Termostat
Termostat
Primećujem da mi auto ne dostiže lako idealnu temperaturu kao ranije. Naime, i kada je dosta vožen (zagrejan), kada naidjem na nizbrdicu i auto držim u brzini, ali bez gasa, kazaljka počne da pada. Da li je to znak da mi je termostat za zamenu? Kako mogu da testiram termostat da li radi kako treba?
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Termostat
Da li imas gubitak antifriza? Ima li tragova na crevima, selnama?
Meni se slicno desava. Nikad ne predje kazaljka pola, ali se spusti jednu crticu ispod. Imao diskretan gubitak antifriza. Bio u servisu, dotegli neke selne, nista se ne gubi. Ali u dalje kazaljka ne ostaje na pola kad jednom postigne radnu temperaturu. Rekli mi da vozim jos neko vreme pa ako tako ostane da dodjem na zamenu termostata.
Meni se slicno desava. Nikad ne predje kazaljka pola, ali se spusti jednu crticu ispod. Imao diskretan gubitak antifriza. Bio u servisu, dotegli neke selne, nista se ne gubi. Ali u dalje kazaljka ne ostaje na pola kad jednom postigne radnu temperaturu. Rekli mi da vozim jos neko vreme pa ako tako ostane da dodjem na zamenu termostata.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Re: Termostat
Probaj odmah po paljenju auta, odnosno par minuta ili koliko treba da se voda u sistemu ugreje dovoljno da bi osetio rukom da su cevi tople, ali nedovoljno da termostat otvori. Znači nekih 50-60-70 stepeni. Stavi ruku na hladnjak, ili na crevo koje ide u hladnjak, ako ne možeš prići hladnjaku, i ako je toplo, onda je termostat stalno otvoren 100%.
Meni posle zamene termostata temperatura ne pada ispod 84-85 stepeni ni zimi. A u gradu često nagura i 90, ako nije baš neki teški minus.
Meni posle zamene termostata temperatura ne pada ispod 84-85 stepeni ni zimi. A u gradu često nagura i 90, ako nije baš neki teški minus.
Re: Termostat
@steva Identično se ponaša i moj auto. Ni mikron preko pola nikad ne pređe.
Imam neki sitan gubitak antifriza, ali to je manje-više normalno za plinaša... To je od prvog dana tako, ali je to jako malo. Lupam, ali recimo na 10000km smakne sa blizu maximuma na minimum...
Imam neki sitan gubitak antifriza, ali to je manje-više normalno za plinaša... To je od prvog dana tako, ali je to jako malo. Lupam, ali recimo na 10000km smakne sa blizu maximuma na minimum...
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Termostat
Gubitak antifriza nije normalan, ma koje gorivo da koristis. Ako curi, treba zaustaviti curenje, a ako ga sagoreva, e to onda vec ne valja
Inace auto na plin se nesto sporije greje nego na benzin, jer mu je, ugradnjom isparivaca, povecana kolicina antifriza i krug cirkulisanja.
Inace auto na plin se nesto sporije greje nego na benzin, jer mu je, ugradnjom isparivaca, povecana kolicina antifriza i krug cirkulisanja.
Re: Termostat
Ako padne za debljinu kazaljke nije kritično, svaki auto ima neku svoju priču, jer nisu svi termostati isti, niti su svi instrumenti isti. Ne verujem da motoru smeta varijacija od 5 stepeni, ali od 30 mu smeta. Ako nizbogčega drugog, zbog porasta potrošnje se isplati zameniti termostat, jer će spiskati keša na gorivo više nego što košta zamena.
Po onom gore opisanom liči mi na kvar na termostatu, tj da je ostao zaglavljen u otvorenom položaju, ili delimično funkcioniše, ali više ka otvorenom nego ka zatvorenom (srećom, mada kod novijih kola je uglavnom tako).
Ne znam kako je kod benzinaca, ali kod dizelke se manfiestuje svakako sporijim dostizanjem radne temperature, onda ranim otvaranjem - npr istom brzinom dođe do 70 stepeni kao što bi došao sa ispravnim termostatom, ali onda temperatura naglo padne i neće više da se vrati. Ako se ide magistralnim putem ili malo brže, onda i uspe nekako da se zagreje, ali čim se rastereti temperatura padne. U gradskoj laganoj vožnji je zapravo i najveći problem sa temperaturom kod dizela (i sa ispravnim termostatom).
Uglavnom, kada je ispravan stigne do radne temperature i na njoj ostaje zakucan šta god da mu radiš.
