
Urađen je kompletan sistem za merenje, obradu i snimanje podataka. Davač sile je HBM U2B koji je povezan na industrijsko pojačalo HBM MP55 sa koga se očitava analogni izlaz i dobija informacija o sili. Sila puta krak i dobije se koliki je moment motora. Na radilicu motora je preko adaptera spojen inkrementalni enkoder pomoću čijeg se signala izračunava broj obrtaja motora i zna se tačan položaj radilice što se koristi za snimanje pritiska u cilindru. Iz momenta i broja obrtaja izračunava se snaga. Za snimanje i obradu podataka koristi se National instruments akviziciona kartica i LabVIEW softver.
Na Probnom stolu je bio Fiatov 128a motor pa je najjednostavnije bilo da stavimo Zastavin EFI motor da ne bi morali ponovo da pravimo nosače i spojnicu. Upravljačka jedinica motora je VEMS. Cilj je bio da se maksimalno iskoriste mogućnosti VEMS-a za unapredjenje motora. Primarni triger (davač na radilici) je ostao isti. VR senzor sa 60/2 paternom. Sekundarni triger (davač na bregastoj) smo napravili tako što smo preradili razvodnik i stavili HALL senzor. Time je omogućeno sekvencijalno ubrizgavanje sa regulacijom ugla ubrizgavanja sto je i uradjeno. Sistem paljenja je wasted spark sa Fordovom wasted spark bobinom. Instalirana je Bosch LSU 4.2 širokopojasna lambda sonda tako da se usvakom trenutku zna tačan odnos vazduha i goriva u smeši. Time je omogućeno da motor radi u zatvorenoj petlji u odnosu na zadate vrednosti lambda. Ugradjen je jos i EGT senzor.
Na probnom stolu uz pomoć kontrolera kao što je VEMS moguće je isprobati i izmeriti mnogo toga. Ovo bi bio ukratko opis šta je napravljeno. Ima previše toga da bih o svemu pisao detaljno ali ću ako nekoga zanima nešto konkretno rado napisati detaljnije.
http://www.youtube.com/watch?v=GdIq6H_e4QI