i ona tada nije postignuta ni sa mehaničkim kompresorom, pa se odustalo od avionske primene.

Da je projektovan za avion, vidi se po sledećem: aluminijumski blok, dve bregaste u (svakoj) glavi (DOHC), 4 ventila po cilindru, suvi karter (dry sump) - ovo za tenk nije toliko potrebno, ali je ključno kod aviona koji ne stoje uvek horizontalno, pa se može desiti da se motor ne podmazuje kada se karter nagne. "Suvi karter" je mali i plitak i prva pumpa iz njega odmah uklanja ulje u poseban rezervoar za ulje, a podmazivanje odatle vrši druga pumpa.

Osim 50000 komada napravljenih do kraja II svetskog rata, ovaj motor je, sa malim izmenama ugrađivan i u T-55 i kasnije tenkove. Koliko znam, isti blok je i u našem M-84. S tim što ima turbo-kompresor i 1000 ks.

Tokom II svetskog rata, ponekad je zbog nestašice aluminijuma, blok izrađivan od legure "silumin". Tokom Staljingradske bitke, Staljingradski traktorni zavod imeni Đeržinskog nije prekidao proizvodnju T-34 tenkova. Pravo sa farbričke trake su išli na front. Jedini dan kada je proizvodnja stala je bio 13. septembar 1942, zbog toga što su se borbe vodile u samom krugu fabrike.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
passenger
Reactions:
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Vazduhoplovi

Post od passenger »

Hvala :)
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Nema na čemu. :sesir:
Ђенерал Јанковић
Odgovori