Po onom gore opisanom liči mi na kvar na termostatu, tj da je ostao zaglavljen u otvorenom položaju, ili delimično funkcioniše, ali više ka otvorenom nego ka zatvorenom (srećom, mada kod novijih kola je uglavnom tako).
Ne znam kako je kod benzinaca, ali kod dizelke se manfiestuje svakako sporijim dostizanjem radne temperature, onda ranim otvaranjem - npr istom brzinom dođe do 70 stepeni kao što bi došao sa ispravnim termostatom, ali onda temperatura naglo padne i neće više da se vrati. Ako se ide magistralnim putem ili malo brže, onda i uspe nekako da se zagreje, ali čim se rastereti temperatura padne. U gradskoj laganoj vožnji je zapravo i najveći problem sa temperaturom kod dizela (i sa ispravnim termostatom).
Uglavnom, kada je ispravan stigne do radne temperature i na njoj ostaje zakucan šta god da mu radiš.
Re: Termostat
Kod plinaša najčešće curka na T račvama, odnosno tamo odakle su uzimali tečnost za grejanje isparivača.
Meni je počelo da curka posle vožnje na većim minusima, posle zamene račvi ništa nije curkalo.
A ovo je 100% termostat u pitanju, i treba ga zameniti što pre.
Meni je počelo da curka posle vožnje na većim minusima, posle zamene račvi ništa nije curkalo.
A ovo je 100% termostat u pitanju, i treba ga zameniti što pre.
Re: Termostat
Upravo je obrnuto. Automobil, odnosno motor se na magistrali ohladi, bez mnogo uticaja brzine, jer ga strujanje vazduha hladi. Mislim na neke normalne brzine.nidza napisao:Ako se ide magistralnim putem ili malo brže, onda i uspe nekako da se zagreje, ali čim se rastereti temperatura padne. U gradskoj laganoj vožnji je zapravo i najveći problem sa temperaturom kod dizela (i sa ispravnim termostatom).
U gradu toga malo ima, pa u gradskoj vožnji temperatura uvek bude veća i sa neispravnim termostatom.
Re: Termostat
Nixa, iz nekog mog iskustva, naveo si sve simptome neispravnog termostata.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Termostat
Kako god da obrnes, kad je termostat ispravan, ne bi trebao da obara temperaturu, ma kako da se vozi. U gradu ce mozda da ga otvara cesce, na otvorenom redje, ali mora da odrzava radnu temperaturu (sa nekim oscilacijama koje se uglavnom ne vide)
Jedino u leru dizel hoce da se hladi
Jedino u leru dizel hoce da se hladi
Re: Termostat
Šta preporučujete za zamenu? SWAG?
Re: Termostat
Valeo u Kit komercu je 1550rsd, mislim da će taj biti stavljen.
- steva_anya
- Postovi: 5456
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
- Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
- Lokacija: Beograd
Re: Termostat
Meni je za Puntodzeta termostat ~50e [bez zamene].
Nesto mi to malo, mislim ipak je Megan. To mi je cena nekako za Yuga.
Voleo bi da gresim, pitaj jos negde.
Nesto mi to malo, mislim ipak je Megan. To mi je cena nekako za Yuga.
Voleo bi da gresim, pitaj jos negde.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja
Re: Termostat
U Trostu sa nekim popustom je 1200rsd Behr.
Dag u nekoj temi napisao:
Dag u nekoj temi napisao:
dag81 napisao:Bas sam skoro uzeo G IV TDI caletu, termostat je bio otisao stavio nov(500din Behr) i greje kao lud. A grejao je dobro i sa starim, tj. bolje od ovog mog Fiata sa ispravnim termostatom. Ako se ide dalje od 10ak km, mora se staviti regulacija kabine ''11 sati'' inace ne mozes sedeti u autu.
Fiat greje katastrofa, bar ovaj moj Doblo, a temperatura na 90c i treba mu bar 3-4km da dodje do pola tj. tih 90.
Re: Termostat
Kod benzinca apsolutno da, kod dizelaša ne baš.nikaragva napisao:Upravo je obrnuto. Automobil, odnosno motor se na magistrali ohladi, bez mnogo uticaja brzine, jer ga strujanje vazduha hladi. Mislim na neke normalne brzine.nidza napisao:Ako se ide magistralnim putem ili malo brže, onda i uspe nekako da se zagreje, ali čim se rastereti temperatura padne. U gradskoj laganoj vožnji je zapravo i najveći problem sa temperaturom kod dizela (i sa ispravnim termostatom).
U gradu toga malo ima, pa u gradskoj vožnji temperatura uvek bude veća i sa neispravnim termostatom.
