NOVI AUDI RS 6 AVANT: ZAPANJUJUĆE PERFORMANSE
Biturbo V8 4.0 TFSI sa 560 KS i 700 Nm do stotke ubrza za 3,9 sekundi i potegne do 305 km/h
Novi Audi RS 6 Avant sinonim je za zapanjujuće performanse. Lakši je i učinkovitiji od prethodnog modela, a performanse su mu još bolje. Za ubrzanje do stotke potrebno mu je 3,9 sekundi, a najveća brzina koju razvija je 305 km/h. Pokreće ga 4.0 TFSI motor koji razvija najvežu snagu 412 kW (560 KS), dok mu je prosječna potrošnja niskih 9,8 l/100km.
Novi Audi RS6 Avant sportski je automobil visokih performansi za svakodnevnu upotrebu. Njegov sportski izgled i karakter djelo je tvrtke quattro GmbH, sestrinske tvrtke u vlasništvu grupacije AUDI AG. Modeli RS sa svojim snažnim motorima tvore dinamički vrh ponude proizvodnog programa. Kratica 'RS' označava najsnažniju inačicu modela iz serije i sinonim je za stalan quattro pogon na sva četiri kotača, ekstremnu upravljivost, vrhunski izgled i svakodnevnu iskoristivost.
Ovu jurilicu pokreće 4.0 TFSI motor, koji je premijerno predstavljen 2011. godine, a savršen je primjer downsizing strategije tvrtke Audi u kategoriji modela visokih performansi. U novom Audi RS 6 Avantu, biturbo V8 motor obujma 3993 ccm pruža snagu koja vozaču ulijeva iznimno samopouzdanje. Najveća snaga 412 kW (560 KS) razvija se između 5700 i 6700 o/min, dok je okretni moment od 700 Nm dostupan u širokom rasponu okretaja između 1750 i 5500 o/min.
Snaga se razvija brzo, za što su uvelike zaslužna dva turbopunjača. Ugrađeni su zajedno s hladnjakom stlačenog zraka između redova cilindara. Ispušne cijevi također su s unutarnje strane, dok su usisne s vanjske. Takav koncept omogućuje kompaktan dizajn i kratki put ispušnih plinova za minimalan gubitak protoka. Upravljanje motorom, specifično za modele RS, i sustav usisa bez leptiraste zaklopke također doprinose spontanom odazivu ovog motora s osam cilindara. 4.0 TFSI motor ima sportski, grleni zvuk. Zbog preklopivih zaklopki u ispušnom sustavu zvuk po želji može biti još puniji i intenzivniji. Audi u dodatnoj opremi nudi i sportski ispušni sustav.
Snažan biturbo V8 novom modelu Audi RS 6 Avant osigurava ubrzanje od nula do 100 km/h za 3,9 sekundi, što ga čini najboljim u klasi. U standardnoj je konfiguraciji najveća brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Ako se pak odlučite za doplatni Dynamic paket, ta se brzina povećava na 280 km/h. U Dynamic plus paketu, Audi ograničenje postavlja tek nakon dosega brzine od 305 km/h. Sukladno ECE ciklusu, RS 6 Avant ima prosječnu potrošnju od samo 9,8 l/100km. Među čimbenicima koji doprinose postizanju takvo niske brojke nalazi se novi start/stop sustav u serijskoj opremi te inovativno toplinsko upravljanje. Potrošnja goriva smanjena je za otprilike 40 posto u odnosu na prethodni model.
Jedna od pionirskih tehnologija koje doprinose učinkovitosti u novom modelu Audi RS 6 Avant jest tehnologija isključivanja cilindara (COD - cylinder on demand). Pri niskim do srednjim opterećenjima i pri malim i srednjim brzinama, ovaj sustav zatvara usisne i ispušne ventile cilindara (2, 3, 5 i 8). Tako 4.0 TFSI motor radi kao motor sa četiri cilindra sve dok vozač ponovno snažnije ne ubrza. Učinkovitost aktivnih cilindara tako je poboljšana jer su radne točke pomaknute prema većim opterećenjima.
