Planirnje puta se sastojalo od izbora marsute, kupovine medjunarodne dozvole, osiguranja, nesto klope da se nadje.
Odabrao sam da putujem preko Budimpeste, jer je to najkraci put, i duzina put je oko 765 km, auto putem se putuje do Budimpeste, posle se vozi uglavnom putevima koji su nesto brzi od nasih magistralnih. Put je podeljen u dve etape, sa nocenjem u Budimpesti, tako je lakse, i prakticno ne dodje do veceg zamora vozaca. Alternativa je bila da se ide preko Ceske, i tu bi mahom bio auto put, ali i 250km vise, i jos nekoliko vinjeta, pa je to ispalo iz kombinacije.
------------------
Polazak u subotu i dolazak u Budimpestu u ranim popodnevnim casovima, poseta Citadeli u Budimu. U podnozju tvrdjave ima mnogo free parkiga, tako da nije problem za kola.


------------------
Posle setnje odlazak do omiljene radnje sportske opreme Decathlon. Radnja je ogromna, sve moze da se isproba, pa je unutra vrlo zivo, svi voze neke rolere, bicikle, pikaju lopte


------------------
Nocenje u hotelu http://www.hotel-luna.hu/index_en.html , hotel je u predgradju Budima, nekih 6-7km od Citadele, cena je povoljna oko 15e po glavi sa super doruckom. Parkin se placa dodatno 5e, ali nije problem, posto je parking moguc svuda u kraju free. Hotel je noviji, cist, pristojan, malo je buka pa je bolje traziti stranu kontra ulice.
------------------
Nedelja, polazak za Poljsku. Jos prilikom analize putanje uocio sam da me Igo vodi drugim putem nego Michelin, tj. da ima jedan krak puta koji predlaze Igo, malo kraci par km. Odlucujem se da slusam Igo, kontam do sada se nisam preterano ispalio oko toga. I to se ispostavlja kao veliki zajeb...
Naime Igo me je vodio kao sto sam nacrtao na strelicama, i taj deo puta je preko nekih prevoja, bukvalno unisten, ne moze da se predje preko silnih rupa, delove od nekoliko stotina metara sam vozio u prvoj...
Znaci ovuda NIKAD (obelezeno crvenim strelicama):

------------------
Ako stavim po strani, da je put kroz Slovacku relativno los (u povratku sam isao Michelinovom rutom koja je mnogo bolja), da su me klepili za brzinu 20e kaznu, da su im panduri na svakom koraku, i da se poprilicno mili zbog ogranicenja, sta dobro reci?

Paaa, vrlo je zivopisan, prolaze se divni planinski predeli Tatri, snega je bilo u izobilju cak i na visinama od 700 m. Zao mi je sto nisam imao opremu da probam par zica...

------------------
IZRADA U TOKU...
Gorivo u Slovackoj oko 1,35e dizel, vinjeta 10e, 7 dana.
------------------
Prelazak granice sa Poljskom je oznacio i kraj losih puteva, u Poljskoj su putevi odlicni, vinjeta se ne kupuje, gorivo je oko 1,4e.
Posle 100nak km dolazak do naseg hotela u Krakowu.
Hotel je: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... oland.html .
Par reci o hotelu, nalazi se jugo istocno od "starog grada" , negde na pola puta izmedju njega i rudnika soli Vjelička (Wieliczka).
Prevozom treba oko 15m, do obe bitne destinacije, bus karta je oko 80 din. Hotel je star, malo oronuo, mada se trude da ga renoviraju, sobe su bile ciste i komotne. Dobre stvari su dobar hotelski parking, kao i cena od 9e za nocenje, prijatno osoblje.
------------------
Krakow:

Grad na reci Visli, velicine oko 750.000 stanovnika, stara prestonica, ukratko prepun istorijskih spomenika i zanimljivih lokacija, grad studenata, sa mnogo mesta za izlaske.
Zanimljive lokacije koje bih naveo i obavezne su za obilazak su svakako staro jezgro grada, koje je pozicionirano uz reku severno od Dvorca Vavel. Neke od atrakcija tog dela su veliki centralni trg, sa jednom od najstarijih trznica koja je i dalje aktivna, zatim ostatke zidina koje su nekada opasavale grad nalaze se na severnom ulazu, te zaista ogroman broj ckvi, autenticnih zgrada i ulicica( Kanonicza ) starih i vise od pola milenijuma. Sam dvorac Vavel, ima muzejske postavke, mi smo obisli postavku trezora i oruzarnice.







------------------
Pored "starog grada" sledeci bitan lokalitet je Kazimirec, jevrejska cetvrt, danas je to centar nocnog zivota, mozda da uporedim sa Skadarlijom. Za vreme WW2 stanovnistvo je prebaceno u ogradjeni deo juzno od cetvrti, preko Visle, geto. Vecina ih je odatle deportovna u logore smrti Ausvic i ostale.


------------------
Na red je dosao i obilazak cuvenog rudnika soli Vjelicka, karta je 12 evra, za Poljke, 20 evra za Engleze, mi smo naravno uzeli poljsku, pa se kasnije malo prislepali engleskoj grupi.
Sta reci lokalitet potseca na nase pecine ko ih je obisao,ali recimo puta 5. Obilazak traje oko 2 sata. Rudarima je bilo dosadno pa su tokom vekova klesali skulptue u soli, i danas je to zaista zanimljivo i spektakularan dozivljaj. Pa je tu 130 metra pod zemljom, jezero, balska dvorana, crkve, prizori iz biblije, statue vladare, prizori iz zivota, i sve je to naravno isklesano u soli, evo malo slika, pa ne propusite da vidite





------------------
Poljaci su jedan fin narod, prijatni su u komunikaciji, ljubazni, trude se da pomognu, osecao sam se dobrodosao, i zaista nisam imao ni jedno lose iskustvo. Sama fizionomija ljudi je malo drugacija nego kod nas, ali mogu reci da tamo po najmanje odskacem kad se setam gradom

Moze da se probere i pravih lepotica sto se tice devojaka, jedino sto su im crte lica malo mekse nego kod nasih devojaka, i malo su svetlije. Sto se tice jezika, u svakodnevnoj komunikaciji, cete se sporazumeti i na srpskom, dokle ste na nivou prostih recenica

Ostaje jos prilog iz Ausvica, njega cu da uradim malo kasnije.