@Dragvorl
Da, u pitanju je rastvor uree (2/3 destilovana voda, 1/3 urea), zovu ga i Diesel Exhaust Liquid, a AdBlue je trejdmark za istu stvar.
Poenta je da se dodavanjem uree, u katalizatoru se umesto štetnih azotnih oksida, dobiju azot i vodena para. Reakcija se odvija na temperaturama 300 do 450 °C.
Kog zanima hemijiska reakcija:
4NO + 4NH3 + O2 = 4N2 + 6H2O
2NO2 + 4NH3 + O2 = 3N2 + 6H2O
NO + NO2 + 2NH3 = 2N2 + 3H2O
Napomena: NO i NO2 su azotni oksidi, NH3 je amonijak, tj urea. N2 je azot. Koga više zanima, nek čita
ovo.
Uroš S. napisao:Pa i jeste samo za ove poljoprivredne mašine, dizele

NexT napisao:Dragvorl, i dalje mu treba voznja na otvorenom da bi odradio regeneraciju, bez obzira sto koristi aditiv...
Neka me dragvorl ispravi ako grešim, nisam više toliko u materiji, ali kod DPF je druga priča. Pri regeneraciji u DPF se stvara jako visoka temperaturi kako bi čestice čađi (ugljenik) sagorele u procesu pirolize. Nema veze sa aditivom.
A sad nazad na temu!
