Stranica 1 od 2
Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 07 Sep 2012, 15:59
od methane.master
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 07 Sep 2012, 23:00
od NexT
Sta mu tacno dodje na prvoj slici ono iza zadnjeg tocka? rezervoar za sta?

Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:42
od dragvorl
Rezervoar za aditiv za DPF.
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:47
od NexT
Je*o ih aditiv... Sto ne koriste Renoov ili Mercedesov sistem...
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:47
od methane.master
Koji VW motori koriste ureu?

Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:53
od dragvorl
NexT napisao:Je*o ih aditiv... Sto ne koriste Renoov ili Mercedesov sistem...
Ne moraju da krljaju dodatno gorivo u cilindre za regeneraciju, ili ga gruraju manje, a to smanjuje mogucnost slivanja goriva u karter i zacepljenje po gradskim guzvama zbog nedovoljne regeneracije.
methane.master napisao:Koji VW motori koriste ureu?

Na ovoj slici je zakacen rezervoar, sto ne znaci da ce ga svako vozilo MQB platforme imati.
http://www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:55
od methane.master
Mislio sam da uopšte ne koriste, odn. narem do sada nisu... ili grešim?
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 00:57
od dragvorl
http://www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue
Samo malo objasnjenje, jer nisam bio jasan. Rezervoar je za ureu ili DPF, ali te dve stvari nisu iste niti slicne. Urea sluzi za tretman azotnih oksida, dok je DPF za cestice cadji.
EDIT:
Ipak je za ureu, nasao sam.
http://www.zigwheels.com/videos/2012/Ma ... DF.010.swf
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 02:40
od snork
Da bi zadovoljili Euro-5, neki autobusi i kamioni imaju ove rezervoare za ureu. Znači, sada je to stiglo i do automobila... nadam se, samo dizelaša?
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 09:17
od dragan
ja koliko znam urea se koristi u poljoprivredi.
automobili idu na benzin i ne koriste djubrivo

Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 09:17
od Uroš S.
Pa i jeste samo za ove poljoprivredne mašine, dizele

Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 11:05
od NexT
Dragvorl, i dalje mu treba voznja na otvorenom da bi odradio regeneraciju, bez obzira sto koristi aditiv...
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 11:45
od methane.master
@Dragvorl
Da, u pitanju je rastvor uree (2/3 destilovana voda, 1/3 urea), zovu ga i Diesel Exhaust Liquid, a AdBlue je trejdmark za istu stvar.
Poenta je da se dodavanjem uree, u katalizatoru se umesto štetnih azotnih oksida, dobiju azot i vodena para. Reakcija se odvija na temperaturama 300 do 450 °C.
Kog zanima hemijiska reakcija:
4NO + 4NH3 + O2 = 4N2 + 6H2O
2NO2 + 4NH3 + O2 = 3N2 + 6H2O
NO + NO2 + 2NH3 = 2N2 + 3H2O
Napomena: NO i NO2 su azotni oksidi, NH3 je amonijak, tj urea. N2 je azot. Koga više zanima, nek čita
ovo.
Uroš S. napisao:Pa i jeste samo za ove poljoprivredne mašine, dizele

NexT napisao:Dragvorl, i dalje mu treba voznja na otvorenom da bi odradio regeneraciju, bez obzira sto koristi aditiv...
Neka me dragvorl ispravi ako grešim, nisam više toliko u materiji, ali kod DPF je druga priča. Pri regeneraciji u DPF se stvara jako visoka temperaturi kako bi čestice čađi (ugljenik) sagorele u procesu pirolize. Nema veze sa aditivom.
A sad nazad na temu!

Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 11:56
od dragvorl
Stvar je u tome sto ako je filter cestica udaljen od motora onda je potreban aditiv koji snizava temperaturu sagorevanja cestica sa 600-650 na oko 500 celzijusa. E sad, ako se vozi stalno i uvek po gradu moguce je da treba odraditi regen u servisu ili na autoputu, ali generalno je ideja aditiva a vozac ne mora da razmislja o regeneraciji.
Re: Platforme proizvođaća automobila
Poslato: 08 Sep 2012, 12:01
od NexT
Mislim da je to bila ideja i Pezoa sa FAP filterom i aditivom, ali da je za kola u gradu ipak morala da se radi regeneracija na otvorenom....
mada mozda je nesto promenjeno do sad...