Prebacivanje s rada na osam na rad s četri cilindara traje samo nekoliko stotinki sekunde. Jedina stvar po kojoj to vozač može primijetiti jest indikator u putnom računalu. Tehnologija isključivanja cilindara smanjuje ECE potrošnju goriva za otprilike pet posto. Još su veće uštede, od otprilike 10 posto, moguće pri vožnji umjerenim brzinama. Aktivni ležajevi motora kompenziraju vibracije koje se javljaju tijekom rada na četiri cilindra.
Spomenuti 4.0 TFSI motor dolazi u kombinaciji s tiptronic mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa sa skraćenim prijenosnim omjerima. Automatski mjenjač ima načine rada D i S. Vozači koji sami žele mijenjati brzine mogu upotrijebiti ručice na kolu upravljača ili ručicu mjenjača na središnjoj konzoli koju krasi jedinstveni RS dizajn. Niži stupnjevi prijenosa tiptronic mjenjača imaju kraće prijenosne omjere za sportske performanse, dok duga osma brzina smanjuje potrošnju goriva.
U središtu quattro stalnog pogona na sve kotače s nalazi se središnji samoblokirajući diferencijal. Hladnjak regulira temperaturu ulja. Prema želji, sportski quattro diferencijal na stražnjoj osovini raspodjeljuje snagu između stražnjih kotača za još bolju voznu dinamiku i veću stabilnost. Novi RS 6 Avant prvi je RS model iz tvrtke Audi koji je u serijskoj opremi opremljen posebno ugođenim zračnim ovjesom, a karoseriju spušta za 20 milimetara. Sustav kombinira zračni ovjes s automatskim podešavanjem i uzima u obzir uvjete na cesti, stil vožnje i odabrani način rada u Audi drive select sustavu, pa vozač tako može utjecati na rad ključnih komponenti u više različitih koraka.
Audi nudi i zategnutije sportsko podvozje plus sa Dynamic Ride Control sustavom - kao alternativu za zračni ovjes RS 6. Sustav upotrebljava čelične opruge i amortizere podesive u tri stupnja koji su međusobno dijagonalno povezani vodovima ulja za bolju stabilnost karoserije. Još jedna opcija je dynamic steering sustav koji mijenja omjer upravljačkog mehanizma. Taj sustav na koji također utječe Audi drive select, je poput klasičnog elektromehaničkog servo upravljača izrađen po mjeri za model RS 6 Avant.
Kočnice nude bezkompromisne performanse. Četiri samoventilirajuća diska imaju rotore s valovitim vanjskim rubom u svrhu smanjenja mase. Promjer prednjih diskova iznosi 390 milimetara, a njihove su kočione čeljusti crne i imaju šest klipova. Kupci u dodatnoj opremi mogu naručiti crvene kočione čeljusti. U dodatnoj su opremi dostupne i karbonsko keramičke disk kočnice promjera 420 milimetara. Njihove su kočione čeljusti antracitno sive boje. Elektronički sustav za nadzor stabilnosti vozila (ESC) ima način rada Sport, a može se i u potpunosti deaktivirati.
Novi Audi RS 6 Avant u serijskoj se opremi isporučuje s 20" kotačima od kovanog željeza u visokom sjaju, sa sedam krakova. 21" kotači od lijevanog aluminija koji se mogu naručiti u dodatnoj opremi dostupni su u tri izvedbe: srebrna visoki sjaj, mat crna i mat titanijum. Karoserija igra ključnu ulogu u voznim performansama. Njezinih 20 posto izrađeno je od aluminija, a brojni su sastavni dijelovi od čelika visoke čvrstoće. Novi Audi RS 6 Avant otprilike je 100 kilograma lakši od svog prethodnika. Poboljšani omjer snage i mase poboljšava razinu upravljivosti i jamči bolje performanse i manju potrošnju goriva.
Brojni dizajnerski RS detalji naglašavaju upadljivi izgled ovog Avant modela. Najizraženiji su ukrasni elementi na karoseriji od mat aluminija, zaštita rešetka u crnoj boji visokog sjaja na prednjem kraju, široki odbojnici, pojačani blatobrani, izbačeni pragovi i veliki krovni spojler. Na stražnjem se kraju ističu difuzor i dvije velike, eliptične ispušne cijevi.
Dva exterieur paketa dodatne opreme – Matte Aluminum ili Carbon – omogućuju dodatno prilagođavanje izgleda automobila i uključuju stvari poput quattro natpisa na središnjem prednjem usisniku zraka. U paketu dodatne opreme Carbon prednji su razdjelnik i difuzor još upadljivije oblikovani. Novi Audi RS 6 Avant dostupan je u devet vanjskih boja, uključujući ekskluzivnu Daytona sivu mat boju. Dodatne opcije iz proizvodnog programa Audi exclusive opreme nude brojne mogućnosti za dodatnu korisničku prilagodbu.
Sportski i elegantni kokpit novog modela Audi RS 6 Avant izrađen je po mjeri za vozača. Brojači imaju crnu pozadinu, bijele brojčanike i crvene kazaljke. Ključ; višenamjensko kolo upravljača s tri kraka i ravnim donjim dijelom; osvijetljeni pragovi vrata; tahometar i zasloni MMI sustava i putnog računala ukrašeni su RS logotipovima. Nova značajka u izborniku putnog računala jest kontrolno svjetlo stupnja prijenosa. Zeleni se dijelovi osvjetljavaju kako se broj okretaja motora povećava. Linija postaje crvena i počne treptati kada se broj okretaja približi crvenom području. Prikazi za odabrani stupanj prijenosa, tlak turbo punjača, temperaturu ulja i digitalni brzinomjer savršeno zaokružuju sustav putnog računala specifičan za model RS 6.
Odmorište za nogu, papučice i prekidači MMI navigacijskog sustava plus imaju aluminijski izgled. Ukrasni okvir oko preklopivog zaslona završno je obrađen u sjajnoj crnoj piano boji; unutarnje ručice za otvaranje vrata dvodijelnog su dizajna – klasična značajka modela RS. Ukrasni dekorativni umetci od karbonskih vlakana u serijskoj su opremi; šest dodatnih materijala dostupno je u dodatnoj opremi. Crna krovna obloga u serijskoj je opremi; srebrna Moon Silver ili crna Alcantara mogu se naručiti u dodatnoj opremi.
RS sportska sjedala s izbočenim bočnim stranicama, integriranim naslonima za glavu i logotipovima RS 6 u serijskoj su opremi. Presvučeni su kombinacijom crne Alcantare i kože, a središnji dijelovi ukrašeni su romboidnim uzorkom s proštepima. Presvlake sjedala mogu se naručiti i u visokokvalitetnoj Valcona koži u crnoj ili srebrnoj boji. Audi u dodatnoj opremi nudi i sportska komforna sjedala s električnim podešavanjem i funkcijom memorije. Audi RS 6 Avant u serijskoj opremi ima dva sportski oblikovana stražnja sjedala. Opcijski je dostupna stražnja klupa za tri putnika. Zapremnina prtljažnog prostora iznosi do 1680 litara.
Novi Audi RS 6 Avant bogato je serijski opremljen, što uključuje Xenon plus prednja svjetla, LED stražnja svjetla, sustav za nadzor tlaka u gumama, osvijetljene pragove vrata i posebno RS putno računalo. U serijskoj su opremi i Audi parking sustav plus, tempomat, trozonski automatski klima uređaj, MMI navigacijski sustav plus s MMI touch komandama i Audi sound sustav s 10 zvučnika.
U dodatnu su opremu uključena LED prednja svjetla jedinstvenog dizajna, prednje i stražnje karbonsko keramičke kočnice, sportski quattro diferencijal na stražnjoj osovini i sportsko podvozje plus s dinamičnom regulacijom - Dynamic Ride Control (DRC). Paketi opreme Dynamic, Dynamic plus i Comfort, kao i gotovo svi paketi dodatne opreme visoke klase za modele iz te serije, dostupni su za model RS 6 Avant. Oni uključuju head-up display i sustave za pomoć u vožnji te napredni sustav ozvučenja Bang & Olufsen Advanced Sound System s 15 zvučnika ukupne snage 1200 watta. Bluetooth mobilni telefon s mogućnosti spajanja na internet savršeno nadopunjava MMI navigacijski sustav plus i omogućuje povezivanje s Audi web uslugama izravno iz automobila.
Izvor:Autoportal.hr
http://www.autoportal.hr/index.php/novostic/5799
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.